Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2005, 23:17   #21
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
note: de Deense regering moet zich verantwoorden enkel en alleen aan de Deense burgers, en tot nader order niet aan wijsneuzen uit Belgie.
En in dat examen is ze met glans geslaagd.
Note: niemand beweert hier dat dit niet zo is. Integendeel, aangezien de Denen enkel voor de Denen zorgen, zijn we allen akkoord dat dit systeem niet automatisch bij de Belgen past.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 00:42   #22
Flipgirl
Banneling
 
 
Flipgirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2004
Locatie: Over Laura Lynn
Berichten: 400
Standaard

Dewael naar Denemarken
Degucht naar Zuid-Oost Azië
Verhofstadt naar Toscane

Zijn er eigenlijk nog ministers die geen last-minute-ticketje hebben geboekt ?
Flipgirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 03:04   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Note: niemand beweert hier dat dit niet zo is. Integendeel, aangezien de Denen enkel voor de Denen zorgen, zijn we allen akkoord dat dit systeem niet automatisch bij de Belgen past.
Het is niet omdat de denen enkel voor de denen zorgen, dat het deens systeem niet voor de belgen zou passen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 03:07   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik deel je graag mede dat vergeleken met "Hoofddoek? Eruit!" de nieuwe Britse voorstellen het toppunt van liberalisme en menslievendheid zijn. Ik zou je willen vragen om niet te doen alsof wat het VB voorstelt ook maar in iets gelijkt op wat men hier voorstelt. Dat zou wel veel te veel eer zijn, zelfs vergeleken met de war mongers van New Labour.
Wat zijn de Britse voorstellen dan ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 10:40   #25
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

het koppelen van het asielbeleid aan ontwikkelingssamenwerking kan een logische manier zijn om de immigratie aan te pakken doch niet op de manier zoals Denemarken en sommigen alhier denken.
Indien men de immigratie wil verminderen door de ontwikkelingssamenwerking te doen toenemen, meer de mensen ter plekke helpen ipv de mensen hulp alhier te laten zoeken, dat lijkt mij een nobel doel.
Wat echter sommige politici alhier willen doen is door de ontwikkelingssamenwerking symbolisch te doen toenemen een excuus te hebben om een streng asielbeleid te voeren. Men wil de mensen paaien met iets om ondemocratische maatregelen te nemen. Dit is schandalig. Het verlies van wereldsolidariteit door het rijke westen is een schande voor de mensheid. Als een grote ramp in de wereld gebeurd dan massale akties voor steun maar als je beseft dat dit bedrag een peulschil is van de winst die de GSM operatoren maken dan is dit bedrag die verzameld werd enkel een offer om ons geweten te sussen.
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 11:01   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

En toch. De migranten die hier geraken zijn niet de grote sukkelaars. Het zijn zij die ofwel het verstand/geld/geluk hadden om georganiseerd hier te geraken. De echte sukkelaars blijven waar ze waren. Komt daarbij nog, tenminste als met het rijke westen, europa wordt bedoeld, dat dit rijke westen veel minder rijk is, dan dat sommige ons willen doen geloven. Zo zal Belgie bvb niet in staat zijn om het vergrijzingsprobleem op te vangen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 11:22   #27
Michroscoop
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Bazel
Berichten: 1.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Zo zal Belgie bvb niet in staat zijn om het vergrijzingsprobleem op te vangen.
Er is vergrijzing, maar helemaal geen vergrijzingsPROBLEEM. We hebben helemaal geen immigratie nodig om dat aan te pakken. Een andere organisatie van de sociale zekerheid en het probleem is opgelost.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:37   #28
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Het is niet omdat de denen enkel voor de denen zorgen, dat het deens systeem niet voor de belgen zou passen.
Inderdaad, dat is niet per definitie zo.

Maar er is wel een serieus mentaliteitsverschil tussen Vlamingen/Belgen en Denen. Denen zijn veel georganiseerder, veel gedisciplineerder. De Denen zullen veel meer verdragen in de naam van een goede organisatie dan de Vlaming/Belg, die veel emotioneler zal reageren. Ook ligt Denemarken veel geiosoleerder, is het er moeilijker om een leven op te bouwen zonder geregistreerd te zijn, etc.

Het enige "nut" dat dit bezoek enigszins kan hebben is dat het een bocht naar rechts inleidt, maar ik denk niet dat het Deense model haalbaar is voor Belgie (en omgekeerd ook, hoor, de Denen zouden nooit het Belgische systeem aankunnen).
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:38   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Hebben wij een systeem?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 13 februari 2005 om 12:38.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:39   #30
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Wat zijn de Britse voorstellen dan ?
Een goeie samenvatting vind je hier http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/4245101.stm
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:40   #31
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Hebben wij een systeem?
Ja, 1 dat goed bij de Belgen past. Niet al te precies omlijnd.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:48   #32
cashflow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Note: niemand beweert hier dat dit niet zo is. Integendeel, aangezien de Denen enkel voor de Denen zorgen, zijn we allen akkoord dat dit systeem niet automatisch bij de Belgen past.
Tenzij u een schizofrene inslag heeft, zijn "we" hier helemaal niet akkoord. Maar "wellicht" heb ik weer een of ander woordje "wellicht" over het hoofd gezien of zit er ergens een impliciet rethorische vraag verborgen waarmee u zich weer uit een doodlopend straatje denkt te kunnen leuteren.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:56   #33
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Tenzij u een schizofrene inslag heeft, zijn "we" hier helemaal niet akkoord. Maar "wellicht" heb ik weer een of ander woordje "wellicht" over het hoofd gezien of zit er ergens een impliciet rethorische vraag verborgen waarmee u zich weer uit een doodlopend straatje denkt te kunnen leuteren.
Wat kan jij toch een zin verkeerd lezen. Die allen slaat op "AUTOMATISCH", niet op "NIET PASSEN". Natuurlijk zeg ik niet dat we allen denken dat het niet past. Echt, lees jij die zinnen wel of lukt zelfs dat niet?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:01   #34
cashflow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Wat kan jij toch een zin verkeerd lezen. Die allen slaat op "AUTOMATISCH", niet op "NIET PASSEN". Natuurlijk zeg ik niet dat we allen denken dat het niet past. Echt, lees jij die zinnen wel of lukt zelfs dat niet?
We lezen het maar al te goed en we zijn allemaal akkoord dat u de klepel niet weet hangen. Toch blijven proberen.
Wellicht.
Of omgekeerd.

Laatst gewijzigd door cashflow : 13 februari 2005 om 13:02.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:05   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
We lezen het maar al te goed en we zijn allemaal akkoord dat u de klepel niet weet hangen. Toch blijven proberen.
Wellicht.
Of omgekeerd.


Volgens bedoelt gm10 het bij wijze van spreken vice versa, maar dan letterlijk.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:09   #36
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
We lezen het maar al te goed en we zijn allemaal akkoord dat u de klepel niet weet hangen. Toch blijven proberen.
Wellicht.
Of omgekeerd.
Haha. de beproefde tacktiek. Gewoon de zelfde zaken domweg blijven herhalen, ook al is het duidelijk dat je een stommiteit begaat. Ga je gang.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:14   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Haha. de beproefde tacktiek.
Er zijn wel meer beproefde tactieken. O.a. over punten en komma's beginnen zwetsen in de hoop dat de andere dan als dommerik aanzien wordt.

Citaat:
Gewoon de zelfde zaken domweg blijven herhalen, ook al is het duidelijk dat je een stommiteit begaat.
Papegaaitje spelen?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:14   #38
cashflow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Wat kan jij toch een zin verkeerd lezen. Die allen slaat op "AUTOMATISCH", niet op "NIET PASSEN". Natuurlijk zeg ik niet dat we allen denken dat het niet past. Echt, lees jij die zinnen wel of lukt zelfs dat niet?
Trouwens wel een hilarische "uitleg" die we hier voorgeschoteld krijgen vooral gekoppeld aan de misplaatste arrogantie.

"allen" slaat op het bijwoord automatisch?? Mijn kennis van het nederlands laat me hier in de steek, mijn fout wellicht.
Geestig alleszins. Toch liefst in de toekomst een descrambler bij uw boodschappen voegen.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:32   #39
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Trouwens wel een hilarische "uitleg" die we hier voorgeschoteld krijgen vooral gekoppeld aan de misplaatste arrogantie.

"allen" slaat op het bijwoord automatisch?? Mijn kennis van het nederlands laat me hier in de steek, mijn fout wellicht.
Geestig alleszins. Toch liefst in de toekomst een descrambler bij uw boodschappen voegen.
OK, beste vriend. Ik zal het nog eens proberen uit te leggen, misschien besef je het echt wel niet. Als ik schrijf

"Integendeel, aangezien de Denen enkel voor de Denen zorgen, zijn we allen akkoord dat dit systeem niet automatisch bij de Belgen past."

zeg ik NIKS over het al dan niet passen van dat systeem bij Belgie. Het enige wat ik zeg is dat dit systeem niet auotmatisch bij Belgie past, omdat het ontworpen werd voor DK, een land met een ander geografisch karakter, een land met burgers die er een andere mentaliteit op nahouden. Misschien past het bij Belgie, maar klakkeloos kan je zoiets niet aannemen.

Laat het me weten als je meer hulp nodig hebt.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 13 februari 2005 om 13:32.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:36   #40
cashflow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
OK, beste vriend. Ik zal het nog eens proberen uit te leggen, misschien besef je het echt wel niet. Als ik schrijf

"Integendeel, aangezien de Denen enkel voor de Denen zorgen, zijn we allen akkoord dat dit systeem niet automatisch bij de Belgen past."

zeg ik NIKS over het al dan niet passen van dat systeem bij Belgie. Het enige wat ik zeg is dat dit systeem niet auotmatisch bij Belgie past, omdat het ontworpen werd voor DK, een land met een ander geografisch karakter, een land met burgers die er een andere mentaliteit op nahouden. Misschien past het bij Belgie, maar klakkeloos kan je zoiets niet aannemen.

Laat het me weten als je meer hulp nodig hebt.
blijf maar leuteren en spartelen.
"We", slaat dat op

intgendeel, aangezien, de, Denen, enkel, voor, zorgen, zijn, allen, akkoord, dat, dit, systeem, niet, automatisch, bij , Belgen of past?

Probeer een stabiele zin te construeren dan zal ik misschien nog eens antwoorden. Wellicht.

Bonne chance

Laatst gewijzigd door cashflow : 13 februari 2005 om 13:37.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be