Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2017, 18:38   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
VS?
Dat is een permanent lid van de VN Veiligheidsraad.
Die doen dus wat ze willen...


Ondertussen wordt gespeculeerd dat de oudste Kim eigenlijk in leven bleef omdat hij onder de bescherming stond van de Chinese regering(hij woonde in Macao hoewel hij regelmatig,en mogelijk discreet bewaakt,feestjes bouwde elders in Azie).Zijn recente verscheiden in een toch wel erg publieke plaats (een vertrekhall van een internationaal vliegveld) zou er dan op wijzen dat de Chinese bescherming al een tijdje weg was.Mogelijk zag men dit feestvarken al een tijdje niet meer als een mogelijke,bruikbare-,reserve-Kim.....

In dat geval kan men zich afvragen of Beeing ondertussen al wat stappen verder is in toekomtsplannen omtrent Noord-Korea en "de Heilige Familie" al kompleet afgeschreven heeft.....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 februari 2017 om 18:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2017, 12:33   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Oudste broer is dus,op een openbare plaats,vermoord met een zenuwgas.

De absolute onverschilligheid van het NK regime blijkt toch wel.

Er is nu natuurlijk bewijsmateriaal genoeg om een inbreuk op het gebruik van strijdgassen vast te stellen.

Verontrustend ook dat dergelijk spul als spray,in spuitbussen,kan ingezet worden,.

Herinneren we ons de grote moeite,en de magere resultaten,van de gasaanval door die Japanse secte in de metro in de jaren negentig.Er is dus een schrikbarende evolutie.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2017 om 12:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 07:57   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard De doodstraf?

Een aantal NoordKoreaanse diplomaten (waaronder vermoedelijk de organisator van die moordaanslag?) dienen Maleisië te verlaten.

Het stoffelijk overschot van de oudste zal waarschijnlijk wel naar NK mogen gerepareerd worden,Het gerecht weet genoeg.

Benieuwd hoe de jongste,de oudste zal doen begraven en vergeten.

De twee dames die de aanslag pleegden wacht waarschijnlijk de strop.

Het kan de jongste waarschijnlijk geen moer schelen.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 18:09   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Er wordt bij de overblijvende diepgravender pers verder gegaan op de enormiteit van wat zo recent gebeurd is.

We hebben namelijk een staat die bereid is om op openbare plaatsen,en nog wel in het volle zicht(wetende dat er overal camera's hangen),moordaanslagen te plegen.

Er zijn altijd wel mensen "verwijderd" omwille van "staatsaangelegenheden".Maar dat gebeurde zelden zo flagrant openbaar.Het was meestal "het mes in de nacht",of het toegebrachte kleine wondje tijdens een "toevallige" aanraking met een passant....


Bovendien,en dat is ook evident gezien de twee dames die de moordaanslag pleegden nog leven,beschikt Noord-Korea nu over kompleet ontplooibare ,schaalbare,binaire strijdgassen.

Elk van de twee moordenaressen had een van de componenten bij zich of op zich.Die componentes worden pas gevaarlijk als je ze bij elkaar brengt...


N-K kan serieuze "havoc" veroorzaken door dergelijke middelen ter beschikking te stellen aan zekere organisaties die graag het westen zouden aanvallen....tenzij de N-K's het nog een tijdje als "exclusief gereedschap" willen houden. .

Laatst gewijzigd door kelt : 3 maart 2017 om 18:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 19:06   #25
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Waarom die moeite met zenuwgas, 2 dames met elk een stofje en een zak die over een gezicht wordt getrokken ? Dit op een vliegveld met overal camera's.

Een deur laten intrappen van een hotel intrappen en vervolgens 'de oudste' laten afknallen door een clown zou meer mijn ding zijn mocht ik 'de jongste' zijn.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 20:03   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Waarom die moeite met zenuwgas, 2 dames met elk een stofje en een zak die over een gezicht wordt getrokken ? Dit op een vliegveld met overal camera's.

Een deur laten intrappen van een hotel intrappen en vervolgens 'de oudste' laten afknallen door een clown zou meer mijn ding zijn mocht ik 'de jongste' zijn.

Pyongyang levert een brute,maar ook "gelaagde" boodschap af aan de wereld.

1) Wij hebben gesofistikeerde chemische strijdmiddelen en wij zullen die inzetten hoe het ons schikt,waar het ons schikt,wanneer het ons schikt,en tegen wie het ons schikt.
2) Wij kunnen niet-Noord-Koreanen inzetten(geen van de dames is Koreaans)
3) Wij zullen toeslaan tegen IEDERE Noord-Koreaan die als verrader bestempeld wordt.
4) Jullie kunnen allemaal de pot op.


Er wordt gespeculeerd dat de oudste Kim tot recent onder de bescherming van de Chinese veiligheidsdiensten stond ,maar wegens bewezen nutteloosheid (het was een verwende domkop) "los" gelaten is.Pyongyang heeft niet lang gewacht .


Er is ook een boodschap nr 5,en die zal iets langer nodig hebben om door te sijpelen wegens de gesloten aard en de strakke informatieregie in Noord-Korea.
Die boodschap is gericht aan de "elites" van Noord-Korea zelf,en het is een "dienstmededeling" van de jongste Kim aan zijn "kameraden".

Doe wat ik zeg of........
(hij heeft al zijn oom doen doden,en aarzelt blijkbaar ook niet om zijn broer te doen doden,hij stopt nergens voor.....)

Laatst gewijzigd door kelt : 3 maart 2017 om 20:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 21:09   #27
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Daar heb je een punt. Het wordt daarom de hoogste tijd dat de jongste Kim wordt geliquideerd.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 22:59   #28
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Pyongyang levert een brute,maar ook "gelaagde" boodschap af aan de wereld.

1) Wij hebben gesofistikeerde chemische strijdmiddelen en wij zullen die inzetten hoe het ons schikt,waar het ons schikt,wanneer het ons schikt,en tegen wie het ons schikt.
2) Wij kunnen niet-Noord-Koreanen inzetten(geen van de dames is Koreaans)
3) Wij zullen toeslaan tegen IEDERE Noord-Koreaan die als verrader bestempeld wordt.
4) Jullie kunnen allemaal de pot op.


Er wordt gespeculeerd dat de oudste Kim tot recent onder de bescherming van de Chinese veiligheidsdiensten stond ,maar wegens bewezen nutteloosheid (het was een verwende domkop) "los" gelaten is.Pyongyang heeft niet lang gewacht .


Er is ook een boodschap nr 5,en die zal iets langer nodig hebben om door te sijpelen wegens de gesloten aard en de strakke informatieregie in Noord-Korea.
Die boodschap is gericht aan de "elites" van Noord-Korea zelf,en het is een "dienstmededeling" van de jongste Kim aan zijn "kameraden".

Doe wat ik zeg of........
(hij heeft al zijn oom doen doden,en aarzelt blijkbaar ook niet om zijn broer te doen doden,hij stopt nergens voor.....)

Nutteloos? China wil niet dat Zuid-Korea Noord-Korea erbij krijgt indien het regime in Noord-Korea instort. Normaal stuurt China Noord-Koreanen die gevlucht zijn terug naar hun land, heb ik gelezen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 23:01   #29
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daar heb je een punt. Het wordt daarom de hoogste tijd dat de jongste Kim wordt geliquideerd.
Vraag: Krijgt Zuid-Korea Noord-Korea er dan bij? China wil dat niet.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 01:07   #30
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Vraag: Krijgt Zuid-Korea Noord-Korea er dan bij? China wil dat niet.
Gedrag jongste Kim is ontoelaatbaar. Met een druk op de knop kan deze gek miljoenen mensen de dood injagen en industriële centra verwoesten.

China moet het regelen; hoe dat is aan hen..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:03   #31
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Gedrag jongste Kim is ontoelaatbaar. Met een druk op de knop kan deze gek miljoenen mensen de dood injagen en industriële centra verwoesten.

China moet het regelen; hoe dat is aan hen..
Las daarnet dat die oudere halfbroer een zoon heeft.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:07   #32
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Pyongyang levert een brute,maar ook "gelaagde" boodschap af aan de wereld.

1) Wij hebben gesofistikeerde chemische strijdmiddelen en wij zullen die inzetten hoe het ons schikt,waar het ons schikt,wanneer het ons schikt,en tegen wie het ons schikt.
2) Wij kunnen niet-Noord-Koreanen inzetten(geen van de dames is Koreaans)
3) Wij zullen toeslaan tegen IEDERE Noord-Koreaan die als verrader bestempeld wordt.
4) Jullie kunnen allemaal de pot op.


Er wordt gespeculeerd dat de oudste Kim tot recent onder de bescherming van de Chinese veiligheidsdiensten stond ,maar wegens bewezen nutteloosheid (het was een verwende domkop) "los" gelaten is.Pyongyang heeft niet lang gewacht .


Er is ook een boodschap nr 5,en die zal iets langer nodig hebben om door te sijpelen wegens de gesloten aard en de strakke informatieregie in Noord-Korea.
Die boodschap is gericht aan de "elites" van Noord-Korea zelf,en het is een "dienstmededeling" van de jongste Kim aan zijn "kameraden".

Doe wat ik zeg of........
(hij heeft al zijn oom doen doden,en aarzelt blijkbaar ook niet om zijn broer te doen doden,hij stopt nergens voor.....)
Las daarnet dat Noord-Korea ontkent dat hun leider zijn oudere halfbroer heeft laten vermoorden. Maar indien het toch waar is, dan is dit inderdaad de boodschap, ja.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 21:11   #33
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Gedrag jongste Kim is ontoelaatbaar. Met een druk op de knop kan deze gek miljoenen mensen de dood injagen en industriële centra verwoesten.

China moet het regelen; hoe dat is aan hen..
Ik heb gisteren naar het nieuws van 8 uur op NOS gekeken. Heb gedacht dat China de V.S. vernederd heeft. Wat heeft Obama de voorbije acht jaar misschien gedaan? Het is toch duidelijk dat Noord-Korea niet luistert? Deze situatie is wel heel gevaarlijk. Ik ben verbaasd dat ik hier niet meer over hoor.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 21:20   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Ik vind het telkens erg amusant om de vrouwelijke nieuwslezer op de Noord-Koreaanse TV een of andere gelukte proefneming met wapens te horen aankondigen. Ook al ken ik geen snars Koreaans, de triomfantelijke tremolo in haar stem en de beate adoratie op haar gelaat zijn op zichzelf reeds de moeite waard.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 21:25   #35
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vind het telkens erg amusant om de vrouwelijke nieuwslezer op de Noord-Koreaanse TV een of andere gelukte proefneming met wapens te horen aankondigen. Ook al ken ik geen snars Koreaans, de triomfantelijke tremolo in haar stem en de beate adoratie op haar gelaat zijn op zichzelf reeds de moeite waard.
Erg amusant? Het is wel heel gevaarlijk. Laten we hopen dat dit niet uit de hand loopt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 21:31   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Erg amusant? Het is wel heel gevaarlijk. Laten we hopen dat dit niet uit de hand loopt.
Gevaarlijk is het zeker. Maar wat wil je, wanneer je destijds Mussolini zag een speech geven dan zag het er evenzeer erg grappig uit. Telkens nadat hij een paar zinnen had uitgeschreeuwd draaide hij zijn hoofd wat, stuk de kin ver vooruit en kruiste uitdagend de armen. Maar het was wel een uitermate gevaarlijke charlatan.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 21:58   #37
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik heb gisteren naar het nieuws van 8 uur op NOS gekeken. Heb gedacht dat China de V.S. vernederd heeft. Wat heeft Obama de voorbije acht jaar misschien gedaan? Het is toch duidelijk dat Noord-Korea niet luistert? Deze situatie is wel heel gevaarlijk. Ik ben verbaasd dat ik hier niet meer over hoor.
Inderdaad; nu horen wij erover. Onder Obama was het stil.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 22:11   #38
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Inderdaad; nu horen wij erover. Onder Obama was het stil.
Wel, ik heb begrepen dat Obama de Chinezen liet doen en liet onderhandelen en praten. Vraag is nu wat Trump gaat doen. Het is duidelijk dat N. Korea niet luistert en dus denk ik dat China de V.S. vernederd heeft. 't Is niet dat ik veel vertrouwen heb in Trump of dat ik hem echt steun, maar als N. Korea niet luistert... Wat voor opties zijn er? Als dit uit de hand loopt, dan wordt dat nog erger dan Syrië. Nu ja, ik vind het wel heel erg wat er in Syrië gebeurt, ik wil dat niet minimaliseren, maar Korea...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 22:45   #39
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Gedrag jongste Kim is ontoelaatbaar. Met een druk op de knop kan deze gek miljoenen mensen de dood injagen en industriële centra verwoesten.

China moet het regelen; hoe dat is aan hen..
Lees hier net het volgende op de website van de NOS.

Citaat:
Nonchalant pakken bezoekers van een Zuid-Koreaanse supermarkt in China wat producten uit de schappen. Lachend gooien ze de verpakkingen op grond en stampen erop los. Het is een voorbeeld hoe serieus sommige Chinezen de boycot van Zuid-Korea nemen.

Aanleiding voor de spanningen tussen beide landen is raketafweersysteem THAAD. Een samenwerkingsproject tussen de VS en Zuid-Korea, volgens die landen bedoeld om bescherming te bieden tegen raketten afgevuurd uit Noord-Korea. Peking ziet het raketschild juist als een bedreiging voor de nationale veiligheid.

In Chinese media is daarom opgeroepen tot een boycot. En dat aan die oproep gehoor wordt gegeven blijkt uit talloze video's die online verschijnen waarin Zuid Koreaanse producten het moeten ontgelden.
Dit klinkt in ieder geval niet goed. Ben verbaasd dat dit niet meer aandacht krijgt in de media. Dat vind ik heel vreemd.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 11:07   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Noord-Korea is nu geen jaar meer weg van een "weaponized" nucleaire capaciteit.
Uit recente lanceerproeven is gebleken dat er slechts af en toe nog een kwaliteitsprobleem is met hun Intermediate Range Ballistic Missiles.We kunnen het niet weten maar de kans is groot dat de faal-ratio bij de missilen van de andere "machten" ook wel 20 en meer procent zal zijn.....

We weten nu ook wel heel zeker dat Japan helemaal in bereik zit van de Noord-Koreaanse raketten.Voor hun proeven mikken de Noord-Koreanen natuurlijk op lege stukjes zee,maar ze kiezen ongetwijfeld heel doelbewust zones aan de "Japanse" kant van de internationale wateren.....en bovendien vinden ze het niet nodig om de Internationale gemeenschap te waarschuwen.Op deze manier kan Noord-Korea al de handelsstromen beinvloeden (rederijen die niet bereid zijn hun schepen in die zones te laten varen....om heel begrijpelijke redenen)

Het is nu zenuwachtig afwachten met welke proefneming de Noord-Koreanen gaan bewijzen dat ze een nucleair wapen op een raket kunnen installeren en op een doelwit tot ontploffing brengen.

Uiteindelijk moet je toch eens "demonstreren"
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be