Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2017, 22:01   #61
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Neen omdat ze minder verbruiken.
Die hoax is hier al ontkracht.

Zie Micele zijn post bijvoorbeeld.

Moderne benzines met kleine cylinderinhouden (maar toch veel vermogen) verbruiken vergelijkbaar met Diesels.

Thuis rijden we met een 1.2l benzine met 130 pk. Zoals gezegd: op de lange afstanden gemiddeld 5 l/100 km. Met mijn vorige leasewagen TDI 1.6 liter deed ik knal evenveel en had ik zelfs minder vermogen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 22:27   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn moderne stille diesels.
Met de shitstorm over diesel, en de komende shitstorm over benzine, we gaan of met paard en kar, of met Renault Twizzy rijden, echte auto's gaan terug voor de elite worden.

Ik denk dat ik mijn laatste brandstofvoertuig gekocht heb.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 22:39   #63
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met de shitstorm over diesel, en de komende shitstorm over benzine, we gaan of met paard en kar, of met Renault Twizzy rijden, echte auto's gaan terug voor de elite worden.

Ik denk dat ik mijn laatste brandstofvoertuig gekocht heb.
Ja uiteraard, een auto MOET een ICE motor aan boord hebben (nb: de eerste wagens waren electrische wagens) en moet vroem vroem maken

Ik begrijp mensen niet meer. Hoe komt dat vooroordelen zo sterk ingebakken zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 23:31   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja uiteraard, een auto MOET een ICE motor aan boord hebben (nb: de eerste wagens waren electrische wagens) en moet vroem vroem maken

Ik begrijp mensen niet meer. Hoe komt dat vooroordelen zo sterk ingebakken zijn.
Ik zie wel hoe u mijn "verwoording" verkeerd wil begrijpen.

Mij maakt het niet uit hoe mijn wagen aangedreven wordt.
De wagen moet alleen voldoen aan mijn criteria. Tot nader order is er geen enkele electrische wagen die maar in de buurt komt van wat ik verwacht van een auto.

De criteria zijn eigenlijk vrij simpel.
Minder dan 9 maandlonen duur. (en het maakt niet uit dat het nu een minimumuitkering of een TOP CEO loon is.)
Op 1 dag 600 km rijden binnen de 7uur in redelijk comfort.
4 volwassenen en hobbybagage mee kunnen nemen.
Topprestaties en extreem gelikt uiterlijk kunnen me gestolen worden. De topprestaties zijn totaal nutteloos in het normaal verkeer, en de buitenkant zie je niet als je er in zit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 02:01   #65
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie wel hoe u mijn "verwoording" verkeerd wil begrijpen.

Mij maakt het niet uit hoe mijn wagen aangedreven wordt.
De wagen moet alleen voldoen aan mijn criteria. Tot nader order is er geen enkele electrische wagen die maar in de buurt komt van wat ik verwacht van een auto.

De criteria zijn eigenlijk vrij simpel.
Minder dan 9 maandlonen duur. (en het maakt niet uit dat het nu een minimumuitkering of een TOP CEO loon is.)
Op 1 dag 600 km rijden binnen de 7uur in redelijk comfort.
4 volwassenen en hobbybagage mee kunnen nemen.
Topprestaties en extreem gelikt uiterlijk kunnen me gestolen worden. De topprestaties zijn totaal nutteloos in het normaal verkeer, en de buitenkant zie je niet als je er in zit.
Dat lijkt me een gezonde instelling, al bij al. Maar "...de buitenkant zie je niet als je er in zit."
Ik kontni laten.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 06:21   #66
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die hoax is hier al ontkracht.

Zie Micele zijn post bijvoorbeeld.
Die post alleen wat in zijn kraam past.

https://www.spritmonitor.de/de/die_s...ten_autos.html

Citaat:
Die Verbrauchswerte wurden mit Hilfe der eingetragenen Daten der Spritmonitor.de-Nutzer ermittelt. Bitte beachten Sie, dass zu der Berechnung nur repräsentative Eintragungen herangezogen werden. Die in Klammern angegebenen Werte hinter den Modellnamen geben die Anzahl Fahrzeuge an, die zur Verbrauchsberechnung beigetragen haben.
Verbruikswaarden op basis van de gegevens van verbruikers.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 07:44   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die hoax is hier al ontkracht.

Zie Micele zijn post bijvoorbeeld.

Moderne benzines met kleine cylinderinhouden (maar toch veel vermogen) verbruiken vergelijkbaar met Diesels.

Thuis rijden we met een 1.2l benzine met 130 pk. Zoals gezegd: op de lange afstanden gemiddeld 5 l/100 km. Met mijn vorige leasewagen TDI 1.6 liter deed ik knal evenveel en had ik zelfs minder vermogen.
Kleine benzine wagens en zeker die met hoog vermogen zijn echte benzineslurpers.
Al altijd geweest.

En u verbruikt 5 liter op lange afstand met wellicht cruise control aan en zo.
Ik verbruik dat op korte ritten met bijna het dubbel aan vermogen zonder in te houden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 08:04   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn moderne stille diesels.

Vooral bij koudstart.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 08:13   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Vooral bij koudstart.
Ja ook bij koudstart. Je moet het eens proberen Micele.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 08:13   #70
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die hoax is hier al ontkracht.

Zie Micele zijn post bijvoorbeeld.

Moderne benzines met kleine cylinderinhouden (maar toch veel vermogen) verbruiken vergelijkbaar met Diesels.

Thuis rijden we met een 1.2l benzine met 130 pk. Zoals gezegd: op de lange afstanden gemiddeld 5 l/100 km. Met mijn vorige leasewagen TDI 1.6 liter deed ik knal evenveel en had ik zelfs minder vermogen.
En een benzine mag zelfs 13,5 % meer verbruiken dan een diesel om evenveel CO2 uit te stoten. Ook dat is al zeker ingehaald, en ook bij well tot tank heeft dieselproductie meer CO2 nodig.

Ergo: een diesel is compleet overbodig, tenzij je er giftigere luchtkwaliteit mee wenst in jouw directe omgeving. In de eigen wagen slikt men nog het meeste fijnstof onderweg, de masochisten die zo lekker in een dieselfile zitten, mmh lekker.

Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ar...nland/1.267364

ma 10/03/2008 - 20:23

Automobilisten op de autosnelweg krijgen dubbel zoveel ultrafijn stof binnen als fietsers die in de Brusselse binnenstad rijden. Dat blijkt uit recent onderzoek van de Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek (VITO).
Onderzoekers van VITO monteerden hun meettoestellen op een fiets en lieten die op 3 verschillende plaatsen rijden: in de buurt van hun centrum in Mol, in de Brusselse Wetstraat en de Jozef II-straat die daarmee parallel loopt, maar minder druk is.

Op de terugweg van hun fietstocht in Brussel, lieten ze hun toestellen ook meten in de wagen op de autosnelweg, bij vlot verkeer.
De resultaten van het onderzoek zijn verrasssend. Zo registreerden de wetenschappers in Mol 5.000 deeltjes per kubieke cm.

In de Brusselse Jozef-II straat lagen de waarden tussen de 20 en de 30.000 deeltjes en in de Wetstraat zelfs tussen de 30 �* 50.000, met pîeken tot 250.000 als er een bus voorbijreed.

Maar op de autosnelweg in de wagen werden gemiddeld zelfs 100.000 deeltjes gemeten.
Vergeet niet dat dieseluitlaatgassen sinds 2012 wetenschappelijk officieel bewezen kankerverwekkend zijn, of Cat 1. Benzine-uitlaatgassen heeft men natuurlijk evenzo grondig onderzocht die blijven mogelijk kankerverwekkend Cat 2B of een significant verschil.

Cat 2A is waarschijnlijk kankerverwekkend, dit had dieseluitlaatgassen daarvoor al sinds 1988.
Daarom bestaan er al sindsdien maatregelen in de meeste landen die onder andere wegentaks hoger taxeren voor diesels voor dezelfde cilinderinhoud.

Citaat:
http://www.vmx.be/who-diesel-kankerverwekkend

Op een bijeenkomst begin deze maand van internationale deskundigen van het Internationale Agentschap voor Onderzoek naar Kanker (IARC), dat deel uitmaakt van de World Health Organization (WHO), heeft de groep deskundigen dieseluitlaatgassen van de motor als kankerverwekkend voor de mens geklasseerd.

Hierdoor komt de uitstoot terecht in groep 1 en niet meer in groep 2A. Reeds in 1988 was waarschijnlijk dat de uitlaatgassen kankerverwekkend waren voor de mens, maar op basis van voldoende bewijs is nu duidelijk gesteld dat blootstelling geassocieerd wordt met een verhoogd risico op longkanker.

Voldoende gegevens
Het wetenschappelijk bewijs is grondig herzien door de werkgroep en de algemene conclusie was dat er voldoende gegevens zijn bij de mens voor de carcinogeniteit van dieseluitlaatgassen. De werkgroep vond voldoende bewijs dat dieseluitlaatgassen een oorzaak zijn van longkanker en heeft ook nota genomen van een positieve (beperkte) associatie met een verhoogd risico op blaaskanker.

De werkgroep concludeerde dat ook benzine-uitlaat (groep 2b) mogelijk kankerverwekkend is voor de mens, een bevinding die onveranderd is ten opzichte van de vorige evaluatie in 1989.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2017 om 08:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 08:32   #71
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De criteria zijn eigenlijk vrij simpel.
Minder dan 9 maandlonen duur. (en het maakt niet uit dat het nu een minimumuitkering of een TOP CEO loon is.)
Op 1 dag 600 km rijden binnen de 7uur in redelijk comfort.
4 volwassenen en hobbybagage mee kunnen nemen.
Topprestaties en extreem gelikt uiterlijk kunnen me gestolen worden. De topprestaties zijn totaal nutteloos in het normaal verkeer, en de buitenkant zie je niet als je er in zit.
- Minder dan 9 maandlonen duur

Op zich is dit geen verkeerd criterium, maar daarmee vergeet je een boel kosten die niet in de aankoop zitten: wegentaks, verzekering, brandstof, ...

- 600 km rijden op 7 uur:

Dit is zelfs mogelijk met de goedkoopste Model S (75D). Ik geef een voorbeeld: Brussel - Ulm. Volgens de redelijk acurate evvtripplanner geef dit:

Afstand: 613.1 km
Rijtijd: 5:29
Laadtijd: 1:16
Totale reistijd: 6:45
Energie: 116.8 kWh

Hierbij worden twee stops ingepland, ééntje in Aarlen en één in Leonberg.

- plaats voor 4 volwassenen:

Dat is een Model S geen probleem. Plaats voor hobbymateriaal hangt af van de hobby, maar de Model S heeft veel laadruimte.

De aankoopprijs zal wellicht het probleem zijn. Als het echter om een firmawagen gaat is deze wagen zeer goed te vergelijken qua kosten met bv een BMW 520d bij leasing.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 09:21   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja uiteraard, een auto MOET een ICE motor aan boord hebben (nb: de eerste wagens waren electrische wagens) en moet vroem vroem maken

Ik begrijp mensen niet meer. Hoe komt dat vooroordelen zo sterk ingebakken zijn.
Het interesseert me eigenlijk geen fluit, en ik weet het dus niet, maar toch geloof ik je niet.
Volgens mij waren de eerste auto's stoommachines.

Maar nogmaals: ik durf erbij te zetten dat ik het niet weet.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 10:24   #73
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het interesseert me eigenlijk geen fluit, en ik weet het dus niet, maar toch geloof ik je niet.
Volgens mij waren de eerste auto's stoommachines.
Tavek heeft het over verbrandingsmotoren ICE...
Stoommachines vallen daar niet onder...
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_automobile
https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...ustion_engines
Wie weet was zelfs waterstof de eerste...
https://en.wikipedia.org/wiki/Fran%C...Isaac_de_Rivaz
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 10:36   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Hero heeft de eerste gemaakt. Een straalmotor zelfs

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 10:37   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja ook bij koudstart. Je moet het eens proberen Micele.
Heb ik al dikwijls gehoord, ik werd elke zomermorgen gewekt door mijn buurman.
Met gekipt raam slapen is voldoende hoor.

En nu dat hij een benzine-hybride heeft, en sowieso altijd electrisch vertrekt, kan ik het raam zelfs wagewijd openzetten. Straf hé Dade.

Ludiek: in 2011 trok iemand in Duitsland zijn garage nog voor de rechtbank, voor het defect koudnagelen van zijn auto gekocht in 2010 (wslk de eerste winter) , hij ging zelfs in beroep in 2012. LOL
Citaat:
http://www.d24-news.de/recht/freizei...in-Mangel,7071
Typisches Geräusch: Nageln eines kalten Dieselmotors ist kein Mangel
05:54, 26. Oktober 2012
...
Mit dieser Entscheidung war der Fahrzeugkäufer nicht zufrieden. Er zog vor das Oberlandesgericht Bamberg. Aber auch dort saßen offenbar erfahrene Dieselfahrer am Richtertisch. Das Obergericht bestätigte die Beweiswürdigung des Landgerichts und betonte: Dessen Erkenntnisse hinsichtlich der Warmlaufphase eines Dieselmotors bei kalter Witterungslage decke sich mit den Erfahrungen der OLG-Richter als Fahrer von Dieselfahrzeugen. Daraufhin nahm der Kläger seine Berufung zurück und das Urteil des Landgerichts Coburg wurde rechtskräftig.
De beroepsrechtbank - met ervaren dieselrijders - oordeelde dat dit geen defect was... de man was nu eindelijk overtuigd...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2017 om 10:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 10:39   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
- Minder dan 9 maandlonen duur

Op zich is dit geen verkeerd criterium, maar daarmee vergeet je een boel kosten die niet in de aankoop zitten: wegentaks, verzekering, brandstof, ...

- 600 km rijden op 7 uur:

Dit is zelfs mogelijk met de goedkoopste Model S (75D). Ik geef een voorbeeld: Brussel - Ulm. Volgens de redelijk acurate evvtripplanner geef dit:

Afstand: 613.1 km
Rijtijd: 5:29
Laadtijd: 1:16
Totale reistijd: 6:45
Energie: 116.8 kWh

Hierbij worden twee stops ingepland, ééntje in Aarlen en één in Leonberg.

- plaats voor 4 volwassenen:

Dat is een Model S geen probleem. Plaats voor hobbymateriaal hangt af van de hobby, maar de Model S heeft veel laadruimte.

De aankoopprijs zal wellicht het probleem zijn. Als het echter om een firmawagen gaat is deze wagen zeer goed te vergelijken qua kosten met bv een BMW 520d bij leasing.
De onwetendheid is zeer hardnekkig...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 10:43   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tavek heeft het over verbrandingsmotoren ICE...
Stoommachines vallen daar niet onder...
...
Ja, als je zo begint ... dan beschouw ik een elektrische motor ook niet als een verbrandingsmotor.
En wat belang heeft dat trouwens, welke motor eerst in de geschiedenis beschouwd werd als meest geschikt om in een automobiel te gebruiken ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 10:59   #78
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, als je zo begint ... dan beschouw ik een elektrische motor ook niet als een verbrandingsmotor.
.
En dat is nu juist het punt van Tavek, het hoeft geen ICE motor te zijn die vroem-vroem doet...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 11:26   #79
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb ik al dikwijls gehoord, ik werd elke zomermorgen gewekt door mijn buurman.
Met gekipt raam slapen is voldoende hoor.

En nu dat hij een benzine-hybride heeft, en sowieso altijd electrisch vertrekt, kan ik het raam zelfs wagewijd openzetten. Straf hé Dade.

Ludiek: in 2011 trok iemand in Duitsland zijn garage nog voor de rechtbank, voor het defect koudnagelen van zijn auto gekocht in 2010 (wslk de eerste winter) , hij ging zelfs in beroep in 2012. LOL

De beroepsrechtbank - met ervaren dieselrijders - oordeelde dat dit geen defect was... de man was nu eindelijk overtuigd...
Als hij hem al verkocht heeft is het ouwen brol. Ik heb het al gezegd: wie vroeger met die lawaaierige, stinkende en trage diesels reed was niet goed wijs
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 11:59   #80
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als hij hem al verkocht heeft is het ouwen brol. Ik heb het al gezegd: wie vroeger met die lawaaierige, stinkende en trage diesels reed was niet goed wijs

Fühlt sich an wie ein Otto, ist aber ein Diesel.

http://www.elektronikpraxis.vogel.de...30/index3.html
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be