Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2016, 09:32   #1
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard De daad van positieve gedachte

Ik heb via Netflix nog eens naar "The Secret" gezien.
En volgens mij hebben die mensen daarin wel een punt.
Door te vertrekken vanuit een positieve gedachte gaat ge er "onbewust" naar handelen. Door dankbaar te zijn voor uw omgeving, uw dierbaren en wat ge hebt veranderd heel uw dynamiek.
Ik liet me lang terugtrekken door een verleden, maar nu ik dankbaar ben vertrek ik vanuit het hier en nu en kan ik een beter toekomstbeeld rijmen.
Mijn huidziekte is meer dan de helft verdwenen. Ik kan alleen maar zeggen, op zeer korte tijd heb ik een transformatie ervaren door enkel positief te denken.
Regelmatig mijn lichaam dankbaar te zijn voor zo'n sterk immuunsysteem te hebben, mijn partner bedanken omdat ze zo volhardend is geweest en het leven dankbaar zijn mij mogelijkheden te bieden sterker te ontwikkelen.
Ik heb dat een paar keer per dag innerlijk herhaald en het hielp.

Laatst gewijzigd door Peche : 14 april 2016 om 09:32.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 09:44   #2
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb via Netflix nog eens naar "The Secret" gezien.
En volgens mij hebben die mensen daarin wel een punt.
Door te vertrekken vanuit een positieve gedachte gaat ge er "onbewust" naar handelen. Door dankbaar te zijn voor uw omgeving, uw dierbaren en wat ge hebt veranderd heel uw dynamiek.
Ik liet me lang terugtrekken door een verleden, maar nu ik dankbaar ben vertrek ik vanuit het hier en nu en kan ik een beter toekomstbeeld rijmen.
Mijn huidziekte is meer dan de helft verdwenen. Ik kan alleen maar zeggen, op zeer korte tijd heb ik een transformatie ervaren door enkel positief te denken.
Regelmatig mijn lichaam dankbaar te zijn voor zo'n sterk immuunsysteem te hebben, mijn partner bedanken omdat ze zo volhardend is geweest en het leven dankbaar zijn mij mogelijkheden te bieden sterker te ontwikkelen.
Ik heb dat een paar keer per dag innerlijk herhaald en het hielp.
Dit is al eeuwen geweten hoor.
https://www.bol.com/nl/p/de-kracht-v...42/?country=BE
https://sochicken.nl/positief-denken-2-simpele-regels
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 09:48   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Maar ik was het vergeten, ik liet me "onbewust" terugtrekken door mijn verleden.
Door dat uit te graven werd ik me bewust wat mij beperkt, mijn denken.
Het oriënteerde zich op een beeld uit het verleden, ik had zo geen toekomst.
Vandaag vanuit het hier en nu werk ik via positiviteit aan mijn nieuwe toekomst door simpel dankbaar te zijn in plaats van nukkig om het verleden.

Ik denk dat er (heel) veel mensen zijn die zich (al dan niet bewust) laten terugtrekken naar het verleden.
En daardoor de dingen uit het heden vergeten naar waarde schatten. De fixatie is dan niet op dankbaarheid gericht, maar op wrok uit iets van het verleden.
You can easily change that.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 10:07   #4
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Is het glas halfvol of halfleeg ? Tel op wat je wél hebt en niet wat je niet hebt.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 10:16   #5
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ja, een kwestie van perceptie he.
Maar het is meer dan dat. Je heel innerlijke kader herschept zich wanneer je jezelf bewust naar positieve gedachten leidt. Je onderbewustzijn zal automatisch acties triggeren die meer positiviteit veroorzaken. Automatisch rol je in een heel andere levensvisie door er bewust op te letten. Teveel mensen leven "onbewust", en vergeten de controle die ze hebben in hun eigen denken.

Het klopt dat je je dient te fixeren op de dingen die je hebt. Jezus had The Secret al door. Ver voor op zijn tijd die man. Dat is dus al millennia geweten, maar mensen vergeten het. Voor ze het zelf doorhebben veroorzaakt hun denken situaties vanuit het onbewuste handelingen die een neerwaartse spiraal veroorzaakt.
"Why is this always happening to me?"
What were you thinking?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 10:34   #6
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het klopt dat je je dient te fixeren op de dingen die je hebt. Jezus had The Secret al door. Ver voor op zijn tijd die man. Dat is dus al millennia geweten, maar mensen vergeten het.
Ik zie niet in waarom dat je nu hier weer Jezus in moet betrekken. De kracht van positief denken zien we reeds bij Plato, zowat 400 jaar voordat het N.T. is geschreven.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 10:42   #7
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Omdat het al 2000 jaar geleden is gezegd geweest. Gij zegt eeuwenoud, maar ik wees U erop dat Jezus dat al aangekaart heeft.

The point is, ge kunt kiezen wat ge denkt. Ge kunt uw denken veranderen waarop uw uiterlijk perceptie zich herregeld. Nieuwe mogelijkheden zich openbaren.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 11:28   #8
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omdat het al 2000 jaar geleden is gezegd geweest. Gij zegt eeuwenoud, maar ik wees U erop dat Jezus dat al aangekaart heeft.
Boeddha ook, en nu, zijn dit referenties ??
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 11:46   #9
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omdat het al 2000 jaar geleden is gezegd geweest. Gij zegt eeuwenoud, maar ik wees U erop dat Jezus dat al aangekaart heeft.

The point is, ge kunt kiezen wat ge denkt. Ge kunt uw denken veranderen waarop uw uiterlijk perceptie zich herregeld. Nieuwe mogelijkheden zich openbaren.
Maar Jezus was helemaal niet vooruit op zijn tijd aangezien men het honderden jaren ervoor ook al wist.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be