Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 9 februari 2012, 02:50   #241
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zomdupar Bekijk bericht
Het siert u dat wanneer er op dit moment kinderen worden uiteengereten met russische wapens en met russische steun, u afkomt met een kleuter-argument : ja maar zij zijn ook stout !

Uw geloofwaardigheid zinkt tot ongekende diepten.
Er worden geen kinderen uiteeingereten met Russische wapens, maar door het Westen en andere verwerpelijke regimes gefinancierde en bewapende moslimfundamentalisten. Nog meer Russische wapens om nog meer met machinegeweren uitgeruste baardmannen uiteen te rijten, liefst met hele trossen tegelijk!


Kinderen worden vermoord door de zogenaamd pacifistische opstandelingen, toch kinderen van minderheden als christenen en alewieten. Hun leiders zeggen zelfs openlijk dat ze Assad's kinderen bloedig willen doodmartelen.(zie boven)

En zeggen dat een bloeddorstig oppressief regime dat oproept tot aggressie tegen een ander land omdat het oppressief zou zijn een kleuterarguent is zou ik niet durven beweren. Het betekent enkel dat degene die daartoe oproept geen enkele moreel recht heeft daartoe op te roepen. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, geen kleuter uitspraak maar uit de Bijbel ...

Laatst gewijzigd door tomm : 9 februari 2012 om 02:51.
tomm is offline  
Oud 9 februari 2012, 02:54   #242
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ongetwijfeld een teken van dank aan de petromonarchie Saoudi-Arabië voor het bloedig onderdrukken van de vreedzame marsen van het volk.
Goed en wel, maar dat daar in de westerse pers niet dieper op ingegaan wordt zegt veel over de westerse pers...

Overigens, zonder enige belangstelling van de westerse media(met uitzondering misschien van al jazeera), gaat de opstand, en de onderdrukking, in Bahrain gewoon door. Ook de dokters die de protesters verzorgden kregen straffen tot 15 jaar. Ondertussen heeft de VS aangekondigd nog meer wapens te leveren aan Bahrain, om nog meer onschuldige vrouwen, kinderen en ongewapende protesteerders uiteen te kunnen rijten.
tomm is offline  
Oud 9 februari 2012, 02:57   #243
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Ik betwijfel ten zeerste dat Syrië nu zijn offensief tegen de protesten zo zou opdrijven als ze niet van Lavrov, een paar dagen geleden, garanties zouden hebben gekregen dat Rusland zal ingrijpen als Amerika een aanval overweegt/onderneemt.

Ik bedoel dus dat ik vermoed dat Syrië deze garanties heeft gekregen. Voor de duidelijkheid.
De onderdrukking van de gewapende opstand in Homs (let op, er zijn veel meer steden die Assad steunen en waar vrijwel geen protest is, Homs is een nest van fundamentalisten) is een voorwaarde om tot vrede te komen met de niet-gewapende oppositie.

Vergelijk het met de "surge" in Irak.(waarbij heel wat meer doden vielen dan in Homs, maar ja, dat mag want de VS staan boven elke wet hé... )

Als de Amerikanen hun zin hadden gekregen ontwikkelde de toestand zich tot een regelrechte burgeroorlog, waarna de rebellen steun kregen van buitenlandse imperialistische grootmachten, en het regime (alsook de bevolkingsgroepen die dat regim steunden) vernietigd werd en de Shariah ingevoerd zou worden.

Met dat verschil dat Assad meer steun heeft dan Khadafi bij grote delen vn de bevolking, de oorlog zou dus langer duren en nog bloediger zijn, en uiteraard overslaan op buurlanden Israel, Libanon en Irak.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 februari 2012 om 03:00.
tomm is offline  
Oud 9 februari 2012, 19:43   #244
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Mischien hebben de "wereldverbeteraars",zowel in de VS als in onze contreien nu wel hun lesje geleerd?

Irak,Afghanistan,Libie....In deze gevallen werd het "stoute " regime verwijderd met direkte en indirekte steun van buitenaf...

...en wat is daarmee gekocht?????

We mogen ons niet meer laten opjutten door beelden van stapels dode burgers,via smartfones internationaal gemaakt...
Ja,Assad en zijn regime verweren zich bruut en genadeloos,maar we weten dat een opstand in die landen uiteindelijk ook in handen zal raken van een volgende generatie.....genadeloze bruten.

"Verandering" van regime bereiken is eenvoudig in het Midden-Oosten,maar verandering naar wat?

Geschiedenis is soms een nuttig vak.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2012 om 19:44.
kelt is offline  
Oud 9 februari 2012, 21:37   #245
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Het zou mij zelfs niet verwonderen moesten die ''opstandelingen" zelf mensen vermoorden in Homs om die dan aan de wereld te laten zien als martelaars gedood door het Syrische leger.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 februari 2012, 21:50   #246
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er worden geen kinderen uiteeingereten met Russische wapens, maar door het Westen en andere verwerpelijke regimes gefinancierde en bewapende moslimfundamentalisten. Nog meer Russische wapens om nog meer met machinegeweren uitgeruste baardmannen uiteen te rijten, liefst met hele trossen tegelijk!


Kinderen worden vermoord door de zogenaamd pacifistische opstandelingen, toch kinderen van minderheden als christenen en alewieten. Hun leiders zeggen zelfs openlijk dat ze Assad's kinderen bloedig willen doodmartelen.(zie boven)

En zeggen dat een bloeddorstig oppressief regime dat oproept tot aggressie tegen een ander land omdat het oppressief zou zijn een kleuterarguent is zou ik niet durven beweren. Het betekent enkel dat degene die daartoe oproept geen enkele moreel recht heeft daartoe op te roepen. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, geen kleuter uitspraak maar uit de Bijbel ...
Dat zijn nogal intelligente wapens die de Russen produceren.
Kan je ons daar wat meer over vertellen?
Another Jack is offline  
Oud 10 februari 2012, 01:09   #247
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat zijn nogal intelligente wapens die de Russen produceren.
Kan je ons daar wat meer over vertellen?
Even intelligent als de Amerikaanse toen ze Falluja binnenvielen.
tomm is offline  
Oud 10 februari 2012, 13:38   #248
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

overigens ik heb een commentaar geplaatst op de cnn website. Heel beleefd en diplomatisch, waarin ik het VS beleid in Bahrain en syrië vergeleek, zonder hoogdravende woorden te gebruiken of zelfs te veroordelen, gewoon een factuele vergelijking... Het verscheen, maar 5 minuten later was het weg. Het volgende bericht dat ik wilde typen kon niet gepost worden, er verscheen "you have been banned from using this service".

Zo zie je hoe de westerse pers werkt, openlijk heel open en tolerant voor andere meningen, in werkelijkheid zuivere propaganda.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 februari 2012 om 13:39.
tomm is offline  
Oud 10 februari 2012, 13:51   #249
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

post die mail, dan zal ik het ook proberen bij CNN
Frankenstein is offline  
Oud 10 februari 2012, 14:00   #250
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
post die mail, dan zal ik het ook proberen bij CNN
k ga m'n disqus identiteit niet onthullen hé.

dit is het artikel:

http://edition.cnn.com/2012/02/10/wo...html?hpt=hp_t1

Laatst gewijzigd door tomm : 10 februari 2012 om 14:00.
tomm is offline  
Oud 10 februari 2012, 14:39   #251
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Even intelligent als de Amerikaanse toen ze Falluja binnenvielen.
Niet echt intelligent dus.
U bent hier dus weer wat halve waarheden aan het rondstrooien.
Another Jack is offline  
Oud 10 februari 2012, 14:46   #252
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet echt intelligent dus.
U bent hier dus weer wat halve waarheden aan het rondstrooien.
tja, maar toen de Amerikanen Falluja binnentrokken was er niemand die riep om internationale interventie hé?

De hypocrisie is toch overweldigend hé...

De SyriËrs trekken Homs binnen om het gewapend verzet uit te schakelen, dat is zo klaar als een klontje. Vermits dit in een bewoonde wijk gebeurt zullen er ook onvermijdelijk oschuldge burgerslachtoffers vallen, dat is bij elke oorlog zo, in Irak en Gaza op veel grotere schaal, daar vielen 1000'n slechtoffers. De israeli verweten Hamas te verschuilen in volkswijken, het Syrische verzet doet net hetzelfde.

Natuurlijk als je burgerslachtoffers wil vermijden kun je beter Assad z'n gang laten gaan. Als de Amerikanen hun zin krijgen, namelijk de rebellen steunen en bewapenen, dan ontaardt het conflict in een burgeroorlog die alle steden van syriË overspoelt, met veel meer doden dan nu, vergelijkbaar met Irak.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 februari 2012 om 14:48.
tomm is offline  
Oud 10 februari 2012, 14:51   #253
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
tja, maar toen de Amerikanen Falluja binnentrokken was er niemand die riep om internationale interventie hé?

De hypocrisie is toch overweldigend hé...

De SyriËrs trekken Homs binnen om het gewapend verzet uit te schakelen, dat is zo klaar als een klontje. Vermits dit in een bewoonde wijk gebeurt zullen er ook onvermijdelijk oschuldge burgerslachtoffers vallen, dat is bij elke oorlog zo, in Irak en Gaza op veel grotere schaal, daar vielen 1000'n slechtoffers. De israeli verweten Hamas te verschuilen in volkswijken, het Syrische verzet doet net hetzelfde.
Ik ga hier niet voor de duizendste keer niet over Amerika, Israel en Gaza uitweiden, maar als jij stelt dat Russische wapens geen kinderen doden, dan vind ik dat een geschifte stelling.
Another Jack is offline  
Oud 10 februari 2012, 15:06   #254
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ik mijn opmerking geplaatst bij CNN, eens kijken hoelang die blijft staan (..)

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 februari 2012 om 15:25.
Frankenstein is offline  
Oud 10 februari 2012, 15:56   #255
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
overigens ik heb een commentaar geplaatst op de cnn website. Heel beleefd en diplomatisch, waarin ik het VS beleid in Bahrain en syrië vergeleek, zonder hoogdravende woorden te gebruiken of zelfs te veroordelen, gewoon een factuele vergelijking... Het verscheen, maar 5 minuten later was het weg. Het volgende bericht dat ik wilde typen kon niet gepost worden, er verscheen "you have been banned from using this service".

Zo zie je hoe de westerse pers werkt, openlijk heel open en tolerant voor andere meningen, in werkelijkheid zuivere propaganda.
Ach van CNN tot HLN... same piece of it.

Je kan er wel in slagen een paar maal op 'cryptografische wijze' PC te posten, maar eens ze de sleutel gezien hebben is het een ban. (Wat in sommige gevallen wel best lang kan duren )



Gelukkig bestaan er nog andere zaken, zoals oa. dit forum.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 10 februari 2012, 16:51   #256
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ga hier niet voor de duizendste keer niet over Amerika, Israel en Gaza uitweiden, maar als jij stelt dat Russische wapens geen kinderen doden, dan vind ik dat een geschifte stelling.
Niet meer dan Amerikaanse (of Belgische) wapens doden in Irak, Israel, Bahrain, enzovoort. Dus voor we Rusland bekritiseren gelieve dan eerst uw eigen land en bondgenoten te bekritiseren.

Alle wapens kunnen kinderen doden die zich op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bevinden, in gelijk welk gewapend conflict.

Alleen dat als argument gebruiken om het offensief van het Syrische leger tegen de rebellen te veroordelen, is doorzichtig en kort door de bocht.

De NAVO in Libië hebben ook onschuldige kinderen gedood, de VS, Nederland, etc. doden in Afghanistan bijna dagelijks kinderen, en moest het tot een westerse interventie komen in syrië zullen er nog veel meer kinderen sterven.

Het is weerzinwekkend dat dit argument gebruikt wordt om een oorlog tegen SyriË te starten.
tomm is offline  
Oud 10 februari 2012, 16:56   #257
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ach van CNN tot HLN... same piece of it.

Je kan er wel in slagen een paar maal op 'cryptografische wijze' PC te posten, maar eens ze de sleutel gezien hebben is het een ban. (Wat in sommige gevallen wel best lang kan duren )



Gelukkig bestaan er nog andere zaken, zoals oa. dit forum.
Van Syria life blog ben ik ook vlug verbannen. Het volstond te zeggen dat ik de gewapende opstand in Syrië niet steun. (heel beleefd, met argumenten, in tegenstelling tot andere commentatoren die constant om het bloed van Assad schreeuwen, plus nog een heel deel verwensingen aan Rusland er bovenop, sommige lijken er wel dag en nacht op te zitten en er hun beroep van te maken... )

inderdaad op dit forum doen ze niet aan politiek gemotiveerde censuur, tenzij iemand kwetsend, persoonlijk of racistisch wordt. Dat apprecieer ik.

Al jazeera, CNN, etc. zijn gewoon politieke instrumenten van de machthebbers in huin respectivelijke landen. Het wordt tijd dat meer mensen dat inzien. (van CNN zien de meeste dat wel in, al jazeera nog niet)

Laatst gewijzigd door tomm : 10 februari 2012 om 16:58.
tomm is offline  
Oud 10 februari 2012, 17:20   #258
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet meer dan Amerikaanse (of Belgische) wapens doden in Irak, Israel, Bahrain, enzovoort. Dus voor we Rusland bekritiseren gelieve dan eerst uw eigen land en bondgenoten te bekritiseren.

Alle wapens kunnen kinderen doden die zich op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bevinden, in gelijk welk gewapend conflict.

Alleen dat als argument gebruiken om het offensief van het Syrische leger tegen de rebellen te veroordelen, is doorzichtig en kort door de bocht.

De NAVO in Libië hebben ook onschuldige kinderen gedood, de VS, Nederland, etc. doden in Afghanistan bijna dagelijks kinderen, en moest het tot een westerse interventie komen in syrië zullen er nog veel meer kinderen sterven.

Het is weerzinwekkend dat dit argument gebruikt wordt om een oorlog tegen SyriË te starten.
Uw eerste zin is in tegenspraak met uw eerdere zin die ik hekelde:
"Er worden geen kinderen uiteengereten met Russische wapens"

Wat is het nu?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 februari 2012 om 17:21.
Another Jack is offline  
Oud 10 februari 2012, 17:23   #259
zomdupar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
overigens ik heb een commentaar geplaatst op de cnn website. Heel beleefd en diplomatisch, waarin ik het VS beleid in Bahrain en syrië vergeleek, zonder hoogdravende woorden te gebruiken of zelfs te veroordelen, gewoon een factuele vergelijking... Het verscheen, maar 5 minuten later was het weg. Het volgende bericht dat ik wilde typen kon niet gepost worden, er verscheen "you have been banned from using this service".

Zo zie je hoe de westerse pers werkt, openlijk heel open en tolerant voor andere meningen, in werkelijkheid zuivere propaganda.
Alsof iemand van CNN uw bericht heeft gelezen

Denkt men echt dat zij de duizenden reacties per uur gaan modereren ? Indien iemand een bericht aanduidt als 'ongepast' dan wordt dat bericht en de auteur automatisch gebanned. Veel goedkoper.

Je hoeft er echt niet meer achter te zoeken.
zomdupar is offline  
Oud 10 februari 2012, 17:27   #260
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zomdupar Bekijk bericht

Denkt men echt dat zij de duizenden reacties per uur gaan modereren ?
Tuurlijk. Er zit ook een automatische filter in. Probeer maar eens zionism in te geven. Dat bericht komt er niet op.
Kasumi is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be