Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2015, 10:06   #121
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
geloofsgeloofscholen horen ook niet thuis in het westen !!
Scholen horen neutraal te zijn !!!!
Maar met dit weer lijkt zo'n doop wel lekker fris...
Mss een ideetje voor de pastoors, zet een doopstandje met fris water voor de kerk, de mensen gaan dankbaar zijn voor die plets water op hun hoofd.
Of zoals sommigen het doen, een lekker plons onder water, nu ze GAS boetes krijgen als ze in zee, kanaal of riviertje gaan zwemmen moeten ze ergens verkoeling vinden...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 10:25   #122
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een privé-eigenaar speel met zijn eigen geld. Dat is zijn vrijheid.
De overheid niet. .
Een privé bedrijf krijgt zijn geld van klanten (en soms van de overheid), en een overheid van de belastingbetaler (en soms van klanten), ik zie het verschil eigenlijk niet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En als een bedrijf subsidie krijgt, dan moet het de voorwaarde die verbonden is aan die subsidie vervullen.
JA, en wat betekent dat concreet. Mag een bedrijf dan plots geen nutteloze maar ongevaarlijke eisen stellen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht


Scholen in Vlaanderen zijn een heel bijzondere en rare mix van privé, die wel betaald wordt met overheidsgeld.

.
Ja, dat weet ik. En wat betekent dat? Kan een katholieke school eisen dat een juf zich laat dopen voor ze een job krijgt?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:25   #123
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Semitische stamgoden ook niet.
Inderdaad.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:33   #124
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Religieuze waanzin, niks nieuw onder de zon. Nu nog even kritisch worden voor de islam, en misschien kom je er ooit nog wel.
Jij bent meer met de islam bezig in vergelijking met de doorsnee-moslim. Jeetje zeg
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:34   #125
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij bent meer met de islam bezig in vergelijking met de doorsnee-moslim. Jeetje zeg
en jij vindt als juf dat de kinderen jodenhaat moet worden aangeleerd!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:36   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Een privé bedrijf krijgt zijn geld van klanten (en soms van de overheid), en een overheid van de belastingbetaler (en soms van klanten), ik zie het verschil eigenlijk niet.


JA, en wat betekent dat concreet. Mag een bedrijf dan plots geen nutteloze maar ongevaarlijke eisen stellen?

Ja, dat weet ik. En wat betekent dat? Kan een katholieke school eisen dat een juf zich laat dopen voor ze een job krijgt?
Ik dacht dat mijn mening duidelijk geformuleerd was.

Je bent er niet mee akkoord, blijkbaar, dat ik vind dat de wetgeving omtrent het onderwijs grondig veranderd moet worden. Vb. dat het gedaan moet zijn met dat schijn-privaat-karakter.

Hebt ge verder nog vragen, of is het duidelijk ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:38   #127
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat mijn mening duidelijk geformuleerd was.

Je bent er niet mee akkoord, blijkbaar, dat ik vind dat de wetgeving omtrent het onderwijs grondig veranderd moet worden. Vb. dat het gedaan moet zijn met dat schijn-privaat-karakter.

Hebt ge verder nog vragen, of is het duidelijk ?

.
We hebben hier nu eenmaal het recht op VRIJ onderwijs. Ik vind zeker niet dat dit moet worden afgeschaft. Niemand is verplicht naar het vrije onderwijsnet te stappen: beide mogelijkheden staan open.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:40   #128
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat mijn mening duidelijk geformuleerd was.

Je bent er niet mee akkoord, blijkbaar, dat ik vind dat de wetgeving omtrent het onderwijs grondig veranderd moet worden. Vb. dat het gedaan moet zijn met dat schijn-privaat-karakter.

Hebt ge verder nog vragen, of is het duidelijk ?

.
De hypocrisie in die situatie is dat de katholieke scholen op alle vlakken de gelijkheid willen met het officieel onderwijs: evenveel werkingsmiddelen (intussen afgedwongen), evenveel investeringsmiddelen (nu worden hun gebouwen voor 'slechts' 60 of 70% gesubsidieerd).

Maar als gelijkheid hen niet uitkomt, claimen ze dat ze als vrije private instantie mogen doen wat ze willen.

Het is het één of het ander.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:43   #129
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De hypocrisie in die situatie is dat de katholieke scholen op alle vlakken de gelijkheid willen met het officieel onderwijs: evenveel werkingsmiddelen (intussen afgedwongen), evenveel investeringsmiddelen (nu worden hun gebouwen voor 'slechts' 60 of 70% gesubsidieerd).

Maar als gelijkheid hen niet uitkomt, claimen ze dat ze als vrije private instantie mogen doen wat ze willen.

Het is het één of het ander.
neen: het werk is gelijk, daarom moeten de middelen ook gelijk zijn (zijn ze niet, het gemeenschapsonderwijs krijgt meer).

Echter: het gaat over een ideologische houding en me dunkt mag men eisen dat de werknemers diezelfde ideologische houding hebben.

Het gaat hier tenslotte over een VASTE benoeming, niet over een tijdelijk contract.

Ik heb meer een probleem met de vroegere eis dat leerkrachten die huwden (de vrouwen althans) geen les meer mochten geven, of degenen die scheidden en hertrouwden ook ineens hun C4 kregen, en bijgevolg verplicht waren om "in zonde" te leven met hun nieuwe partner(s).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:48   #130
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen: het werk is gelijk, daarom moeten de middelen ook gelijk zijn (zijn ze niet, het gemeenschapsonderwijs krijgt meer).

Echter: het gaat over een ideologische houding en me dunkt mag men eisen dat de werknemers diezelfde ideologische houding hebben.

Het gaat hier tenslotte over een VASTE benoeming, niet over een tijdelijk contract.

Ik heb meer een probleem met de vroegere eis dat leerkrachten die huwden (de vrouwen althans) geen les meer mochten geven, of degenen die scheidden en hertrouwden ook ineens hun C4 kregen, en bijgevolg verplicht waren om "in zonde" te leven met hun nieuwe partner(s).
Mijn moeder mocht begin jaren '70 beschikken. Ze was getrouwd, voor de kerk en voor de eerste keer. Maar mijn ouders bouwden een huis in een andere gemeente dan waar de school lag en volgens het arbeidsreglement moest je in de gemeente wonen waar de school lag.

Ben het oneens met wat je zegt: het werk is hetzelfde, maar als je overheidssubsidies aanvaardt, moet je een deel van die zuiver private kenmerken opgeven. Als private maar gesubsidieerde instelling ben je dan wat men een functionele openbare dienst noemt.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 02:40   #131
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar met dit weer lijkt zo'n doop wel lekker fris...
Mss een ideetje voor de pastoors, zet een doopstandje met fris water voor de kerk, de mensen gaan dankbaar zijn voor die plets water op hun hoofd.
Of zoals sommigen het doen, een lekker plons onder water, nu ze GAS boetes krijgen als ze in zee, kanaal of riviertje gaan zwemmen moeten ze ergens verkoeling vinden...
In hun eigen prive-zwembad dopen , ze doen maar raak !!
Maar men MOET bordjes zetten dat het een katholiek doopzwembad betreft !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 6 juli 2015 om 02:40.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 06:13   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We hebben hier nu eenmaal het recht op VRIJ onderwijs. Ik vind zeker niet dat dit moet worden afgeschaft. Niemand is verplicht naar het vrije onderwijsnet te stappen: beide mogelijkheden staan open.
We hebben ook recht op scheiding van staat en kerk.

Recht op vrij onderwijs blijft bestaan, in mijn ogen.
Je leert wiskunde, Frans, biologie en nog zo wat, overdag op school.
Je leert je godsdienst, als je dat wil, in situaties zoals vb. communiekantjes geïndoctrineerd worden heden ten dage al. In privé sfeer.

Waarom moeten de kleuterjes overdag zo af en toe iets over Jezus leren?
Als je in het volwassenenonderwijs 's avonds naar de Spaanse les gaat, dan wordt daar tussen twee hoofdstukken toch ook niet geknield ?
Daarvoor moet je maar naar de bijbelstudie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 juli 2015 om 06:13.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 06:26   #133
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hebben ook recht op scheiding van staat en kerk.

Recht op vrij onderwijs blijft bestaan, in mijn ogen.
Je leert wiskunde, Frans, biologie en nog zo wat, overdag op school.
Je leert je godsdienst, als je dat wil, in situaties zoals vb. communiekantjes geïndoctrineerd worden heden ten dage al. In privé sfeer.

Waarom moeten de kleuterjes overdag zo af en toe iets over Jezus leren?
Als je in het volwassenenonderwijs 's avonds naar de Spaanse les gaat, dan wordt daar tussen twee hoofdstukken toch ook niet geknield ?
Daarvoor moet je maar naar de bijbelstudie.

.
Waarom zijn er scholen waar kinderen manden leren vlechten? Of 's ochtends samen beslissen of ze in het bos fauna gaan bestuderen of een leesnamiddag inlassen?

Omdat er voldoende vraag naar is, zeker?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 07:43   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waarom zijn er scholen waar kinderen manden leren vlechten? Of 's ochtends samen beslissen of ze in het bos fauna gaan bestuderen of een leesnamiddag inlassen?

Omdat er voldoende vraag naar is, zeker?
Als die mandenvlechten-leraar maar gedoopt is ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 08:13   #135
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mijn moeder mocht begin jaren '70 beschikken. Ze was getrouwd, voor de kerk en voor de eerste keer. Maar mijn ouders bouwden een huis in een andere gemeente dan waar de school lag en volgens het arbeidsreglement moest je in de gemeente wonen waar de school lag.

Ben het oneens met wat je zegt: het werk is hetzelfde, maar als je overheidssubsidies aanvaardt, moet je een deel van die zuiver private kenmerken opgeven. Als private maar gesubsidieerde instelling ben je dan wat men een functionele openbare dienst noemt.
Vrije scholen krijgen minder subsidie dan staatsscholen , terwijl de ouders van de kinderen in de vrije school evenveel belastingen betalen als de ouders die hun kinderen naar een staatsschool sturen.
Als je gaat werken dan teken je een arbeidsovereenkomst en dan wordt er verondersteld dat je het eens bent met de bepalingen ervan.
Natuurlijk is het voor de meesten onder ons redelijk onzinnig om iemand te ontslaan omdat ze niet gedoopt is .
Maar als in de arbeidsovereenkomst staat dat je gedoopt moet zijn ?
Het is en blijft natuurlijk een katholieke school en dan mag die school m.i. toch veronderstellen dat je het eens bent met hun "katholieke" project.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 09:12   #136
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vrije scholen krijgen minder subsidie dan staatsscholen , terwijl de ouders van de kinderen in de vrije school evenveel belastingen betalen als de ouders die hun kinderen naar een staatsschool sturen.
Als je gaat werken dan teken je een arbeidsovereenkomst en dan wordt er verondersteld dat je het eens bent met de bepalingen ervan.
Natuurlijk is het voor de meesten onder ons redelijk onzinnig om iemand te ontslaan omdat ze niet gedoopt is .
Maar als in de arbeidsovereenkomst staat dat je gedoopt moet zijn ?
Het is en blijft natuurlijk een katholieke school en dan mag die school m.i. toch veronderstellen dat je het eens bent met hun "katholieke" project.
Vrije scholen krijgen even veel werkingsmiddelen als officiële, en de lonen worden ook volledig door de overheid gedragen. Tot rond 2000 was er nog een verschil, maar dat is verleden tijd.

Alleen wat betreft de gebouwen is er een verschil
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 10:25   #137
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vrije scholen krijgen minder subsidie dan staatsscholen , terwijl de ouders van de kinderen in de vrije school evenveel belastingen betalen als de ouders die hun kinderen naar een staatsschool sturen.
Als je gaat werken dan teken je een arbeidsovereenkomst en dan wordt er verondersteld dat je het eens bent met de bepalingen ervan.
Natuurlijk is het voor de meesten onder ons redelijk onzinnig om iemand te ontslaan omdat ze niet gedoopt is .
Maar als in de arbeidsovereenkomst staat dat je gedoopt moet zijn ?
Het is en blijft natuurlijk een katholieke school en dan mag die school m.i. toch veronderstellen dat je het eens bent met hun "katholieke" project.
Ben je leesblind of wat ??
Vraag 1 : Stond dit in het contract ?
Vraag 2 : Indien hieraan niet voldaan is, waarom wordt deze lerares alsnog aangenomen ?
Voor de indiensttreding moet deze alle gevraagde documenten kunnen voorleggen. ALLE documenten, doopceel inclusief.

Laatst gewijzigd door Aton : 6 juli 2015 om 10:27.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 12:25   #138
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hebben ook recht op scheiding van staat en kerk.

Recht op vrij onderwijs blijft bestaan, in mijn ogen.
Je leert wiskunde, Frans, biologie en nog zo wat, overdag op school.
Je leert je godsdienst, als je dat wil, in situaties zoals vb. communiekantjes geïndoctrineerd worden heden ten dage al. In privé sfeer.

Waarom moeten de kleuterjes overdag zo af en toe iets over Jezus leren?
Als je in het volwassenenonderwijs 's avonds naar de Spaanse les gaat, dan wordt daar tussen twee hoofdstukken toch ook niet geknield ?
Daarvoor moet je maar naar de bijbelstudie.

.
Maar ga dan toch naar het gemeenschapsonderwijs als je geen godsdienst wil. Dat is nu net het onderscheid! Is dat zo moeilijk te snappen of wat?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 12:28   #139
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ben je leesblind of wat ??
Vraag 1 : Stond dit in het contract ?
Vraag 2 : Indien hieraan niet voldaan is, waarom wordt deze lerares alsnog aangenomen ?
Voor de indiensttreding moet deze alle gevraagde documenten kunnen voorleggen. ALLE documenten, doopceel inclusief.
Ik denk eerder dat jij leesblind bent!
Lees eens aandachtig het artikel en je krijgt antwoorden op al jouw vragen.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 12:29   #140
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als die mandenvlechten-leraar maar gedoopt is ...

.
Godsdienst onderwijzen is toch van een iets andere orde dan manden vlechten dacht ik!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be