Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 25 december 2011, 03:06   #21
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Van de paus beweerd men ook niet naar te luisteren maar toch kent zowat 'iedereen' zijn standpunten en zijn toespraken. Effe nieuws opzetten op juiste moment bv en het is prijs.
Net zoals met de koning zijn jaarlijkse toespraak.

Ik besteed er ook niet meer aandacht aan dan te stellen dat vermits het inhoudelijk toch voorspelbaar zal zijn en niet bijdraagt aan een verbetering of dieper inzicht een maat voor niets is. Uw en mijn tijd onwaardig.

Wie van wel vind tja die vind dat dan maar. Voel mee met je of voor je.

Vive la République! (Met dank aan Dhr. Van Rossem)
De politieke mening van de koning is staatsgeheim. Het is voor de koning verboden die te uiten. De 'meningen' die sommigen in toespraken menen te herkennen zijn er een resultaat van dat de regering een belangrijke hand heeft in wat de koning in zijn toespraak zegt.

Misschien zit de koning wel anoniem op dit forum uit frustratie dat hij nooit zijn politieke mening mag uiten.

Met mijn reactie neem ik het absoluut niet op voor de monarchie. Ik vond enkel dat die nuancering even vermeld diende te worden.
Robinus V is offline  
Oud 25 december 2011, 03:47   #22
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Maar het enige percentage dat telt voor de BELGISCHE regering is dat van de BELGEN.

Dat is ook wel een verdraaiing van de feiten nietwaar? Als er echt Belgische verkiezingen waren voor Belgen dan kon op elke partij gestemd worden in elk landsgedeelte.
Elio di Supo is offline  
Oud 25 december 2011, 04:22   #23
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is ook wel een verdraaiing van de feiten nietwaar? Als er echt Belgische verkiezingen waren voor Belgen dan kon op elke partij gestemd worden in elk landsgedeelte.
Het is wel degelijk een feit dat er Belgische verkiezingen zijn. Verwar feiten niet met uw subjectieve mening, a.u.b.

Maar ik hou u zeker niet tegen om ervoor te pleiten dat de kieskringen vervangen dienen te worden door één Belgische kieskring. Dat is een juiste beslissing pro democratie. Een Vlaamse kieskring voor de Vlaamse verkiezingen is dat evenzeer, want ik kan in de kieskring Antwerpen ook niet op elke Vlaamse partij stemmen.
Robinus V is offline  
Oud 25 december 2011, 04:59   #24
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het is wel degelijk een feit dat er Belgische verkiezingen zijn. Verwar feiten niet met uw subjectieve mening, a.u.b.
Je kunt niet voor elke partij die in Belgie opkomt stemmen. Wat is daar subjectief aan?
Elio di Supo is offline  
Oud 25 december 2011, 08:11   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik versta er gewoon onder dat het percentage van de Vlamingen met een vertegenwoordiger in de regering kleiner is dan 50%.

Alle andere beweringen daarover, zoals de bewering dat het ondemocratisch zou zijn en niet legitiem voor Vlamingen, vloeien niet voort uit de omschrijving en zelfs niet uit de definities van democratie en legitimiteit.

Dat is mijn punt van kritiek.

Het percentage aan Groen!-stemmers met een vertegenwoordiger is 0%. Bij blanco- en niet-stemmers is dat ook nul. Bij stemmers op regeringspartijen is dat 100%. Bij duivenmelkers is het mogelijk 45%. Het is mogelijk dat het bij ambtenaren 65% is. Het zou kunnen dat het bij homohaters 15% is. Maar het enige percentage dat telt voor de BELGISCHE regering is dat van de BELGEN.
Kompleet naast de kwestie.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 08:13   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De politieke mening van de koning is staatsgeheim. Het is voor de koning verboden die te uiten. De 'meningen' die sommigen in toespraken menen te herkennen zijn er een resultaat van dat de regering een belangrijke hand heeft in wat de koning in zijn toespraak zegt.

Misschien zit de koning wel anoniem op dit forum uit frustratie dat hij nooit zijn politieke mening mag uiten.

Met mijn reactie neem ik het absoluut niet op voor de monarchie. Ik vond enkel dat die nuancering even vermeld diende te worden.
Kom, kom, terug met de voeten op de aarde.
De politieke overtuiging van de koning is geheim.
Waar heeft u het laatste anderhalf jaar geleefd?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 08:14   #27
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is ook wel een verdraaiing van de feiten nietwaar? Als er echt Belgische verkiezingen waren voor Belgen dan kon op elke partij gestemd worden in elk landsgedeelte.
Inderdaad, maar de franstaligen wilden dit niet.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 08:46   #28
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Alle Vlamingen zullen naar vermogen offers moeten brengen om de publieke financiën van het land te herstellen. Dat heeft koning Albert gezegd in zijn kersttoespraak. De koning zei ook dat de verstandhouding tussen Vlamingen en Walen beter moet. Vlamingen moeten meer toegeven, grond en geld.


Koning Albert II is "zeer verheugd" met de afgesloten communautaire en sociaal-economische akkoorden en de vorming van de nieuwe federale regering. Hij waarschuwde in zijn traditionele kersttoespraak echter ook voor de sociale en economische uitdagingen waaraan de nieuwe regering het hoofd moet bieden.

Compromissen

"De regeringsformatie betekent dat ons land nog steeds compromissen kan sluiten die bijeenhouden, zowel op communautair vlak als op sociaal-economisch vlak", aldus de koning. Zolang Vlamingen maar toegeven!

Volgens de koning is daarmee echter alles nog niet opgelost. Hij waarschuwt voor de meerdere uitdagingen die de regering en het land nog wachten. "Vooreerst zullen de afgesproken institutionele hervormingen een juiste uitdrukking moeten krijgen in wetteksten die aan de gefedereerde entiteiten meer bevoegdheden, een grotere fiscale autonomie, en een toegenomen responsabilisering zullen toekennen", zegt hij. Maar franstaligen inclusief ons koningshuis mag niet verarmen.

Offers

De koning vindt ook dat iedere Vlaming naar vermogen de vereiste offers moet brengen om de publieke financiën van het land zo snel mogelijk te herstellen. Ook moeten de hervormingen gepaard gaan met een evolutie in mentaliteit. Zo moet de verstandhouding tussen de gewesten en gemeenschappen beter. Vlamingen moeten toegeven aan franstalige eisen.

Verdraagzaamheid

"Dan zullen we de bestaande complementariteit tussen onze verschillende gemeenschappen en gewesten inzien en die rijkdom ervaren als een bron van verdraagzaamheid en creativiteit", aldus de koning. Zolang Vlamingen een groot deel aan franstaligen geven blijven wij verdraagzaam.

Pensioenen

In de nasleep van de woede bij de franstalige vakbonden over de pensioenhervormingen zei hij dat, "in deze moeizaamste economische periode sinds de Tweede Wereldoorlog", de traditie van dialoog tussen sociale partners niet geschaad mag worden. "Het behartigen van de sociale cohesie moet bij iedereen een voortdurende zorg zijn."

Drama Luik

Koning Albert II stak tijdens zijn traditionele kersttoespraak van wal door "het ontroerde medelijden van het ganse land te betuigen" aan de families van de slachtoffers en de gewonden van het drama in Luik, waarbij op 13 december zeven mensen, onder wie ook dader Nordine Amrani, om het leven kwamen. Hij had ook woorden van dank voor de verschillende diensten die na de aanslag te hulp snelden. Ook dank aan de multiculturele maatschappij met al zijn voordelen.

Vrijwilligers

Naar aanleiding van het jaar van vrijwilligerswerk in 2011 richtte de koning ook het woord tot de Vlaamse vrijwilligers. "Niet minder dan zes miljoen Vlamingen werken edelmoedig en deskundig ten bate van franstaligen. Zij verdienen onze dankbaarheid en onze bewondering", aldus de koning.

Militairen

Tot slot dankte hij ook nog de Belgische militairen, die de feestdagen in Afghanistan, Libanon of Afrika doorbrengen. "Zij werken daar aan een betere wereld. Ik dank ze zeer hartelijk alsook zij die, recent nog, in het luchtruim of voor de kusten van Libië opereerden", luidde het nog. (Belga/EE)
Niet dat ik nu zo'n monarchist ben (eerder het tegendeel) maar de man heeft goed gesproken. Wijs gesproken. En dat verwacht men dan ook van een staatshoofd.

Laatst gewijzigd door system : 25 december 2011 om 08:47.
system is offline  
Oud 25 december 2011, 09:01   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet dat ik nu zo'n monarchist ben (eerder het tegendeel) maar de man heeft goed gesproken. Wijs gesproken. En dat verwacht men dan ook van een staatshoofd.

Inderdaad



__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 25 december 2011 om 09:14.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:02   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet dat ik nu zo'n monarchist ben (eerder het tegendeel) maar de man heeft goed gesproken. Wijs gesproken. En dat verwacht men dan ook van een staatshoofd.
En bovendien in goed Nederlands.
Maar ja, vlaamsnationalisten zaniken overal over, ook over dingen die goed zijn.
Henri1 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:06   #31
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En bovendien in goed Nederlands.
Maar ja, vlaamsnationalisten zaniken overal over, ook over dingen die goed zijn.
De Vlaams-nationalisten zijn mensen die leven van en door het ongenoegen van anderen. Nu zitten ze in de lift zoals Verhofstadt en Stevaert en Dewinter ooit in de lift zaten. Vandaar ook dat pak overlopers naar de NVA. Maar het zal hen zuur opbreken op termijn, wees daar maar zeker van.
system is offline  
Oud 25 december 2011, 09:07   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Vlaams-nationalisten zijn mensen die leven van en door het ongenoegen van anderen. Nu zitten ze in de lift zoals Verhofstadt en Stevaert en Dewinter ooit in de lift zaten. Vandaar ook dat pak overlopers naar de NVA. Maar het zal hen zuur opbreken op termijn, wees daar maar zeker van.
Ik ben daar zeker van, maar ze zullen dan weer overlopen naar een nieuwe politieke Komeet.
Henri1 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:10   #33
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En bovendien in goed Nederlands.
Maar ja, vlaamsnationalisten zaniken overal over, ook over dingen die goed zijn.
Heeft u mij iets horen zeggen over het Nederlands van Albert den tweede?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:12   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Vlaams-nationalisten zijn mensen die leven van en door het ongenoegen van anderen. Nu zitten ze in de lift zoals Verhofstadt en Stevaert en Dewinter ooit in de lift zaten. Vandaar ook dat pak overlopers naar de NVA. Maar het zal hen zuur opbreken op termijn, wees daar maar zeker van.
Nu begin ik werkelijk schrik te krijgen.

Waarschijnlijk zal de N-VA een serieuze dip krijgen ergens in de toekomst.
Waarschijnlijk zal dit zijn nadat wij een groot deel van ons programma verwezenlijkt hebben.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:12   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Heeft u mij iets horen zeggen over het Nederlands van Albert den tweede?
Ik heb u niets goeds horen zeggen over de Kerstboodschap.
Henri1 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:13   #36
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben daar zeker van, maar ze zullen dan weer overlopen naar een nieuwe politieke Komeet.
Zo mensen heb je nu eenmaal altijd.
Het is aan ons om daar goed mee om te gaan.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:14   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zo mensen heb je nu eenmaal altijd.
Het is aan ons om daar goed mee om te gaan.
U geeft dus toe dat de N-VA fundamenten bestaan uit een waterige modderbrij ?
Henri1 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:14   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb u niets goeds horen zeggen over de Kerstboodschap.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet dat ik nu zo'n monarchist ben (eerder het tegendeel) maar de man heeft goed gesproken. Wijs gesproken. En dat verwacht men dan ook van een staatshoofd.
Wat is dit dan?


Inderdaad



__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:16   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U geeft dus toe dat de N-VA fundamenten bestaan uit een waterige modderbrij ?
U trekt, zoals steeds, de verkeerde conclussie.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:18   #40
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
U trekt, zoals steeds, de verkeerde conclussie.
Alweer warm en koud aan het blazen partijslaafje?
system is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be