Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2012, 16:39   #41
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Door het feit dat in Belgie veel machines het werk doen, is de productie er relatief hoog. Maar als we de loonkosten per geproduceerde eenheid beschouwen, dan moeten we toch dringend eens nadenken.
Het zijn tenslotte die machines die inderdaad de feitelijke produktie doen. Dat kan overal gebeuren lijkt me.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 17:32   #42
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Rotverwend en een baksteen in de maag. Maar wat werken is weten we niet meer. We hebben tenslotte ook niet meer moeten zwoegen voor ons hoger diploma. Faal je in 2de zit, kan je nog altijd een IAJ proberen. 3 tot 4 keer falen op 1 traject en toch mag je je zelf expert noemen in je vakgebied. Ik denk dat de bedrijven ook intussen wel weten wat een niveauverlaging zich in België doorzet.
Ik bekijk dagelijks testresultaten van sollicitanten in ons bedrijf, en wat we vragen is heus niet moeilijk. Ik werk me te pletter bij gebrek aan nieuwe instroom en zou niets liever doen dan een paar jonge krachten erbij nemen. Helaas zijn de diploma's zodanig waardeloos geworden dat ik mijn baas de raad gegeven heb, gewoon de zaken af te bouwen en klanten te weigeren, want met die jongeren kunnen we onmogelijk ooit winst maken. Leiden we ze op onze kosten op, dan lopen ze naar de concurrentie. Gewoon zaakje dicht doen. En gaat de heer K. Kodo zelf voor de bijl? Pff! Liever ontslagen dan het werk doen voor vijf onbekwame jonge snullen die nul komma niks vakkennis en ook niet de nodige basiskennis genre "lezen en rekenen" beheersen.

Was ik minister van onderwijs, ik sloot meteen de scholen die die diploma's hebben uitgereikt, en ik zou hun leerkrachten de vrije markt op gooien.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 18:30   #43
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik bekijk dagelijks testresultaten van sollicitanten in ons bedrijf, en wat we vragen is heus niet moeilijk. Ik werk me te pletter bij gebrek aan nieuwe instroom en zou niets liever doen dan een paar jonge krachten erbij nemen. Helaas zijn de diploma's zodanig waardeloos geworden.
Over welke sector heb je het en welk diplomaniveau ?
__________________
I'm a barbie girl

Laatst gewijzigd door kameleon : 20 juni 2012 om 18:35.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 19:19   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je vergeet redelijk snel. Peeters en andere Vlaamse parlementairen, die even gaan ronddwalen, onder het mom van studie of zakelijke missies, in China en India, om "Vlaamse" fabrieken te gaan openen in China.
Met als grootste overwinning "er mag niet Belgian chocolat" op de dozen gedrukt worden, die terug naar België ingevoerd worden.
En de controle daarop is dus nihil.
Man zijn we blij.
En controleren of ze er zich aan houden doet niemand.
Alhoewel de delegaties van onze Philippe, met achter hem honderden politiekers en zakenmensen, wel buiten alle concurentie zijn.
Maar artikelen, waarvan de invoerder meestal van Waalse, of toch minstens Belgicistische oorsprong is, en waarvan de doos volledig gehuld is in de belgische driekleur, met ergens in een klein hoekje "made in china" zijn geen zeldzaamheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 19:23   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het zijn tenslotte die machines die inderdaad de feitelijke produktie doen. Dat kan overal gebeuren lijkt me.
...overal waar ze kunnen en lezen en schrijven. En dat kunnen er hoe langer hoe meer, waarvan een gedeelte zelfs beter dan wij...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 20:13   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...overal waar ze kunnen en lezen en schrijven. En dat kunnen er hoe langer hoe meer, waarvan een gedeelte zelfs beter dan wij...
Et alors ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 21:15   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Et alors ???
Zoveel te beter voor hun. Maar ook een reden voor ons om wat minder arrogant te zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 22:15   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard De volgende op het lijstje

91 banen bedreigd bij Desso in Dendermonde
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 08:25   #49
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Het verminderen van de loonlasten met 10?*15% zal bedrijven er echt niet van weerhouden andere oorden op te zoeken.
Is het normaal dat onze bedrijven moeten opdraaien voor meer 70% van de pensioenlasten en gezondheidskosten?
Schaf die lasten voor 50% af en en laat de overige 50% betalen door de werknemers. Zij profiteren hiervan niet de bedrijven.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 08:56   #50
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De sociale verkiezingen zijn achter de rug en nu komen er massa ontslagen aan. Dit is wat de vakbonden en de werkgeversverenigingen aangekondigd hebben. De loonkost in België is nl. ondraaglijk.
In deze topic kunt U vanaf vandaag lezen welke grote bedrijven in België afbouwen, sluiten of delokaliseren.
Iedereen is vrij deze topic up to date te houden.
Photovoltech uit Tienen, producent van zonnecellen voor zonnepanelen, wil de deuren sluiten : 267 werknemers verliezen hun job.
Zonnepanelen in een grijs regenland als België...euh, sorry...vlaendrn!
Ge moet er maar op komen

Nog een paar geniale ideetjes : een stuwdam in de sahara, een openlucht-zwembad op de noordpool, alle wielrenners op hoogtestage in Nederland, een bananenplantage op de Hoge Venen, een skipiste in Congo....
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 08:57   #51
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het zijn tenslotte die machines die inderdaad de feitelijke produktie doen. Dat kan overal gebeuren lijkt me.
Knap gezien van jou
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 18:55   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Het is er precies om gedaan maar het VIA (Vlaanderen In Actie) is in het nieuws.
Met dat plan wilde de Vlaamse Regering Vlaanderen tegen 2015 tussen de top-regio's catapulteren.

Daartoe waren 20 punten opgelijst.
Ik ga hier niet punt voor punt aanhalen(zie de pers),maar laat ons zachtjes stellen dat slechts voor een kleine minderheid van die punten er voldoende vooruitgang is .

Ronduit ergerlijk is dat "verkeer" steeds slechter scoort...
Dat is nu exact een punt waaraan "de politiek" niks meer kan doen,het is de burger die nu eindelijk eens zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen.Met ons allen versmachten we onze eigen economie door het imbeciel uitgevoerde "recht op vervoer gelijk waar,gelijk hoe en gelijk wanneer"..

Laatst gewijzigd door kelt : 21 juni 2012 om 18:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 18:58   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En het gaat vooruit...

88 banen in gevaar bij Thales Alenia Space ETCA
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 19:01   #54
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Allemaal de schuld van B. De Wever die de BTW wil verhogen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 19:02   #55
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal de schuld van B. De Wever die de BTW wil verhogen.
Ja, en u bent de enige die dat door heeft
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 19:03   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ja, en u bent de enige die dat door heeft
Enkel N-VA partijslaafjes hebben dat niet door.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 19:17   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal de schuld van B. De Wever die de BTW wil verhogen.
Denk eerder van Elio die de notionele intrestaftrek sterk beknot.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 19:38   #58
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal de schuld van B. De Wever die de BTW wil verhogen.
Ik denk dat het eerder is omdat uw zuipmaat, die van het wietboek weet je wel, de pensioenen niet meer kon uitbetalen tegen 2015.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:20   #59
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ronduit ergerlijk is dat "verkeer" steeds slechter scoort...
Dat is nu exact een punt waaraan "de politiek" niks meer kan doen,het is de burger die nu eindelijk eens zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen.
Gij zijt goed gij. Als de Vlaamse overheid hier in de regio dé belangrijke gewestweg verandert van vierbaansweg waar 90km mag gereden worden naar secundaire tweebaansweg waar de maximumsnelheid 50km zal bedragen gaat gij mij vertellen dat niet de politiek, maar ik als burger verantwoordelijk ben voor het stilstaand verkeer op die weg?

Dat moet ge mij toch eens uitleggen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:29   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal de schuld van B. De Wever die de BTW wil verhogen.
Het gaat om de waanzinnig hoge loonkost hier in België, niet om de BTW. Vooral de loonindex is een ware handicap voor bedrijven die in ons land mensen tewerk willen stellen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be