Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat met de negationismewet?
Ja zonder argumenten 1 10,00%
Neen zonder argumenten 1 10,00%
De negonationismewet is correct maar moet uitgebreid worden tot andere genocides 1 10,00%
De negationismewet is eenznijdig en moet afgeschaft worden 5 50,00%
De negationismewet is goed want ze bestrijdt fascisme. 1 10,00%
De negationismewet is goed want ze bestrijdt fascisme maar ik zou toch liever hebben dat ze afgeschaft wordt want het is eenzijdig. 1 10,00%
Beste wensen aan alle mensen van goede wil. 0 0%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 14 mei 2017, 21:22   #361
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En de maanlanding ook.

En toch mag eenieder de maanlanding ontkennen.

Juist d�*t is het kenmerk van onze vrije samenleving.
Omdat deze stelling geen leed bij niemand veroorzaakt.
Another Jack is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:22   #362
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga het niet aan uw neus hangen. Mocht bvb Jack bijvoorbeeld willen weten waar hij meer kan leren over de holocaust, zal ik hem dat in PB sturen.

U vertrouw ik voor geen nm.
Het is geen kwestie van wie je wel of niet vertrouwt, Tavek. Het is een kwestie van geloofwaardigheid. Beweringen, stellingen, uitspraken, enz. zijn waardeloos als ze nergens mee bewezen worden.

Jij schreef dit in post 149:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Zou knuppel beseffen dat er hele centra zijn die zich voltijds bezighouden met het onderzoeken van data rond de holocaust, en constant bezig zijn met het fijnstellen van de cijfers, van de gebeurtenissen, overlevenden in kaart brengen...zelfs nu nog. Er staat niks in steen geschreven.

Een familielid van mij is hoofd geweest van zulk centrum. En neen, ik ben geen jood.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=149

Maar als ik je vraag naar bewijzen van hetgeen je beweert beroep je je op je privacy.

Wat zal het zijn, Tavek? Mogen we de cijfers niet kennen die de centra die jij bedoelt 'fijnstellen"?
Staat er misschien toch iets in steen geschreven?

Het gaat niet over "mij iets aan mijn neus hangen", Tavek. Het heeft geen enkel belang dat je mij niet vertrouwt. Het gaat om jouw geloofwaardigheid.
Als je niet met bewijzen voor de dag komt van je beweringen, maar je er met de ene excuustruus na de andere vanaf maakt, dan trek ik daar de logische conclusies uit. Ofwel wil/kan/durf je niet uit je pijp komen met bewijzen, ofwel lieg je dat je zwart ziet.

Last but not least, Tavek
Verklaar eens waarom je Jack via PB wijzer wil maken maar niet zichtbaar voor iedereen?
KAN je je beweringen niet bewijzen omdat het glasharde leugens zijn?
Of bots je op de genocidewet die je met hand en tand verdedigt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:24   #363
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is een wezelijk verschil tussen verdriet en leed door godslastering (zo subjectief als de pest) en verdriet en leed over iemand die ontkent dat je je vader op een stapel lijken hebt gezien, klaar voor transport naar de verbrandingsovens.

De pijn die dit soort discussies met zich meebrengt is onbeschrijfelijk voor de betrokkenen. Dat jij dat niet begrijpt, is voor mij voldoende bewijs dat er andere motieven zijn voor je weerstand tegen de negationismewet.
Waarmee u zelf aangeeft dat het om sentimentele motieven gaat. En u uiteindelijk dus rondje draait.

U zit naar het einde trouwens eens te meer fout als u het eens te meer persoonlijk tracht te maken. Ik ken immers Armeniërs en weet hoe heel hun geschiedenis diep in hun ziel zit gegrift. Ook met welke emotionaliteit ze steeds hun genocide herdenken. Alleen is dat geen objectieve reden om voor een strafwet te pleiten.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:26   #364
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook al was het geschiedenisvervalsing, dan nog heeft een burger dat recht in een echte vrije samenleving. In het Oostblok was er ook maar één officieel vastgelegde historiografie. Met uw pleidooi bent u dus in goed gezelschap.
De gevaarlijke van ons twee zijt gij moest er terug iets gebeuren. Stromannen opzetten iv het Oostblok (wat ik trouwens ook ten stellig afkeur) is mist spuiten.
Gipsy is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:28   #365
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De gevaarlijke van ons twee zijt gij moest er terug iets gebeuren. Stromannen opzetten iv het Oostblok (wat ik trouwens ook ten stellig afkeur) is mist spuiten.
Daar gaan we weer.

Kom, leg de bewijzen maar eens op tafel voor dat "de gevaarlijke van ons twee zijt gij".
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:28   #366
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beledigende taal over Mohammed kan bij moslims voor "een diepe pijn en verdriet" zorgen!
Het staat nochtans allemaal letterlijk in de Koran en aanverwante. Niet op de boodschapper schieten.

Je bent wel heel goed in negeren, zoveel is al duidelijk. Je negeert de inhoud van de koran, je negeert de talloze bewijzen inzake de holocaust, je negeert de de bewijzen van de evolutieleer.
kiko is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:30   #367
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is geen kwestie van wie je wel of niet vertrouwt, Tavek. Het is een kwestie van geloofwaardigheid. Beweringen, stellingen, uitspraken, enz. zijn waardeloos als ze nergens mee bewezen worden.

Jij schreef dit in post 149:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=149

Maar als ik je vraag naar bewijzen van hetgeen je beweert beroep je je op je privacy.

Wat zal het zijn, Tavek? Mogen we de cijfers niet kennen die de centra die jij bedoelt 'fijnstellen"?
Staat er misschien toch iets in steen geschreven?

Het gaat niet over "mij iets aan mijn neus hangen", Tavek. Het heeft geen enkel belang dat je mij niet vertrouwt. Het gaat om jouw geloofwaardigheid.
Als je niet met bewijzen voor de dag komt van je beweringen, maar je er met de ene excuustruus na de andere vanaf maakt, dan trek ik daar de logische conclusies uit. Ofwel wil/kan/durf je niet uit je pijp komen met bewijzen, ofwel lieg je dat je zwart ziet.

Last but not least, Tavek
Verklaar eens waarom je Jack via PB wijzer wil maken maar niet zichtbaar voor iedereen?
KAN je je beweringen niet bewijzen omdat het glasharde leugens zijn?
Of bots je op de genocidewet die je met hand en tand verdedigt?
Waarom zou Tavek persoonlijke gegevens moeten prijsgeven om te bewijzen dat er onderzoekscentra naar de Holocaust zijn?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 mei 2017 om 21:30.
Dadeemelee is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:31   #368
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is geen kwestie van wie je wel of niet vertrouwt, Tavek. Het is een kwestie van geloofwaardigheid. Beweringen, stellingen, uitspraken, enz. zijn waardeloos als ze nergens mee bewezen worden.

Jij schreef dit in post 149:


http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=149

Maar als ik je vraag naar bewijzen van hetgeen je beweert beroep je je op je privacy.

Wat zal het zijn, Tavek? Mogen we de cijfers niet kennen die de centra die jij bedoelt 'fijnstellen"?
Staat er misschien toch iets in steen geschreven?

Het gaat niet over "mij iets aan mijn neus hangen", Tavek. Het heeft geen enkel belang dat je mij niet vertrouwt. Het gaat om jouw geloofwaardigheid.
Als je niet met bewijzen voor de dag komt van je beweringen, maar je er met de ene excuustruus na de andere vanaf maakt, dan trek ik daar de logische conclusies uit. Ofwel wil/kan/durf je niet uit je pijp komen met bewijzen, ofwel lieg je dat je zwart ziet.

Last but not least, Tavek
Verklaar eens waarom je Jack via PB wijzer wil maken maar niet zichtbaar voor iedereen?
KAN je je beweringen niet bewijzen omdat het glasharde leugens zijn?
Of bots je op de genocidewet die je met hand en tand verdedigt?

Een antwoord, u wilde een plek met cijfers,data, publicaties.

https://www.memoryandconscience.eu/c...cations/books/

U ziet dat er behoorlijk wat leden zijn die zich met deze materie bezig houden, onder andere met de holocaust en andere genocides. Ze publiceren regelmatig.
Tavek is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:32   #369
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het staat nochtans allemaal letterlijk in de Koran en aanverwante. Niet op de boodschapper schieten.

Je bent wel heel goed in negeren, zoveel is al duidelijk. Je negeert de inhoud van de koran, je negeert de talloze bewijzen inzake de holocaust, je negeert de de bewijzen van de evolutieleer.
U negeert de zaak waarover het gaat, nl. de stelling dat je een wet moet hebben om mensen te beschermen voor beledigingen. D�*�*r gaat het over. Welnu, wanneer dus een wet om de moslims voor beledigingen te beschermen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:35   #370
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat deze stelling geen leed bij niemand veroorzaakt.
En zovele andere uitspraken kunnen wel bij mensen leed veroorzaken. Als uw argumentatie volgen, is er nog veel wetgevend werk te doen. Allemaal wetten die allerlei uitspraken strafbaar zullen stellen omdat het "leed bij de mensen veroorzaakt".
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:36   #371
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U negeert de zaak waarover het gaat, nl. de stelling dat je een wet moet hebben om mensen te beschermen voor beledigingen. D�*�*r gaat het over. Welnu, wanneer dus een wet om de moslims voor beledigingen te beschermen?
Niet beledigen. Een belediging is subjectief. Wat jij beledigend kan vinden, kan ik niet beledigd vinden.

Maar leed en verdriet over een ouder die gestorven is in de concentratiekampen of de martelingen die je er zelf hebt meegemaakt, is universeel en ontegensprekelijk.

Je vergelijkingen zijn dan ook bullshit.
Tavek is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:36   #372
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zou Tavek persoonlijke gegevens moeten prijsgeven om te bewijzen dat er onderzoekscentra naar de Holocaust zijn?
Dat wordt ook niet gevraagd. Wel een verwijzing naar die onderzoekscentra die blijkbaar wel de officiële versie van de holocaust "bijschaven".
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:38   #373
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zou Tavek persoonlijke gegevens moeten prijsgeven om te bewijzen dat er onderzoekscentra naar de Holocaust zijn?
TUT TUT TUT. Ik vraag niet naar persoonlijke gegevens maar naar bewijzen voor de beweringen van Tavek. Bewijzen voor deze beweringen:

Citaat:
Zou knuppel beseffen dat er hele centra zijn die zich voltijds bezighouden met het onderzoeken van data rond de holocaust, en constant bezig zijn met het fijnstellen van de cijfers, van de gebeurtenissen, overlevenden in kaart brengen...zelfs nu nog. Er staat niks in steen geschreven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:38   #374
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zou Tavek persoonlijke gegevens moeten prijsgeven om te bewijzen dat er onderzoekscentra naar de Holocaust zijn?
Citaat:
The Platform of European Memory and Conscience is a non-profit international non-governmental organisation – an interest association of legal persons founded according to the Civil Code of the Czech Republic. Established on 14 October 2011 in Prague by 20 founding Members from 12 EU Member States, the Platform currently brings together 55 public and private institutions and organisations from 19 countries – 13 EU Member States (Sweden, Estonia, Latvia, Lithuania, Poland, Germany, Netherlands, Czech Republic, Slovakia, Hungary, Slovenia, Romania, Bulgaria), Ukraine, Moldova, Iceland, Albania, Canada and the United States of America, active in research, documentation, awareness raising and education about the totalitarian regimes which befell Europe in the 20th century.
55 instanties.

Knuppel heeft maar te kiezen.
Tavek is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:38   #375
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet beledigen. Een belediging is subjectief. Wat jij beledigend kan vinden, kan ik niet beledigd vinden.

Maar leed en verdriet over een ouder die gestorven is in de concentratiekampen of de martelingen die je er zelf hebt meegemaakt, is universeel en ontegensprekelijk.

Je vergelijkingen zijn dan ook bullshit.
Natuurlijk niet, daar u van het ene spoor op het andere springt. Er is geen sprake van een betwisting dat mensen leed ervaren over een verdwenen, gestorven, gedood familielid.

Het gaat daar niet over. Wel over het feit dat je door een bepaalde uitspraak mensen beledigt en emotioneel pijn bezorgt. Volgens u zou dat niet mogen. Welnu, dan moeten we nog veel zaken in de strafwet gieten.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:39   #376
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een antwoord, u wilde een plek met cijfers,data, publicaties.

https://www.memoryandconscience.eu/c...cations/books/

U ziet dat er behoorlijk wat leden zijn die zich met deze materie bezig houden, onder andere met de holocaust en andere genocides. Ze publiceren regelmatig.
Neen Tavek. Ik wil alleen maar bewijzen die JOUW beweringen staven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:39   #377
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En zovele andere uitspraken kunnen wel bij mensen leed veroorzaken. Als uw argumentatie volgen, is er nog veel wetgevend werk te doen. Allemaal wetten die allerlei uitspraken strafbaar zullen stellen omdat het "leed bij de mensen veroorzaakt".
Ja, dat is wat een goede wetgever zou moeten doen: een maximum aan leed bij de bevolking proberen te vermijden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 mei 2017 om 21:39.
Another Jack is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:39   #378
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
55 instanties.

Knuppel heeft maar te kiezen.
En plotseling... Merkwaardig, enkele berichten eerder luidde het nog dat er geen antwoord kon gegeven worden omdat anders de privacy in het gedrang zou komen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:40   #379
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat wordt ook niet gevraagd. Wel een verwijzing naar die onderzoekscentra die blijkbaar wel de officiële versie van de holocaust "bijschaven".
Er is een wiki pagina enkel over Holocaust studies.
Dadeemelee is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:41   #380
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En plotseling... Merkwaardig, enkele berichten eerder luidde het nog dat er geen antwoord kon gegeven worden omdat anders de privacy in het gedrang zou komen.
1/55 he
Tavek is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be