Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2004, 10:08   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard EU-njet op komst

Hoe zal het DHL-dossier Loyola de Palacio, commissielid voor transport bij de EU,
kunnen voorbijvliegen? 's Nachts, stil, en als Stilt-jet?

Zo gemakkelijk als bij de spaanse olijfboeren zal dat niet gaan.
Omschakelen van chanteren naar omkopen?
Pijnlijk, voor DHL, dat overal de goedkoopste oplossing zoekt.

Zij zal het laatste woord uitspreken over de Belgische overheidssteun en dito faciliteiten voor DHL en dat woord zal Njet zijn.

Eno2

_______________




DHL doet wonderen
DHL heeft het onmogelijke wonder gepresteerd: de verschillende Belgische regeringen naar de eensgezindheid te drijven, één tegen allen, allen tegen één:
DHL.

Eno2

de DHL-vliegtuigen
De DHL-vliegtuigen moeten niet alleen STIL zijn, ze moeten ook STILT zijn
(Het oog wil ook wat).


Eno2

Het Vlaamse vergiftigde kadootje DHL

Proficiat José Happart!

Veel plezier met het vergiftigde kadootje DHL aan Bierset.

OEFTI!

En de groeten aan al mijn Luikse vrienden.

Slaap zacht.

Eno2

Du Temps que BXL' Chantait (Refrain X 4)
DHL chanteert Belgïe.

Belgïe chanteert BXL.

BXL chanteert Vlaanderen.

Vlaanderen chanteert de Vlaamse Leeuw.

Tenzij je dat laatste 'brullen' moet noemen.


De verhuis van de Vlaamse Regering naar Antwerpen ligt al in het verschiet.
C' est au moins ce que chante BXL (Refrain X4)

Eno2

Zaventem Buiten
Het is nu al geweten dat Zaventem, volledig ingekapseld als het ligt in alle richtingen van de windroos door agglomeraties, de uitbreiding van het toekomstige luchtverkeer niet kan absorberen.

Over twintig tot dertig jaar zal het volkomen verzadigd zijn en disfunctioneel
worden.

Het is legitiem dat Brussel zich verzet tegen de lawaaioverlast van een verstikkende luchthaven met economisch longemfyseem.

De juridische gevechten zullen hoe dan ook doorgaan, dat is het enige wat de
slachtoffers officieel kunnen ondernemen. Die gevechten zullen DHL wegdrijven, nu of later.

Ondertussen spelen de politici de zwarte Piet heen en weer.

Wat er moet gebeuren is plannen maken voor een HUB-luchthaven op een andere locatie, de enige geldige lange-termijn optie.

Vlaanderen moet niet kortzichtig noch kleingeestig zijn.
Ook op relocatie zal het werkgelegenheid meepikken (meer dan nu, door uitbreiding), zelfs als de HUB zich op Waals gebied bevindt.

Zaventem Buiten, dus, in de zin van: op de buiten.

Eno2

Stevaert verpletterd door smurfen!
Smurfen zullen ervoor zorgen, dat zekere onderdelen van het recht, dat in dit land nog bestaat, geïmplementeerd wordt.

Zaventem kan de locale, regionale, federale, nationale en Europese normen verplichtingen van veiligheid en gezondheid nu al niet nakomen, hoe dan in de toekomst?

Brusselaars willen wel de lusten, niet de lasten, krijten de politici in koor, begeleid door de de baslijn en de bourdon van Geert Bourgeois.
Maar het zijn de Vlamingen die met het leeuwenaandeel van de tewerkstelling gaan lopen in Zaventem, het aantal Brusselaars dat er werkt is zéér laag.

De steamroller van Stevaert is ondertussen vastgereden op een paar half-verpletterde smurfen, of beter: slechtverpletterde smurfen.

Een beetje cultuurfilosofie studeren blijkt te helpen, voortgaande op het citaat van Johan Sanctorum uit De Tijd van 23/9/O4:
"België is de hoer van Europa waar door iedereen overheen gerold wordt".

Dat een lokale HUB voor Benelux beter door Schiphol kan uitgeoefend worden,
is blijkbaar geen gedachte van een pooier.

Eno2








__________________




Laatst gewijzigd door eno2 : 5 oktober 2004 om 10:13.
eno2 is offline  
Oud 11 oktober 2004, 12:22   #2
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik volg de diskussies over het fraaie Duitse Postbedrijf dat DHL is al enige jaren & ik moet zeggen dat in de eerste plaats het "taalprobleem" er uit moet. Er bestaan normen
voor Vlieghavenhinder - Onze Mr.Anciaux hoopte al op die manier de zaak op te lossen
door te stellen dat nachtvluchten in heel Europa onmogelijk gemaakt moeten worden, zodat in dezelfde zin hij kon bewerkstelligen dat DHL dan de kosten van een verhuis niet zou maken...

Dat een duitse regering die kampt met werkloosheidsproblemen waarbij de Waalse verbleken iets zal ondernemen om met een duitse onderneming die te verlichten mag toch wel duidelijk zijn. Intussen (in afwachting van..) moet men wel aan het werk blijven & dat is wat momenteel gebeurt & niets anders...

Daar moet geen larie en apekool aan toegevoegd worden.. Waarom gaan de brusselaars niet in de "Vlaamse rand" werken ? Omdat ze ééntalig frans zijn ?
En ééntalige turkstaligen, marokkaanstaligen, engelstaligen enz.. vinden die daar dan wel werk ?

De ruimtelijke ordening (lees : wanordening) maakt het onmogelijk een vlieghaven in de omgeving van Brussel deftig uit te baten ??? Brussels South dan maar ? In Nederland
was er ook een probleem met Schiphol - men zag nog maar 1 uitweg : een kunstmatig eiland voor Amsterdam - sedertdien niks meer van gehoord. Feit is dat van zodra men een vliegreisje wil maken naar verre minder frekwente bestemmingen (Beijing, Bangkok..) Men via London, Schiphol, Frankfurt of CDG vliegt...
& Bovendien mag men opmerken dat in het dichtsbevolkte gebied van Europa nl. het Ruhrgebied er geen megaluchthavens zijn...

De ontwikkeling van de luchtvaart is de laatste tijd ook door niet-transportgebonden
problemen vertraagd. Heeft dit als voordeel dat we eens kunnen nadenken over
de bestaande luchthavens & een eventuele verplaatsing in minder dichtbevolkte gebieden ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 12 oktober 2004, 13:13   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping

kwoot Ik volg de diskussies over het fraaie Duitse Postbedrijf dat DHL is al enige jaren & ik moet zeggen dat in de eerste plaats het "taalprobleem" er uit moet. Er bestaan normen
voor Vlieghavenhinder - Onze Mr.Anciaux hoopte al op die manier de zaak op te lossen
door te stellen dat nachtvluchten in heel Europa onmogelijk gemaakt moeten worden, zodat in dezelfde zin hij kon bewerkstelligen dat DHL dan de kosten van een verhuis niet zou maken...
___________
geen nachtvluchten zolang geen stille toestellen, akkoord, overal dan.




kwoot Dat een duitse regering die kampt met werkloosheidsproblemen waarbij de Waalse verbleken iets zal ondernemen om met een duitse onderneming die te verlichten mag toch wel duidelijk zijn. Intussen (in afwachting van..) moet men wel aan het werk blijven & dat is wat momenteel gebeurt & niets anders...
__________
Tuulijk moet DHL hier niet uitbreiden



Daar moet geen larie en apekool aan toegevoegd worden.. Waarom gaan de brusselaars niet in de "Vlaamse rand" werken ? Omdat ze ééntalig frans zijn ?
En ééntalige turkstaligen, marokkaanstaligen, engelstaligen enz.. vinden die daar dan wel werk ?
_________
waarom niet, inderdaad?



kwoot De ruimtelijke ordening (lees : wanordening) maakt het onmogelijk een vlieghaven in de omgeving van Brussel deftig uit te baten ??? Brussels South dan maar ? In Nederland
was er ook een probleem met Schiphol - men zag nog maar 1 uitweg : een kunstmatig eiland voor Amsterdam - sedertdien niks meer van gehoord. Feit is dat van zodra men een vliegreisje wil maken naar verre minder frekwente bestemmingen (Beijing, Bangkok..) Men via London, Schiphol, Frankfurt of CDG vliegt...
& Bovendien mag men opmerken dat in het dichtsbevolkte gebied van Europa nl. het Ruhrgebied er geen megaluchthavens zijn...
_________
in Frankfurt zijn de grrootste na-oorlogse veldslagen geleverd, en ...verloren



kwoot De ontwikkeling van de luchtvaart is de laatste tijd ook door niet-transportgebonden
problemen vertraagd. Heeft dit als voordeel dat we eens kunnen nadenken over
de bestaande luchthavens & een eventuele verplaatsing in minder dichtbevolkte gebieden ?
__________

zoals je ziet denk ik na

Eno2
eno2 is offline  
Oud 14 oktober 2004, 11:12   #4
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Samenvatting :
Blijkbaar zijn diegenen die niet in een direct-luchthavengebonden sektor werk hebben of er geen interesse hebben om daar iets mee te makjen te hebben & bovendien
in een van de talrijke "getrofffen" zone's wonen absoluut tegen elke uitbreiding..

Doet me denken aan iets wat onlangs in een krant te lezen stond over de intentie om
helikopterpersonenvervoer op te starten tussen Knokke enerzijds en Brussel/Antwerpen
anderzijds waar er Knokkebewoners zich reds opmaken te protesteren indien er meer dan 10 helikopters per week zouden overvliegen....

Laten we wel wezen : we leven nu eenmaal in het centrum en leven van transport/logistiek. Hopelijk leven we binnenkort ook in een grote ruimte, waar we ons
kunnen terugtrekken in een stille periferie (ik bedoel paradijselijke eilanden ergens in de mediterranee).

Waar ik niet mee wil zeggen dat elke milieuverstoring om werkgelegendheid te scheppen of te behouden zonder bedenkingen door de mensen hun strot geramd moet worden... naar het schijnt zijn er objectieve criteria & die moeten dan maar gewoon toegepast worden.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 14 oktober 2004, 13:06   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

error

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 oktober 2004 om 13:10.
eno2 is offline  
Oud 14 oktober 2004, 13:08   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Samenvatting :
Blijkbaar zijn diegenen die niet in een direct-luchthavengebonden sektor werk hebben of er geen interesse hebben om daar iets mee te makjen te hebben & bovendien
in een van de talrijke "getrofffen" zone's wonen absoluut tegen elke uitbreiding..

Doet me denken aan iets wat onlangs in een krant te lezen stond over de intentie om
helikopterpersonenvervoer op te starten tussen Knokke enerzijds en Brussel/Antwerpen
anderzijds waar er Knokkebewoners zich reds opmaken te protesteren indien er meer dan 10 helikopters per week zouden overvliegen....

Laten we wel wezen : we leven nu eenmaal in het centrum en leven van transport/logistiek. Hopelijk leven we binnenkort ook in een grote ruimte, waar we ons
kunnen terugtrekken in een stille periferie (ik bedoel paradijselijke eilanden ergens in de mediterranee).

Waar ik niet mee wil zeggen dat elke milieuverstoring om werkgelegendheid te scheppen of te behouden zonder bedenkingen door de mensen hun strot geramd moet worden... naar het schijnt zijn er objectieve criteria & die moeten dan maar gewoon toegepast worden.
________

Zeer juist.
Hier is sprake van claustrofobie.

Amerikanen kunnen de greyhound bus nemen naar hun eigen periferie,
Florida bijvoorbeeld.

Wij zitten nog altijd een beetje geklemd.
eno2 is offline  
Oud 21 oktober 2004, 13:28   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Federaal njet voor DHL


Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2004 om 13:55.
eno2 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be