Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2017, 10:40   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ben een babyboomer en ben daar blij om.
Ik besef dat ik tot een bevoorrechte generatie hoor. Een generatie die komaf heeft gemaakt met preutsheid, vooroordelen van allerlei aard en die zich ingezet heeft voor heel wat verbeteringen.
We hadden geluk omdat de economie zich na de oorlog herpakte, omdat er veel moest opgebouwd worden en de wereld een nieuwe start nodig had. Anderzijds beseften onze ouders maar al te goed dat vrede en welvaart de mens niet in de schoot geworpen wordt, zij hadden de slechte tijden voor de oorlog (of de 2 oorlogen) nog meegemaakt en de gruwel van die oorlog. Daarom werden wij niet verwend, het werd ons duidelijk gemaakt dat ons geluk ons niet in de schoot geworpen was maar dat er voor gevochten was.
En kijk nu naar de nieuwe generatie. Ja, 't is een beetje onze schuld, wij hadden ook strenger moeten zijn voor hen en hen duidelijk maken dat geluk niet vanzelf komt.
Er is een nieuwe preutsheid ontstaan en er zijn ongelooflijk veel vooroordelen, de mensen zijn rotbedorven, alles moet hen voorgeschoteld worden. Als ze gaan werken, vinden ze het heel normaal dat hen behalve hun loon nog een hoop extra voordelen gegeven worden (bedrijfswagen, GSM, laptop of tablet, ecocheques, maaltijdcheques, kans op betaalde loopbaanonderbrekingen ...). En voor het minste en geringste wordt er gestaakt.
En ze doen niets anders dan klagen. 't Is nooit genoeg.
A propos, ik heb gewerkt van mijn 18 tot mijn 65 met een onderbreking van een 6-tal jaren toen mijn kinderen klein waren. In die periode heb ik niet gestempeld en geen enkele uitkering gekregen. Ik ben ook werkloos geweest in latere jaren omdat mijn firma opgedoekt werd maar heb alles gedaan om ander werk te vinden : cursussen, onnoemelijk veel solliciteren, de zotste en onnozelste interims aangenomen. En geloof me, onze brave, vlijtige klagers hier op het forum zouden voor veel van die interims hun neus optrekken.
Dit is geen zaak van verwendheid, maar van het feit dat de generatie na u veel meer hooggeschoold is dan de babyboomers, en die jobs worden nu eenmaal op een andere manier ingevuld en verloond.

Babyboomers werkten veel meer in de industrie, terwijl onze generatie veel meer actief zijn in de dienstensector. Met andere jobs en andere lonen/voordelen ten gevolge.

Een arbeider heeft de dag van vandaag het zeker niet beter als in uw tijd hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:40   #42
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Die zogenaamde babyboomers beseffen zelf niet hoe goed ze het hebben (gehad). Het moet zowat de meest ondankbare generatie mensen uit de geschiedenis zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:43   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die zogenaamde babyboomers beseffen zelf niet hoe goed ze het hebben (gehad). Het moet zowat de meest ondankbare generatie mensen uit de geschiedenis zijn.
inderdaad.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:44   #44
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat kan ik mij goed inbeelden. Alle voordelen gehad, alle facturen zijn voor de volgende generatie.
Goedkoop grond kunnen kopen en bouwen, en dan lustig samen met generatiegenoten de prijzen opdrijven en er goed aan verdienen op kap van de volgende. Hele reeks onhoudbare priveleges opgebouwd waar je zelf nog lustig van gaat profiteren, ondertussen wel een gigantische staatschuld opgebouwd, en alle facturen doorgeschoven naar de toekomst. De huidige generatie werkenden gaat die voordelen nooit krijgen, maar mag ze wel voor jullie betalen.

Vakbonden zijn totaal ontspoord door jullie toedoen, werken en initiatief nemen wordt overal bestraft door jullie toedoen.
Babyboomers horen thuis in de gevangenis, in de cel naast de sossen
Voordelen????
Een pensioentje van 1300 € en daarvan huishuur moeten betalen omdat ik nooit recht had op iets extra! Voordelen??? Droom verder!
Privileges? Welke? Vertel! Ik zou het echt graag willen weten!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:45   #45
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
inderdaad.
Hullie zien allemaal Bembemmers, alleen minder leutig. Nah!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:47   #46
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit is geen zaak van verwendheid, maar van het feit dat de generatie na u veel meer hooggeschoold is dan de babyboomers, en die jobs worden nu eenmaal op een andere manier ingevuld en verloond.

Babyboomers werkten veel meer in de industrie, terwijl onze generatie veel meer actief zijn in de dienstensector. Met andere jobs en andere lonen/voordelen ten gevolge.

Een arbeider heeft de dag van vandaag het zeker niet beter als in uw tijd hoor.
Inderdaad, we hebben gedacht goed te doen voor onze kinderen en daarom de leerplicht opgetrokken tot 18 jaar met als gevolg dat die hele generatie nu denkt dat ze te schoon zijn om hun handen vuil te maken, gewoon omdat ze menen dat het deftig staat als men kan zeggen dat men tot 18 jaar naar school is geweest.
Enne wat is er mis met de industrie?
Hoe kan de dienstensector draaien als de industrie niet alle benodigdheden ter beschikking stelt?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:52   #47
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Enne wat is er mis met de industrie?
er is steeds minder industrie. Kapotgemaakt en weggejaagd door de babyboomers en hun smerige vakbonden, constant staken en onhoudbare en onbetaalbare eisen stellen. Allemaal jullie schuld
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:54   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, we hebben gedacht goed te doen voor onze kinderen en daarom de leerplicht opgetrokken tot 18 jaar met als gevolg dat die hele generatie nu denkt dat ze te schoon zijn om hun handen vuil te maken, gewoon omdat ze menen dat het deftig staat als men kan zeggen dat men tot 18 jaar naar school is geweest.
Enne wat is er mis met de industrie?
Hoe kan de dienstensector draaien als de industrie niet alle benodigdheden ter beschikking stelt?
Er is niks mis met de industrie. Er zijn gewoon minder jobs in de industrie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:55   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

PS Marie: automatisatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:55   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, we hebben gedacht goed te doen voor onze kinderen en daarom de leerplicht opgetrokken tot 18 jaar met als gevolg dat die hele generatie nu denkt dat ze te schoon zijn om hun handen vuil te maken, gewoon omdat ze menen dat het deftig staat als men kan zeggen dat men tot 18 jaar naar school is geweest.
Enne wat is er mis met de industrie?
Hoe kan de dienstensector draaien als de industrie niet alle benodigdheden ter beschikking stelt?
Er is niets mis met de industrie. Het is echter niet abnormaal dat de manieren van verloning van sector tot sector wel wat kunnen verschillen en dat de mensen die in respectievelijk de ene of de andere sector werken bijgevolg andere verwachtingen hebben op gebied van verloning.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 mei 2017 om 10:55.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:55   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Voordelen????
Een pensioentje van 1300 € en daarvan huishuur moeten betalen omdat ik nooit recht had op iets extra! Voordelen??? Droom verder!
Privileges? Welke? Vertel! Ik zou het echt graag willen weten!
1300 is al best een goed pensioen als werknemer. Het gemiddelde zowat.

Is er een reden waarom je geen eigen huis hebt ? Want dat is uw probleem: die huur.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 10:59   #52
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Voordelen????
Een pensioentje van 1300 € en daarvan huishuur moeten betalen omdat ik nooit recht had op iets extra! Voordelen??? Droom verder!
Privileges? Welke? Vertel! Ik zou het echt graag willen weten!
Een groot deel van mijn generatie (ik ben 25) gaat er van uit dat ze niet al te veel pensioen moeten verwachten en beseft dat ze zelf zullen moeten zorgen voor voldoende middelen eens de pensioenleeftijd is bereikt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 11:02   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een groot deel van mijn generatie (ik ben 25) gaat er van uit dat ze niet al te veel pensioen moeten verwachten en beseft dat ze zelf zullen moeten zorgen voor voldoende middelen eens de pensioenleeftijd is bereikt.
De huidige generatie van 55 tot ouder dacht dat toen ook. Besefte dat ook.
En... deed er ook wat aan via eigen inbreng. Enfin, zij die hun verstand gebruikten toch.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 mei 2017 om 11:03.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 11:07   #54
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
1300 is al best een goed pensioen als werknemer. Het gemiddelde zowat.

Is er een reden waarom je geen eigen huis hebt ? Want dat is uw probleem: die huur.
Inderdaad, als gepensioneerde moeten huren, dan ben je altijd gesjareld !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 11:10   #55
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
...een hoop extra voordelen gegeven worden (bedrijfswagen, GSM, laptop EN tablet, ecocheques, maaltijdcheques, kans op betaalde loopbaanonderbrekingen ...)...
FIFY
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 14:21   #56
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Babyboomers zijn van kleinsaf rotverwend geweest en ze hebben hun kinderen op dezelfde manier opgevoed.

Maar terwijl babyboomers diezelfde levensstijl kunnen aanhouden, daar botsen hun kinderen en zeker hun kleinkinderen tegen de realiteit.


En we staan nog maar aan het begin van de algemene welvaartsdaling ...
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 14:25   #57
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Voordelen????
Een pensioentje van 1300 € en daarvan huishuur moeten betalen omdat ik nooit recht had op iets extra! Voordelen??? Droom verder!
Privileges? Welke? Vertel! Ik zou het echt graag willen weten!
Wat u een 'pensioentje van 1300€' noemt, daar geen veel mensen voor werken.

En daar kan je inderdaad niets mee opbouwen, het probleem dat veel jongeren nu ondervinden.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 14:37   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
er is steeds minder industrie. Kapotgemaakt en weggejaagd door de babyboomers en hun smerige vakbonden, constant staken en onhoudbare en onbetaalbare eisen stellen. Allemaal jullie schuld
Achteruitgang van de industrie in ons land is te wijten aan :
1. Online verkoop (we kopen steeds meer buitenlandse producten)
2. Achteruitgang koopkracht van de werkende middenklasse (sossen)
3. Torenhoge belastingen op het loon van de werkende klasse (sossen)

Conclusie : Er wordt véél te weinig gestaakt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 15:04   #59
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Vandaag in het Parool : 'Kijk hem nou zitten, de gore millennial' : http://www.parool.nl/opinie/kijk-hem...nial~a4495546/

goed leesvoer
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 16:35   #60
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Omstandigheden maken niet een man; omstandigheden laten een man zijn ware gezicht zien. Als de boomerkes in dezelfde situatie zouden zitten als de volgende generaties zouden ze dit land volledig leegroven en met de noorderzon vertrekken naar betere oorden. Daar ben ik van overtuigd....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be