Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 18 juni 2004, 14:44   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
By the way.

Tel van die 10 miljoen Belgen alvast 1 miljoen Vlamingen en hun familie af.

Zij zijn jouw BUBkliek immers liever kwijt dan rijk.

Knuppel, je moest eens weten. Als je zou kijken van waar BUB het meeste stemmen haalt
Patriot! is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:45   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Extreemrechts heeft de regionale en Europese verkiezingen gewonnen van 13 juni 2004. De traditionele partijen leden een nederlaag. De Belgische Unie was een geldig centrum-alternatief, maar mocht door de schuld van de audio-visuele media niet gekend zijn, hoewel de partij op vele plaatsen geldige lijsten had ingediend. Echt democratisch kan men de voorbije verkiezingen dus niet noemen. Buiten extreemrechts kende de kiezer immers geen uitweg.

De Vlaams-nationalisten voelen zich de winnaars en klagen zoals nooit tevoren over verschillen tussen Noord- en Zuid-België. Wanneer klagen ze eigenlijk niet? Daarbij vergeten ze dat ze die verschillen zelf gewild hebben door hun splitsingspolitiek. Wie een aparte politiek wil, moet er dan ook de gevolgen van dragen. Nu komen jammeren dat de Noord-Belgen meer verkeersboetes betalen dan de Zuid-Belgen en dat er daardoor een geldstroom is van noord naar zuid, is gewoon pleiten voor het herstel van het unitaire
België met één en dezelfde politiek voor alle 10 miljoen Belgen. Liefst met minder boetes.

Geldstromen zijn er bovendien overal, in alle landen van de wereld, soms proportioneel nog veel groter dan in België, zoals in Duitsland en Italië. Geldstromen zijn een gevolg van solidariteit tussen mensen. Gelukkig stopt die in België niet aan een taalgrens, een etnische grens of een inkomensgrens. Anders komen we terecht in een egoïstische maatschappij waar alleen het eigenbelang telt. België mag deze weg niet opgaan, maar moet resoluut zijn nationale eenheid herstellen en kiezen voor Europa.

De Waals-nationalisten, met Van Cauwenberghe op kop, willen met de Waalse vlag zwaaien tijdens de doortocht van de Ronde van Frankrijk in België om de Vlaamse vlaggen te overstemmen. Zou het niet veel beter zijn zich normaal te gedragen en gewoon naar de koers te kijken zonder haar te misbruiken voor politieke motieven? En als er met een vlag moet gezwaaid worden, is er nog altijd de Belgische of de Europese. In de kleuterklas leren kinderen samen spelen ongeacht hun verschillen. Daarna neemt blijkbaar de domheid bij sommigen weer de overhand.

Als enig democratisch centrum-alternatief wil de Belgische Unie de Belgen nieuwe hoop geven. Wij zijn er voor alle inwoners van dit mooie en kleine land dat een veel betere toekomst verdient.


Hans VAN DE CAUTER
Nationaal voorzitter B.U.B.
Vanaf heden: geen Vlamingen en Walen meer maar Noordbelgen en zuidbelgen, how low can you go? Wat een kinderachtige tekst die zomaar even heel de geschiedenis van dit land ontkent of misbruikt naar eigen goeddunken...
Mr. De Cauter vergeet ook eventjes er bij te zeggen dat de Lega Nord zich met het Noorden van Italië wenst af te splitsen van de rest van het land net omwille van die transfers en de bemoeizucht van Rome met het rijkere en cultureel verschillende Noorden en dat er serieuze stemmen opgaan in Duitsland om de solidariteitsoverdracht eens serieus te evalueren, wegens: niks uitgehaald!
Deze tekst is precies geschreven door iemand die de laatste 20 jaar in coma heeft gelegen.
Heb je dan nog niet gemerkt dat Hans het woord 'Vlaanderen' niet uit zijn strot krijgt gewurgd? Met Wallonië heeft hij al iets minder problemen maar het blijft moeilijk liggen. De grensen van de 'Belgische 'heimat' van Hans reiken maar tot 'Brussel in Brabant'.

De racist!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:45   #23
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid
 
Dinosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus

FIERHEID?

Ah, fier zijn dat je Vlaming bent betekent, en ik citeer: "niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo."

Is 'verkeerde conclusies' trekken een hobby van jou of een tekortkoming?
Fier zijn dat je Vlaming bent, houdt ook wel in dat je dan niet graag bij een andere bevolkingsgroep gerekend wordt als je daar niet toe behoort.
Is dat dan rascisme? En bedoel jij dan dat "de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo" een ander RAS is?
Dinosaurus is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:47   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
By the way.

Tel van die 10 miljoen Belgen alvast 1 miljoen Vlamingen en hun familie af.

Zij zijn jouw BUBkliek immers liever kwijt dan rijk.

Knuppel, je moest eens weten. Als je zou kijken van waar BUB het meeste stemmen haalt
En hoeveel % is dat 'meeste'?

Een kwart van een achterham?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:48   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus

Vanaf heden: geen Vlamingen en Walen meer maar Noordbelgen en zuidbelgen, how low can you go? Wat een kinderachtige tekst die zomaar even heel de geschiedenis van dit land ontkent of misbruikt naar eigen goeddunken...
Mr. De Cauter vergeet ook eventjes er bij te zeggen dat de Lega Nord zich met het Noorden van Italië wenst af te splitsen van de rest van het land net omwille van die transfers en de bemoeizucht van Rome met het rijkere en cultureel verschillende Noorden en dat er serieuze stemmen opgaan in Duitsland om de solidariteitsoverdracht eens serieus te evalueren, wegens: niks uitgehaald!
Deze tekst is precies geschreven door iemand die de laatste 20 jaar in coma heeft gelegen.
Heb je dan nog niet gemerkt dat Hans het woord 'Vlaanderen' niet uit zijn strot krijgt gewurgd? Met Wallonië heeft hij al iets minder problemen maar het blijft moeilijk liggen. De grensen van de 'Belgische 'heimat' van Hans reiken maar tot 'Brussel in Brabant'.

De racist!

Dat is een leugen. Hans is een goede Belg, maar aanvaardt geen regionale identiteiten, noch de Vlaamse, noch de Waalse. Ik sta daar gematigder tegenover, en voel me af en toe wel Vlaming
Patriot! is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:52   #26
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Heb je dan nog niet gemerkt dat Hans het woord 'Vlaanderen' niet uit zijn strot krijgt gewurgd? Met Wallonië heeft hij al iets minder problemen maar het blijft moeilijk liggen. De grensen van de 'Belgische 'heimat' van Hans reiken maar tot 'Brussel in Brabant'.

De racist!

Dat is een leugen. Hans is een goede Belg, maar aanvaardt geen regionale identiteiten, noch de Vlaamse, noch de Waalse. Ik sta daar gematigder tegenover, en voel me af en toe wel Vlaming
Kortom Hans houdt van KUNSTMATIGE CONSTRUCTIES.
Zou hij het beter niet bij lego-blokjes houden?
Spolpoel is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:53   #27
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Oh, was er inhoud in het oorspronkelijke bericht. Zeg eens TomB, wat is die inhoud? Jij als BUB supporter moet dat toch weten?
Dan zegt ie niets meer he?
Quote ge dikwijls uwzelf in zoektocht naar confirmatie, of was ons bazeke ongeduldig?

Dat BUB een pathetisch partijtje is, weten we al langer als vandaag. Om te gaan zeggen dat er geen enkele inhoud zit in het bericht is echter intellectueel oneerlijk.

Ik pak er zomaar iets uit: De geldstromen. Hans trekt de vergelijking met andere geldstromen die bestaan binnen solidariteitssystemen zoals die bestaan tussen oost en west duitsland en noord en zuid Italie. Voor een Vlaanderen-als-deel-van-Olland-als-deel-van-Europa mens als u waren er misschien betere voorbeelden, zoals bvb de geldstromen van Belgie naar de Europese ontwikkelingszones (Ierland, Griekenland en ja ook Wallonie), of naar de Franse boeren enz. Moeten we dan al die regios afstoten als ultieme oplossing?

Maar kom, het is een tekstje van Hans1 van de BUB, dus laten we gewoon meedoen met de rage: BUB stinks! 20 stemmen. Bwahahahahah. waar is mijn bak geuze? 8)
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:53   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus

FIERHEID?

Ah, fier zijn dat je Vlaming bent betekent, en ik citeer: "niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo."
Ik ben er nochtans ook trots op dat ik 'donateur' kan zijn inplaats van ontvanger, hoor!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:55   #29
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Dan zegt ie niets meer he?
Quote ge dikwijls uwzelf in zoektocht naar confirmatie, of was ons bazeke ongeduldig?

Dat BUB een pathetisch partijtje is, weten we al langer als vandaag. Om te gaan zeggen dat er geen enkele inhoud zit in het bericht is echter intellectueel oneerlijk.

Ik pak er zomaar iets uit: De geldstromen. Hans trekt de vergelijking met andere geldstromen die bestaan binnen solidariteitssystemen zoals die bestaan tussen oost en west duitsland en noord en zuid Italie. Voor een Vlaanderen-als-deel-van-Olland-als-deel-van-Europa mens als u waren er misschien betere voorbeelden, zoals bvb de geldstromen van Belgie naar de Europese ontwikkelingszones (Ierland, Griekenland en ja ook Wallonie), of naar de Franse boeren enz. Moeten we dan al die regios afstoten als ultieme oplossing?

Maar kom, het is een tekstje van Hans1 van de BUB, dus laten we gewoon meedoen met de rage: BUB stinks! 20 stemmen. Bwahahahahah. waar is mijn bak geuze? 8)
Nou segt ie niks meer he.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:56   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Allez, ze komen nog eens met hun seniele club die niemand interesseert. Belg? Wat betekent dat nog? Ik ben Europese Burger en Wereldburger. Zeker en vast geen Belg.
Everytime is offline  
Oud 18 juni 2004, 15:04   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Hans is een goede Belg, maar aanvaardt geen regionale identiteiten, noch de Vlaamse, noch de Waalse.
Dus toch een racist. 8)

Hans aanvaadt immers geen enkele indentiteit behalve de zijne.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 juni 2004, 15:08   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Hans is een goede Belg, maar aanvaardt geen regionale identiteiten, noch de Vlaamse, noch de Waalse.
Dus toch een racist. 8)

Hans aanvaadt immers geen enkele indentiteit behalve de zijne.

Voor zichzelf he Knuppel
Patriot! is offline  
Oud 18 juni 2004, 15:33   #33
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Allez, ze komen nog eens met hun seniele club die niemand interesseert. Belg? Wat betekent dat nog? Ik ben Europese Burger en Wereldburger. Zeker en vast geen Belg.
Geen Fransman? Komt dat door de achteruitgang van RWF?

In mijn tekst staat ook dat de kleine partijen bijna nooit op TV mogen komen in de cruciale weken vóór de verkiezingen. Vinden de Vl-N. dat normaal?
Hans1 is offline  
Oud 18 juni 2004, 16:15   #34
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid
 
Dinosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 618
Standaard

Oesje, ik klikte per ongeluk op de link van de BUB-website...

Maar... ... Ik kan het iedereen aanraden!!!

Zelf amuseerde ik me nogal met het artikel onder de titel: "Eén front tegen separatisme"...

Ze hebben "de gouden kaap"(sic) van 1% in Brussel overschreden! En in twee gemeentes haalden ze zelfs 2% van de stemmen. Ze noemen dat een "huzarenstukje"!

En dan maar kappen op het Vlaams Blok... , maar ondertussen toch ook een beetje reclame maken...: "Deze verkiezingen gaan over het feit dat een extreem-rechtse partij de grootste partij is geworden in Vlaanderen met een fabelachtige score van 980.000 stemmen. Deze kiezers zijn eerbare mensen, die “de politici” beu zijn en een alternatief willen. " (Sic!)
Een waarheid als een koe, natuurlijk!

Ach, ze menen het eigenlijk wel goed, hé...
Een beetje de Eddy Wally van de politiek... (Sorry, Eddy... )
Dinosaurus is offline  
Oud 18 juni 2004, 16:40   #35
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Dit is werkelijk hilarisch:

"Nu komen jammeren dat de Noord-Belgen meer verkeersboetes betalen dan de Zuid-Belgen en dat er daardoor een geldstroom is van noord naar zuid, is gewoon pleiten voor het herstel van het unitaire
België met één en dezelfde politiek voor alle 10 miljoen Belgen. Liefst met minder boetes. "

En dat voor jurist! De stakker weet blijkbaar niet dat justitie en politie federale bevoegdheden zijn en het boetefonds door een federale minister werd uitgewerkt. Evenmin weet hij dat het geld niet over Vlaanderen en Wallonië wordt verdeeld, maar over de politiezones... Met een unitair beleid blijft die boetestroom natuurlijk ongewijzigd, tenzij hij ook een unitaire politiezone gaat eisen?

De oplossing van Hans: Herfederaliseren wat al federaal is! Dat er nog mensen zijn die achter zo'n pias aanlopen, je houdt het niet voor mogelijk...
zorroaster is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:07   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Hans is een goede Belg, maar aanvaardt geen regionale identiteiten, noch de Vlaamse, noch de Waalse.
Dus toch een racist. 8)

Hans aanvaadt immers geen enkele indentiteit behalve de zijne.
touché !!
__________________
Antoon is offline  
Oud 18 juni 2004, 19:49   #37
uiop
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
De BUB is er voor 10 miljoen Belgen...

Welke 10 miljoen Belgen?

Ik ben Vlaming en reken mezelf als deel uitmakend van de Vlaamse bevolkingsgroep (6 mio). Mijn land is Vlaanderen.
'Belg' klinkt als een vernedering in m'n oren. Ik wil absoluut niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo.
Ik ben Mens en ik reken mezelf als deel uitmakend van de Aardse bevolkingsgroep (6 miljard...of was het nu 10?). Mijn land is de Aarde.
uiop is offline  
Oud 18 juni 2004, 19:51   #38
uiop
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
En als er met een vlag moet gezwaaid worden, is er nog altijd de Belgische of de Europese.
Geen politieke motieven, hé!
idd, pak een vlag met een levensgrote foto van uw favoriete wielrenner op: dan zit ge pas safe
uiop is offline  
Oud 18 juni 2004, 20:02   #39
uiop
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!


Ah, fier zijn dat je Vlaming bent betekent, en ik citeer: "niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo."
Ik ben er nochtans ook trots op dat ik 'donateur' kan zijn inplaats van ontvanger, hoor!
Ik zou er eerder *blij* om zijn dat ik niet moet ontvangen doordat ik nog geen arbeidsongeval heb gehad, nog geen chronische ziekte heb gekregen en op de *voor dit moment* (vroeger was immers Vlaanderen de arme zone) "juiste" (en dus niet een arme regio/land/continent. plaats op deze aardbol ben geboren....het is maar hoe je het bekijkt he
uiop is offline  
Oud 18 juni 2004, 20:13   #40
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[img]
Extreemrechts heeft de regionale en Europese verkiezingen gewonnen van 13 juni 2004. De traditionele partijen leden een nederlaag. De Belgische Unie was een geldig centrum-alternatief, maar mocht door de schuld van de audio-visuele media niet gekend zijn, hoewel de partij op vele plaatsen geldige lijsten had ingediend. Echt democratisch kan men de voorbije verkiezingen dus niet noemen. Buiten extreemrechts kende de kiezer immers geen uitweg.

Ik ben het bestaan van BUB langs de vrt-radio te weten gekomen na een gesprek van 1 uur.
Nee je hebt gelijk, maar dat heeft volgens mij alles te doen met kijkcijfers, iemand van de BUB trekt minder kijkers aan vanwege de onbekendheid. Een visieuze cirkel dus
lustige lezer is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be