Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2002, 11:52   #1
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

De vergelijking tussen de IRA en de ETA is vlug gemaakt, het zijn gewapende verzetsorganisaties, vrijheidsstrijders die er niet voor terug schrikken om een bommetje te leggen. Sinn Fein en Batasuna worden vaak bekeken als de partijpolitieke veruitwendigingen van de eerder genoemde organisaties.

Het Baskische Batasuna, de zogenaamde politieke vleugel van de ETA, werd ondertussen verboden door de Spaanse regering en haar premier Aznar. De Baskische separatisten van Batasuna worden bovendien financieel verantwoordelijk gehouden voor de schade die in de loop der jaren aangericht werd door ETA-aanslagen.

Zal men Gerry Adams en zijn Sinn Féin verder blijven demoniseren en blijven verbinden aan de slachtoffers van de IRA ?

Worden de spanningen in Noord-Ierland georchestreerd door de Britse bezetters om naar Spaans voorbeeld de partij van Adams te verbieden ?

En dan te denken dat Europa Turkije niet toegelaten werd owv haar troebelen met de Koerden ...
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 11:57   #2
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
De vergelijking tussen de IRA en de ETA is vlug gemaakt, het zijn gewapende verzetsorganisaties, vrijheidsstrijders die er niet voor terug schrikken om een bommetje te leggen. Sinn Fein en Batasuna worden vaak bekeken als de partijpolitieke veruitwendigingen van de eerder genoemde organisaties.
En als ze dat ook zijn? In de partijlokalen van Sinn Fein werden geheime documenten gevonden: dat noemt men spionage!
Daarenboven mag er in Noord-Ierland om de 10 jaar een referendum gehouden worden voor aansluiting bij de Ierse Republiek. Door toedoen van Sinn Fein, wordt dit overbodige referendum ook elke tien jaar gehouden.

NOG NOOIT WON SINN FEIN
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:03   #3
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
En als ze dat ook zijn? In de partijlokalen van Sinn Fein werden geheime documenten gevonden: dat noemt men spionage!
Daarenboven mag er in Noord-Ierland om de 10 jaar een referendum gehouden worden voor aansluiting bij de Ierse Republiek. Door toedoen van Sinn Fein, wordt dit overbodige referendum ook elke tien jaar gehouden. NOG NOOIT WON SINN FEIN
Nog nooit won een Belgische Eenheidspartij de verkiezingen en toch blijft Belgie bestaan...
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:07   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Als het de wil van de burger zou geweest zijn zou België niet meer bestaan.
Dan had er wel een vlaams-nationale partij GEWONNEN.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:13   #5
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Als het de wil van de burger zou geweest zijn zou België niet meer bestaan.
Dan had er wel een vlaams-nationale partij GEWONNEN.
De meerderheid van de kiezers heeft geen 'wil', dat is het enige grondvest dat Belgie nog ondersteund. Schaf de opkomstplicht af en hou een referendum. Je zou nog verbaasd staan
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:48   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Hoe verklaar je dan dat de Belgen volgens opiniepeilingen hun Land willen behouden??
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 19:32   #7
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Gelieve even je bronnen (meerderheid van de "Belgen" voor het samenhouden van "België") aan te halen, Patriot.

En wat de ETA en het IRA betreft. Ik vind het maar zielig dat Batasuna verboden werd. Is dit democratie? Partijen verbieden en hen monddood maken? Hopelijk gebruiken ze daar in Engeland hun verstand en blijven ze onderhandelen met Gerry Adams..
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 20:11   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Gelieve even je bronnen (meerderheid van de "Belgen" voor het samenhouden van "België") aan te halen, Patriot.
IK baseer mij op meer dan 1 opiniepeiling, dus ik citeer ze even allemaal.

Allereerst de opiniepeiling die Field Research uitvoerde voor de vzw B plus
http://www.bplus.be/nederlands/acties-opiniepeiling.htm
Volgens die opiniepeiling (in 1999) wenste 77,5 procent van de Belgen het voortbestaan van België.

Een andere belangrijke belangrijke opiniepeiling was die van La Libre Belgique: 70 procent van de Vlamingen is uitgesproken Monarchist, en 85 procent ziet geen graten in het behoud van de Monarchie.
Dus zijn er in Vlaanderen in slechts 15 procent die resoluut tegen de Monarchie zijn. Nu is het geen geheim dat je als Monarchist simpelweg niet voor de vlaamse onafhankelijkheid kan zijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 20:22   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ook dit zet ik er maar ff bij... een Leuvense hoogleraar zegt dat slechts 10 procent van de vlamingen onafhankelijkheid wil. Dat cijfer lijkt mij geloofwaardig, maar ik zou niet weten uit welke opiniepeiling hij het haalt...

http://www.nrc.nl/nieuws/buitenland/990250233125.html[/quote]
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 20:39   #10
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
70 procent van de Vlamingen is uitgesproken Monarchist, en 85 procent ziet geen graten in het behoud van de Monarchie.
0

I don't get it.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 21:48   #11
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Gelieve even je bronnen (meerderheid van de "Belgen" voor het samenhouden van "België") aan te halen, Patriot.
IK baseer mij op meer dan 1 opiniepeiling, dus ik citeer ze even allemaal.

Allereerst de opiniepeiling die Field Research uitvoerde voor de vzw B plus
http://www.bplus.be/nederlands/acties-opiniepeiling.htm
Volgens die opiniepeiling (in 1999) wenste 77,5 procent van de Belgen het voortbestaan van België.

Een andere belangrijke belangrijke opiniepeiling was die van La Libre Belgique: 70 procent van de Vlamingen is uitgesproken Monarchist, en 85 procent ziet geen graten in het behoud van de Monarchie.
Dus zijn er in Vlaanderen in slechts 15 procent die resoluut tegen de Monarchie zijn. Nu is het geen geheim dat je als Monarchist simpelweg niet voor de vlaamse onafhankelijkheid kan zijn.
Heeft U toevallig ook cijfers over hoeveel percent van de Vlamingen er voor een unitaire Belgische staat is? Of is dat een te stoute vraag?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 15:42   #12
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Dat is een te stoute vraag. Die stel je volgens de Belgische etiquette dan ook niet!!!
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 15:54   #13
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Hoeveel procent van de zogenaamde Belgen wilde eigenlijk afscheuren van de Verenigde Provincien? Waren het niet toevallig de franstalige industrielen, die de religieuze verschillen tussen het calvinistische noorden en het katholieke zuiden tegen elkaar uitspeelden om de afscheiding een breder draagvlak aan te reiken?

Uw statistische zever in pakskes zal de Vlaams-Waalse boedelscheiding niet kunnen tegenhouden kameraad. We leven al van tafel en bed gescheiden, de advocaten zijn nog net de papieren aan het opstellen voor de verdeling van de liquide middelen en de allimentatie; lees staatsschuld.
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 15:59   #14
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Hoeveel procent van de zogenaamde Belgen wilde eigenlijk afscheuren van de Verenigde Provincien? Waren het niet toevallig de franstalige industrielen, die de religieuze verschillen tussen het calvinistische noorden en het katholieke zuiden tegen elkaar uitspeelden om de afscheiding een breder draagvlak aan te reiken?

Uw statistische zever in pakskes zal de Vlaams-Waalse boedelscheiding niet kunnen tegenhouden kameraad. We leven al van tafel en bed gescheiden, de advocaten zijn nog net de papieren aan het opstellen voor de verdeling van de liquide middelen en de allimentatie; lees staatsschuld.
In de Verenigde Provinciën was het protestantisme staatsgodsdienst en het katholicisme werd vervolgd. Daar de meerderheid van de Belgen katholiek was, werden zij door de Hollanders gemarginaliseerd. Daarenboven kwamen de Orangisten (die voor de heraansluiting bij Holland waren) op in de verkiezing. Zij waren toen even marginaal als de flaminganten nu. Ze telden dus minder stemmen als er mensen in het Kuipke kunnen.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 15:59   #15
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Ik treed u bij, StijnVL.

Alleen, probeer dat eens aan een belgiscist z'n verstand te krijgen?!?
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:07   #16
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
In de Verenigde Provinciën was het protestantisme staatsgodsdienst en het katholicisme werd vervolgd. Daar de meerderheid van de Belgen katholiek was, werden zij door de Hollanders gemarginaliseerd. Daarenboven kwamen de Orangisten (die voor de heraansluiting bij Holland waren) op in de verkiezing. Zij waren toen even marginaal als de flaminganten nu. Ze telden dus minder stemmen als er mensen in het Kuipke kunnen.
aan die cijfers valt natuurlijk niet te tornen...

vervolging en vervolging is twee, van een genocide zou ik niet durven spreken. van een beetje pesterijtjes tussen de twee religieuze strekkingen zoals in noorierland wel.

als de industrielen en het kapitaal de secessie niet hadden in gang gezet, was ze er niet gekomen. daarvoor zijn die katholieke belgen veel te braaf.
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:10   #17
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Dat is waar, maar de meerderheid was er wel voor!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:13   #18
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Dat is waar, maar de meerderheid was er wel voor!
Wel wat de Belgische separatisten ooit hebben gedaan, kunnen de Vlaamse separatisten misschien ook ooit eens realiseren: de massa op hun hand krijgen en de scheiding doorvoeren.

Dat laatste wordt hoe langer hoe minder moeilijk, dank zij allerhande uitspattingen van franstalige arrogantie en EU-bemoeienissen.

Ooit is het zover en dan zal je me gelijk geven...
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:15   #19
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Dat is waar, maar de meerderheid was er wel voor!
Wel wat de Belgische separatisten ooit hebben gedaan, kunnen de Vlaamse separatisten misschien ook ooit eens realiseren: de massa op hun hand krijgen en de scheiding doorvoeren.

Dat laatste wordt hoe langer hoe minder moeilijk, dank zij allerhande uitspattingen van franstalige arrogantie en EU-bemoeienissen.

Ooit is het zover en dan zal je me gelijk geven...
De meerderheid is er niet voor!

One can cheat a part of the population all the time, one can cheat whole the population a part of the time, but one cannot cheat whole the population whole the time.

En dat is exact wat de N-VA tracht te doen. Gedoemd tot mislukken dus!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:24   #20
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
De meerderheid is er niet voor!!
De enige geldige evaluatie is deze bij de verkiezingen; keer op keer groeit het separatistische aandeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
One can cheat a part of the population all the time, one can cheat whole the population a part of the time, but one cannot cheat whole the population whole the time.
Ja dat doen ze met de kiezers van het Vlaams Blok al jaren: politiek monddood maken via sanitaire maatregelen.
En nu ook met 2 miljoen Vlamingen, dank zij de paritaire senaat.
Goed bezig, jongens de vlaamsgezinden, jazelfs de vlaams-voelenden worden in de richting van de radicale nationalisten gestuwd door het establishment dat de belgische structuren blijft restaureren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
En dat is exact wat de N-VA tracht te doen. Gedoemd tot mislukken dus!
Grapjas de N-VA bedriegt geen kiezers, de paarsgroene coalitie wel. En voor hen de CVP, even redelijk blijven he...
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be