Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei) Regent van opleiding, oorspronkelijk actief bij de Volksunie jongeren, later in het VU-partijbestuur, stapte in 2002 over naar Groen!. Sinds 1999 is hij Europees parlementslid, eerst voor de VU, later voor Groen!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2009, 21:59   #21
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je wilt dus eigenlijk weten waarom hij nooit lid is geworden van het Vlaams Belang? Nou, ik ben ook wel razend benieuwd, want ik heb er echt geen idee van... Ik vermoed zekere morele verschillen, maar we zullen zien...
Nee,eigenlijk intereseert het mij zelfs niet zozeer waar hij zit.
Wel waar hij zichzelf ziet (ik neem aan dat hij dat zelf het beste weet) en waarom hij voor zover uit elkaar liggende strekkingen kiest om zijn doel te bereiken.
Waarom hij bvb niet voor een grotere partij kiest aangezien de strekking van de partijen waarbij hij tot nu toe zat blijkbaar niet doorslaggevend waren.
Of beschouwde hij het rechtse VU van toen als progroen, zijn huidige stek ook en komen in het groene idee de PS, CD&V, VLD... er niet aan te pas?

Dankzij het ontbreken van vijf minuten politieke moed zullen we het onverwijld te weten komen...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 16:05   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Joris Claessens, enkel een idioot kiest de termen die jij gekozen hebt in je vragen. Geen wonder dat je geen antwoord krijgt.

Je maakt bovendien vooronderstellingen over Bart Staes die enkel in jouw eigen bekrompen "brein" ronddolen. Je kent hem niet, dat is duidelijk.

Uiteindelijk kom je gewoon iets neerpennen om even in de kijker te lopen. Je moet er wel mee opletten dat je jezelf dan niet belachelijk maakt.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 16:31   #23
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Joris Claessens, enkel een idioot kiest de termen die jij gekozen hebt in je vragen. Geen wonder dat je geen antwoord krijgt.

Je maakt bovendien vooronderstellingen over Bart Staes die enkel in jouw eigen bekrompen "brein" ronddolen. Je kent hem niet, dat is duidelijk.

Uiteindelijk kom je gewoon iets neerpennen om even in de kijker te lopen. Je moet er wel mee opletten dat je jezelf dan niet belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Beste Bart,

Je bent, en erkent dat zelf, altijd een beetje een buitenbeentje geweest.
Je komt oorspronkelijk uit de VU (Zeer Nationalistisch van instelling toentertijd en pro Vlaams zelfstandig/onafhankelijk al naargelang de interne groep) en bent nu groen (groen vanbuiten, donkerrood van binnen zoals nogal wat van je collega's daar zichzelf omschrijven).

Kan je mij vertellen bij welke van deze twee Bart op zijn plaats is?
Indien bij Groen, wat deed je dan in godsnaam bij de erfgenamen van de collaboratie? Ben je nu de vijand van je toenmalige vrienden?
Indien bij het toenmalige zeer rechtse VU, wat doe je dan nu bij Groen?
En indien geen van beide, speelt er dan nog wat anders dan opportunisme mee?

Hierop zou ik toch graag eens een zinnig en duidelijk antwoord op krijgen.


Is vragen stellen nu ook al vooropstellingen maken.
Goed vriendje van Bart misschien? Ik ken hem inderdaad niet, vandaar dat ik mij dan ook vragen stel.
Bovendien, domme vragen bestaan naar het schijnt niet.

En verder, Bart kwam (in totaal zo'n vijf minuten denk ik), zag (dat hij geen afdoende antwoorden kon bieden) en kuiste zijn schop af (dat betekent; gaf er de brui aan, nam de vlucht vooruit, ontweek de aangegane afspraken, blonk uit in afwezigheid,...).

Bart zijn kans op glorie is trouwens al enkele dagen afgelopen...
En moest ik mij inderdaad willen profileren op dit medium zou u mij in veel meer draden en met veel meer verschijningen tegekomen.
Dit is voor mij veel eerder een ontspanning tijdens het eten of na dat ik een hele dag de baan op was om te plakken, te bussen en wat men zoal nog meer doet als brave soldaat in de aanloop naar verkiezingen...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 21:34   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Je bent misschien "een brave soldaat", en ja, soldaten zijn er niet om na te denken uiteraard. Eigenlijk maak je gewoon keer op keer duidelijk dat je het politieke reilen en zeilen helemaal niet volgt, ook al doe je alsof. Dat je voor de VU niet verder geraakt dan "nazaten van de collaboratie" en "zeer rechts" doet me denken dat je zelfs geen lessen gekregen hebt van vader Dillen.

Je staat negende op de lijst voor Brussel? Mooi zo, blijf daar staan.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 08:46   #25
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Je bent misschien "een brave soldaat", en ja, soldaten zijn er niet om na te denken uiteraard. Eigenlijk maak je gewoon keer op keer duidelijk dat je het politieke reilen en zeilen helemaal niet volgt, ook al doe je alsof. Dat je voor de VU niet verder geraakt dan "nazaten van de collaboratie" en "zeer rechts" doet me denken dat je zelfs geen lessen gekregen hebt van vader Dillen.

Je staat negende op de lijst voor Brussel? Mooi zo, blijf daar staan.
Ik vermoed dat ik veel beter dan vele anderen hier waar de VU voor stond en waarvoor niet...
Nazaten van de collaborisatie is geen term van mij maar wel van de collega's van Bart die deze ook vandaag nog bezigen...
Ik ben zelf zoon van een Oostfronter en daar niet weinig trots op, alhoewel dat natuurlijk niets met collaboratie te maken heeft. Indien jij je geschiedenis kent...

Ik heb vader Dillen niet zo persoonlijk gekend, dat is waar.
Jaak van Haerenborgh heb ik als klein manneke wel gekend, zowel in de prille jaren van het VNJ als in de aanloop naar de toenmalige Ijzerbedevaarten.
In die tijd kwam mijn nonkel op voor het VU en kenden wij persoonlijk heel wat mensen die toen heel anders handelden en spraken dan ze dat nu doen.
De familie Anciaux bijvoorbeeld.

Soldaten denken niet voor zichzelf? Tja heren en dames militairen, nu weet u meteen voor wie u moet stemmen...

En uiteindelijk, indien de vraag die ik stelde voor jullie zo belangrijk is dat je er op reageert als een stier op een rode lap... waarom denk je dan dat Bart er wijselijk niet op reageert of niet op durft te reageren?

Op de pianist schieten is laf en deontologisch verwerpelijk.

Indien Bart zich nog wil verlagen tot het niveau van gewone eerlijke mens en een antwoord geven is hij welkom. Ik heb andere dingen te doen dan mij met deze nutteloze zaken bezig te houden...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:25   #26
Valentine Julien
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Locatie: Leuven/Amsterdam
Berichten: 586
Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Beste Joris

ik ben benieuwd of je deze reportage van de BBC al hebt gezien en wat je er van vindt?
Ik vond het een verademing....

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/3755686.stm

Hier te zien op video google:
http://video.google.nl/videosearch?q...es&emb=0&aq=f#
__________________
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 30 mei 2009 om 09:26.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 20:45   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik vermoed dat ik veel beter dan vele anderen hier waar de VU voor stond en waarvoor niet...
Nazaten van de collaborisatie is geen term van mij maar wel van de collega's van Bart die deze ook vandaag nog bezigen...
Ik ben zelf zoon van een Oostfronter en daar niet weinig trots op, alhoewel dat natuurlijk niets met collaboratie te maken heeft. Indien jij je geschiedenis kent...

Ik heb vader Dillen niet zo persoonlijk gekend, dat is waar.
Jaak van Haerenborgh heb ik als klein manneke wel gekend, zowel in de prille jaren van het VNJ als in de aanloop naar de toenmalige Ijzerbedevaarten.
In die tijd kwam mijn nonkel op voor het VU en kenden wij persoonlijk heel wat mensen die toen heel anders handelden en spraken dan ze dat nu doen.
De familie Anciaux bijvoorbeeld.

Soldaten denken niet voor zichzelf? Tja heren en dames militairen, nu weet u meteen voor wie u moet stemmen...

En uiteindelijk, indien de vraag die ik stelde voor jullie zo belangrijk is dat je er op reageert als een stier op een rode lap... waarom denk je dan dat Bart er wijselijk niet op reageert of niet op durft te reageren?

Op de pianist schieten is laf en deontologisch verwerpelijk.

Indien Bart zich nog wil verlagen tot het niveau van gewone eerlijke mens en een antwoord geven is hij welkom. Ik heb andere dingen te doen dan mij met deze nutteloze zaken bezig te houden...
Welke pianist? Hier is helemaal geen pianist... Wel een soort Het Laatste Nieuws-charlatan.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 12:24   #28
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Met de inhoud van dit betoog helemaal akkoord.
Alleen ik dacht dat de Hollanders moeite hadden met de dt, maar blijkbaar toch nie.
Beste VB-ér das geen goeie reclame voor Vlaanderen en behoud van onze taal.
Ik ben voor het behoud van het Vlaams, niet voor het ABN dat ik enkel als een nuttig instrument zie. Het is een soort Esperanto van de lage landen.
Verder, inderdaad ik maak schrijffouten. Veel meer dan nodig is zelfs daar ik gegeven reacties er zelden op nakijk en veel meer met inhoud dan met semantiek bezig ben.

Verder dit nog. Verminderd iemands oordeel in waarde in verhouding met zijn schrijf- en of taalvaardigheid?
Wat mij betreft, ik ben dus wel een democraat, heeft iedereen even veel recht op zijn stem in het publieke debat...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 12:29   #29
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
1 Is tegelijkertijd Vlaamsgezind en groen of links zijn volgens jou soms onmogelijk?

2 Bart Staes heeft trouwens in 2007 een interview gegeven aan Meervoud, waarin hij o.a. over zijn Vlaamsgezindheid vertelt: http://www.meervoud.org/index.php?bl...2&artikel_id=2
1 Neen, integendeel. Vlaamsgezind zonder een (verstandige) groene inslag is onvolledig.

2 Maar ik ben niet degene die enerzijds zich profileert als Vlaams én Groen en anderzijds wanneer het er op aan komt steevast tegen het Vlaams belang (niet de partij ) stemt...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be