Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 21 december 2011, 13:56   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
http://tinyurl.com/cphvhw2



Verder nog:



en:



__________________________________________________ ______________

Jan Hesp, Bart Bickyburger en Sigfried Braakbal lossen de verwachtingen alvast stevig in: de N-VA is weldegelijk een vergaarbakje van opportunisten, arrivisten, huichelaars, komedianten en niet-nader gespecifieerde losers zonder ruggengraat.

Een grote surprise mag dat voor de alerte Vlaming alvast niet wezen, want de N-VA heeft in het verleden herhaaldelijk warm en koud geblazen over diverse thema's o.m. over asiel en migratie, verregaande autonomie, de rol van het koningshuis, de PS-staatsgreep, HET REGEERAKKOORD, e.v.a.

Ik blijf erbij dat de N-VA slechts een fabricatie is die de Vlamingen mee moet helpen een oor aan te naaien, een Trojaanse paardenvijg verpakt in zwart-geel cadeaupapier met een kaartje erbij waarop staat:

"Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven. Borrelnoten, vette vis, als het dan geen Kerstmis is!"

Mede door hun krapuleuze streken (of de gepatenteerde lafheid, ge moogt kiezen) hangt Vlaanderen met de vingers aan de rand van een klif, waar la douce Wallonie al 30 jaar geleden geblinddoekt afsprong.

Het is schromelijk te laat om het tij te keren. Vlaanderen is gepluimd, zit geblokkeerd in een franfone minderheidsdictatuur en is de facto terug een satellietstaat van Frankrijk. We kunnen ons dan misschien zoals bij de joodse diaspora over de vier windstreken laten verjagen.

De N-VA is dus vanalles, maar die-hard Vlaams en volks echt niet.


Natuurlijk gaat de N-VA tegenstemmen. Ze willen de 12 miljard euro jaarlijkse steun aan Wallonië schrappen en gebruiken om de Vlaming toe te laten op 52 met pensioen te gaan .
Pericles is offline  
Oud 21 december 2011, 14:10   #22
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik weet dat N-VA-haat ondertussen geen rede(n) meer vereist of ook maar verdraagt, maar wat zou er precies hypocriet zijn aan niet vóór stemmen voor een wetsvoorstel dat je niet goed vindt?
Bovendien vergeet de aanbrenger in zijn hysterische bui te vermelden dat er reeds amendementen zijn ingediend om enkele uitzonderingsmaatregelen uit het wetsvoorstel te halen.
Jakko is offline  
Oud 21 december 2011, 14:18   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik weet dat N-VA-haat ondertussen geen rede(n) meer vereist of ook maar verdraagt, maar wat zou er precies hypocriet zijn aan niet vóór stemmen voor een wetsvoorstel dat je niet goed vindt?
Ja, ik ben ook verbaasd door de felheid waarmee onze forum-Belgicisten ("toujours les mêmes") van leer trekken.

Ik vind de houding van N-VA in deze aangelegenheid logisch en redelijk. Stel dat ze "neen" zouden gestemd hebben. Dan zou dat flagrant in tegenspraak zijn met de sociaal-economische standpunten die ze tot op heden hebben aangenomen. Stemmen ze ronduit "ja" dan wordt dit steevast geïnterpreteerd als: de N-VA steunt de regering Di Rupo zonder meer. Welnu dat wenst ze niet te doen, omdat ze vindt dat de geplande maatregelen niet adequaat genoeg zijn en onvoldoende ver gaan. Haar antwoord ("onthouding") komt eigenlijk neer op een "ja maar". Wat is daar zo schandalig aan?

Bijgevolg is het driftig stampvoeten van onze forum-Belgicisten gewoon een zoveelste uiting van gifgroene jaloersheid tegenover het electoraal- en opiniepeiling-succes van N-VA. Hun spijsverteringsstoornissen ingevolge de stembusuitslag van 13 juni 2010 blijven aanhouden. Ze zullen na october 2012 alleen maar erger worden.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 21 december 2011, 14:24   #24
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Bovendien vergeet de aanbrenger in zijn hysterische bui te vermelden dat er reeds amendementen zijn ingediend om enkele uitzonderingsmaatregelen uit het wetsvoorstel te halen.
yep. Ze zijn dus zeer consequent, zoals altijd.

Maarja, de anti's moeten toch iedere dag wel iets vinden om over te kakken hé.


Laat ze met hun meerderheidspartijen hun eigen halfbakken maatregelen maar stemmen. Het zijn er té weinig, té laat en té onsamenhangend.
vrijevlaming is offline  
Oud 21 december 2011, 14:26   #25
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht

Ze doen wat ze altijd doen, aan de kant gaan staan...
Hetgeen normaal is. En maar luid roepen dat iedereen meer zal moeten werken. Maar als er dan een regering is die dat ook wilt en een wet daartoe wil laten stemmen, dan zegt de NVA : 'd�*�*r doen we niet aan mee'!

Wat een bende schijnheiligaards!!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 december 2011 om 14:28.
Het Oosten is offline  
Oud 21 december 2011, 14:26   #26
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Bovendien vergeet de aanbrenger in zijn hysterische bui te vermelden dat er reeds amendementen zijn ingediend om enkele uitzonderingsmaatregelen uit het wetsvoorstel te halen.
Welke uitzonderingen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 21 december 2011, 14:27   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
yep. Ze zijn dus zeer consequent, zoals altijd.

Maarja, de anti's moeten toch iedere dag wel iets vinden om over te kakken hé.


Laat ze met hun meerderheidspartijen hun eigen halfbakken maatregelen maar stemmen. Het zijn er té weinig, té laat en té onsamenhangend.
Allé , samengevat : het VB had volkomen gelijk.
Pericles is offline  
Oud 21 december 2011, 14:31   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
yep. Ze zijn dus zeer consequent, zoals altijd.

Maarja, de anti's moeten toch iedere dag wel iets vinden om over te kakken hé.


Laat ze met hun meerderheidspartijen hun eigen halfbakken maatregelen maar stemmen. Het zijn er té weinig, té laat en té onsamenhangend.
Je gaat toch niet vervallen in het euvel van "Henri1" zeker? Laat alles wat met excrementen te maken heeft over aan onze beate bewonderaar van "Grand-Liège".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 21 december 2011 om 14:31.
quercus is offline  
Oud 21 december 2011, 14:42   #29
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Als ik een VLD-lidkaart koop en oproep tot uitroeiing van de Joden, ben ik dan ook een 'luide bek van de VLD'?
Als de partij het daar niet mee eens is, zou ze dan je partijkaart niet intrekken?
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 21 december 2011, 14:50   #30
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Allé , samengevat : het VB had volkomen gelijk.
Altijd al gehad.
Na het hysterische anti-NVA gebraak had de openingsposter wel één punt waar ik het mee eens ben.
De NVA is geen die-hard Vlaamse onafhankelijheidspartij...neen...dat is het VB...en daarom ook stem ik VB...maar dat neemt niet weg dat ik de NVA nog altijd graag blijf zien hé...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 21 december 2011, 14:52   #31
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Altijd al gehad.
Na het hysterische anti-NVA gebraak had de openingsposter wel één punt waar ik het mee eens ben.
De NVA is geen die-hard Vlaamse onafhankelijheidspartij...neen...dat is het VB...en daarom ook stem ik VB...maar dat neemt niet weg dat ik de NVA nog altijd graag blijf zien hé...
Sjjjjjjjt, ze willen niet geassocieerd worden met belangers als jij.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 21 december 2011, 14:53   #32
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hetgeen normaal is. En maar luid roepen dat iedereen meer zal moeten werken. Maar als er dan een regering is die dat ook wilt en een wet daartoe wil laten stemmen, dan zegt de NVA : 'd�*�*r doen we niet aan mee'!

Wat een bende schijnheiligaards!!
Het grote probleem is dat Quickie zijn bijnaam eer wil aandoen en daardoor een gedrocht voorstelt dat zijn gelijke niet kent. Zolang er niet letterlijk staat 'elke belg' ipv 'elke belg die niet op de PS gestemd heeft of niet in de politiek zit' ben ik absoluut voor om dit 'akkoord' neer te sabelen. Natuurlijk kun je dat dan weer niet maken want er moet iets gebeuren. Dan kan je dus best op een meer neutrale manier laten blijken er niet mee akkoord te gaan door je te onthouden.

Oosten, vind jij het normaal dat politiekers met moeite 5-10 jaar moeten werken om toch een heel mooi pensioen te krijgen? Dat ze op 20 jaar een pensioen van 5000 euro krijgen (stel je begint jong op je 30e bvb en hebt dan 20 jaar carriere, dat wil zeggen dat je van je 50e tot je dood (rond de 84 jaar gemiddeld dat pensioen krijgt. Dat is onbetaalbaar).
Athelas is offline  
Oud 21 december 2011, 14:55   #33
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Iemand enig idee trouwens wat al die andere 'dappere' politieke partijen gaan stemmen die er niet voor terug deinzen om hun borst nat te maken? Wat die mensen hun commentaren zijn? Wat zegt een Tobback? Iemand? Een De Croo? Beke? Di Rupo? Ow juist, die zijn nog moe van de ochtendmis in luik en hebben zich wsl overslapen.
Athelas is offline  
Oud 21 december 2011, 14:56   #34
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het grote probleem is dat Quickie zijn bijnaam eer wil aandoen en daardoor een gedrocht voorstelt dat zijn gelijke niet kent. Zolang er niet letterlijk staat 'elke belg' ipv 'elke belg die niet op de PS gestemd heeft of niet in de politiek zit' ben ik absoluut voor om dit 'akkoord' neer te sabelen. Natuurlijk kun je dat dan weer niet maken want er moet iets gebeuren. Dan kan je dus best op een meer neutrale manier laten blijken er niet mee akkoord te gaan door je te onthouden.

Oosten, vind jij het normaal dat politiekers met moeite 5-10 jaar moeten werken om toch een heel mooi pensioen te krijgen? Dat ze op 20 jaar een pensioen van 5000 euro krijgen (stel je begint jong op je 30e bvb en hebt dan 20 jaar carriere, dat wil zeggen dat je van je 50e tot je dood (rond de 84 jaar gemiddeld dat pensioen krijgt. Dat is onbetaalbaar).
Dat is ook niet normaal, Quickie heeft daarover ook geïnformeerd bij de heren en dames politici. Geen enkele partij(nee, dus ook niet de NVA) wil hierin verandering brengen.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 21 december 2011, 14:57   #35
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik weet dat N-VA-haat ondertussen geen rede(n) meer vereist of ook maar verdraagt, maar wat zou er precies hypocriet zijn aan niet vóór stemmen voor een wetsvoorstel dat je niet goed vindt?
Waar angst de drijfveer is, is de rede van geen belang.

Het dringt bij sommigen zo stilaan door dat hun o zo verhoopte regeringsmeerderheid zonder N-VA nu de verantwoordelijkheid draagt voor het beleid, en dat dit er voor de nabije toekomst echt niet mooi uitziet.

Dat kan ook moeilijk anders : wanneer men de grootste partij van het land aan de kant zet, en het aldus aan bod komend allegaartje een politiek belooft te volgen die volkomen ingaat tegen de wil van de bevolking, tja, dan is het duidelijk dat de partijtjes van bedoelde bestuursmeerderheid bij een volgende gelegenheid het deksel zeer zwaar op de neus zullen krijgen.

En dan wordt het voor de belgicisten bibberend uitkijken naar wat daarop logischerwijs volgt…

Alvast bij voorbaat uitschreeuwen dat alles sowieso de fout is en zal zijn van degenen die aan de kant werden gezet is een kinderlijk doorzichtige uiting van die angstgevoelens. Het getuigt van een totaal gebrek aan moed en eergevoel, maar het is menselijk. En goedkoper dan een bezoekje aan een psychiater.
Gwylan is offline  
Oud 21 december 2011, 14:57   #36
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Wow, dus NVA vindt de nieuwe pensioenregeling eens tap in de goede richting, alleen niet ver genoeg. Daarom zijn ze niet voor, maar gaan ze de kleine stap in de goede richting niet tegenhouden door zich te onthouden?

Sjiek van de NVA. Kudos.
Ik ben het er volledig mee eens dat de pensioenregeling helemaal niet ver genoeg gaat.
Maar de vraag is wat de NVA dan voorstelt?
speurneus is offline  
Oud 21 december 2011, 14:58   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het grote probleem is dat Quickie zijn bijnaam eer wil aandoen en daardoor een gedrocht voorstelt dat zijn gelijke niet kent. Zolang er niet letterlijk staat 'elke belg' ipv 'elke belg die niet op de PS gestemd heeft of niet in de politiek zit' ben ik absoluut voor om dit 'akkoord' neer te sabelen. Natuurlijk kun je dat dan weer niet maken want er moet iets gebeuren. Dan kan je dus best op een meer neutrale manier laten blijken er niet mee akkoord te gaan door je te onthouden.

Oosten, vind jij het normaal dat politiekers met moeite 5-10 jaar moeten werken om toch een heel mooi pensioen te krijgen? Dat ze op 20 jaar een pensioen van 5000 euro krijgen (stel je begint jong op je 30e bvb en hebt dan 20 jaar carriere, dat wil zeggen dat je van je 50e tot je dood (rond de 84 jaar gemiddeld dat pensioen krijgt. Dat is onbetaalbaar).
'Onthouden' kan hier niet. Dan stemt men tegen! (of ervoor)

'Onthouden' hier betekent :'ik ben het er eigenlijk eens met de regering, maar vermits ik deze regering het licht niet gun, onthou ik me.'

Een zeer hypocriete houding van de NVA. Politique politicienne! Iets wat de NVA anderen altijd verweet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 december 2011 om 15:04.
Het Oosten is offline  
Oud 21 december 2011, 15:01   #38
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Waar angst de drijfveer is, is de rede van geen belang.

Het dringt bij sommigen zo stilaan door dat hun o zo verhoopte regeringsmeerderheid zonder N-VA nu de verantwoordelijkheid draagt voor het beleid, en dat dit er voor de nabije toekomst echt niet mooi uitziet.

Dat kan ook moeilijk anders : wanneer men de grootste partij van het land aan de kant zet, en het aldus aan bod komend allegaartje een politiek belooft te volgen die volkomen ingaat tegen de wil van de bevolking, tja, dan is het duidelijk dat de partijtjes van bedoelde bestuursmeerderheid bij een volgende gelegenheid het deksel zeer zwaar op de neus zullen krijgen.

En dan wordt het voor de belgicisten bibberend uitkijken naar wat daarop logischerwijs volgt…

Alvast bij voorbaat uitschreeuwen dat alles sowieso de fout is en zal zijn van degenen die aan de kant werden gezet is een kinderlijk doorzichtige uiting van die angstgevoelens. Het getuigt van een totaal gebrek aan moed en eergevoel, maar het is menselijk. En goedkoper dan een bezoekje aan een psychiater.
Zo kan je het, als kritiekloze volgeling van de NVA, zien. Je zou ook kunnen stellen dat ze alleen maar een vuist kunnen maken omdat ze in de eerste plaats er zelf voor gekozen hebben niet mee te regeren. Ze hoeven dus ook geen compromissen te sluiten. Ze kunnen in hun veilige hoekje, zonder enige verantwoordelijkheid(ze zitten immers niet in de regering) roepen wat ze willen.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 21 december 2011, 15:02   #39
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Onthouden' kan hier niet. Dan stemt men tegen!

'Onthouden' hier betekent :'ik ben het er eigenlijk eens met de regering, maar vermits ik deze regering het licht niet gun, onthou ik me.'

Een zeer hypocriete houding van de NVA. Politique politicienne! Iets wat de NVA anderen altijd verweet.
zeg trol, zo is dat helemaal niet. En dat weet je best. Schuimbek maar gerust nog wat verder.


Ik ga een kopje koffie halen
vrijevlaming is offline  
Oud 21 december 2011, 15:02   #40
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Onthouden' kan hier niet. Dan stemt men tegen!

'Onthouden' hier betekent :'ik ben het er eigenlijk eens met de regering, maar vermits ik deze regering het licht niet gun, onthou ik me.'

Een zeer hypocriete houding van de NVA. Politique politicienne! Iets wat de NVA anderen altijd verweet.
Dat ze hypocriet zijn heeft Muyters al bewezen in de Vlaamse regering.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be