Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2005, 13:11   #1
North Side Lion
Vreemdeling
 
North Side Lion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2003
Berichten: 20
Standaard Geen politiekers in Spelprogramma's

Bourgeois maakt zich weer eens onsterfelijk belachelijk met een oproep aan de TV-stations om geen politiekers laten deel te nemen aan spelprogramma's, maar om hen enkel nog in informatieve programma's te laten deelnemen. Allemaal goed en wel, ik vind inderdaad dat politiekers niet thuishoren in spelprogramma's, maar het lijkt me wel de omgekeerde wereld dat de media de politici moeten beschermen tegen zichzelf. Het zijn toch deze politici die het volk vertegenwoordigen, die een verantwoordelijkheid dragen, en waarvan men dan toch zou verwachten dat ze voor zichzelf kunnen uitmaken in welke programma's ze wel of niet thuishoren. Ik begrijp gewoon niet dat hij zich niet schaamt om zoiets van de media te vragen. Hij zegt hier publiek dat een groot deel van de politici onbekwaam is, aangezien hij laat blijken dat velen niet over de nodige capaciteiten beschikken om te zien of ze wel of niet in een bepaald programma mogen optreden.
__________________
Als een vlaamse republiek cafépraat is, dan ben ik blij dat wij Vlamingen Bourgondiërs zijn 8)
North Side Lion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:17   #2
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door North Side Lion
Bourgeois maakt zich weer eens onsterfelijk belachelijk met een oproep aan de TV-stations om geen politiekers laten deel te nemen aan spelprogramma's, maar om hen enkel nog in informatieve programma's te laten deelnemen. Allemaal goed en wel, ik vind inderdaad dat politiekers niet thuishoren in spelprogramma's, maar het lijkt me wel de omgekeerde wereld dat de media de politici moeten beschermen tegen zichzelf. Het zijn toch deze politici die het volk vertegenwoordigen, die een verantwoordelijkheid dragen, en waarvan men dan toch zou verwachten dat ze voor zichzelf kunnen uitmaken in welke programma's ze wel of niet thuishoren. Ik begrijp gewoon niet dat hij zich niet schaamt om zoiets van de media te vragen. Hij zegt hier publiek dat een groot deel van de politici onbekwaam is, aangezien hij laat blijken dat velen niet over de nodige capaciteiten beschikken om te zien of ze wel of niet in een bepaald programma mogen optreden.
ik Denk niet dat SS zal luisteren naar Bourgeois
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:18   #3
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Ik vind dat Margriet moet toegestaan worden haar overtollige ingrediënten over ALLE tv-programma's uit te smeren! Flor Coninckx kan dan vooraf de kijkers waarschuwen tegen slipgevaar! Het is voorbehouden aan minister Ansio om de gebeurlijke slachtoffers te betreuren. SS uit H mag altijd gratis binnen!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!

Laatst gewijzigd door Luddo : 5 februari 2005 om 13:19.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:19   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door North Side Lion
Bourgeois maakt zich weer eens onsterfelijk belachelijk met een oproep aan de TV-stations om geen politiekers laten deel te nemen aan spelprogramma's, maar om hen enkel nog in informatieve programma's te laten deelnemen.
Ik vind daar niets "onsterfelijk belachelijk" aan. 't Werd de hoogste tijd dat men zowel de openbare omroep als de politici erop wijst dat de verkozenen niet in spelprogramma's thuis horen. Blijkbaar weten die twee dat blijkbaar niet: de ene blijft immers uitnodigen en de anderen blijven komen. Daarom is het goed dat er nu eens op de rem wordt geduwd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:20   #5
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ik Denk niet dat SS zal luisteren naar Bourgeois
Hij zou beter voor een links beleid zorgen, ipv om de haverklap in de "Laatste Show" op te draven.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:28   #6
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Hij zou beter voor een links beleid zorgen, ipv om de haverklap in de "Laatste Show" op te draven.
is toch links ?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:29   #7
North Side Lion
Vreemdeling
 
North Side Lion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2003
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik vind daar niets "onsterfelijk belachelijk" aan. 't Werd de hoogste tijd dat men zowel de openbare omroep als de politici erop wijst dat de verkozenen niet in spelprogramma's thuis horen. Blijkbaar weten die twee dat blijkbaar niet: de ene blijft immers uitnodigen en de anderen blijven komen. Daarom is het goed dat er nu eens op de rem wordt geduwd.
Dus u vindt het normaal dat degenen die als vertegenwoordigers van de kiezers moeten optreden niet volwassen genoeg zijn om die keuzes voor zichzelf te maken? Als die mensen niet in staat zijn om zulke keuzes voor zichzelf te maken, dan vraag ik me af hoe zij in staat kunnen zijn om dit land te besturen. Als u mij kan uitleggen welk stuk dan niet belachelijk is in mijn redenering dan zou ik dat maar al te graag van u horen
__________________
Als een vlaamse republiek cafépraat is, dan ben ik blij dat wij Vlamingen Bourgondiërs zijn 8)
North Side Lion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:30   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik waardeer Bourgois enorm omwille van zijn politieke gedachten en omwille van zijn serieux.

Hier echter vind ik dat hij de bal mis slaat.

Ik vind geen reden waarom een politieker zijn vrije tijd niet zou mogen invullen zoals hij dat zelf wil. En alleen zijn kiezers moeten hem beoordelen op zijn politieke werk.

Om nog te illustreren dat een dergelijk verbod belachelijk is: een logische volgende stap zou zijn dat hij niet meer mag deelnemen aan een of andere sportwedstrijd, of zelfs een sportevenement. En mag hij niet meer lachen in het openbaar. Of zonder plastron lopen in zijn straat. Want voor ieder van die domme verboden, zal je wel mensen vinden die beweren 'dat het niet netjes staat en geen voorbeeld is ...'.

Mensen toch, een beperkt percentage van de Vlamingen zijn toch mierenneukers.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:32   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door North Side Lion
Dus u vindt het normaal dat degenen die als vertegenwoordigers van de kiezers moeten optreden niet volwassen genoeg zijn om die keuzes voor zichzelf te maken?
Ja. Ik denk hierbij aan de bepalingen over de cumulatie die men ook heeft moeten opleggen anders blijven bepaalde politici opmerkelijk veel ambten cumuleren. Nu is dat al beperkt. En er wordt ook verder gedacht om cumulatie totaal onmogelijk te maken. Dat is ook niet naar de zin van vele politici...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:33   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
is toch links ?
Ah ja ?? Al eens nagegaan hoeveel er (door "hun" toedoen) de laatste jaren is "geprivatiseerd ?? (Belgacom, Biac...- met de hulp van Vandenbossche natuurlijk, die binnenkort misschien hetzelfde gaat doen met de NMBS), Belgocontrol zal wellicht wel volgen.............En jij noemt dat links ... . SP-a is bij momenten rechtser dan de VLD.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:37   #11
North Side Lion
Vreemdeling
 
North Side Lion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2003
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja. Ik denk hierbij aan de bepalingen over de cumulatie die men ook heeft moeten opleggen anders blijven bepaalde politici opmerkelijk veel ambten cumuleren. Nu is dat al beperkt. En er wordt ook verder gedacht om cumulatie totaal onmogelijk te maken. Dat is ook niet naar de zin van vele politici...
U wijgert te reageren op de grond van wat ik zeg. U vindt het dus werkelijk normaal om bestuurd te worden door onbekwame mensen blijkbaar. Die beperkingen waarop u wijst zijn inderdaad goed, want een politieker kan altijd meer mandaten en dus portefueilles binnenhalen, en menselijk valt het goed te begrijpen dat de verleiding daartoe heel groot kan zijn. Maar deze oproep van Bourgeois houdt geen steek, hij scheert iedereen over dezelfde kam. Voor mij kan een politieker zeker WEL deelnemen aan andere buiten informatieve programma's, maar dan moet hij zelf weten waar de grens te trekken. Als een politieker dat niet kan, is hij het voor mij niet waard om een vertegenwoordiger van het volk/zijn kiezers te zijn.
__________________
Als een vlaamse republiek cafépraat is, dan ben ik blij dat wij Vlamingen Bourgondiërs zijn 8)
North Side Lion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:43   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door North Side Lion
U wijgert te reageren op de grond van wat ik zeg. U vindt het dus werkelijk normaal om bestuurd te worden door onbekwame mensen blijkbaar.
Ik vind inderdaad dat een aantal politici totaal onbekwaam zijn en weinig of niets te zeggen hebben. Maar omdat ze evenwel de juiste partijkaart hebben en mooi gezicht hebben (of mooie benen) mogen ze af en toe eens op de buis komen waar ze een nietszeggend, luchtig gesprek houden. Juist aan die onbekwamen moet men inderdaad regels opleggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:44   #13
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ah ja ?? Al eens nagegaan hoeveel er (door "hun" toedoen) de laatste jaren is "geprivatiseerd ?? (Belgacom, Biac...- met de hulp van Vandenbossche natuurlijk, die binnenkort misschien hetzelfde gaat doen met de NMBS), Belgocontrol zal wellicht wel volgen.............En jij noemt dat links ... . SP-a is bij momenten rechtser dan de VLD.
laat mij niet lachen en kerel hier op het forum zullen ze wel eens goed lachen met u als u vind dat sp.A Rechts is
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:53   #14
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Overbodige betutteling
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 13:57   #15
North Side Lion
Vreemdeling
 
North Side Lion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2003
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik vind inderdaad dat een aantal politici totaal onbekwaam zijn en weinig of niets te zeggen hebben. Maar omdat ze evenwel de juiste partijkaart hebben en mooi gezicht hebben (of mooie benen) mogen ze af en toe eens op de buis komen waar ze een nietszeggend, luchtig gesprek houden. Juist aan die onbekwamen moet men inderdaad regels opleggen.
En dat is nu net het punt van wat ik al de hele tijd kom te zeggen. Die mensen horen niet in de politiek, dus los het echte probleem op in plaats van een onzinnige maatregel door te voeren. Maar daar komt men dan weer op het vlak van verantwoordelijkheden bij partijen, die voor zichzelf zouden moeten uitmaken wie al dan niet bekwaam is, en die het tot nu toe nog steeds weigeren van onbekwame stemmenronselaars buiten te gooien. Het enige wat men niet beseft, is dat dit soort vertoningen op lange termijn het omgekeerde effect heeft, de mensen zien wel in hoeveel "meerwaarde" deze BV's in de politiek verzorgen.
__________________
Als een vlaamse republiek cafépraat is, dan ben ik blij dat wij Vlamingen Bourgondiërs zijn 8)
North Side Lion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 14:01   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ah ja ?? Al eens nagegaan hoeveel er (door "hun" toedoen) de laatste jaren is "geprivatiseerd ?? (Belgacom, Biac...- met de hulp van Vandenbossche natuurlijk, die binnenkort misschien hetzelfde gaat doen met de NMBS), Belgocontrol zal wellicht wel volgen.............En jij noemt dat links ... . SP-a is bij momenten rechtser dan de VLD.
Ah in deze draad over spellekens op tv voor politiekers, leer ik nog wat bij over wat links is en wat rechts is.

Stel je immers voor dat een politieke partij als programmapunt opneemt dat zeg maar Mobistar (zelfde business als belgacom) zou moeten in handel vallen van de Staat en gerund enz. door ambtenaren .... dat dat zogezegd links zou zijn.

Mooi is dat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 15:16   #17
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard Bourgeois wil politici uit entertainmentprogramma's

Bourgeois wil politici uit entertainmentprogramma's
12:50:40

BRUSSEL - Vlaams minister van Media Geert Bourgeois roept de tv-omroepen op om politici niet langer uit te nodigen in entertainmentprogramma's. Bourgeois wil niet alleen waken over de pluriformiteit van het medialandschap, maar ook over de geloofwaardigheid.


Volgens Bourgeois ondermijnen volksvertegenwoordigers die te veel opdraven in entertainmentprogramma's op tv, de geloofwaardigheid van de politiek. Een oproep voor een gedragscode die de politici zelf zouden respecteren en hen zou weghouden van entertainmentprogramma's, valt volgens de N-VA-minister vooralsnog in dovemansoren. ,,Als de politiek niet mee wil, nemen anderen misschien beter hun verantwoordelijkheid.'' De mediaminister deed daarom een oproep aan de VRT, de Vlaamse Mediamaatschappij (de moederholding van VTM) en VT4. ,,Nodig politici uit voor informatieve of infotainmentprogramma's, maar hou ze weg uit entertainmentprogramma's. Als de politiek zich niet wil beschermen tegen verkleutering, moet de politiek maar beschermd worden tegen zichzelf'', is de mening van de minister.



-----------------------------------------------

Die boer begint me meer en meer te irriteren. Zat hij 2 jaar terug ook niet in De Laatste Show? Ik zie Axelle Red hem nog de grond in boren: "je moet eens buiten vlaanderen komen, daar heeft nog nooit iemand van vlaanderen gehoord".


Soit, hypocrisie van de bovenste plank zoals we gewoon zijn van de NVA.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 16:26   #18
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik vind daar niets "onsterfelijk belachelijk" aan. 't Werd de hoogste tijd dat men zowel de openbare omroep als de politici erop wijst dat de verkozenen niet in spelprogramma's thuis horen. Blijkbaar weten die twee dat blijkbaar niet: de ene blijft immers uitnodigen en de anderen blijven komen. Daarom is het goed dat er nu eens op de rem wordt geduwd.
Boergeois zat 2 jaar terug zelf in De Laatste Show. Axelle Red maakte het flamingantisme toen trouwens met de grond gelijk, met een elegantie die fantastisch afstak tegen de stugheid van Boergeois.

En nu gaat boergeois het verbieden zeker? Hypocriet.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 16:37   #19
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
de mensen zien wel in hoeveel "meerwaarde" deze BV's in de politiek verzorgen
.


Sorry, maar de mensen zijn kuddegeesten
en de meeste zijn totaal niet op de hoogte van
de voor en nadelen van een bepaalde politieke stelling.

Het sukses van BV's waar trouwens alle partijen met uitpakken
bewijst dit.
Hardwerkende politici die niet in de media komen
halen dan ook nauwelijks stemmen.

Maar ik denk wel dat dit onomkeerbaar is.
De media bepalen de politiek.
De media hebben in feite meer macht dan de politieker.

Besluit : we worden in feite geregeerd door de media.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:00   #20
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
.


Sorry, maar de mensen zijn kuddegeesten en de meeste zijn totaal niet op de hoogte van de voor en nadelen van een bepaalde politieke stelling.

Het sukses van BV's waar trouwens alle partijen met uitpakken bewijst dit.
Hardwerkende politici die niet in de media komen halen dan ook nauwelijks stemmen.

Maar ik denk wel dat dit onomkeerbaar is.
De media bepalen de politiek. De media hebben in feite meer macht dan de politieker.

Besluit : we worden in feite geregeerd door de media.
Bracke heeft in ons land op zijn ééntje meer macht dan heel het parlement samen...
Hij bepaalt wie er op TV komt (toch wat de duidingsprogamma's betreft... het onderwerp... het aantal seconden...
En hij geniet er toch zo van...

Tja, ik begrijp niet waarom men op Canvas nog steeds spreekt van Terzake... Wanneer gaat men die benaming eindelijk veranderen in TerBracke?

En het mooiste van al... Deze man schijnt dan nog aan de belangrijkste politieke acteurs (dikbetaalde) mediatraining te geven... Of is hij daarmee gestopt?!



[size=1]Bracke moet precies kakken...[/size]

Laatst gewijzigd door Chipie : 5 februari 2005 om 17:03.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be