Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2017, 20:48   #61
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daar waar meerdere talen elkaar ontmoeten moet men altijd wat meer moeite doen. Vraag dat maar eens aan de Canadezen Mandarijnen of Catalanen.

Het is een utopie te geloven dat aan het taalgebruik van de Vlaming uw onafhankelijkheid ook maar iets gaat veranderen.

Of hoe verklaart U anders dat in de uithoek van Vlaanderen op plaatsen als De Panne en Koksijde Frans wordt gesproken door de Vlamingen tegen ,ja u leest het goed, Fransen ??? Voor zover ik weet is Vlaanderen toch al heel lang onafhankelijk van Frankrijk ?
Kan U mij uitleggen waarom Vlaamse politiediensten in de grensstreek Franse gangsters beleefd aanspreken in het Frans ?? Denkt U dat Duitse politiediensten dit zouden doen ??

De Vlaming heeft geen of weinig taalbewustzijn en daar zal onafhankelijkheid weinig of niks aan veranderen.
En hoe komt het, denk u, dat de Vlamingen geen of weinig taalbewustzijn hebben???
Zou het kunnen dat dat van bovenuit wordt aangeleerd en opgelegd???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 20:52   #62
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En hoe komt het, denk u, dat de Vlamingen geen of weinig taalbewustzijn hebben???
Zou het kunnen dat dat van bovenuit wordt aangeleerd en opgelegd???
Ze gaan voor het geld, ze zijn commerciëler aangelegd. De politieke interpretatie kan hen geen kloten schelen. Geld, daar gaan ze voor.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 21:09   #63
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ze gaan voor het geld, ze zijn commerciëler aangelegd. De politieke interpretatie kan hen geen kloten schelen. Geld, daar gaan ze voor.
Inderdaad, dat geldt voor hen die slagen in la Belgique, want anders zouden ze niet aan de bak komen...
U geeft hier duidelijk het maffieus gehalte van la Belgique weer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 21:35   #64
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, dat geldt voor hen die slagen in la Belgique, want anders zouden ze niet aan de bak komen...
U geeft hier duidelijk het maffieus gehalte van la Belgique weer...
Het blijven wel Vlamingen hoor.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 22:04   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En hoe komt het, denk u, dat de Vlamingen geen of weinig taalbewustzijn hebben???
Zou het kunnen dat dat van bovenuit wordt aangeleerd en opgelegd???
Mij heeft nooit iemand iets opgelegd op taalgebied. Ik heb geleerd mijn taal te spreken en niet te verloochenen.....In hoef daar dan ook niet op het vlaams belang voor te stemmen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 22:07   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, dat geldt voor hen die slagen in la Belgique, want anders zouden ze niet aan de bak komen...
U geeft hier duidelijk het maffieus gehalte van la Belgique weer...
Wat een wartaal. Het zou me niks verbazen dat ook Franstaligen hier niks kunnen uit opmaken.
Slagen in La Belgique ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 22:10   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De franstalige indoctrinatie goed van buiten geleerd...
U mag mijn stelling altijd weerleggen . Of bent U de mening toegedaan dat de Vlamingen in de jaren 60 70 massaal naar Brussel zijn gaan wonen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 10:27   #68
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vlamingen hebben in de jaren 70 massaal de biezen gepakt. Ze weken uit naar Vlaams Brabant waar ze met zijn allen Fermettes gingen bouwen met de alom gekende 17 are grote tuin karrewiel incluis en de obligate waakhond.
Het lijkt me nogal logisch dat als er geen Vlamingen meer (willen) wonen er uiteraard ook geen Vlaamse kiezers meer zijn.
De Vlaming heeft gekozen om op den buiten te wonen.

Het is een feit dat het Frans couranter is als omgangstaal in Brussel...deels gesteund door de Vlaming die enkel Nederlands praat als hij er absoluut zeker van is dat men hem gaat begrijpen (taallafheid)
Buiten dat is Brussel geen Franstalige stad maar een tweetalige stad. Uiteraard zal al eens naast de pot worden gepist maar dan volstaat het even op uw strepen te staan en kunnen alle officiële handelingen in het Nederlands inclusief de documenten.
Gedeeltelijk zal je wel gelijk hebben maar er bestaan ook gemeenten die jouw stelling onderuit halen. Drogenbos bv. waar vele jaren een tante van mijn echtgenote gewoond heeft.
Deze oer-Vlaamse gemeente werd in de jaren 70 overspoeld door franstalige Brusselaars die er hun villa's lieten bouwen. Vele jaren werd de gemeente bestuurd door een FDF-burgemeester en een bijna volledig franstalig college van schepenen, OCMW en noem maar op. Het moet gezegd dat de Vlamingen er bijzonder goed behandeld werden, een taktiek waardoor veel Vlamingen op het FDF stemden. Nu is de situatie er volledig anders, de gemeente wordt nu bestuurd door een tweetalige lijst van de burgemeester, een Vlaming. Zo zie je maar.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 11:36   #69
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ze gaan voor het geld, ze zijn commerciëler aangelegd. De politieke interpretatie kan hen geen kloten schelen. Geld, daar gaan ze voor.
Dat is één van de positieve gevolgen van kennis van meerdere talen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 15:56   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Gedeeltelijk zal je wel gelijk hebben maar er bestaan ook gemeenten die jouw stelling onderuit halen. Drogenbos bv. waar vele jaren een tante van mijn echtgenote gewoond heeft.
Deze oer-Vlaamse gemeente werd in de jaren 70 overspoeld door franstalige Brusselaars die er hun villa's lieten bouwen. Vele jaren werd de gemeente bestuurd door een FDF-burgemeester en een bijna volledig franstalig college van schepenen, OCMW en noem maar op. Het moet gezegd dat de Vlamingen er bijzonder goed behandeld werden, een taktiek waardoor veel Vlamingen op het FDF stemden. Nu is de situatie er volledig anders, de gemeente wordt nu bestuurd door een tweetalige lijst van de burgemeester, een Vlaming. Zo zie je maar.
Drogenbos is een faciliteiten gemeente.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 16:06   #71
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het blijven wel Vlamingen hoor.
Vlamingen die het gemaakt hebben omdat ze de hielen van la Belgique likten???
Het zou geen probleem zijn indien dit, voor de meerderheid van de Vlaamse bevolking, niet de voorwaarde is en was om het in dit land te kunnen maken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 16:09   #72
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mij heeft nooit iemand iets opgelegd op taalgebied. Ik heb geleerd mijn taal te spreken en niet te verloochenen.....In hoef daar dan ook niet op het vlaams belang voor te stemmen.
Heb jij die houding op school geleerd?
Hebben de Vlaamse kranten jou die houding aangepraat?
En ook heb jij een politieke carrière achter de rug waarbij jij wou opklimmen op de ladder en insprake wou hebben in la Belgique???
Als individu, als je ten minste genoeg haren op je tanden hebt, wordt je nog wel wat gegund en als je ten minste niet in de hoofdstad je beroepsleven midden de andere mensen wil uitbouwen... Want daar, zonder het likken van de hielen van de grote francofonie, kom je er niet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 16:19   #73
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Drogenbos is een faciliteiten gemeente.
Dus nog erger...
En als het al niet wij Vlamingen zijn die geindoctrineerd zijn weet dan maar dat de franstaligen het des te meer zijn...
Het idee dat de Vlamingen in Brussel altijd en overal hun taal zouden mogen en moeten kunnen gebruiken klinkt voor hen gewoon als het zwaarste Duitstalige facisme in de oren... Hoe durven ze dat te eisen...
Hoe durven ze onze francofone basisrechten, waarmee we overal in la Belgique en zeker in Brussel in het frans en alleen in het frans terecht moeten kunnen, in vraag stellen... Puur facisme, extremisme, spijkers op laag water zoeken, is het...

En dat verhaal vindt de grootste aanhang bij heel de francofonie en heel de francofonie, zelfs die vertegenwoordigers die zich verdraagzaam genoeg opstellen om Nederlands te leren, zelfs die zullen als puntje bij paaltje komt alleen en alleen op franstalige partijen stemmen....
De gedachte dat ze op Vlaamse partijen zouden stemmen komt voor hen gewoon overeen met verraad aan het eigen franstalige volk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 16:26   #74
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of hoe verklaart U anders dat in de uithoek van Vlaanderen op plaatsen als De Panne en Koksijde Frans wordt gesproken door de Vlamingen tegen ,ja u leest het goed, Fransen ??? Voor zover ik weet is Vlaanderen toch al heel lang onafhankelijk van Frankrijk ?
Als geen ander versta je de kunst de zaken om te draaien. In De Panne spreken veel ééntalige obers de Nederlandstalige Vlamingen steevast in het Frans aan omdat ze gewoonweg geen Nederlands spreken. Ik krijg meer en meer de indruk dat je er genoegen in schept de Vlamingen op stang te jagen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 18:30   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Als geen ander versta je de kunst de zaken om te draaien. In De Panne spreken veel ééntalige obers de Nederlandstalige Vlamingen steevas in het tFrans aan omdat ze gewoonweg geen Nederlands spreken. Ik krijg meer en meer de indruk dat je er genoegen in schept de Vlamingen op stang te jagen.

Je zegt precies hetzelfde als ik maar anders gedraaid. Dus een Franse ober kan probleemloos zijn beroep uitoefenen in een ééntalig onafhankelijk Vlaanderen ? En dat kan blijkbaar zonder al te veel problemen of zelfs helemaal geen. Ga jij dat als Vlaming dan eens doen in een Franse taverne nog maar 150 metertjes over de grens ....Ga jij daar als ober eens die Fransen aanspreken in het Nederlands....Begin je een beetje te begrijpen wat ik bedoel met taalbewustzijn ? En dat een onafhankelijk Vlaanderen niets zal veranderen aan het taalgebruik. Voor zover ik weet is Frankrijk onafhankelijk van Vlaanderen.
Verder worden Fransen daar netjes bediend en geholpen in hun taal door alle Vlaamse obers.
Zouden die ééntalige Franse obers ook kunnen hun job doen in Duitsland denk je of in Dover ?

Ik ben er niet bij maar als ik naar TV kijk dan zie ik de grenspolitie (overheid) in Vlaanderen op Vlaams grondgebied Frans schorremorie controleren die braafjes in hun taal worden te woord gestaan ?? Ik denk niet dat die daar worden toe verplicht die mannen moeten niet tweetalig zijn. Is dat ook zo als ik in Frankrijk wordt staande gehouden denk je ?
De laatste keer tijdens een controle in Duitsland had ik niet de indruk dat die mannen iets anders zouden hebben gepraat dan Duits.....nicht verstehen shade fur dich papiere bitte

Maa ik zal de zaken verdraaien

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2017 om 18:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 20:39   #76
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ze gaan voor het geld, ze zijn commerciëler aangelegd. De politieke interpretatie kan hen geen kloten schelen. Geld, daar gaan ze voor.
En hoe komt het, denk u, dat de Vlamingen geen of weinig taalbewustzijn hebben???

In de politiek twee dagen terug keren is al en huzaren stuk. Naar 3 mei 1540 nog veel meer vermoed ik, en toch!

Hoe zou het komen, te verklaren zijn dat de Vlamingen niet goed zijn in groeps- en ploegen spelen, maar steeds weer uitblinken in EEN tegen ALLEN sporten enz.. dat taalbewustzijn niet belangrijk lijkt om te overleven

Vlaanderen Rechts en midden verkiezen waar ieder individu zelf verantwoordelijk is voor zen daden, waardoor de Vlaamse moedertaal taal om te overleven niet het belangrijkste is/was, maar brood op tafel!!!
Omdat de gezagvoerders, de politiek, de rechtbank, de adel, industriële baronnen, wetenschap, notaris en banken > het Frans honderden jaren als voertaal gebruikte.

Dat de Vlamingen gedwongen eenzaten werden en meer voor en eigen gezin en woning zorgt om te overleven, brood op de plank.
Dan in groepsverband iets probeert te realiseren, dat steeds afgestraft werd is misschien te verklaren door:

Op 3 mei 1540 vernederde keizer Karel V de notabelen “De stroppendragers”, van Gent zijn geboortestad dat toen groter en machtiger was dan bv Parijs, omdat de Arteveldestad zich schuldig had gemaakt aan majesteitsschennis tijdens de Gentse revolte in 1540.
keizer Karel V liet de leiders van de opstand arresteren. Daarvan liet hij 25 mensen ombrengen.
Anderen liet hij Youtube avant la lettre >>doelbewust<< bij wijze van exemplaire bestraffing, door de stad gaan met een strop om de hals.

Daarmee liet keizer Karel V duidelijk zien wat er zou gebeuren voor iedere stad en voor iedere onderdaan in zijn rijk wat er zou gebeuren met hen die zich niet voegden…. DE STROP!!!
IN Gent die toen groter en machtiger was dan bv Parijs stelde keizer Karel V door de machtigen van de stad voor iedereen duidelijk de stads muren af te breken de militie te ontbinden.
Youtube, TV en pers bestond toen niet maar de vertoning die keizer Karel V presenteerde, de rondgang van “stroppendragers” zal in gans zijn rijk wel degelijk begrepen zijn als: WIE zich niet voegden…. DE STROP!!!

Door de Gentse leiders de strop rond de nek te doen dragen tijdens en ommegang werd duidelijk gesteld dat het vanaf “nu” ieder voor zich was en het ook zo begrepen werd in Vlaanderen. Wie niet voldeed aan de eisen…. werd eenvoudig de strop toegetrokken!!

Dit schrikbeeld, dat De machtige handelaars dus zeker het gepeupel voortaan “alleen verantwoordelijk waren voor hun daden” is over gans Vlaanderen uitgezaaid met het ieder voor zich gedrag dat tot op heden zen weerslag heeft in de genen zit, het handelen en denken is van veel Vlamingen.
Die wanneer het nodig is alle talen spreken om te overleven, het taalbewustzijn zich situeer: we hebben het van ons moeder geleerd.

De*Concessio Carolina*(toegevingen aan Karel) was een*stadskeure, door*keizer Karel V*op*30 april*1540*De schepenen werden voortaan door de vorstaangesteld en hun gezag ingekrompen, de Collatie of Brede Raad afgeschaft, de neringen in hun macht beperkt. De concessie bleef tot het einde van het ancien régime 1795 van kracht.

Het zal dan ook voor iedereen duidelijk zijn dat taalbewustzijn niet aan te raden wasOf de strop. Bovendien zou het Frans de taal blijven in de politiek, universiteiten bij de notaris...Was tot 1960 de Vlaamse moedertaal iets voor gezinsgebruik en de dorpsregio.

Franstaligen konden dus gemakshalve Frans spreken en zich zelf meer en beter voelen, zitten niet onder het juk van opgepast of de strop en functioneren graag in groep nemen Frankrijk als voorbeeld.

De Linkse kudde geest dat eenheidsworst vertegenwoordigd waar de Franstaligen van houden kon mede daardoor Vooral in Wallonië de linkse ideologie PS vergroten.

Terwijl de Vlaming meestal % gewijs niet te vinden is voor de eenheidsworst linkse toestand.

Natuurlijk werd zo honderden jaren van bovenuit aangeleerd en opgelegd!!! We werden gans de geschiedenis bezet!!

Is het en schrikbeeld voor Links en omdat Links in Vlaanderen minder scoort al jaren mee heult met PS en nu ook al met Extreem links > PS Franstaligen huiveren dat Vlaanderen/de Vlaming via nationalistisch denken blok zou vormen wat hun Linkse staat toekomst visie voor België in gevaar brengt. Taalbewustzijn en bindmiddel kan zijn zoals PS en cdH al lang gebruiken.

Als men alleen verantwoordelijk wil zijn voor zen eigen daden en géén eenheidsworst wil zijn, dat mogelijks afhankelijk word van voedselbonnen en niet wil gebukt gaan onder Linkse repressie en wil functioneren in en maatschappij: gaat men natuurlijk voor het geld, ze zijn commerciëler aangelegd en zal en andere taal dan de moedertaal makkelijk aangeleerd en toegepast worden, zal taalbewustzijn zodoende ondergeschikt zijn.

Dat de politieke interpretatie hen geen kloten schelen denk ik niet omdat de meerderheid van Vlaming wel degelijk kiest voor waar hij zich goed mee in zen vel voelt, midden tot rechts. Alleen is het zo dat de zogenaamde Vlaamse politieke partijen > CD&V, Open VLD, SP.A, Agalev-groen nog steeds federaal boven kiezen zelfs als ze Vlaanderen moeten verloochenen.
En dat is wat de Franstaligen dus niet doen, waardoor ze chauvinistisch staan met hun Franse taal, men meent de baas te kunnen/mogen spelen en de Linkse Franstalige partij haar territorium steeds kan vergroten.

Toen Ps de staatsgreep Wallon-Bruxelles deed hebben de “Vlaamse partijen ieder voor zich CD&V, Open VLD, SP.A, Agalev-groen dit laten gebeuren” Idem BHV waar de Vlaamse partijen ieder voor zich onder elkaar vochten om en zitje voor hun ieder voor zich ivoren torens heeft PS Links gevochten heeft voor territorium uitbreiding om hun meerderheid % te doen vergroten tegen over Vlaanderen, met het gevolg Uitbreiding van Franstalige invloeden.

Links is en ideologie mat dictator DNA, of het doel bereikt word in een generatie of twee generaties speelt géén rol omdat LINKS gaan voor “alles AAN en VOOR de staat” in principe het zelfde wat islam staten na steven, doen .

Simpel omschreven: EEN staat is géén mensenleven maar iets oneindig, een staat spreekt niet, een staat is een gevoelloos theoretisch dossier.

Terwijl via midden en rechts, de persoon op zich verantwoordelijk wil zijn voor zen eigen daden… dus het eigen leven korte leven in de geschiedenis van tel is!

Schrijf steeds eerst in Word, probeer verwijzend zo duidelijk mogelijk te zijn waardoor misschien langdradig? gelezen en herlezen, op zoek naar kartel onderlijnen fout aanduiding > staan er nog spelfouten in*Sorry hoor, en bij het proberen iets te verbeteren kan ook inderdaad volgens ik al gehoord heb de zinsbouw brokken vertonen, ik zie het niet,*oeps;
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 20:41   #77
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.879
Standaard

Het verhaal van de stroppendragers en youtube. Rare analogie, Dirk.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2017, 05:17   #78
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het verhaal van de stroppendragers en youtube. Rare analogie, Dirk.
keizer Karel V, in zijn rijk ging de zon nooit onder!!.

En HIJ keizer Karel V “die heerste over gans de wereld” liet >>doelbewust<< bij wijze van exemplaire bestraffing, “De stroppendragers” door gans de stad gaan in slaapkleed en op blote voeten met een strop om de hals.

Dit was NIET voor de Gentenaars alleen bedoeld. De stads muren waren afgebroken, de Gentse militie ontbonden, de kruisbogen ingeleverd > dus gans de stad stond zoal compleet onbeschermd in hun hemd!

“De stroppendragers” via rechtspraak doden zoals toen bijna altijd gedaan werd zou veel sneller gegaan zijn, maar nooit de inpakt gehad hebben die het nu gehad heeft.

keizer Karel V wou “hen stuk voor stuk duidelijk maken” dat ze er onbeschermd alleen voorstonden. Duidelijk maken dat ze nu stuk voor stuk voor hem moesten werken, zo niet werd de strop rond de nek toe getrokken!

Ik denk niet dat in de rest van rijk nog veel tekeningskes gemaakt moesten worden zodat het volk zou begrijpen wie de baas was over leven en dood!

Bovendien heeft keizer Karel V nadien Gent zijn geboorte stad de rug toegekeerd en is in Spanje gaan leven. Het verval van Gent als wereld stad was ingezet.


Youtube avant la lettre…..

Was natuurlijk en speelse link met hoe het er nu aan toe gaat. Hoe het nu publiekelijk gebracht word, via facebook, video’s en tweets die over de wereld versprijd worden.

Daesh (IS), zelfs Noord Korea doet het om zoveel mogelijk angst over te brengen en het lukt nog steeds!

Er worden maatregelen genomen, onbewust dragen de mensen het mee in het achterhoofd worden bijna verplicht om extremer te worden, waardoor het gedrag en het denken verander.
In Flowerpower tijd late jaren 60 en vroege jaren 70 trok men niet de straat op met bloemen en gezamenlijk roepend
>>>> “IK BEN NIET BANG”
ze hadden het toen over liefde en vrede!!!

Of zijn het nu steeds weer opnieuw en opnieuw over gans de wereld, de families van geradicaliseerde jongeren die stellen “wir haben es nicht gewusst” t’ was zo een braven..

In welke taal ze het ook zeggen, het is steeds om het vege lijf te redden om zelf te overleven.
Dit bedoel ik met al of niet het belang van taalbewustzijn..... als het er op aankomt om brood op tafel te krijgen te kunnen leven, overleven spreekt men alle talen.

In het sjoemel merk België staan wij er stuk voor stuk onbeschermd alleen voor. Zolang we kunnen betalen zij we vrij!!

Al proberen politieke partijen het ons anders wijs te maken. Realiteit is dat de politieke partijen en hun ivoren torens voor zich zelf zorgen.

Als het moet word taalbewustzijn afgebroken of aanmoedigen er en communautaire toestand of chaos opgestart als het in hun partij belang past!

Past men het politiek systeem van Zwitserland toe met zelf besturende deelstaten zal ieder zen taak kunnen en mogen spreken zoals het hoort.


Nederlanders spreken Nederlands en hebben “HUN” zit je in Europa.

Voor België zetelt de Franstaligen valt de Vlaamse zetel weg, omdat het Vlaams geen wereld taal is….terwijl de Vlamingen % gewijsde nog steeds de meerderheid bevolkings-- groep in België is.
Wat dus terug het bewijst is dat de zogezegd Vlaamse partijen ons Vlamingen totaal niet beschermen! Waardoor Vlaanderen voor alles en nog wat boetes opgelegd krijgt...

De linkse Franstaligen met het Franse Frankrijk meelopen en CD&V met het Duits Duitsland! Vlaanderen en het Vlaams weer verkocht worden voor de fluwelen zitjes.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2017, 06:39   #79
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.879
Standaard

Voor België zetelt de Franstalige?

Waar? In de EU-raden e.d. zetelen zowel Vlamingen als Franstaligen. Wat een onzin.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2017, 10:06   #80
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De taalwetgeving wordt in Vlaanderen toch ook niet meer gevolgd ? Ik moet Engels spreken bij de tandarts, in de bibliotheek, in sommige winkels, op het werk, ... kan dat allemaal zo maar ?
Vreemd, zeer vreemd. Niemand moet in Vlaanderen Engels praten. Ben je zeker dat je niet in Engeland woont?

Laatst gewijzigd door robert t : 21 augustus 2017 om 10:07.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be