Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2017, 14:03   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Spreek voor jezelf. Niet iedereen lust alles ...behalve een goed varken die lusten alles.
Racisme is jou ook niet vreemd???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:04   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In mijn voorbeeld eet iedereen wat de pot schaft. In jouw voorbeeld niet. Bij mij wordt niemand benadeeld, bij jou wel, zonder enige reden dan nog bij.
Dat is wat mijn standpunt net ietsjes beter maakt naar vrijheid toe.
Neen, vermits je die pot hebt aangepast aan de eisen (vergeet "wensen" maar) van de islamieten, door varkensvlees van het menu te halen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:04   #43
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tiens, Marie heeft een nieuw woordt ontdekt...

Voor de rest, beweer jij dan dat de ouders van de kinderen geen Vlamingen zijn en/of geen belastingen betalen? Jij hebt hen reeds ontmoet uiteraard, en ondervraagd?
Als ze wel meebetalen waarom wordt er dan steen en been geklaagd dat ze geen kansen krijgen in onze maatschappij???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:07   #44
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In mijn voorbeeld eet iedereen wat de pot schaft. In jouw voorbeeld niet. Bij mij wordt niemand benadeeld, bij jou wel, zonder enige reden dan nog bij.
Dat is wat mijn standpunt net ietsjes beter maakt naar vrijheid toe.
Neen, in jouw voorbeeld wordt iedereen de moslimpot voorgeschoteld en dat is niet de pot die de ouders, noch de Vlaamse economie, voor de kinderen wensen...
Dus jouw voorbeeld is geen voorbeeld van wat meer vrijheid; jouw voorbeeld is een groot voorbeeld van hoe de Westerse vrijheid puntje bij puntje ondergraven wordt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:16   #45
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In mijn voorbeeld eet iedereen wat de pot schaft. In jouw voorbeeld niet. Bij mij wordt niemand benadeeld, bij jou wel, zonder enige reden dan nog bij.
Dat is wat mijn standpunt net ietsjes beter maakt naar vrijheid toe.
Waarom zou in mijn voorbeeld niet iedereen eten wat de pot schaft? Waarom zou in mijn voorbeeld iemand worden benadeeld?

Waarom zou dat dus enigszins uw standpunt ietsje beter maken? Het enige wat uw standpunt inhoudt, is dat een minderheid aan allochtonen de autochtone gebruiken stukje bij beetje verwijdert. Dat heeft niks met vrijheden te maken, maar alles met pure kolonisatie. Een kolonisatie volgens het principe van de kikker in de pot.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:20   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie zijn 'de' vlamingen ? Er wonen in Vlaanderen nogal wat mensen die een andere taal spreken die er verschillende religies op nahouden een dubbele nationaliteit hebben enz.....naar mijn mening betalen die toch allemaal ?
Dat is waar Fredje.
Laten we dus maar honderd verschillende talen spreken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:41   #47
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mosselen ook, naast kiekens. Dat eerste geldt zelfs voor zowel mannen en vrouwen: dus prefereerbaar.
Voor kiekens is dat betwistbaar.
Tomate crevette en Paling in het groen mag ook niet. Ik zou de ouders op voorhand een menu van de week meegeven en zeggen: 'als het niet goed is maak dan zelf wat en geef het met uw kind mee'.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 april 2017 om 14:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:43   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, vermits je die pot hebt aangepast aan de eisen (vergeet "wensen" maar) van de islamieten, door varkensvlees van het menu te halen.
Ah ja, de niet-Moslim kindjes gaan hun spaghetti of kippebil niet opeten omdat het geen varkensvlees is?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:45   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als ze wel meebetalen waarom wordt er dan steen en been geklaagd dat ze geen kansen krijgen in onze maatschappij???
Omdat het een niks met het ander te maken heeft, en die ouders, al zijn ze Moslim, misschien gewoonweg niet klagen.

Het leven kan toch eenvoudig zijn voor wie niet steeds alles veralgemeent.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:45   #50
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En op die manier groeit die islamsmeerlapperij dag na dag, en op de meest onvoorziene plaatsen en gebeurtenissen...
Gelukkig is er hier en daar nog eens iemand om die idioten op hun plaats te zetten en het inpalmen van ons land ietsje langer te laten duren!
Wat zou Beke en zijn CVP ervan denken? Nog meer moslims in de partij of minder? Als ze maar niet helemaal van het toneel verdwijnen...
Dit is helaas al oud nieuws: op de bosklassen van het Antwerpse Stedelijk Onderwijs wordt varkensvlees al 15 jaar van het menu geschrapt en sinds een jaar of 10 krijgt iedereen daar volstrekte halalkost. Ook toen ik vroeger meeging op vakantiekampen leverde de traiteur de laatste jaren enkel nog maar halal, hoewel onze kindergroepen voor 95 % niet-moslim waren.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:51   #51
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou in mijn voorbeeld niet iedereen eten wat de pot schaft? Waarom zou in mijn voorbeeld iemand worden benadeeld?

Waarom zou dat dus enigszins uw standpunt ietsje beter maken? Het enige wat uw standpunt inhoudt, is dat een minderheid aan allochtonen de autochtone gebruiken stukje bij beetje verwijdert. Dat heeft niks met vrijheden te maken, maar alles met pure kolonisatie. Een kolonisatie volgens het principe van de kikker in de pot.
Dat is nu echt de meest, of een van de meest, debiele argumenten die al op tafel zijn gelegd geweest. "Als onze kinderen geen varkensvlees in hun bord op school krijgen, valt onze cultuur in elkaar"... Jawadde, misschien moeten wij ook de pastoor en de nonnekes terug op school zetten, want ook dat is een gebruik in ons land en dus een deel van onze cultuur...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 14:57   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is nu echt de meest, of een van de meest, debiele argumenten die al op tafel zijn gelegd geweest. "Als onze kinderen geen varkensvlees in hun bord op school krijgen, valt onze cultuur in elkaar"... Jawadde, misschien moeten wij ook de pastoor en de nonnekes terug op school zetten, want ook dat is een gebruik in ons land en dus een deel van onze cultuur...
Hiermee bewijst u dat u de kikker in de pot bent. 1 ding opgeven zal toch niets aan onze cultuur veranderen zeker?

Verder lees ik ook geen antwoord op mijn vragen. Ik herhaal ze dus maar even.

Waarom zou in mijn voorbeeld niet iedereen eten wat de pot schaft? Waarom zou in mijn voorbeeld iemand worden benadeeld?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 15:00   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is nu echt de meest, of een van de meest, debiele argumenten die al op tafel zijn gelegd geweest. "Als onze kinderen geen varkensvlees in hun bord op school krijgen, valt onze cultuur in elkaar"... Jawadde, misschien moeten wij ook de pastoor en de nonnekes terug op school zetten, want ook dat is een gebruik in ons land en dus een deel van onze cultuur...
wat vooral debiel is, is varkensvlees van het menu halen ENKEL en ALLEEN om aan de eisen van de islamieten te voldoen. Alles en iedereen moet wijken voor de islam.
Het wordt hoogtijd dat Zuhal Demir nog eens uithaalt, om dat soort onderkruipers-praktijken een halt toe te roepen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 15:47   #54
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hiermee bewijst u dat u de kikker in de pot bent. 1 ding opgeven zal toch niets aan onze cultuur veranderen zeker?
Wat geef je op? de niet-bestaande verplichting om varkensvlees op school te eten?

Citaat:
Verder lees ik ook geen antwoord op mijn vragen. Ik herhaal ze dus maar even.

Waarom zou in mijn voorbeeld niet iedereen eten wat de pot schaft? Waarom zou in mijn voorbeeld iemand worden benadeeld?
Kippebil met frietjes: iedereen zal het eten. Ergo, iedereen eet wat de pot schaft.
(varkens)sossis met frietjes: niet iedereen zal het eten. Ergo, niet iedereen eet wat de pot schaft.
Eenvoudiger kan eigenlijk niet.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 15:49   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat vooral debiel is, is varkensvlees van het menu halen ENKEL en ALLEEN om aan de eisen van de islamieten te voldoen. Alles en iedereen moet wijken voor de islam.
Het wordt hoogtijd dat Zuhal Demir nog eens uithaalt, om dat soort onderkruipers-praktijken een halt toe te roepen.
Gewoon een kwestie van pragmatisme, niet meer, niet minder. Maar ja, ik begrijp het: het is een schandaal om rekening te houden met kleine kinderen!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 16:05   #56
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat geef je op? de niet-bestaande verplichting om varkensvlees op school te eten?



Kippebil met frietjes: iedereen zal het eten. Ergo, iedereen eet wat de pot schaft.
(varkens)sossis met frietjes: niet iedereen zal het eten. Ergo, niet iedereen eet wat de pot schaft.
Eenvoudiger kan eigenlijk niet.
waarom zou iedereen kippebil met frietjes eten en waarom zou niet iedereen sossis met frietjes eten?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 16:07   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik ben tegenstander om aan de moslims toegevingen te doen ivm varkensvlees op scholen en andere staatsgebonden aangelegenheden.
Ik wil pertinent geen schaap of rund dat halal of koosjer geslacht is.

Geen godsdienstbrol toegevingen: dat is mijn politieke keuze. Ik heb daar geen objectief-wetenschappelijke funderingen voor; just maar mijn eigen kleine gedachtje. En dat is genoeg: dat is mijn grondwettelijke vrijheid.

Dus ben ik content dat die bevoegde schepen in Aalst toch de zaak even heeft nagekeken; en dat de pers daar enige aandacht aan schonk.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 16:18   #58
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
waarom zou iedereen kippebil met frietjes eten en waarom zou niet iedereen sossis met frietjes eten?
Omdat je debiele vragen stelt om toch maar rond de pot () te blijven draaien.

Alsof je het antwoord niet zelf zou kennen...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 16:38   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is waar Fredje.
Laten we dus maar honderd verschillende talen spreken.
Het belang van taal zal verdwijnen. De digitalisering is ingezet ....Binnen enkele tijd kan zelfs een Chinees hier mee discussiëren ....de software zal alles voor hem vertalen gelijktijdig hij het neerschrijft.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2017 om 16:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 16:39   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Racisme is jou ook niet vreemd???
Verklaar je nader.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be