Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 23 februari 2006, 23:16   #41
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Die van 'niet voederen' is toch gewoon grappig, vind ik. De rest is smakeloos maar what's the big deal, oké, zeer provocerend maar dat zet men dan ook niet op de voorpagina van de eerste de beste gazet. Dat neo-nazi tuig hier op klaarkomt, is mijn zaak toch niet, en ook niet van de Joden die nu op aarde rondlopen, dacht ik?
StevenNr1 is offline  
Oud 24 februari 2006, 06:38   #42
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Walgelijk. Een zoveelste bewijs dat "vrijheid van meningsuiting" niet werkt.
voor mij mag alles gezegd worden.Dan weet ik tenminste met wie ik te doen heb.Verder staat het mij vrij dit walgelijk te vinden of niet, het te bekijken of niet.Voordeel: ik mag ook zeggen wat ik wil.
carlgustaaf is offline  
Oud 24 februari 2006, 06:44   #43
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
ik heb er geen problemen mee , en het zijn westerlingen die het publiceren, dus why not éh. Ik zie echt niet het verband tussen die foto's en de cartoons van de profeet.

Immers, er is een wereld van verschil tussen lachen met die foto's, en lachen met de door allah gezegende profeet.
inderdaad, lachen met vreselijke feiten is walgelijk, grapjes maken over uw profeet maakt niets in mij wakker, geen walging, geen verontwaardiging, niks...het laat mij koud, totaal onverschillig.
carlgustaaf is offline  
Oud 24 februari 2006, 06:54   #44
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik heb familieleden die in de concentratiekampen gedood zijn. Dergelijke foto's zijn kwetsend en beledigend voor de nabestaanden en moeten derhalve verboden worden. Wie ze maakt en verspreidt mag wat mij betreft een zware straf krijgen. Met Siegfried Verbeke werd er alvast een goede start genomen.
wel, ga dan snel klacht indienen bij de moderators!!Waar wacht ge op?Of stap naar de politie, de rechtbank!Of neem het recht zelf in handen...gij zegt: "ze moeten verboden worden", dat houd in dat ge andere mensen de opdracht geeft die foto's te verbieden.Doe er toch zelf eens iets voor, of denkt ge mischien dat de andere mensen in uw dienst zijn? Uw knechten of zo?
carlgustaaf is offline  
Oud 24 februari 2006, 06:59   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Dat hangt er een beetje van af hoeveel van uw familieleden door die bovenstaande bijdrage op gruwelijke wijze om het leven gekomen zijn...
Ah, dus mensen die familieleden verloren hebben (en liefst dan nog op gruwelijke wijze), dienen een speciale behandeling te krijgen? Iemand die geen familieleden verloren heeft bij een gebeurtenis kan niet voldoende hard (om een verbod en straf te verantwoorden) gekwetst worden wanneer daarmee gelachen wordt? Kan je mij dan ook even vertellen met welk toestel je kan meten hoe hard iemand gekwetst is?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 februari 2006, 07:01   #46
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Dat hangt er een beetje van af hoeveel van uw familieleden door die bovenstaande bijdrage op gruwelijke wijze om het leven gekomen zijn...
nogmaals, het is UW familie.Dat is mischien andere mensen hun probleem niet.Gelijk met wie je lacht, kwets je steeds iemand.We kunnen niet lachen verbieden, of wel?
carlgustaaf is offline  
Oud 24 februari 2006, 07:03   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
U bent alles natuurlijk weer tot in het absurde aan het doordrijven, zoals gewoonlijk.
Nonsens. Staaf toont mooi aan hoe selectief, subjectief, en willekeurig heel die "geen kwetsende dingen publiceren"-inquisitie wel is.

Citaat:
Er is een hemelsbreed verschil tussen een publicatie met literaire doeleinden en een publicatie die enkel en alleen gericht is op provocatie, zoals die cartoons in Denemarken en zoals de foto's in de openingspost van dit topic.
En ook hier bestaat uiteraard een machine om dat allemaal op te meten.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 februari 2006, 07:07   #48
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
U bent alles natuurlijk weer tot in het absurde aan het doordrijven, zoals gewoonlijk. Er is een hemelsbreed verschil tussen een publicatie met literaire doeleinden en een publicatie die enkel en alleen gericht is op provocatie, zoals die cartoons in Denemarken en zoals de foto's in de openingspost van dit topic.
Ik denk dat gij een fameuze tiran zou zijn, moest ge aan de macht zijn ergens.Gelukkig maar dat ge maar Manuel zijt, en niet onze minister-president of zo iets...
carlgustaaf is offline  
Oud 24 februari 2006, 07:51   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nonsens. Staaf toont mooi aan hoe selectief, subjectief, en willekeurig heel die "geen kwetsende dingen publiceren"-inquisitie wel is.
Mijn familie werd zwaar geteisterd door kanker. Wanneer ik op internet of in kranten, tijdschriften of vakbladen daarover artikels lees, dan word ik op pijnlijke wijze herinnerd aan mijn dierbaren die ik aan deze gruwelijke ziekte verloor. Naar 't schijnt velt kanker elk jaar ettelijke keer meer mensen dan er aan de holocaust ten onder gingen.
Oncologen die artikels over kanker schrijven, en mij daarmee danig kwetsen behoren dus naast Geert Hoste, Hugo Claus, david Irving en Verbeke de bak in te draaien.

Is dat een absurd voorbeeld? Niet absurder dan een kwetsende cartoon, gedicht, causerie, boek uit de rekken van VHO............
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 24 februari 2006, 08:42   #50
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik heb familieleden die in de concentratiekampen gedood zijn. Dergelijke foto's zijn kwetsend en beledigend voor de nabestaanden en moeten derhalve verboden worden. Wie ze maakt en verspreidt mag wat mij betreft een zware straf krijgen. Met Siegfried Verbeke werd er alvast een goede start genomen.
Ik heb mensen verloren in het verkeer.
Vanaf nu geen cartoons meer over verkeersongevallen

Ik mis wel een beetje 'dubbele bodem' in de cartoons die hier gepost werden. Het zijn zelfs geen cartoons, het zijn gewoon prentjes, en van lage kwaliteit wat het aspect 'humor' betreft, en nog van lagere kwaliteit wat betreft 'iets aan de kaak stellen'.

Soit, ik vat het verband niet tussen een concentratiekamp en mcdonalds. Wat heeft mcdonalds daarmee te maken?

D�*�*rom is het niet funny, niet omdat het over joden gaat.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 februari 2006, 08:45   #51
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Ik mis vooral een beetje zelfspot.

Skorzeny die (domme) grappen post over zijn favoriete vijanden, is vrij flauw.

Wat ik ook mis is de nuance tussen (al dan niet slechte of smaakloze) grappen enerzijds, en leugens, vervalsingen, laster en eerroof anderzijds.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 24 februari 2006 om 08:56.
Firestone is offline  
Oud 24 februari 2006, 10:19   #52
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De humor erachter ontgaat mij. Zou dat aan mij liggen?
Ik vroeg mij gewoon af wat een anarchist bij het jodendom te zoeken had...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 24 februari 2006, 12:59   #53
oeps
Schepen
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 423
Standaard

Grappen over jodenvervolging zijn niet verboden,dus spotprenten over de holocaust mogen gewoon. Er is ook geen jood die om die reden vlaggen verbrandt. Ik begrijp niet waarom Skorzeny meent dat zijn foto's niet zouden kunnen.

Moslims, helaas, meten met twee maten. Zelf publiceren ze wel beledigende spotprenten over joden, Jezus, en christenen. Maar ze weigeren grappen over zichzelf te incasseren. Stelletje arrogante kwasten.
Ik nodig de moslims uit om meer grappen over de holocaust te maken. Dan kunnen we eens lachen met moslims, voor de verandering.

Maar wegens de verregaande eenzijdigheid aan de kant van de moslims hoop ik tevens dat er op dit forum een nieuwe prijsvraag kan worden georganiseerd voor de grappigste Mohammed-cartoon.

Zelf kan ik niet tekenen, maar ik zie bijvoorbeeld het beeld voor me van Mohammed die een geit verkracht met de opmerking "hoezo zondig, ze was toch geen maagd meer." (Betere ideeen altijd welkom).
oeps is offline  
Oud 24 februari 2006, 13:04   #54
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Grappen over jodenvervolging zijn niet verboden,dus spotprenten over de holocaust mogen gewoon. Er is ook geen jood die om die reden vlaggen verbrandt. Ik begrijp niet waarom Skorzeny meent dat zijn foto's niet zouden kunnen.

Moslims, helaas, meten met twee maten. Zelf publiceren ze wel beledigende spotprenten over joden, Jezus, en christenen. Maar ze weigeren grappen over zichzelf te incasseren. Stelletje arrogante kwasten.
Ik nodig de moslims uit om meer grappen over de holocaust te maken. Dan kunnen we eens lachen met moslims, voor de verandering.

Maar wegens de verregaande eenzijdigheid aan de kant van de moslims hoop ik tevens dat er op dit forum een nieuwe prijsvraag kan worden georganiseerd voor de grappigste Mohammed-cartoon.

Zelf kan ik niet tekenen, maar ik zie bijvoorbeeld het beeld voor me van Mohammed die een geit verkracht met de opmerking "hoezo zondig, ze was toch geen maagd meer." (Betere ideeen altijd welkom).
Het niveau van de middelmatige VeeBee kontelikker.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 24 februari 2006, 13:06   #55
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Walgelijk. Een zoveelste bewijs dat "vrijheid van meningsuiting" niet werkt.
Ongelooflijk. Een zoveelste bewijs dat links eigenlijk een eufemisme is voor dom.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 24 februari 2006, 13:14   #56
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ongelooflijk. Een zoveelste bewijs dat links eigenlijk een eufemisme is voor dom.
Zeg Turkje, bij rechts zitten er zeker geen?
jOOSt is offline  
Oud 24 februari 2006, 13:15   #57
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
U bent alles natuurlijk weer tot in het absurde aan het doordrijven, zoals gewoonlijk. Er is een hemelsbreed verschil tussen een publicatie met literaire doeleinden
Mein Kampf bijvoorbeeld?

Citaat:
en een publicatie die enkel en alleen gericht is op provocatie
Het partijprogramma van de SPA?

Zolang u niet doorhebt dat het toejuichten van censuur leidt tot absurditeiten, blijven we langs elkaar doorpraten...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 24 februari 2006, 13:25   #58
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Zeg Turkje, bij rechts zitten er zeker geen?
Zucht. Iemand met een gemiddelde intelligentie ziet toch wel minstens de analogie in woordkeuze en zinsbouw tussen mijn post en die van Manuel, of niet soms? Valt het dan ook niet op hoe je de meest absurde stellingen in zo'n zinsconstructie kunt verkondigen? Is het dan ook teveel gevraagd om mijn post te zien als sarcastische reactie op de nonsensikale stelling van Manuel?

Waarom neemt iedereen zichzelf zo serieus?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 24 februari 2006, 20:59   #59
skorzeny
Banneling
 
 
skorzeny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 366
Standaard

*knip*

Revisionisme is wettelijk aan banden gelegd.
skorzeny is offline  
Oud 24 februari 2006, 21:17   #60
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Zucht. Iemand met een gemiddelde intelligentie ziet toch wel minstens de analogie in woordkeuze en zinsbouw tussen mijn post en die van Manuel, of niet soms? Valt het dan ook niet op hoe je de meest absurde stellingen in zo'n zinsconstructie kunt verkondigen? Is het dan ook teveel gevraagd om mijn post te zien als sarcastische reactie op de nonsensikale stelling van Manuel?

Waarom neemt iedereen zichzelf zo serieus?
dat vraag ik mij ook soms af.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be