Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2014, 12:52   #21
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jullie weten waarschijnlijk al dat het vooruitzicht dat ik misschien voor lange tijd ga moeten verder ploeteren in een fysiek belastende job (poetsvrouw) mij afschrikt. Deze existentiële angsten heb ik dan ook aan mijn psychiater voorgelegd. Bembem is namelijk in behandeling wegens depressie.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline  
Oud 20 augustus 2014, 12:57   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

@ bembem laat je niet hersenspoelen door de mensen hier. Het meest verstandige is inderdaad om je voor gek te verklaren, zodat je niet hoeft te werken.

Werken is zo 2013..
Nietzsche is offline  
Oud 20 augustus 2014, 13:10   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
@ bembem laat je niet hersenspoelen door de mensen hier. Het meest verstandige is inderdaad om je voor gek te verklaren, zodat je niet hoeft te werken.

Werken is zo 2013..
Mja dat zijn middelen die beter gespendeerd zouden worden aan echte zieken + ge moet maar content zijn met 1000 euro per maand de rest van uw leven.

Huis kopen, auto, vakantie....ge laat dat allemaal vallen. Om in uw hangmat te kunnen liggen. In een sociale woning, zonder vooruitzichten.
Tavek is offline  
Oud 20 augustus 2014, 13:17   #24
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mja dat zijn middelen die beter gespendeerd zouden worden aan echte zieken + ge moet maar content zijn met 1000 euro per maand de rest van uw leven.

Huis kopen, auto, vakantie....ge laat dat allemaal vallen. Om in uw hangmat te kunnen liggen. In een sociale woning, zonder vooruitzichten.
't is wel de bedoeling dat je ondertussen gaat zwartwerken
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 20 augustus 2014, 13:19   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
't is wel de bedoeling dat je ondertussen gaat zwartwerken
Poetsen ?
Tavek is offline  
Oud 20 augustus 2014, 14:17   #26
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Trouw met een vent en laat u onderhouden.
Tavek is offline  
Oud 20 augustus 2014, 14:36   #27
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trouw met een vent en laat u onderhouden.
Het is 2014, ze mag ook met een vrouw trouwen hoor.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Oud 20 augustus 2014, 14:48   #28
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Het zoveelste ik-ik-ik-ik draadje van Bembem
Het zoveelste kijk ik ben een aandachtshoer draadje.
Ik begrijp niet dat er nog iemand wil op antwoorden.
Btw Al die ik-ik-ik-ik draadjes van Bembem horen thuis in k&k.
Hoomer is offline  
Oud 20 augustus 2014, 17:32   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het zoveelste ik-ik-ik-ik draadje van Bembem
Het zoveelste kijk ik ben een aandachtshoer draadje.
Ik begrijp niet dat er nog iemand wil op antwoorden.
Btw Al die ik-ik-ik-ik draadjes van Bembem horen thuis in k&k.
Ik antwoord alvast niet meer.
fred vanhove is offline  
Oud 20 augustus 2014, 17:47   #30
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Is de Amsterdamse oplossing niet mogelijk? Als je daar nik meer kan en onbemiddelbaar bent dan schrijven ze je in als zanger lichte muziek. Kom je nooit aan de bak en steun is verzekerd.
Nagenoeg alle Amsterdamse junkies zijn 'zanger lichte muziek'.
Mahalingam is offline  
Oud 20 augustus 2014, 19:43   #31
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ge moet iets zoeken dat ge graag doet. Kan zo'n opleiding in iets dat je graag doet niet baten ? Tegen uw opleiding voltooid is zijt ge in principe volledig klaar voor de arbeidsmarkt.
Peche is offline  
Oud 20 augustus 2014, 20:28   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

hmm ik zie dat de meningen verdeeld zijn, en dat er sommigen zijn die mij geen mentale afwijking toeschrijven

ik vermeld er toch even bij dat ik hier niet zelf mee op de proppen ben gekomen bij die psy, hij heeft mij dat zelf voorgesteld toen ik onlangs vertelde van me helemaal in de put te voelen ....

maar ik heb anderzijds ook wel iets dat me zegt van toch maar verder te doen en dat poetsen toch maar te proberen, want ik zie dat label van mentale stoornis toch ook niet met een goed oog ....

ik ben namelijk bang dat ik daardoor op termijn misschien nog meer in de problemen zou komen (i.e. in een instelling belanden), en dat toekomstige werknemers mij helemaal niet meer zouden willen aannemen ....

en ik heb ook vernomen dat als je op pensioen leeftijd daarmee komt, dat je in België moet blijven wonen anders draaien ze de geldkraan toe ... je kan dus onder dat systeem niet naar het buitenland gaan met wat geacht is je pensioen ...

dus ik ga voorlopig maar verder blijven solliciteren en in afwachting gaan poetsen

gezond is nog altijd beter, indeed!
bembem is offline  
Oud 20 augustus 2014, 23:06   #33
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het zoveelste ik-ik-ik-ik draadje van Bembem
Het zoveelste kijk ik ben een aandachtshoer draadje.
Ik begrijp niet dat er nog iemand wil op antwoorden.
Btw Al die ik-ik-ik-ik draadjes van Bembem horen thuis in k&k.
Ze spreekt niet alleen voor zichzelf, maar in naam van een groep mensen die net als haar twijfelen of ze zich niet beter gek zouden laten verklaren door een maatschappij vol gekken i.p.v. met deze maatschappij mee te gaan.

Ik heb zelf ook ooit de kans gehad, maar ik scheet een beetje té opzichtig naast de pot in de psych. instelling. Spijtig dat ik nu pas besef dat ge op uw eigen moet schijten en erin rollen wilt ge als een zot aanzien worden. In het andere geval zijt ge gewoon een probleempuber en gooien ze uw dossier in de vuilbak als: onbelangrijk!
Lance is offline  
Oud 21 augustus 2014, 02:18   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hmm ik zie dat de meningen verdeeld zijn, en dat er sommigen zijn die mij geen mentale afwijking toeschrijven

ik vermeld er toch even bij dat ik hier niet zelf mee op de proppen ben gekomen bij die psy, hij heeft mij dat zelf voorgesteld toen ik onlangs vertelde van me helemaal in de put te voelen ....

maar ik heb anderzijds ook wel iets dat me zegt van toch maar verder te doen en dat poetsen toch maar te proberen, want ik zie dat label van mentale stoornis toch ook niet met een goed oog ....

ik ben namelijk bang dat ik daardoor op termijn misschien nog meer in de problemen zou komen (i.e. in een instelling belanden), en dat toekomstige werkgevers mij helemaal niet meer zouden willen aannemen ....

en ik heb ook vernomen dat als je op pensioen leeftijd daarmee komt, dat je in België moet blijven wonen anders draaien ze de geldkraan toe ... je kan dus onder dat systeem niet naar het buitenland gaan met wat geacht is je pensioen ...

dus ik ga voorlopig maar verder blijven solliciteren en in afwachting gaan poetsen

gezond is nog altijd beter, indeed!
ach sorry edit: ik bedoelde werkgevers, geen werknemers ...
bembem is offline  
Oud 21 augustus 2014, 02:40   #35
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ze spreekt niet alleen voor zichzelf, maar in naam van een groep mensen die net als haar twijfelen of ze zich niet beter gek zouden laten verklaren door een maatschappij vol gekken i.p.v. met deze maatschappij mee te gaan.

Ik heb zelf ook ooit de kans gehad, maar ik scheet een beetje té opzichtig naast de pot in de psych. instelling. Spijtig dat ik nu pas besef dat ge op uw eigen moet schijten en erin rollen wilt ge als een zot aanzien worden. In het andere geval zijt ge gewoon een probleempuber en gooien ze uw dossier in de vuilbak als: onbelangrijk!
ik kan me inderdaad inbeelden dat er zijn met minder scrupules die op dergelijk aanbod zouden ingaan ... of die zodanig geen andere uitweg zien dat ze anders onder de brug in een kartonnen doos zouden moeten slapen ...

wanhoop doet rare dingen met een mens, maar het is beter van het hoofd zoveel mogelijk koel te houden, en niet in One flew over the cuckoo's nest toestanden te geraken ... want voor je het weet zit je nog meer in de problemen ....
bembem is offline  
Oud 21 augustus 2014, 06:50   #36
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ze spreekt niet alleen voor zichzelf, maar in naam van een groep mensen die net als haar twijfelen of ze zich niet beter gek zouden laten verklaren door een maatschappij vol gekken i.p.v. met deze maatschappij mee te gaan.

Ik heb zelf ook ooit de kans gehad, maar ik scheet een beetje té opzichtig naast de pot in de psych. instelling. Spijtig dat ik nu pas besef dat ge op uw eigen moet schijten en erin rollen wilt ge als een zot aanzien worden. In het andere geval zijt ge gewoon een probleempuber en gooien ze uw dossier in de vuilbak als: onbelangrijk!
Lance aka bembem
Hoomer is offline  
Oud 21 augustus 2014, 17:26   #37
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
@ bembem laat je niet hersenspoelen door de mensen hier. Het meest verstandige is inderdaad om je voor gek te verklaren, zodat je niet hoeft te werken.

Werken is zo 2013..
Dat zal niet lukken.
Je kunt een tijd op mutualiteit staan, maar vroeg of laat wordt je weer arbeidsgeschikt verklaart.
Je komt niet in aanmerking voor uitkering Vlaams fonds en ik vind het ene schande dat iemand die depressief is, om niet te willen werken er over denkt zaken zo aan te pakken;
Bemben is depressief, dat gaat over, en bovendien kan werk bijdragen tot minder depressiviteit.
alice is offline  
Oud 21 augustus 2014, 17:28   #38
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hmm ik zie dat de meningen verdeeld zijn, en dat er sommigen zijn die mij geen mentale afwijking toeschrijven

ik vermeld er toch even bij dat ik hier niet zelf mee op de proppen ben gekomen bij die psy, hij heeft mij dat zelf voorgesteld toen ik onlangs vertelde van me helemaal in de put te voelen ....

maar ik heb anderzijds ook wel iets dat me zegt van toch maar verder te doen en dat poetsen toch maar te proberen, want ik zie dat label van mentale stoornis toch ook niet met een goed oog ....

ik ben namelijk bang dat ik daardoor op termijn misschien nog meer in de problemen zou komen (i.e. in een instelling belanden), en dat toekomstige werknemers mij helemaal niet meer zouden willen aannemen ....

en ik heb ook vernomen dat als je op pensioen leeftijd daarmee komt, dat je in België moet blijven wonen anders draaien ze de geldkraan toe ... je kan dus onder dat systeem niet naar het buitenland gaan met wat geacht is je pensioen ...

dus ik ga voorlopig maar verder blijven solliciteren en in afwachting gaan poetsen

gezond is nog altijd beter, indeed!
Amai, die arme werkgever die u aanneemt...sorry hoor, maar uw mentaliteit zie ik wel als een probleem; maar geen handicap!
alice is offline  
Oud 21 augustus 2014, 17:38   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
zich gek laten verklaren om niet te hoeven werken
Catch 22!

Het zijn de gekken die werken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 21 augustus 2014, 17:42   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Catch 22!

Het zijn de gekken die werken.
Juul kabas zong dat al in de jaren 70.
fred vanhove is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be