Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat met de negationismewet?
Ja zonder argumenten 1 10,00%
Neen zonder argumenten 1 10,00%
De negonationismewet is correct maar moet uitgebreid worden tot andere genocides 1 10,00%
De negationismewet is eenznijdig en moet afgeschaft worden 5 50,00%
De negationismewet is goed want ze bestrijdt fascisme. 1 10,00%
De negationismewet is goed want ze bestrijdt fascisme maar ik zou toch liever hebben dat ze afgeschaft wordt want het is eenzijdig. 1 10,00%
Beste wensen aan alle mensen van goede wil. 0 0%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 14 mei 2017, 21:41   #381
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, dat is wat een goede wetgever zou moeten doen: een maximum aan leed bij de bevolking proberen te vermijden.
Nu is het dus nog wachten op de eerste strafwet op het beledigen van de islam. Zeker met een stijgende moslimbevolking in België zouden we daar maar best werk mee maken. Althans volgens uw redenering.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:41   #382
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu is het dus nog wachten op de eerste strafwet op het beledigen van de islam. Zeker met een stijgende moslimbevolking in België zouden we daar maar best werk mee maken. Althans volgens uw redenering.
Nope.

Dat is een van de pot gerukte vergelijking langs jouw kant.
Tavek is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:44   #383
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope.

Dat is een van de pot gerukte vergelijking langs jouw kant.
U weet dat u fout zit. Daarom deze onhandige reactie. De vergelijking gaat immers volledig op: u meent dat de overheid beledigingen moet bestraffen als die emotioneel leed zouden veroorzaken. Welnu, moslims vinden het allesbehalve prettig dat er denigrerend wordt gesproken over hun profeet. Dus, u toont zich een groot voorstander van een strafwet op de islamofobie.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:46   #384
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu is het dus nog wachten op de eerste strafwet op het beledigen van de islam. Zeker met een stijgende moslimbevolking in België zouden we daar maar best werk mee maken. Althans volgens uw redenering.
Ja, maar eerst moet nog de instorting van de sociale zekerheid en de Vlaamse onafhankelijk komen...
Another Jack is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:46   #385
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U negeert de zaak waarover het gaat, nl. de stelling dat je een wet moet hebben om mensen te beschermen voor beledigingen. D�*�*r gaat het over. Welnu, wanneer dus een wet om de moslims voor beledigingen te beschermen?
Betrokken wet waar we het hier over hebben gaat niet over beledigen. Het gaat over miljoenen mensen die vermoord zijn. Dezelfden die karikaturen van joden maakten in kranten en hun haat spuwden, hun winkelruiten insloegen en hen verklikten en mee de treinen op duwden leven nog steeds in een andere gedaante.

Maar de methode is gelijk gebleven daarom was een wet nodig om in te grijpen terwijl het nog tijd is. Het beest is nog altijd niet dood.
Gipsy is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:48   #386
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Betrokken wet waar we het hier over hebben gaat niet over beledigen.
Natuurlijk niet, daar we het ondertussen in deze discussie al hebben over de achterliggende redenen tot zo'n strafwet. Probeert u te volgen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:48   #387
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Maar de methode is gelijk gebleven daarom was een wet nodig om in te grijpen terwijl het nog tijd is. Het beest is nog altijd niet dood.
Aha. Daar gaan we weer met het intentieproces aan de slag. Kijk u even na in welke hoek u Faurisson kunt duwen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:49   #388
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet dat u fout zit. Daarom deze onhandige reactie. De vergelijking gaat immers volledig op: u meent dat de overheid beledigingen moet bestraffen als die emotioneel leed zouden veroorzaken. Welnu, moslims vinden het allesbehalve prettig dat er denigrerend wordt gesproken over hun profeet. Dus, u toont zich een groot voorstander van een strafwet op de islamofobie.
Er is geen vergelijking mogelijk tussen een belediging, of iemand's objectief en feitelijk vastgestelde leed en verdriet ontkennen en op die manier nog meer leed en verdriet veroorzaken.
Tavek is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:53   #389
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen vergelijking mogelijk tussen een belediging, of iemand's objectief en feitelijk vastgestelde leed en verdriet ontkennen en op die manier nog meer leed en verdriet veroorzaken.
Natuurlijk wel, het is nu eenmaal een zaak van gevoelens. En u stelt dat dergelijke aantasting beteugeld hoor te worden door de strafwet.

Hebt u trouwens al eens de moeite genomen om aan moslims te vragen hoe diep (of niet) ze beledigd en gekwetst zijn door negatieve commentaren op hun profeet? Neen, dat hebt u niet gedaan. Wel, ik heb al eerder aangegeven moslims te kennen. En ik weet bijgevolg dat ze daar heel emotioneel bij betrokken raken.

Volgens u is de heftigheid van de emotie dus de grondslag voor een strafwet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:55   #390
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk wel, het is nu eenmaal een zaak van gevoelens. En u stelt dat dergelijke aantasting beteugeld hoor te worden door de strafwet.

Hebt u trouwens al eens de moeite genomen om aan moslims te vragen hoe diep (of niet) ze beledigd en gekwetst zijn door negatieve commentaren op hun profeet? Neen, dat hebt u niet gedaan. Wel, ik heb al eerder aangegeven moslims te kennen. En ik weet bijgevolg dat ze daar heel emotioneel bij betrokken raken.

Volgens u is de heftigheid van de emotie dus de grondslag voor een strafwet.
Je kent moslims, Armeniërs...
Heel multicultureel, onze meester Jan...
Another Jack is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:56   #391
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je kent moslims, Armeniërs...
Heel multicultureel, onze meester Jan...
Ja, dat klopt. Veel mulicultureler dan heel veel voorstanders van de multikul.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 21:59   #392
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, dat klopt. Veel mulicultureler dan heel veel voorstanders van de multikul.
Ik geloof er niks van...
Another Jack is offline  
Oud 14 mei 2017, 22:00   #393
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik geloof er niks van...
Uw gelooft gaat mij niets aan.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 22:00   #394
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik geloof er niks van...
Hij verzint het allemaal ter plaatse. Hij kent altijd mensen. Alle mensen.
Tavek is offline  
Oud 14 mei 2017, 22:03   #395
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw gelooft gaat mij niets aan.
Ja, dat zei ook onlangs een Tibetaan tegen mij die ik goed ken...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 mei 2017 om 22:06.
Another Jack is offline  
Oud 14 mei 2017, 22:04   #396
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij verzint het allemaal ter plaatse. Hij kent altijd mensen. Alle mensen.
Ik ken inderdaad wat mensen. Over mijn contacten met moslims (een specifieke groep daarin) heb ik al veel eerder dan vandaag geschreven. Zoek gerust maar eens op. U leert misschien dan nog iets bij (over mij).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 22:13   #397
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk wel, het is nu eenmaal een zaak van gevoelens. En u stelt dat dergelijke aantasting beteugeld hoor te worden door de strafwet.

Hebt u trouwens al eens de moeite genomen om aan moslims te vragen hoe diep (of niet) ze beledigd en gekwetst zijn door negatieve commentaren op hun profeet? Neen, dat hebt u niet gedaan. Wel, ik heb al eerder aangegeven moslims te kennen. En ik weet bijgevolg dat ze daar heel emotioneel bij betrokken raken.

Volgens u is de heftigheid van de emotie dus de grondslag voor een strafwet.
Er emotioneel betrokken bij geraken is niet hetzelde als het meemaken dat iemand u vlakaf komt vertellen dat hij niet gelooft dat de nazis uw pa in de oven hebben gedaan.

Dat is niet te vergelijken. Het onderwerp is niet te vergelijken. En ik ben blij dat de Belgische wetgever, en dus onze democratie, inziet dat die ook niet te vergelijken zijn. Waardoor godslastering wel mag en negationisme niet.
Tavek is offline  
Oud 14 mei 2017, 22:14   #398
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. Daar gaan we weer met het intentieproces aan de slag. Kijk u even na in welke hoek u Faurisson kunt duwen?

Faurisson heeft men hulp niet nodig om zich in een hoek te duwen. Hij is daarvoor al genoeg veroordeeld geweest. Maar ergens is het maar een aandachtshoer die van negatie van de holocaust zijn bread and butter heeft gemaakt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 mei 2017 om 22:16.
Gipsy is offline  
Oud 14 mei 2017, 22:21   #399
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
55 instanties.

Knuppel heeft maar te kiezen.
Neen, Tavek. JIJ moet kiezen. JIJ bent degene die dit beweerde:

Citaat:
Er zijn hele centra zijn die zich voltijds bezighouden met het onderzoeken van data rond de holocaust, en constant bezig zijn met het fijnstellen van de cijfers, van de gebeurtenissen, overlevenden in kaart brengen. Er staat niks in steen geschreven.

Ik weet ook dat er centra bestaan die zich bezighouden met onderzoek betreffend de holocaust. Ik snap alleen niet goed waar dat toe dient als alles wat mag geweten zijn gebetonneerd is.


Ik vroeg jou niet naar de namen van die centra, maar naar citaten en/of links van de resultaten van hun onderzoek. Meer bepaald begtrefffend de "fijngestelde" cijfers en gebeurtenissen waar jij het over had. Als er niets in steen staat gehouwen kan dat toch niet zo moeilijk zijn?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 mei 2017, 22:26   #400
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen, Tavek. JIJ moet kiezen. JIJ bent degene die dit beweerde:



Ik weet ook dat er centra bestaan die zich bezighouden met onderzoek betreffend de holocaust. Ik snap alleen niet goed waar dat toe dient als alles wat mag geweten zijn gebetonneerd is.


Ik vroeg jou niet naar de namen van die centra, maar naar citaten en/of links van de resultaten van hun onderzoek. Meer bepaald begtrefffend de "fijngestelde" cijfers en gebeurtenissen waar jij het over had. Als er niets in steen staat gehouwen kan dat toch niet zo moeilijk zijn?
Zoals al gezegd, er is een wikipedia pagina.

Men vangt nog steeds regelmatig een stokoude kampbewaker nu en dan. Er is dus nog steeds werk dat gebeurt en nodig is. Men ontdekt nog steeds nieuwe zaken in de massas bewijzen die de Nazis hebben achtergelaten. Er duiken nog steeds nieuwe fotos, dagboeken op, verloren gewaand op stoffige zolders.

Voor de rest ga ik u niet meer plezieren met een antwoord op deze vraag. Het feit dat er 55 instanties bestaan en zich actief bezighouden met deze materie is voldoende om MIJN stelling te bewijzen. JOUW afgeleide, de vraag om concrete cijfers, daar heb ik geen verantwoordelijkheid over te nemen is niets meer dan louter getrol.
Tavek is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be