Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2017, 16:45   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Totaal naast de kwestie.
't Moet zijn dat de kwestie die jij naar voor brengt, zo klein is, dat we er erg gemakkelijk naast zitten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 16:48   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Moet zijn dat de kwestie die jij naar voor brengt, zo klein is, dat we er erg gemakkelijk naast zitten.

.
Het kan ook zijn dat uw technische kennis zo klein is dat u zo'n groot probleem niet ziet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 16:50   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar vind je het goed dat bij een betwisting (of door een hacker) je elektriciteit van buitenaf kan afgesloten worden zonder dat jij iets te zeggen hebt?
Hangt er natuurlijk vanaf wat de regels daaromtrend zijn. Dacht niet dat men, den dag van vandaag zomaar iemands electriciteit mag afsluiten, en den tijd van budgetmeters, verzekerd met 2A is ook al lang voorbij.
Wanbetalers worden trouwens overgeschakeld naar de distributeur, die de kosten daarvan doorrekend naar de verbruikers die wel betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 16:54   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hangt er natuurlijk vanaf wat de regels daaromtrent zijn. Dacht niet dat men, den dag van vandaag zomaar iemands elektriciteit mag afsluiten, en den tijd van budgetmeters, verzekerd met 2A is ook al lang voorbij.
Wanbetalers worden trouwens overgeschakeld naar de distributeur, die de kosten daarvan doorrekent naar de verbruikers die wel betalen.
Antwoord is naast de kwestie.
Lees hetgeen waarop je reageert.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 16:56   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Mijn opbrengst situeert zich altijd overdag,net wanneer de elektriciteit het duurst is.
Dat is zeker waar op koude dagen in de week. Op ne dag zoals vandaag (zeer warme dag als onderdeel van een lang weekend) zal er niet veel voor de kwh betaalt worden. Er zijn zelfs gevallen bekend van een negatieve prijs (waar de producent betaalt om zijn overtallig vermogen te mogen leveren).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 16:57   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is zeker waar op koude dagen in de week. Op ne dag zoals vandaag (zeer warme dag als onderdeel van een lang weekend) zal er niet veel voor de kwh betaalt worden. Er zijn zelfs gevallen bekend van een negatieve prijs (waar de producent betaalt om zijn overtallig vermogen te mogen leveren).
Klopt helemaal.
Alleen draaien de airco's nu overuren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 mei 2017 om 16:58.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 16:59   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Antwoord is naast de kwestie.
Lees hetgeen waarop je reageert.
Lees mijn antwoord. Hangt van de regels af. Alsof een staatsbedrijf zoals Eandis (want zij beheren uiteindelijk de slimme meters) zomaar autonoom mag en zal handelen. Zij moeten wel zeer strikte regels volgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 17:02   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt helemaal.
Alleen draaien de airco's nu overuren.
Denk niet dat die voldoende zijn om de geproduceerde energie van de zonnepanelen op te vangen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 17:03   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Lees mijn antwoord. Hangt van de regels af. Alsof een staatsbedrijf zoals Eandis (want zij beheren uiteindelijk de slimme meters) zomaar autonoom mag en zal handelen. Zij moeten wel zeer strikte regels volgen.
Ik heb het over de hackers die mogelijkheden in handen krijgen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 17:04   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Denk niet dat die voldoende zijn om de geproduceerde energie van de zonnepanelen op te vangen.
U vergeet dat het eigenlijk te warm is voor zonnepanelen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 17:16   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U vergeet dat het eigenlijk te warm is voor zonnepanelen?
Op Belpex kunt ge de prijs volgen. Deze schommelt momenteel rond de 0,030€/kwh.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 17:30   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb het over de hackers die mogelijkheden in handen krijgen.
Als we het over hackers hebben. Die kans zit er misschien wel in. Zoals de kans erin zit dat ze morgen uw bankrekening hacken...
Maw een voordeel is dit zeker niet. Maar ook daar lig ik niet echt wakker van. Ook bij een storing op het electriciteitsnet zit de kans erin dat ik enkele uren (of langer) zonder electriciteit val.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 19:19   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb het over de hackers die mogelijkheden in handen krijgen.
Wil je aub er ook voor zorgen dat hackers niet in mijn bank komen, om mijn povere rekeningen nog meer rood te kleuren.

Sedert wanneer werken de banken al onderling volledig digitaal ?

Wat mogelijk is volgens jou bij de elektriciteitsboeren, is toch ook mogelijk bij de banken ?
En de ziekenkassen, hospitalen enz.
Mijn gps kan geïntercepteerd worden, en dan weten boeven wanneer ik niet thuis ben. Via streetview en goegel euhrt kunnen ze de gemakkelijkste raam kiezen om binnen te geraken.
Orange (telenet buiten gesmeten) kan via mijn smartTV mij hier zelfs zitten forummen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 19:40   #54
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wil je aub er ook voor zorgen dat hackers niet in mijn bank komen, om mijn povere rekeningen nog meer rood te kleuren.

Sedert wanneer werken de banken al onderling volledig digitaal ?

Wat mogelijk is volgens jou bij de elektriciteitsboeren, is toch ook mogelijk bij de banken ?
En de ziekenkassen, hospitalen enz.
Mijn gps kan geïntercepteerd worden, en dan weten boeven wanneer ik niet thuis ben. Via streetview en goegel euhrt kunnen ze de gemakkelijkste raam kiezen om binnen te geraken.
Orange (telenet buiten gesmeten) kan via mijn smartTV mij hier zelfs zitten forummen.

.
Uw GPS is een ontvanger, geen zendontvanger die u positie naar elders kan versturen.


Man man zoveel domheid had ik echt niet verwacht.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 19:53   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw GPS is een ontvanger, geen zendontvanger die u positie naar elders kan versturen.


Man man zoveel domheid had ik echt niet verwacht.
Er zijn inderdaad bitter weinig mensen die begrijpen dat GPS marcheert op basis van klokken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 00:58   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfde redenering:
als de watermaatschappij ergens 'k weet niet waar een stuk versleten buis van een kilometer vervangt door een nieuwe buis:
dan gaat de consument die buis betalen, en gaan de politici lopen met een percentje dat ze kunnen vangen hebben bij de aannemer.

Ik herhaal: kom uit uw middeleeuwen.

.
Niet correct. Inderdaad wordt die buis vervangen en betaalt door de eindverbruiker, maar dat is nu ook zo het geval daar waar ze een kapotte meter vervangen. Alleen slaan die koste niet door, de kost wordt uiteindelijk verdeeld door ALLE eindverbruikers.

Alle meters gaan vervangen door slimme meters waarvan de kost af te schrijven valt op +/- 15 jaar, daar waar de gemiddelde levensduur van die nieuwe meters OOK verwacht wordt van 15 jaar te zullen zijn, is wel degelijk heel iets anders, vooral omdat die kost nieteens nodig is, er zijn al meters die prima functioneren. Het is enkel en alleen te doen om de elektriciteitsmaatschappij meer winst te doen maken, niet meer dan dat. Alleen mag de eindverbruiker opdraaien voor de grote heren hun geldhonger.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 01:02   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt helemaal.
Alleen draaien de airco's nu overuren.
en liggen de kosten voor te koelen veel hoger dan die om te verwarmen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 01:04   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U vergeet dat het eigenlijk te warm is voor zonnepanelen?
Op zich geen probleem, ge moet ze genoeg koelen.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 mei 2017 om 01:05.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 06:55   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wil je aub er ook voor zorgen dat hackers niet in mijn bank komen, om mijn povere rekeningen nog meer rood te kleuren.

Sedert wanneer werken de banken al onderling volledig digitaal ?

Wat mogelijk is volgens jou bij de elektriciteitsboeren, is toch ook mogelijk bij de banken ?
En de ziekenkassen, hospitalen enz.
Mijn gps kan geïntercepteerd worden, en dan weten boeven wanneer ik niet thuis ben. Via streetview en goegel euhrt kunnen ze de gemakkelijkste raam kiezen om binnen te geraken.
Orange (telenet buiten gesmeten) kan via mijn smartTV mij hier zelfs zitten forummen.

.
Er is een groot verschil tussen beiden.
Voor uw bankrekening moet je nog altijd inloggen met je kastje, je bankkaart en je pincode.
Voor je elektriciteit sta je constant in verbinding met de maatschappij.

Ze kunnen, misschien niet onmiddellijk, je verbruik aanrekenen op het moment dat je verbruikt.
Wat wil ik hiermee zeggen?

Elektriciteitsprijzen schommelen nogal, het ene uur is het andere niet, de ene dag is de andere niet, de ene week is ...
Met zo'n slimme meter kan de maatschappij je rekening maken per tijdseenheid. Voor de ene kan dit voordeliger zijn, voor de andere kan dit duurder zijn. Het moment dat er het meest verbruikt wordt, zal je in dat geval ook het meest betalen. Bekijk het zoals de slimme kilometerheffing, terwijl je daar je gedrag kan aanpassen (als je niet op de baan moet voor je werk), heb je bij elektriciteit gewoonlijk die keuze niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 07:09   #60
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Nice. Dus de liberalen willen af van de ploegen-, nacht- en weekendpremies en tegelijk gaan ze de prijs van elektriciteit voor die mensen opslaan want ze zijn meestal thuis tijdens de piekuren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be