Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2011, 12:38   #21
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dat kan allemaal goed zijn, maar dan hoort hij geen ambtenaar te zijn. Wanneer hij in functie is, hoort hij zich naar de wet te schikken. Het zou anders nogal een zootje worden wanneer ambtenaars in functie te pas en onpas de wet naast zich neer kunnen leggen.

Als ik weiger mijn job uit te voeren word ik ontslagen, ik zie niet in waarom het bij de overheid anders zou moeten zijn (voorbeeldfunctie enzo...). Wanneer ik mijn job weiger uit te voeren om iemand te discrimineren word ik inderdaad ontslagen wegens hoogdringendheid. Opnieuw stel ik de vraag, waarom zou een ambtenaar dat wel mogen?
Oké dat is iets anders maar ik begreep gewoon niet waarom je laïcisme erbij moet halen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 12:47   #22
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ahum... dit klinkt als:

Als de meerderheid bestaat uit Nazi's die Mein Kampf en de gaskamers willen invoeren, zou het ondemocratisch zijn om dat niet te doen. Het derde puntje van de gevolgen is ook volledige nonsens.
Appels met peren vergelijken. Waarom?

1) "Nationalisme in de 21e eeuw is een positieve en noodzakelijke kracht als het gebaseerd is op democratie, solidariteit, wetten en burgerrechten." (De Wever)

2) Nazi's waren democratisch verkozen is iets, en de Duitsers kozen voor een democratie die onderschikt moest worden aan het invoeren van gaskamers en darwinistische rassenzuivering is iets anders. Indien je het verschil niet wilt inzien dan is het duidelijk een zware belediging aan het adres van de meerderheid van de Duitsers.

Ik ga niet akkoord met (1) maar er zit iets in waarmee wij jouw vergelijking ongeldig kunnen verklaren.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 12:55   #23
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Een Nederlandse ambtenaar zweert het volgende:
Ik zweer/verklaar, dat ik voor het verkrijgen van deze dienstbetrekking aan niemand iets heb gegeven of beloofd noch zal geven of beloven.
Ik zweer/beloof, dat ik van niemand enige belofte, gunst of geschenk zal aannemen om in mijn dienstbetrekking iets te doen of na te laten.
Ik zweer/beloof, dat ik mijn plicht nauwgezet en ijverig zal vervullen en de mij verstrekte opdrachten naar beste vermogen zal volbrengen.
Ik zweer/beloof, dat ik zaken, waarvan ik door mijn ambt kennis draag en die mij als geheim zijn toevertrouwd of waarvan ik het vertrouwelijk karakter moet begrijpen, niet zal openbaren aan anderen, dan aan hen, aan wie ik volgens de wet of ambtshalve tot mededeling verplicht ben.
“Zo waarlijk helpe mij God almachtig” of “Dit verklaar en beloof ik”
Verder hoeft de overheid niet strict seculier te zijn indien het land een democratie is. Als de meerderheid bestaat uit Moslims die de shariah willen invoeren, zou het ondemocratisch zijn om dat niet te doen. Het derde puntje van de gevolgen is ook volledige nonsens.

Echter is het wel belachelijk dat men trouwambtenaren aanstelt die geen homohuwelijk willen voltrekken uit religieuze redenen. Het burgerlijk huwelijk wordt toch als minderwaardig gezien door vele gelovigen, als pure administratie?
Onze Effect wilt ambtenaren zonder geweten; hij wilt robots inzetten.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 20:38   #24
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Onze Effect wilt ambtenaren zonder geweten; hij wilt robots inzetten.
Ik doe mijn job ook naar beste vermogen. Maar wanneer ik niet goed genoeg ben, word ik ontslagen. Mijn baas wil absoluut niet verkopen aan de nucleaire sector. Wanneer ik een miljoenendeal zou afsluiten voor een kerncentrale (ben persoonlijk pro) word ik ontslagen, en de deal geannuleerd.

Hetzelfde geldt voor ambtenaren in functie. Ik snap het verschil niet zo goed. Leg het eens uit.

Bovendien, iemand die in volle bewustzijn discrimineert, heeft inderdaad geen geweten. Geef mij dus maar mensen ipv religieuze robots.

Laatst gewijzigd door Effect : 13 december 2011 om 20:38.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be