Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Snelheidsbeperking elektrische fietsen tot 10 km per uur ?
Ja 7 23,33%
Nee 23 76,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2014, 18:39   #41
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Ik wil een Kreidler met een 10 pk setje.

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 19:16   #42
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
steek die mens in een rusthuis, met zo'n toegangscode op de deur
Jups, en dan mogen die toch buiten en dan vliegen ze tegen 3 of zelfs 10 per uur over het voetpad op ne scootmobiel.
http://www.scootmobiel.be/

Je hoort ze niet, Syndrome denkt wel eens, die wandel ik zo voorbij, maar dat lukt dan net niet... Vroeger kon hij die nog vlug de pas afsnijden bij het afslaan , nu is het een gok , rijdt die ouwe met een ouwe rolstoel , het is 5 km , rijdt hij met een elektrische het is 10 km per uur .
En wat met breuken , valt zo'n demente aan 5km = 2 breuken , valt hij aan 10 km = 13 breuken , wat kost dat de sociale zekerheid niet .
Gevolg, valpartijen van oude muffige Syndromen die proberen te snelwandelen op onze voetpaden................
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 09:11   #43
The Syndrome
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 2.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Jups, en dan mogen die toch buiten en dan vliegen ze tegen 3 of zelfs 10 per uur over het voetpad op ne scootmobiel.
http://www.scootmobiel.be/

Je hoort ze niet, Syndrome denkt wel eens, die wandel ik zo voorbij, maar dat lukt dan net niet... Vroeger kon hij die nog vlug de pas afsnijden bij het afslaan , nu is het een gok , rijdt die ouwe met een ouwe rolstoel , het is 5 km , rijdt hij met een elektrische het is 10 km per uur .
En wat met breuken , valt zo'n demente aan 5km = 2 breuken , valt hij aan 10 km = 13 breuken , wat kost dat de sociale zekerheid niet .
Gevolg, valpartijen van oude muffige Syndromen die proberen te snelwandelen op onze voetpaden................
Mijn elektrische rolstoel is in reparatie ja .
__________________
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 10:02   #44
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
neen. Ik meld alleen maar iets.


Wie een elektrische fiets heeft zou toch minstens 25 per uur moeten rijden. Waarom anders een elektrische fiets kopen? Als je die snelheid niet haalt, koop dan een aixam of een elektrische rolstoel of zoiets hé
Voor mij komt de elektrische fiets van pas als ik ergens naar toe moet waarvoor ik een steile brug over moet. De laatste tijd moest ik afstappen, ik geraakte er niet meer op omdat ik minder kracht kan zetten door mijn pijnlijke rug. Verder als ik een lange rit doe, niet voor recreatieve doeleinden. Hoge snelheid is voor niks nodig. 22 km/u is het rapste dat ik tot hiertoe gereden heb en dat was eigenlijk per ongeluk.
Als ik gewoon voor de lol ga fietsen, trap ik op mijn oud fietske wat ik eigenlijk toch plezanter vind dan op de elektrische.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 10:28   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.744
Standaard

Snelheidsrecord op de fiets ... 268,83km/u


Bron
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2014 om 10:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 10:29   #46
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Snelheidsrecord op de fiets ... 268,83km/u


Bron
Haja, juist, maar toen had ik goe veel spek gegeten hoor...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 11:05   #47
The Syndrome
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 2.432
Standaard

Een ramp is in de maak , de nieuwe generatie elektrische fietsen kan tot 50 km per uur , terwijl ze wettelijk slechts tot 45 mogen zoals brommerkes .
Als zo'n ouwe knar daarmee valt kan dat tot 100.000 euro aan ziekte , lees samenlevingskosten leiden .
Weten ze daar in Brussel wel wat een rolstoel kost , wat een prothese kost .
__________________
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 11:56   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Een ramp is in de maak , de nieuwe generatie elektrische fietsen kan tot 50 km per uur , terwijl ze wettelijk slechts tot 45 mogen zoals brommerkes .
Als zo'n ouwe knar daarmee valt kan dat tot 100.000 euro aan ziekte , lees samenlevingskosten leiden .
Weten ze daar in Brussel wel wat een rolstoel kost , wat een prothese kost .
Nope, 25km/u, en dan moet de trapondersteuning wegvallen. Dat iemand dan nog hard genoeg kan trappen om 40-50km/u te halen in een sprintje bergaf met wind in de rug heeft niks te maken met het electrische deel van de fiets.

Als een electrische fiets niet voldoet aan de regels onder andere het wegvallen trapondersteuning (dus niet meer hoeven te trappen, om vooruit te geraken), en maximaal vermogen van de aandrijving -250W- is het een snorfiets en moet de regelgeving ivm snorfietsen voldaan worden.
Ergo, fabrieksaf kadernummer, roze formulier, verzekering en het dragen van een goedgekeurde helm voor motorvoertuigen.
Kan de machine tot 45 km/u halen, is het een bromfiets, en komt er een rijbewijs A3 bij.
Is die machine sneller dan 45km/u, dan is het een motorfiets, met alle geplogenheden die er bij horen.

Het punt dat er electrische snor en bromfietsen in de handel zijn is een ander punt. SYM en Yamaha hebben modellekes met alle garanties en fabrieksbeloftes in de erkende motorzaken.
En het is al helemaal een andere zaak als men weet dat voor pakembeet €1000 een electrische aandrijving voor een fiets te bouwen is van 25 Kw (oftwel, 33pk). Iemand die daar in geïnteresseerd is, stuur maar een PM.

Dat mensen de wetten overtreden, da's een ander verhaal, en da's net zoals met flitskriegdagen "gefundenes Fressen" voor onze pakkemannen.
Zo'n bejaarde op een electrische fiets gaat niet al te moeilijk doen als het volgende ticketje van €50 de deur binnenvalt.

Een heel pak interessanter en vooral veiliger dan het opsporen van een AK74 dragende PS stemmer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 april 2014 om 12:01.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 11:57   #49
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.744
Standaard

Citaat:
Haja, juist, maar toen had ik goe veel spek gegeten hoor...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 12:05   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Voor mij komt de elektrische fiets van pas als ik ergens naar toe moet waarvoor ik een steile brug over moet. De laatste tijd moest ik afstappen, ik geraakte er niet meer op omdat ik minder kracht kan zetten door mijn pijnlijke rug. Verder als ik een lange rit doe, niet voor recreatieve doeleinden. Hoge snelheid is voor niks nodig. 22 km/u is het rapste dat ik tot hiertoe gereden heb en dat was eigenlijk per ongeluk.
Als ik gewoon voor de lol ga fietsen, trap ik op mijn oud fietske wat ik eigenlijk toch plezanter vind dan op de elektrische.
Simpele oplossing, een trike ligfiets. Rij rond liggende een sofa met een betere luchtweerstand dan een upwrong bike, volledige ruggesteun, en beter gebruik van de beenspieren.
Er is een reden waarom ligfietsen niet mogen in wielerwedstrijden. elke compleet gedopeerde toprenner op de meest waanzinnige diamantframe fiets wordt afgemaakt door een normale, deftig getrainde persoon op een normale ligfiets.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 12:32   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.744
Standaard

Ligfiets ... Hoe zit het met de dode hoek ongevallen/andere?

Zo een 'ding' zie je niet echt aankomen/rijden in sommige verkeerssituaties.

link


__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2014 om 12:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 14:02   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ligfiets ... Hoe zit het met de dode hoek ongevallen/andere?

Zo een 'ding' zie je niet echt aankomen/rijden in sommige verkeerssituaties.

link


Als ge een deftige ligfietser over het hoofd ziet, dan had je elke andere fietser ook gemist.
En wat dat betreft, hoe dikwijls lees je het niet in de krant, " Weer een fietser geplet in de dodehoek van een bus/vrachtwagen"

Wat betreft die laagvliegende muisstille bananen (wij noemen dat een zetpil), die lijken me nog harder op te vallen, omdat ze zo zeldzaam zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 14:25   #53
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ge een deftige ligfietser over het hoofd ziet, dan had je elke andere fietser ook gemist.
En wat dat betreft, hoe dikwijls lees je het niet in de krant, " Weer een fietser geplet in de dodehoek van een bus/vrachtwagen"

Wat betreft die laagvliegende muisstille bananen (wij noemen dat een zetpil), die lijken me nog harder op te vallen, omdat ze zo zeldzaam zijn.
Neen, die bestuurders komen nog lager uit en zijn dus nog minder zichtbaar. Je moet het maar eens testen als je ergens in een vrachtwagen kan zitten, die ligfietsen zijn helemaal een ramp in je spiegels.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 14:31   #54
The Syndrome
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 2.432
Standaard

Een Nederlandse studie stelt dat slechts 13% van de ongevallen met elektrische gebeuren , en dan komt het , 72% van deze ongevallen gebeuren door 60+.
De studie zegt niets over het aantal breuken , die 13% zou wel eens voor 90% van de breuken kunnen zorgen .
En wij maar betalen .
__________________
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 14:45   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Neen, die bestuurders komen nog lager uit en zijn dus nog minder zichtbaar. Je moet het maar eens testen als je ergens in een vrachtwagen kan zitten, die ligfietsen zijn helemaal een ramp in je spiegels.
Inderdaad, die zitten nog wel een pak lager dan een gewone fietser.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 15:38   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Neen, die bestuurders komen nog lager uit en zijn dus nog minder zichtbaar. Je moet het maar eens testen als je ergens in een vrachtwagen kan zitten, die ligfietsen zijn helemaal een ramp in je spiegels.
Als de hoofdhoogte zo bepalend is, dan moeten we alle personen onder de 1.5m gewoon verbieden in het verkeer te komen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 15:43   #57
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als de hoofdhoogte zo bepalend is, dan moeten we alle personen onder de 1.5m gewoon verbieden in het verkeer te komen.
Zeker als ze naast het andere verkeer op de rijbaan bollen.
Een voetganger die op de plaatsen blijft waar voetgangers horen te zijn hebben dat probleem minder.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 15:55   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.976
Standaard

zo...mijn accu is weer opgeladen...

Wat zal ik morgen weer zachtjes voorbijzoeven aan al dat stilstaand blik....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 16:08   #59
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
zo...mijn accu is weer opgeladen...

Wat zal ik morgen weer zachtjes voorbijzoeven aan al dat stilstaand blik....
Hoeveel kost dat nu om uwe velo om te bouwen en gaat dat snel?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 17:16   #60
The Syndrome
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 2.432
Standaard

60 plussers zouden enkel mogen rijden met een wagen , gewone velo= 5km per uur , elektrische rolstoel , beperkt tot 10 km per uur en te voet = gemiddeld 3km per uur .
Bromfietsen en elektrische fietsen moesten verboden worden voor hen .
__________________
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be