Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2017, 13:10   #21
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Het stuk vanaf de luchthaven Oostende tot naar de Torhoutsesteenweg rondpunt ... wa is dat daar nu 50 of 70 of 90 km per uur dat ge mag rijden ? bebouwde kom ? er staan geen huizen links en rechts niet ? geen enkel aanwijzing voor de bestuurders ! al dat klootzakken gedoe ...hangt de kloten uit .. de overheid is in altijd gebreke !
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:31   #22
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dan heb je niet 52 maar 58 gereden...............
http://www.wegcode.be/boeteberekening
Als je 50 mag rij dan 50 en je krijgt geen boete. Fijn toch????
Het is enorm gemakkelijk om over de toegestane limiet van 50/u te 'drijven' (of andere limieten) op langere trajecten, zeker gezien het hier niet Nederland is eh, 't is hier niet volledig plat.

Op dat gebied vind ik trajectcontroles eerlijker, als je per ongelijk even over de limiet drijft en je corrigeert dat terug dan wordt dat over het traject afgevlakt en is er geen vuiltje aan de lucht. (Al zijn er wel andere redenen om problemen te hebben met traject controles).

Een flits camera is een momentopname en je kan nu eenmaal niet 100% van de tijd op je snelheidsmeter zitten kijken zonder mensen omver te maaien. Als je meer aandacht moet spenderen op je console dan op de weg dan creëer je nieuwe problemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:08   #23
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
De moordenaar, 58 gereden Schiet hem dood, hang hem op, geef hem een dodelijke injectie ... Mannen wat een gezever. Weet je wat dat aan DUURDERE boete geeft? 53 ipv 50 euro. Awel ja ik zal ze bij de'n hoop leggen. Of beter inkaderen en bij de rest hangen. Ik blijf erbij : met geldboeten kloot je de gewone werkmens die amper rondkomt. Maar niet de mensen die niet op enkele duizenden of tienduizenden euro's moeten zien. Zelfs niet de betere tweeverdieners. Iemand die een wagen van +100000 euro koopt en misschien 25000 euro/maand verdient = 53 euro is het kleingeld dat in zijn zakken zit. En hier vinden de geitenwollen sokkendragers het fictie maar elke boete onder de 100 euro die niet wordt betaald = wordt geseponeerd, verticaal geklasseerd in de papierversnipperaar. Dus who cares? En voor de zagers : rijbewijs afnemen dan maar? Wie heeft dat papieren vodje nodig? Hoe dikwijls ben je al voor een documentencontrole tegen gehouden? Je wint sneller de Euro Millions.
Die gewone werkman woont tegenwoordig wel in een mooi huis, heeft een terreinwagen en een stadswagen, heeft een jacuzzi en een zwembad in de tuin, gaat naar alle voetbalmatchen en zijn kinderen gaan naar alle festivals. Ze communiceren ook allemaal met een smartphone en hebben allemaal een laptop.
De gewone werkman "wordt" niet gekloot met die boete, de gewone werkman "kloot zichzelf" omdat hij persé buiten de lijntjes wil kleuren en persé voor de anderen aan het volgende rode licht wil staan..
Is de regels volgen nu echt voor veel mensen zoo een onoverkomelijk probleem????? Als je in het verkeer uw goesting moogt doen zonder met de medemens rekening te houden dan mag je ook in iemand zijn tuin plassen, blikjes naast de vuilbak gooien, en mayonaise op de zetels van de bus of trein smeren.
Automobilist gebruik eens een dag uw verstand en volg eens één dag de regels. Een dag zonder boete = een dag zonder inkomsten voor de staat.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:10   #24
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het is enorm gemakkelijk om over de toegestane limiet van 50/u te 'drijven' (of andere limieten) op langere trajecten, zeker gezien het hier niet Nederland is eh, 't is hier niet volledig plat.

Op dat gebied vind ik trajectcontroles eerlijker, als je per ongelijk even over de limiet drijft en je corrigeert dat terug dan wordt dat over het traject afgevlakt en is er geen vuiltje aan de lucht. (Al zijn er wel andere redenen om problemen te hebben met traject controles).

Een flits camera is een momentopname en je kan nu eenmaal niet 100% van de tijd op je snelheidsmeter zitten kijken zonder mensen omver te maaien. Als je meer aandacht moet spenderen op je console dan op de weg dan creëer je nieuwe problemen.
Cruise control installeren is niet zo duur hoor........
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:24   #25
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Cruise control installeren is niet zo duur hoor........
Cruise control in de bebouwde kom. Ja gast, goed bezig. Verder zijn er overal te lande lachwekkende snelheidslimieten te vinden, die je onmogelijk kan respecteren zonder als een halve gare naar uw dashboard te zitten staren.

Je moet mij eens uitleggen waarom op een lang stuk weg van 3 km zonder op en afritten met middenberm en langs beide kanten 2 baanvakken een snelheidslimiet geldt van 70km/u terwijl uw gevoel zegt dat 120 zonder probleem moet kunnen? Wel zo is er een weg te vinden bij mij in de buurt. Dat heeft niks meer te maken met veiligheid en verantwoord rijgedrag.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:25   #26
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Cruise control in de bebouwde kom. Ja gast, goed bezig. Verder zijn er overal te lande lachwekkende snelheidslimieten te vinden, die je onmogelijk kan respecteren zonder als een halve gare naar uw dashboard te zitten staren.

Je moet mij eens uitleggen waarom op een lang stuk weg van 3 km zonder op en afritten met middenberm en langs beide kanten 2 baanvakken een snelheidslimiet geldt van 70km/u terwijl uw gevoel zegt dat 120 zonder probleem moet kunnen? Wel zo is er een weg te vinden bij mij in de buurt. Dat heeft niks meer te maken met veiligheid en verantwoord rijgedrag.
Normaal mag je daar overigens 120 km/h.

Of staan er borden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:31   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Normaal mag je daar overigens 120 km/h.

Of staan er borden ?
Dat weet ik, maar er staan borden
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 16:13   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zolang het miljonairs en miljardairs clubje er maar op vooruitgaat is er geen vuiltje aan de lucht.

Gelukkig is er nu een regering die daar fantastisch voor zorgt, want in de sociale zekerheid valt nog veel te rapen.
Alsof we geen wereldrekordhouder zijn wat de staatsuitgaven betreft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 16:14   #29
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Cruise control in de bebouwde kom. Ja gast, goed bezig. Verder zijn er overal te lande lachwekkende snelheidslimieten te vinden, die je onmogelijk kan respecteren zonder als een halve gare naar uw dashboard te zitten staren.

Je moet mij eens uitleggen waarom op een lang stuk weg van 3 km zonder op en afritten met middenberm en langs beide kanten 2 baanvakken een snelheidslimiet geldt van 70km/u terwijl uw gevoel zegt dat 120 zonder probleem moet kunnen? Wel zo is er een weg te vinden bij mij in de buurt. Dat heeft niks meer te maken met veiligheid en verantwoord rijgedrag.
Als die weg inderdaad bestaat zoals u hem beschrijft dan is dat inderdaad een absurditeit. Bij ons is ook zo een weg en daar staat een bord 90km/U;, maar hoe absurd het op het eerste zicht kan zijn als er een bord 70 staat dan moet je er inderdaad gedurende 2.5 minuten 70 rijden. Tenzij je met je vrouw die aan het bevallen is naar de materniteit moet; wat is het probleem?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 16:15   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Die gewone werkman woont tegenwoordig wel in een mooi huis, heeft een terreinwagen en een stadswagen, heeft een jacuzzi en een zwembad in de tuin, gaat naar alle voetbalmatchen en zijn kinderen gaan naar alle festivals. Ze communiceren ook allemaal met een smartphone en hebben allemaal een laptop.
De gewone werkman "wordt" niet gekloot met die boete, de gewone werkman "kloot zichzelf" omdat hij persé buiten de lijntjes wil kleuren en persé voor de anderen aan het volgende rode licht wil staan..
Is de regels volgen nu echt voor veel mensen zoo een onoverkomelijk probleem????? Als je in het verkeer uw goesting moogt doen zonder met de medemens rekening te houden dan mag je ook in iemand zijn tuin plassen, blikjes naast de vuilbak gooien, en mayonaise op de zetels van de bus of trein smeren.
Automobilist gebruik eens een dag uw verstand en volg eens één dag de regels. Een dag zonder boete = een dag zonder inkomsten voor de staat.
Inderdaad, er is geen werkvolk meer. Waar gaat dat naartoe?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 16:18   #31
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Cruise control in de bebouwde kom. Ja gast, goed bezig. Verder zijn er overal te lande lachwekkende snelheidslimieten te vinden, die je onmogelijk kan respecteren zonder als een halve gare naar uw dashboard te zitten staren.

Je moet mij eens uitleggen waarom op een lang stuk weg van 3 km zonder op en afritten met middenberm en langs beide kanten 2 baanvakken een snelheidslimiet geldt van 70km/u terwijl uw gevoel zegt dat 120 zonder probleem moet kunnen? Wel zo is er een weg te vinden bij mij in de buurt. Dat heeft niks meer te maken met veiligheid en verantwoord rijgedrag.
Nu ga je me toch niet vertellen dat je zo weinig gevoel in uw voet hebt dat het voor u onmogelijk is om onder de limiet van 50 te blijven zonder als een halve gare naar uw dashboard te staren.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 16:29   #32
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Cruise control in de bebouwde kom. Ja gast, goed bezig. Verder zijn er overal te lande lachwekkende snelheidslimieten te vinden, die je onmogelijk kan respecteren zonder als een halve gare naar uw dashboard te zitten staren.

Je moet mij eens uitleggen waarom op een lang stuk weg van 3 km zonder op en afritten met middenberm en langs beide kanten 2 baanvakken een snelheidslimiet geldt van 70km/u terwijl uw gevoel zegt dat 120 zonder probleem moet kunnen? Wel zo is er een weg te vinden bij mij in de buurt. Dat heeft niks meer te maken met veiligheid en verantwoord rijgedrag.
Als het te druk is, kan je ook snelheidsbegrenzing instellen.
Ik rij zelf cruise control in de bebouwde kom: 32 of 52, veel zuiniger bovendien.
Nooit meer boetes.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 16:50   #33
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als het te druk is, kan je ook snelheidsbegrenzing instellen.
Ik rij zelf cruise control in de bebouwde kom: 32 of 52, veel zuiniger bovendien.
Nooit meer boetes.
Zo is het , zo hoort het en zo is het goed. Minder ongevallen, minder blik-en lichamelijke schade en ................geen boetes meer.
(verdomme ik ben akkoord met Jack............)
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 16:54   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

In mijn wagen staat dat in die cruise controle.

Ik had dat spijtig genoeg niet gezien bij de aankoop anders had ik dat eruit gelaten. (ik geloof dat het zelfs een optie van om en bij de 312€ was)

Ik zie daar in ons kleine totaal het nut niet van in.

Als je in een land gaat rijden waar je misschien banen van 1000km lang en meer hebt tot daartoe nog maar hier???

Véél mensen hebben een zware voet tegenwoordig en in bepaalde gevallen kan je ze dat met de nieuwe types wagens ook niet 'kwalijk' nemen want die motoren zijn allemaal stiller/sterker dan vroeger.

Beetje gas geven en je zit al over de snelheidslimiet in de meeste gevallen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 16:57   #35
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In mijn wagen staat dat in die cruise controle.

Ik had dat spijtig genoeg niet gezien bij de aankoop anders had ik dat eruit gelaten. (ik geloof dat het zelfs een optie van om en bij de 312€ was)

Ik zie daar in ons kleine totaal het nut niet van in.

Als je in een land gaat rijden waar je misschien banen van 1000km lang en meer hebt tot daartoe nog maar hier???

Véél mensen hebben een zware voet tegenwoordig en in bepaalde gevallen kan je ze dat met de nieuwe types wagens ook niet 'kwalijk' nemen want die motoren zijn allemaal stiller/sterker dan vroeger.

Beetje gas geven en je zit al over de snelheidslimiet in de meeste gevallen.
Het nut van een snelheidsregelaar?
Geen boetes meer en minder verbruik.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 17:02   #36
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In mijn wagen staat dat in die cruise controle.

Citaat:
Ik had dat spijtig genoeg niet gezien bij de aankoop anders had ik dat eruit gelaten. (ik geloof dat het zelfs een optie van om en bij de 312€ was)
Ik zie daar in ons kleine totaal het nut niet van in.

Als je in een land gaat rijden waar je misschien banen van 1000km lang en meer hebt tot daartoe nog maar hier???

Véél mensen hebben een zware voet tegenwoordig en in bepaalde gevallen kan je ze dat met de nieuwe types wagens ook niet 'kwalijk' nemen want die motoren zijn allemaal stiller/sterker dan vroeger.

Beetje gas geven en je zit al over de snelheidslimiet in de meeste gevallen.
het blijft weer uit uw eigen zakken... gaan halen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 17:07   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Ik heb ook niet direct een snelheidsregelaar nodig om te weten hoe 'snel' ik aan het rijden ben.

Dat leer/hoor je toch als je uw wagen onder de knie hebt?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 17:07   #38
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
het blijft weer uit uw eigen zakken... gaan halen
Voor wie te lomp of te koppig is om dat te vermijden is het inderdaad afdokken...
Ik heb daar geen medelijden mee.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 17:13   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dure boetes voor daadwerkelijke overtredingen, niet voor 52 waar je 50 mag.

Ik ben groot voorstander van het herinvoeren van de "foutenmarge" die een jaar of 10 geleden afgeschaft is.

Ook zijn de maximumsnelheden vaak niet logisch.
Ik had een PV voor overdreven snelheid in 2015 & in 2016.
De foutenmarge was telkens 6 km/u.
Ik reed minder dan 100 km/u.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 17:14   #40
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor wie te lomp of te koppig is om dat te vermijden is het inderdaad afdokken...
Ik heb daar geen medelijden mee.
Zoals ik al zei, Boduo...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be