Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2017, 07:37   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard Regering gaat sociale fraude harder aanpakken

EINDELIJK maakt men werk van dit soort schrijnende onrechtvaardigheid. Profiteurs, hangmatters, uitzuigers, links schorem en klaplopers van het zevende knoopsgat hou u vast aan de takken van de bomen want jullie gaan inktzwarte tijden tegemoet:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170731_02996822

Citaat:
De federale regering gaat mensen met een uitkering harder controleren op sociale fraude. Ze verhoogt ook de boetes voor wie wordt betrapt. De bijkomende maatregelen moeten volgend jaar 52,7 miljoen euro extra opleveren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 07:49   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

arme Bembem, Peche en Eno...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 07:53   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
arme Bembem, Peche en Eno...
Arm zijn zal hun deel zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 07:55   #4
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Gezien het functionarissen zijn die het werk moeten uitvoeren, zullen de doelstellingen nooit behaald worden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 07:56   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Arm zijn zal hun deel zijn.
zo bedoelde ik het ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 07:57   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Gezien het functionarissen zijn die het werk moeten uitvoeren, zullen de doelstellingen nooit behaald worden.
en toch zal de opbrengst hieruit groter zijn dan de CD&V grote vis van de vermogensbelasting.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:15   #7
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en toch zal de opbrengst hieruit groter zijn dan de CD&V grote vis van de vermogensbelasting.
52 miljoen als je de volgende twee jaren nog 7 �* 8 miljard moet besparen, dat is echt peanuts. Een beetje aanmodderen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:17   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
52 miljoen als je de volgende twee jaren nog 7 �* 8 miljard moet besparen, dat is echt peanuts. Een beetje aanmodderen.
Omdat het volgens jou peanuts zou zijn moet het niet gebeuren zeker. Als ze Wallonië van alle profiteurs zuiveren kunnen ze miljarden ophalen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:35   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Omdat het volgens jou peanuts zou zijn moet het niet gebeuren zeker. Als ze Wallonië van alle profiteurs zuiveren kunnen ze miljarden ophalen.
Veel bla bla....wettelijk niet veel aan te doen. Ik lees bijvoorbeeld...invaliden die een uitkering krijgen als alleenstaande maar verzwijgen dat ze samenwonen ?? Hoe ga je dat vaststellen ? Wanneer woon je samen ? Volgens mijn woon ik nog altijd samen met mijn vrouw opdat we op hetzelfde adres zijn gedomicilieerd niet meer of niet minder. Zet ik morgen mijn domicilie bij een vriendin dan woon ik Niet meer samen met mijn vrouw maar wel met mijn vriendin.Dus een alleenstaande invalide mag de melkboer niet meer binnenkomen ? Die zijn vriendin mag niet eens komen neuken ? Zolang iemand zijn domicilie daar niet is woont hij er niet....
Een werkloze die in het zwart werkt.....maximum paar maand schorsen....indien meer verschuift hij gewoon naar het OCMW ...vest broekzak.

Maar goed ik lees het al ...de simpele rechtse rakkers zijn bij deze weer gesust.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 augustus 2017 om 08:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:38   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel bla bla....wettelijk niet veel aan te doen. Ik lees bijvoorbeeld...invaliden die een uitkering krijgen als alleenstaande maar verzwijgen dat ze samenwonen ?? Hoe ga je dat vaststellen ? Dus een alleenstaande invalide mag de melkboer niet meer binnenkomen ? Die zijn vriendin mag niet eens komen neuken ? Zolang iemand zijn domicilie daar niet is woont hij er niet....
Een werkloze die in het zwart werkt.....maximum paar maand schorsen....indien meer verschuift hij gewoon naar het OCMW ...vest broekzak.

Maar goed ik lees het al ...de simpele rechtse rakkers zijn bij deze weer gesust.
valse domicilie-en postadressen aanpakken is tamelijk makkelijk, en iedereen krijgt dan de uitkering waar hij/zij recht op heeft zonder de eerlijke uitkeringstrekkers te treffen ... lijkt mij een behoorlijk rechtvaardige en sociale maatregel.

die sociale fraude gaat immers altijd ten kosten van de zwaksten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 augustus 2017 om 08:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:40   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
valse domicilie-en postadressen aanpakken is tamelijk makkelijk, en iedereen krijgt dan de uitkering waar hij/zij recht op heeft zonder de eerlijke uitkeringstrekkers te treffen ... lijkt mij een behoorlijk rechtvaardige en sociale maatregel.
Wat is een valse domicilie ? Bestaat dat ? Sowieso is het aan de wijkpolitie om te komen vaststellen of je daar al dan niet woont.Woonstcontrole voor de onwetenden.
Het gaat over het feit dat ik lees dat een alleenstaande niet zou aanzien worden als een alleenstaande ? Lijkt me niet simpel te bewijzen althans niet wettelijk....Een vrijer hoeft toch niet noodzakelijk zijn domicilie bij jou te hebben ??

Postadressen heb ik nog geweten voor '' zogenaamde '' bedrijven....nooit voor particulieren

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 augustus 2017 om 08:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:54   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is een valse domicilie ? Bestaat dat ? Sowieso is het aan de wijkpolitie om te komen vaststellen of je daar al dan niet woont.
Het gaat over het feit dat ik lees dat een alleenstaande niet zou aanzien worden als een alleenstaande ? Lijkt me niet simpel te bewijzen althans niet wettelijk....Een vrijer hoeft toch niet noodzakelijk zijn domicilie bij jou te hebben ??

Postadressen heb ik nog geweten voor '' zogenaamde '' bedrijven....nooit voor particulieren
Oom agent komt enkel en alleen kijken na een verhuis ... (en in het raam van de reden waarom, is zo'n eenmalige controle echt ondoeltreffend ... bla bla ...)

Wie een 'echte' lat-relatie heeft, kan niet beschuldigd worden van domiciliefraude.

Maar of domiciliefraude bestaat: man, daar zijn toch al een paar draden aan versleten hier.

Nog maar eens mijn dada aanhalen: sociale bescherming zou zeer strikt per individu georganiseerd moeten worden. Ga je toevallig samenwonen, dan heb je minder kosten want je kan die delen: wel, dat is een bonus voor je partner en jij.
Het burgerlijk huwelijk kan afgeschaft worden ... bla bla ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:56   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is een valse domicilie ? Bestaat dat ? Sowieso is het aan de wijkpolitie om te komen vaststellen of je daar al dan niet woont.Woonstcontrole voor de onwetenden.
Het gaat over het feit dat ik lees dat een alleenstaande niet zou aanzien worden als een alleenstaande ? Lijkt me niet simpel te bewijzen althans niet wettelijk....Een vrijer hoeft toch niet noodzakelijk zijn domicilie bij jou te hebben ??

Postadressen heb ik nog geweten voor '' zogenaamde '' bedrijven....nooit voor particulieren
een lief hebben is geen sociale fraude Fred, voor een hogere uitkering aangeven dat je apart woont terwijl je feitelijk samenwoont en kosten deelt is sociale fraude.

de regering gaat sociale fraude aanpakken Fred, niet meer, niet minder. en daardoor zal er meer budget overblijven voor de niet frauderende hulpbehoevenden en zwakkeren.

ik zou nog kunnen begrijpen dat je het feit dat de regering deze inkomsten op de begroting inschrijft bekritiseert (de inkomsten ervan kunnen mi best ineens de sociale zekerheid ten goede komen en niet de staatsinkomsten) ... maar de sociale fraude an sich goedpraten ??? dat is onetisch en crimineel.

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 augustus 2017 om 08:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 09:16   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel bla bla....wettelijk niet veel aan te doen. Ik lees bijvoorbeeld...invaliden die een uitkering krijgen als alleenstaande maar verzwijgen dat ze samenwonen ?? Hoe ga je dat vaststellen ?
Heb je het artikel gelezen? Daarin staat het antwoord op uw vraagje.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 09:21   #15
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Postadressen heb ik nog geweten voor '' zogenaamde '' bedrijven....nooit voor particulieren
Serieus?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 09:29   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
arme Bembem, Peche en Eno...
Er is jammer genoeg nog niet beslist om eiland-hangmatters hun pensioen te korten door het te beperken op de breuk van het effectief aantal gewerkte jaren/45
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 09:44   #17
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

O wat zijn we weer grappig
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 09:44   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Sorry dbbl

Laatst gewijzigd door bembem : 1 augustus 2017 om 09:47.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 09:44   #19
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

504

Laatst gewijzigd door bembem : 1 augustus 2017 om 09:47.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 09:44   #20
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Sorry dbbl

Laatst gewijzigd door bembem : 1 augustus 2017 om 09:46.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be