Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2017, 22:09   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
...
Draag ik bij voor mijn pensioen ja of nee?
...
Neen !!!! Neen !!!! Helaas drie maal neen. Negenennegentig keer neen.

Geen enkele Vlaming, helaas dit is de waarheid, heeft al één eurocent bijgedragen voor ZIJN pensioen.
Het enige waarvoor hij bijgedragen heeft, is het pensioen van zijn vader en zijn moeder.

Dat betekent dat de centen die om 10.00 u 's ochtends van uw rekening afgehouden worden, om 10.01 u al doorgestort worden naar uw oudjes.
Niks, maar dan ook niks, nougabollen, nada, rien, nothing, wordt aangewend voor uw pensioen.

Het enige waar u en ik onze hoop kunnen op stellen, is de vage belofte van onze politiekers, dan de politiekers van morgen - met de kiezers van morgen - gelden zullen afhouden van onze kinderen, om het dezelfde minuut nog door te storten aan ons.

Dit is een zeer pervers systeem in een samenleving waar jongeren langer studeren, medioren op pensioen gaan vanaf 50 (ik dus niet) en pas sterven als ze 85 jaar oud zijn.

Voil�* mijn poging.
Er rest ons nog maar één ding te doen: een guillotine oprichten voor de politiekers die hiervoor verantwoordelijk zijn, en nog leven: Eyskens, De Croo, Verhofstad, Van Rompuy, en nog een paar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 06:58   #142
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen !!!! Neen !!!! Helaas drie maal neen. Negenennegentig keer neen.

Geen enkele Vlaming, helaas dit is de waarheid, heeft al één eurocent bijgedragen voor ZIJN pensioen.
Het enige waarvoor hij bijgedragen heeft, is het pensioen van zijn vader en zijn moeder.

Dat betekent dat de centen die om 10.00 u 's ochtends van uw rekening afgehouden worden, om 10.01 u al doorgestort worden naar uw oudjes.
Niks, maar dan ook niks, nougabollen, nada, rien, nothing, wordt aangewend voor uw pensioen.

Het enige waar u en ik onze hoop kunnen op stellen, is de vage belofte van onze politiekers, dan de politiekers van morgen - met de kiezers van morgen - gelden zullen afhouden van onze kinderen, om het dezelfde minuut nog door te storten aan ons.

Dit is een zeer pervers systeem in een samenleving waar jongeren langer studeren, medioren op pensioen gaan vanaf 50 (ik dus niet) en pas sterven als ze 85 jaar oud zijn.

Voil�* mijn poging.
Er rest ons nog maar één ding te doen: een guillotine oprichten voor de politiekers die hiervoor verantwoordelijk zijn, en nog leven: Eyskens, De Croo, Verhofstad, Van Rompuy, en nog een paar.

Het kan ook niet anders Schoof.
Het opsparen van bijdragen voor pensioen is het geld buiten smijten.
Ik herinner mij nog dat mijn vader als een der eersten destijds 1Bf werd afgehouden dat zogezegd werd doorgestort. 1Bf! Toen hij met pensioen moest kon hij zelfs honger lijden met hondervoudige per maand van zijn toenmalige bijdrage.
Wat men niet zegt is het feit dat vooral de inflatie de kleine verdiener en spaarder nekt. De mier dus. Tegen dat het zijn beurt is om te genieten van zijn geld kan hij er niks meer mee aanvangen. Foetchie!!Weg!!
Iedereen krijgt van vadertje staat geschenken met dat geld dat dat de mieren zich ontzegd hebben. Men speelt er zelfs OCMW mee voor de ganse wereld.
Onze economie wordt er ook mee gesteund. Tewerkstelling?
Ik heb gedurende de jaren dat ik op en af rotste in beestenbakken naar Brussel meestal slechts één categorie zelfstandigen gezien in mijn dorp.
Dezen stonden in hun deur vriendelijk te doen en als alles vlot liep kon de klant reeds in het deurgat vernemen dat ze niet hadden wat hij zocht.
Hup; op naar de volgende winkel dus.
Dergelijke handel moet er dus uit. Ze zijn niet meer opgewassen tegen de internet-handel. België heeft trouwens op dat vlak reeds een eeuw achterstand tegenover Nederland.
Wat een feit is dat onze handelaars steeds grote sier hebben gemaakt.
Hun ruime limousines werden betaald met omzetgeld; afgeschreven ten koste van dat omzetgeld en er bleef bitter weinig over om te belasten.
Dat zijn de feiten. Nu ja; ik moet niet jaloers zijn.
Ik heb feitelijk de boot gemist omwille van eigen stommiteiten.
Ik had destijds de diploma's. Ik had ook de speciale kennis om een zaak uit te bouwen. Maar ik heb het niet gedaan omwille van twee feiten.
Door opvoeding had ik de kruiper-mentaliteit van de werkman van huize uit meegekregen. En ik had ook die vod van diploma in handen dat zogezegd toekomst gaf. Niks toekomst! Ik was te stom om de juiste partijkaart aan te schaffen. De plakkers van destijds; zonder diploma; hebben het zelfs verder gebracht. Dat zijn de feiten. Zelfs hard werken had geen nut. Je bracht er uzelf alleen maar mee in moeilijkheden. Wie hard werkt loopt meer kans dat er iets kan verkeerd lopen. In de privé kan hard werken helpen. Maar in overheidsdienst mocht je misschien nog harder werken van uw bazen maar je moest vooral opletten waar je ging werken.
Bon. Ik moet niemand iets verwijten. Wel mag ik mezelf tegen de kop slaan.
Feiten zijn feiten en feiten zijn onomkeerbaar.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 09:49   #143
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het kan ook niet anders Schoof.
Het opsparen van bijdragen voor pensioen is het geld buiten smijten.
Ik herinner mij nog dat mijn vader als een der eersten destijds 1Bf werd afgehouden dat zogezegd werd doorgestort. 1Bf! Toen hij met pensioen moest kon hij zelfs honger lijden met hondervoudige per maand van zijn toenmalige bijdrage.
Wat men niet zegt is het feit dat vooral de inflatie de kleine verdiener en spaarder nekt. De mier dus. Tegen dat het zijn beurt is om te genieten van zijn geld kan hij er niks meer mee aanvangen. Foetchie!!Weg!!
Iedereen krijgt van vadertje staat geschenken met dat geld dat dat de mieren zich ontzegd hebben. Men speelt er zelfs OCMW mee voor de ganse wereld.
Onze economie wordt er ook mee gesteund. Tewerkstelling?
Ik heb gedurende de jaren dat ik op en af rotste in beestenbakken naar Brussel meestal slechts één categorie zelfstandigen gezien in mijn dorp.
Dezen stonden in hun deur vriendelijk te doen en als alles vlot liep kon de klant reeds in het deurgat vernemen dat ze niet hadden wat hij zocht.
Hup; op naar de volgende winkel dus.
Dergelijke handel moet er dus uit. Ze zijn niet meer opgewassen tegen de internet-handel. België heeft trouwens op dat vlak reeds een eeuw achterstand tegenover Nederland.
Wat een feit is dat onze handelaars steeds grote sier hebben gemaakt.
Hun ruime limousines werden betaald met omzetgeld; afgeschreven ten koste van dat omzetgeld en er bleef bitter weinig over om te belasten.
Dat zijn de feiten. Nu ja; ik moet niet jaloers zijn.
Ik heb feitelijk de boot gemist omwille van eigen stommiteiten.
Ik had destijds de diploma's. Ik had ook de speciale kennis om een zaak uit te bouwen. Maar ik heb het niet gedaan omwille van twee feiten.
Door opvoeding had ik de kruiper-mentaliteit van de werkman van huize uit meegekregen. En ik had ook die vod van diploma in handen dat zogezegd toekomst gaf. Niks toekomst! Ik was te stom om de juiste partijkaart aan te schaffen. De plakkers van destijds; zonder diploma; hebben het zelfs verder gebracht. Dat zijn de feiten. Zelfs hard werken had geen nut. Je bracht er uzelf alleen maar mee in moeilijkheden. Wie hard werkt loopt meer kans dat er iets kan verkeerd lopen. In de privé kan hard werken helpen. Maar in overheidsdienst mocht je misschien nog harder werken van uw bazen maar je moest vooral opletten waar je ging werken.
Bon. Ik moet niemand iets verwijten. Wel mag ik mezelf tegen de kop slaan.
Feiten zijn feiten en feiten zijn onomkeerbaar.

Bon. Ik weet en besef het reeds lang.
Als een ouwe zak hier op dit forum bevindingen weergeeft dan is er altijd wel een trol die uw bijdrage saai vindt. En vraagt om beknopter te zijn.
Eén zin van dezen en uw bijdrage is ondergesneeuwd. Foetchie!! Verdwenen!
Den truc van de trollen werkt dus.
Zelf niks zeggen en verhinderen dat hetgeen anderen zeggen gelezen wordt.
En dan maar zagen en klagen dat de pers te wensen overlaat.
Goed dus. Ik trek mijn conclusies wel.
De Heren en Dames zullen het hier moeten doen met hetgeen de "eerwaarde hoogedele Duc" zal weten te vertellen.
Ik had trouwens nooit verwacht dat mijn inbreng zoveel reacties zou veroorzaken. (sic) Graag gedaan! Het was trouwens nooit de bedoeling dat ik hier iets zou schrijven waarop gereageerd zou worden.
Memoires van een oude zak dus.
Iedereen heeft thuis wel een bompa die hetzelfde vertelde.
Grüss begot en.....je kunt ze kussen. (beknopte weergave van wat ik feitelijk echt denk)
Dank je Duc. Je hebt gelijk vent. Je hebt al altijd gelijk gehad trouwens.
Spijtig wel maar je bent niet de enige die hier altijd gelijk heeft.
Ik kijk uit naar een debat van de trollen.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 augustus 2017 om 09:55.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be