Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2017, 19:23   #221
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Gelukkig valt er voor sommigen op rabiaat Belgisch nationalisme niets aan te merken, net zo min als op extreem islamitisch en/of joods nationalisme, zoals de ummah en eratz israel, quoi.
Alleen Vlaams nationalisme is foei...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 19:31   #222
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, de hedendaagse Vlaamsgezindheid heeft met die twee overlevers van concentratiekampen in Polen geen jota te maken. Net zomin als de hedendaagse Duitsers nog iets te maken hebben met de NSDAP, met de SS, met de Gestapo enz. Het is werkelijk zeer laf en grenzeloos belachelijk om mensen van vandaag te pogen besmeuren met gebeurtenissen van meer dan zeven decennia geleden.
Toen mijn grootouders nog leefden waren het vooral zwarten, collaborateurs. De VU (voorganger VB en NVA) zat er vol van. Daarom ook de nog steeds aanwezige vraag voor amnestie (mijn grootmoeder kreeg iedere keer een woedeaanval als een vlaams politicus daar over begon, en ik kan mij inbeelden dat ze zich nu in haar graf omdraait als men er alleen al aan denkt om verklikkers eervol er vandoor te laten gaan).

De huidige generatie NVA politici hebben daar inderdaad niks mee te maken, echter ik blijf erbij: het is volksnationalisme, en daar is niks goeds aan.

Ik wil wel erbij vermelden dat ik het feit dat uw vader dienst deed bij de Royal Navy zeer waardeer en u mag er trots op zijn. Maar uw suggestie dat u "leed had gekend" door in GB in de bunkers te zitten is wat lachwekkend....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 19:48   #223
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, ik ben kleinkind van twee overlevers van de concentratiekampen in Polen. Zij hebben de gevolgen van nationalisme aan de lijve mogen meemaken.
Dat was geen nationalisme, dat was imperialisme.
Die nazi's noemden zich nationalisten, dat waren ze ook, maar daar bovenop waren ze imperialisten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 juli 2017 om 19:49.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 19:50   #224
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat was geen nationalisme, dat was imperialisme.
Die nazi's noemden zich nationalisten, dat waren ze ook, maar daar bovenop waren ze imperialisten.
Zoals het franstalige imperialisme zeker.

Jullie zijn leeftijdsgenoten van den Trump zeker ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 19:51   #225
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

En je mag twee keer raden wie in Spanje zich gedraagt als imperialisten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 19:59   #226
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En je mag twee keer raden wie in Spanje zich gedraagt als imperialisten.
Beetje lachwekkend Schoof.

Als Brusselse gemeenten zich afzetten tegen de Vlaamse overheid, met een duidelijk democratisch mandaat, dan schreeuwt u moord en brand. Dat geldt er opeens voor u een territorialiteitsbeginsel : het is vlaamse grond.

Catalonie is spaanse grond, maar omdat het Catalaanse volk het vraagt, mogen ze wel opeens zich afscheiden in uw optiek.

Wat in uw kraam past, kan, wat niet, niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 20:00   #227
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

PS: Ik ben overigens niet voor een uitbreiding van Brussel of dergelijke. Brussel is een gedrocht dat men nooit had moeten laten bestaan als entiteit....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 20:05   #228
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toen mijn grootouders nog leefden waren het vooral zwarten, collaborateurs. De VU (voorganger VB en NVA) zat er vol van. Daarom ook de nog steeds aanwezige vraag voor amnestie (mijn grootmoeder kreeg iedere keer een woedeaanval als een vlaams politicus daar over begon, en ik kan mij inbeelden dat ze zich nu in haar graf omdraait als men er alleen al aan denkt om verklikkers eervol er vandoor te laten gaan).

De huidige generatie NVA politici hebben daar inderdaad niks mee te maken, echter ik blijf erbij: het is volksnationalisme, en daar is niks goeds aan.

Ik wil wel erbij vermelden dat ik het feit dat uw vader dienst deed bij de Royal Navy zeer waardeer en u mag er trots op zijn. Maar uw suggestie dat u "leed had gekend" door in GB in de bunkers te zitten is wat lachwekkend....
Als kleine jongen heb ik inderdaad geen "leed" gekend en ik begrijp niet dat je blijkbaar hier suggereert dat ik het opgesloten zitten in een KZ enerzijds en bombardementen ondergaan anderzijds als perfect vergelijkbaar zou beschouwen. Dat zijn twee WO2 aspecten geweest, meer valt er niet over te zeggen. Vergelijken kun je hier niet doen.
Nog dit: de "shelter" waar ik het over had waren helemaal geen "bunkers". Het was doodgewoon een zeer eenvoudige rechthoekige gemetste constructie waarop een plaatje beton op lag. Binnenin waren er aan de muren banken vastgemaakt. De stad Cardiff had iets dergelijks op verschillende plaatsen opgericht om de mensen te beschermen tegen de het vallend "shrapnell" tijdens een bombardement. Dat "shrapnell" kwam van de ontploffende luchtdoelgranaten afgeschoten door de artillerie in en rond de stad. De bevolking had via de BBC order gekregen om, zodra ze het gehuil van de "airraid"-sirenes hoorden, zo snel mogelijk naar een shelter te rennen en daar te blijven tot na het bombardement.

Laatst gewijzigd door quercus : 24 juli 2017 om 20:08.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 20:11   #229
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als kleine jongen heb ik inderdaad geen "leed" gekend en ik begrijp niet dat je blijkbaar hier suggereert dat ik het opgesloten zitten in een KZ enerzijds en bombardementen ondergaan anderzijds als perfect vergelijkbaar zou beschouwen. Dat zijn twee WO2 aspecten geweest, meer valt er niet over te zeggen. Vergelijken kun je hier niet doen.
Nog dit: de "shelter" waar ik het over had waren helemaal geen "bunkers". Het was doodgewoon een zeer eenvoudige rechthoekige gemetste constructie waarop een plaatje beton op lag. Binnenin waren er aan de muren banken vastgemaakt. De stad Cardiff had iets dergelijks op verschillende plaatsen opgericht om de mensen te beschermen tegen de het vallend "shrapnell" tijdens een bombardement. Dat "shrapnell" kwam van de ontploffende luchtdoelgranaten afgeschoten door de artillerie in en rond de stad. De bevolking had via de BBC order gekregen om, zodra ze het gehuil van de "airraid"-sirenes hoorden, zo snel mogelijk naar een shelter te rennen en daar te blijven tot na het bombardement.
Ook al delen we niet dezelfde politieke visie, ik ben blij dat ge een lang en interessant leven hebt gehad.

Dat kan mijn generatie niet zeggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 21:00   #230
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, ik ben kleinkind van twee overlevers van de concentratiekampen in Polen. Zij hebben de gevolgen van nationalisme aan de lijve mogen meemaken.
U heeft het over Israël???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 21:12   #231
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Beetje lachwekkend Schoof.

Als Brusselse gemeenten zich afzetten tegen de Vlaamse overheid, met een duidelijk democratisch mandaat, dan schreeuwt u moord en brand. Dat geldt er opeens voor u een territorialiteitsbeginsel : het is vlaamse grond.

Catalonie is spaanse grond, maar omdat het Catalaanse volk het vraagt, mogen ze wel opeens zich afscheiden in uw optiek.

Wat in uw kraam past, kan, wat niet, niet.
U vergeet het enige mandaat dat voor de franstaligen telt...
Men mag aan ons niet vragen, noch van ons verlangen dat we een mondvol Nederlands zouden leren, ook als we ons midden in Vlaanderen gaan vestigen... Nous sommes en Belgique quand même...
en die indoctrinatie krijgen ze met de paplepel ingelepeld en wordt hen dagelijks met veel verve herhaald...

En zulk een indoctrinatie kun je alleen vergelijken met wat het nazisme de Duitsers voor WOII door de strot heeft gejaagd en de gevolgen daarvan zullen nog heel lang doorwerken... Maar niet voor de arogante francofonie, die niets geleerd heeft en nog altijd op dezelfde golflengte zit...

en je kunt dat ontkennen; je kunt dat verschonen; je kunt dat nihiliseren...; je kunt zelfs blijven beweren dat de vroegere Vlaams nationalisten allemaal in hetzelfde bedje ziek waren als nazi-Duitsland...
De enige die nog altijd in dat bedje dood en doodziek zijn is de grote francofonie en wat het lijden van uw generatie en uw grootouders betreft... Het zijn zogezegde grootheden als de Franse, die daar voor verantwoordelijk zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 21:40   #232
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U vergeet het enige mandaat dat voor de franstaligen telt...
Men mag aan ons niet vragen, noch van ons verlangen dat we een mondvol Nederlands zouden leren, ook als we ons midden in Vlaanderen gaan vestigen... Nous sommes en Belgique quand même...
en die indoctrinatie krijgen ze met de paplepel ingelepeld en wordt hen dagelijks met veel verve herhaald...

En zulk een indoctrinatie kun je alleen vergelijken met wat het nazisme de Duitsers voor WOII door de strot heeft gejaagd en de gevolgen daarvan zullen nog heel lang doorwerken... Maar niet voor de arogante francofonie, die niets geleerd heeft en nog altijd op dezelfde golflengte zit...

en je kunt dat ontkennen; je kunt dat verschonen; je kunt dat nihiliseren...; je kunt zelfs blijven beweren dat de vroegere Vlaams nationalisten allemaal in hetzelfde bedje ziek waren als nazi-Duitsland...
De enige die nog altijd in dat bedje dood en doodziek zijn is de grote francofonie en wat het lijden van uw generatie en uw grootouders betreft... Het zijn zogezegde grootheden als de Franse, die daar voor verantwoordelijk zijn...
Marie, maak je geen zorgen: Wallo-Brux is bezig z'n eigen graf te delven.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 21:48   #233
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Marie, maak je geen zorgen: Wallo-Brux is bezig z'n eigen graf te delven.
La méthode Coué ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 22:11   #234
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U vergeet het enige mandaat dat voor de franstaligen telt...
Men mag aan ons niet vragen, noch van ons verlangen dat we een mondvol Nederlands zouden leren, ook als we ons midden in Vlaanderen gaan vestigen... Nous sommes en Belgique quand même...
en die indoctrinatie krijgen ze met de paplepel ingelepeld en wordt hen dagelijks met veel verve herhaald...

En zulk een indoctrinatie kun je alleen vergelijken met wat het nazisme de Duitsers voor WOII door de strot heeft gejaagd en de gevolgen daarvan zullen nog heel lang doorwerken... Maar niet voor de arogante francofonie, die niets geleerd heeft en nog altijd op dezelfde golflengte zit...

en je kunt dat ontkennen; je kunt dat verschonen; je kunt dat nihiliseren...; je kunt zelfs blijven beweren dat de vroegere Vlaams nationalisten allemaal in hetzelfde bedje ziek waren als nazi-Duitsland...
De enige die nog altijd in dat bedje dood en doodziek zijn is de grote francofonie en wat het lijden van uw generatie en uw grootouders betreft... Het zijn zogezegde grootheden als de Franse, die daar voor verantwoordelijk zijn...
En jammer genoeg passen vlamingen zich steeds aan. Om de lieve vrede te bewaren. En dat zou eens mogen veranderen. En we zullen zien; die vrede zal er nog steeds zijn. Met een hoop respect er bovenop. Als de ene hond blaft moet de ander van zich afbijten en niet zijn staart intrekken.

Laatst gewijzigd door Mindset : 24 juli 2017 om 22:12.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:16   #235
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Marie, maak je geen zorgen: Wallo-Brux is bezig z'n eigen graf te delven.
Inderdaad, maar ik ben niet zeker dat Vlaanderen er niet mee in getrokken wordt, als het al niet als eerste verdwijnt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:21   #236
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La méthode Coué ...
Inderdaad, heel de 'grote' francofonie is een groot zelfbedrog dat in stand wordt gehouden omdat het nu eenmaal bestaat...
Geen probleem als de grote francofonie die onnozeliteit voor zichzelf aanneemt... Veel erger is het wanneer ze zich als apostelen gaat gedragen die die onnozeliteit aan zijn buren gaat opdringen...
Dat is al altijd voer voor oorlog geweest...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:26   #237
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
En jammer genoeg passen vlamingen zich steeds aan. Om de lieve vrede te bewaren. En dat zou eens mogen veranderen. En we zullen zien; die vrede zal er nog steeds zijn. Met een hoop respect er bovenop. Als de ene hond blaft moet de ander van zich afbijten en niet zijn staart intrekken.
Dat zal veranderen de dag dat de grote franstalige imam (Bruxelles met de grote francofonie) eindelijk op zijn bek gaat en de mensen, zoals bij de Christelijke godsdienst, eindelijk gaan inzien dat het allemaal een grote opgelblazen luchtbel is die bij de kleinste speldenprik in elkaar stuikt...

Eerst de Vlamingen dat doen inzien en de totaal geindoctrineerde franstaligen zullen van lieverlee het dan ook moeten inzien...

De rollen zullen dan een beetje omgekeerd zijn... Nu lachen zij om de zogezegde boerse Vlamingen, dan zal de nuchtere Vlaming meewarig lachen om hun dolgedraaide franstalige kop...

Vandaar mijn kruistocht voor het ontmantelen van de grote 'nep'...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:43   #238
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb nooit, maar dan ook nog 1 seconde last gehad van "Franstalig imperialisme".

Ik weet niet waar jullie die waanideeen vandaan halen, maargoed. Misschien ben ik geen weekdiervlaming die netjes frans babbelt tegen een Franstalige (en nadien hier op dit forum komt ragen dat ze geen vlaams kunnen, de snoodaards)....want ik spreek gewoon Nederlands of Engels tegen een Franstalige. Ook als ik in Wallonie ben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:48   #239
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb nooit, maar dan ook nog 1 seconde last gehad van "Franstalig imperialisme".

Ik weet niet waar jullie die waanideeen vandaan halen, maargoed. Misschien ben ik geen weekdiervlaming die netjes frans babbelt tegen een Franstalige (en nadien hier op dit forum komt ragen dat ze geen vlaams kunnen, de snoodaards)....want ik spreek gewoon Nederlands of Engels tegen een Franstalige. Ook als ik in Wallonie ben.
Zijdegij het, echt?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 11:46   #240
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb nooit, maar dan ook nog 1 seconde last gehad van "Franstalig imperialisme".

Ik weet niet waar jullie die waanideeen vandaan halen, maargoed. Misschien ben ik geen weekdiervlaming die netjes frans babbelt tegen een Franstalige (en nadien hier op dit forum komt ragen dat ze geen vlaams kunnen, de snoodaards)....want ik spreek gewoon Nederlands of Engels tegen een Franstalige. Ook als ik in Wallonie ben.
Uw pogingen om ons te overtuigen worden alsmaar fanatieker.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be