Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2016, 11:53   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Pfff links rechts, ... Daar draait het mij niet om.
Dat jij niet wil meestappen kan goed zijn, maar er zijn tig mensen die daar anders over denken.
Als je gaat discrimineren op basis van geloof, zijt ge niet Europees bezig.
Maar als je maar 3 religies erkent worden anderen gediscrimineerd.
Beter is dus geen enkel meer te erkennen.
Vind ik ook. Trouwens , wat is geloof. 4t is niet omdat de ene dit en de andere dat gelooft dat dat ook zo is hé. Waarom moet dat dan gesubsidieerd worden? Afschaffen die idiotie . Niet meer van deze tijd.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 12:02   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Alee lap, hier gaan we weer.

Ik vermoed dat je hier naar de Inquisitie verwijst? Weinig dan, niet meer dan 1 000 in heel Europa, naar moderne schattingen. De mythische kwaadaardigheid van de Spaanse Inquisitie is vooral te danken aan het feit dat de protestanten de drukpers hebben uitgevonden, en dus zeer efficient anti-katholieke propaganda konden verspreiden.
Een Inquisitie die bovendien gestart is om joden en moren dwangmatig te integreren of uit het Iberisch schiereiland te schoppen.

De grap van de zaak is dat de Vikingen gewoon Noord-Germanen waren die, in tegenstelling tot ons, nog niet tot de semitische religie bekeerd waren. Het Germaans heidendom van de vikingen hoort hier meer thuis dan het christendom.
Maar bon, de vikingen waren geenszins barbaren. Nog zo'n achterhaalde onhistorische kijk.

Het "christendom" heeft veel gepredikt, moord en verderf hoorde daar niet bij, zeker niet ten tijde van Columbus (misschien nog ten tijde van de kruistochten vooral dan de Albigenese en Noordse). Dat er moord en verderf onder de acties van christenen was, dat betwist ik niet.

Als je zelfs niet beseft dat er religiën bestaan buiten de 3 grote abrahamistische godsdiensten, zou ik maar zwijgen over wat geloof is en waarin gelovigen geloven.

Nog zo'n debiel die denkt dat het secularisme hem gaat redden. Ik heb het al veel gezegd en ik herhaal het nog eens. De Islam heeft meer van Europa veroverd in 50 jaar secularisme dan het gedaan heeft in anderhalf millennium christelijke invloed. Hebben Karel Martel, Ferdinand II en Don Juan de islamitische invasies tegengehouden en wedergekeerd door gepredik over secularisme en subsidies of door te vechten voor God en vaderland, verenigd in geloof?

Echt waar, ik zit hier te menens te facepalmen.

Inderdaad, hoe zot moet je zijn om na 50 jaar immer verder en verder gaand en falend secularisme in heel Europa nog te geloven dat het afsnijden van overheidssubsidies voor bovenal het Christendom en in veel mindere mate de Islam (die overigens veel meer geld ontvangen uit SA dan ze hier gesubsidieerd worden) het Westen gaat redden. Was dat niet Einstein die zei dat de definitie van waanzin was hetzelfde opnieuw blijven doen en andere resultaten verwachten?
Wie waren dat dan ten tijden van Columbus die de brandstapels organiseerden en zij die op het laatste moment te kennen gaven van te bekeren, de nek omdraaide als genade zodat ze niet levend verbrand werden. 't Was al genoeg van u te veel te wassen of geen varkensvlees te eten om op de brandstapel te eindigen. En inderdaad, de vooraanstaande van het christendom deden dat niet, ze lieten het door andere doen en genoten vanop de zijlijn van het spektakel.
En zo een bende moet nu gesubsidieerd worden???

"Weinig, het waren er niet meer dan duizend." Geef me een kalasjnikov dat ik er even rap 999 naar de hel jaag, zodat ik ook aanspraak mag maken op subsidie!

Laatst gewijzigd door Garry : 9 april 2016 om 12:11.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 15:05   #23
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Weldra zijn camionchauffeurs een verdwenen beroep...
Zoals pastoors...
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be