Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2010, 13:36   #1
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard Speelpleinwerking - Advies

Ik heb binnenkort vakantiewerk op een speelplein maar er is blijkbaar een foutje in de planning geslopen. Ik ben vooral gewoon met de leeftijd 9-12 te werken (heb ik al enkele weken gedaan de afgelopen jaren) maar dit jaar zijn ze niet zeker bij welke leeftijd ik sta (andere gemeente). 2/3 van de kinderen zou tussen 3-6 jaar zijn en de rest van 6-12. Iedereen moet wat activiteiten bedenken om uit te voeren.

Gezien mijn beperkte ervaring met de leeftijd 3-6 hoop ik dat jullie nog wat extra groepsactiviteiten kunnen aanbrengen (heb er al een deel maar hoe meer hoe beter). Knutselactiviteiten heb ik al een redelijk deel (maar meer mogen nog), ik ben vooral op zoek naar extra leuke balspelen en waterspelen (afhankelijk van het weer). Ik heb al enkele waterspelen en kringspelen.

De grootste moeilijkheid voor mij is dat de gemeente en communicatie... Ik heb momenteel dus geen idee over met welke groep ik zal werken noch hoe groot de groepen zijn. Zoals je je kan inbeelden maakt dat de zaken natuurlijk moeilijker omdat je met 15 4-jarigen niet hetzelfde doet als met 8 10-jarigen. Het advies van mensen die ervaring hebben met deze zaken zoals scouts/chiro etc. zou ik ten zeerste appreciëren.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 13:37   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

zeker een half uurtje gezamenlijk snotneuzen vegen inlassen !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 13:51   #3
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Hehe, zulke zaken weet ik, en ook zeker met iedereen naar de WC gaan (ik hoop echt dat er niemand een ongelukje krijgt >-<). Ben vooral nog op zoek naar enkele activiteiten, valt me wat moeilijk omdat ik nauwelijks (bijna geen) ervaring heb met kleuters. Hoe ze erbij gekomen zijn om me, waarschijnlijk, bij kleuters te plaatsen... Heb een deel varianten op zakdoek leggen, tikkertje, waterspelen (altijd leuk om een watergevecht te doen) maar zoek nog extra activiteiten.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 13:53   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hehe, zulke zaken weet ik, en ook zeker met iedereen naar de WC gaan (ik hoop echt dat er niemand een ongelukje krijgt >-<). Ben vooral nog op zoek naar enkele activiteiten, valt me wat moeilijk omdat ik nauwelijks (bijna geen) ervaring heb met kleuters. Hoe ze erbij gekomen zijn om me, waarschijnlijk, bij kleuters te plaatsen... Heb een deel varianten op zakdoek leggen, tikkertje, waterspelen (altijd leuk om een watergevecht te doen) maar zoek nog extra activiteiten.
Heb je dit allemaal al eens gezegd aan de mensen van die gemeente? Dat zij jou dan maar activiteiten voorstellen, he. Als jij je niet deftig kan voorbereiden omdat ze jou niet zeggen met welke groep je zal moeten werken, tja, dan moeten zij maar met oplossingen voor de dag komen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 20 juli 2010 om 13:54.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 13:57   #5
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Vraag eens aan de lokale pastoor?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:19   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik heb binnenkort vakantiewerk op een speelplein maar er is blijkbaar een foutje in de planning geslopen. Ik ben vooral gewoon met de leeftijd 9-12 te werken (heb ik al enkele weken gedaan de afgelopen jaren) maar dit jaar zijn ze niet zeker bij welke leeftijd ik sta (andere gemeente). 2/3 van de kinderen zou tussen 3-6 jaar zijn en de rest van 6-12. Iedereen moet wat activiteiten bedenken om uit te voeren.

Gezien mijn beperkte ervaring met de leeftijd 3-6 hoop ik dat jullie nog wat extra groepsactiviteiten kunnen aanbrengen (heb er al een deel maar hoe meer hoe beter). Knutselactiviteiten heb ik al een redelijk deel (maar meer mogen nog), ik ben vooral op zoek naar extra leuke balspelen en waterspelen (afhankelijk van het weer). Ik heb al enkele waterspelen en kringspelen.

De grootste moeilijkheid voor mij is dat de gemeente en communicatie... Ik heb momenteel dus geen idee over met welke groep ik zal werken noch hoe groot de groepen zijn. Zoals je je kan inbeelden maakt dat de zaken natuurlijk moeilijker omdat je met 15 4-jarigen niet hetzelfde doet als met 8 10-jarigen. Het advies van mensen die ervaring hebben met deze zaken zoals scouts/chiro etc. zou ik ten zeerste appreciëren.
Wel er zijn wel een paar geestelijken te vinden die daar wat meer info over kunnen geven,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:20   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Vraag eens aan de lokale pastoor?
Ge zijt mij voor, ... tedju...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:20   #8
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel er zijn wel een paar geestelijken te vinden die daar wat meer info over kunnen geven,...
20 minuten te laat Her Flick (last vd warmte? )
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:23   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
20 minuten te laat Her Flick (last vd warmte? )
Ge kunt niet overal tegelijk zijn he, ...


Airco jong, mijn hersens worden tijdig gekoeld...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 20 juli 2010 om 14:23.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:27   #10
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Speelpleinwerking - Advies
Niet aan de kindjes zitten hé.

Da's mijn enige advies. Wij hebben hier in de buurt zo'n veroordeelde speelpleinprutser. Vies ventje.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:30   #11
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Serieus nu. Een dropping. Dat werkt toch altijd? Dropping. Bunkeren van Gembloux naar Marche-les-Dames. En daar met de para's van een koord glijden.

De jeugd van tegenwoordig heeft trouwens wat meer discipline nodig. Wij bij de skoette deden dat nog, dat soort droppings. Bij de welpkes.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:35   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Serieus nu. Een dropping. Dat werkt toch altijd? Dropping. Bunkeren van Gembloux naar Marche-les-Dames. En daar met de para's van een koord glijden.

De jeugd van tegenwoordig heeft trouwens wat meer discipline nodig. Wij bij de skoette deden dat nog, dat soort droppings. Bij de welpkes.
Een dropping? Met kinderen van 3 tot 6 jaar?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:53   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Een dropping? Met kinderen van 3 tot 6 jaar?
Wordt nochtans veel gedaan op evenementen.

*pling plong*

De mama van de kleine Tsjorven wacht op hem aan de inkombalie. De mama van de kleine Tsjorven wacht op hem aan de inkombalie.

*pling plong*
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 juli 2010 om 14:53.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 15:03   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wordt nochtans veel gedaan op evenementen.

*pling plong*

De mama van de kleine Tsjorven wacht op hem aan de inkombalie. De mama van de kleine Tsjorven wacht op hem aan de inkombalie.

*pling plong*
Soms wacht de kleine Tsjorven aan de inkombalie op de mama
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 15:06   #15
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Een dropping? Met kinderen van 3 tot 6 jaar?
Als er combat-bootjes te vinden zijn in die maten. Waarom nie?
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 15:09   #16
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

zandbak
dansen

schilderen is ook altijd leuk met kleuters maar vraag dan wel op voorhand aan de ouders dat ze hun kinderen kleren aan doen die derna weg mogen want ik heb bij schilderspelletjes met kleuters toch al menige kinderen als smurf zien naar huis gaan...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 15:11   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Een dropping? Met kinderen van 3 tot 6 jaar?
vroeg begonnen is half gewonnen...


(De Van Geluwe dacht dat ook, ... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 15:12   #18
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

ik veronderstel dat je een opleiding animator gevolgd hebt?
in mijn opleidingsboek staan massa's ideeën voor speelpleinwerking met kleuters. waar dat boek is, geen idee, maar volgens mij heb jij ook wel zo'n boek?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 15:14   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Ge kunt die gasten kampen leren bouwen in het bos, en leren vechten met stokken

Ah ja, dat mag nu niet meer, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 15:15   #20
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Het dode leeuwen spel is best wel leuk

Kga zo ies kijken wat ik kan vinden, heb nog wel wat mappen met kinderspellekes zitten..
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be