Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2017, 10:16   #221
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niks neerbuigend aan. Als je hier wil discussiëren over de hoeken en kanten van iets, wees welkom, maar dan kan je beter wat van wanten weten, anders sta je gewoon voor lul en blijf je de politiek/culturele essentie missen van hoe het (in het westen) zover is kunnen komen.

Vergeet het, dit is geen ‘nevendiscussie’, het is de grondslag van de politieke waanzin correctheid, die al ’n halve eeuw door de westerse politiek/onderwijs/media raast en derhalve ook dé oorzaak is, dat de immigratiepolitiek mislukt is en er daarom een en ander ‘verbloemd’ wordt door overheden en media, als het gaat over de correlatie tussen misdaad/geweld en allochtonen.

Ok, het gegeven artikel is wellicht iets te kort om een goed overzicht te geven, maar voor diepere info daarover is dit alvast ’n goede start:

https://www.marxists.org/subject/frankfurt-school/
http://www.vrijspreker.nl/wp/2013/02...furter-schule/
https://www.trouw.nl/home/het-is-all...hule~a280c9c3/
http://www.golfbrekers.be/cultureel-...e-correctheid/
http://curiales.nl/2015/03/13/cultureel-marxisme/

Hierna wil ik je deze forumpareltjes vooral niet onthouden, al zullen deze (vertaalde) posts je hoogstwsl als niet-politiek correct overkomen.
Maar helaas voor de eventuele butthurts van alhier meelezende snowflakes, de feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn, alle poco-ontkenning/demonisering ten spijt.
Met welgemeende dank aan Guderian:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=5111
http://forum.politics.be/showthread.php?t=5112

Ok, dan kunt ge zelf ook eens vaststellen wat ambulanciers ea hulpdiensten als empirisch falsifieerbare feiten aan den lijve ervaren, zónder pocogekke ‘verbloeming’:

No Go Zones Effect Ambulance Service in Sweden
https://www.liveleak.com/view?i=b0a_1488354171

Goh, die ‘Zweden’ toch, eh…, al zijn die ‘fait divers’ ook al jaren in andere Europese steden vast te stellen, maar hey, anders moet jij dan maar ’s een week of wat als vrijwilliger meerijden met zo’n interventieploeg (ambulance/brandweer/flikken), dan zul je op empirische wijze wel gauw het significante verschil opmerken tussen de dagelijkse realiteit en de mediatieke cultuurmarxistische/oikofobische manipulering/verbloeming ervan.
Ik stel vast dat je ervoor kiest om in te gaan op de duiding van cultural marxism. Een nevendiscussie want dat is enkele relevant om in vage termen te verklaren waarom de officiele cijfers vals zouden zijn. Het levert op zich geen enkel bewijs dat de cijfers vals zijn. At best een motivatie waarom ze dat zouden doen.

Het andere deel van mijn post laat je links liggen. De duiding waarom vergelijkingen tussen landen niet voordehandliggend is en waar ik aantoon dat je de studie die ik doorstuurde niet gelezen/begrepen heb.

De aandacht afleiden?

De kern van uw positie is dus nog altijd: de officiele statistieken stinken want de overheid manipuleert ze.

OK
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 10:20   #222
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
@ Voltian,

Een meerderheid van de Europese bevolking wenst een immigratiestop uit moslimlanden:

https://www.ipsos-mori.com/Assets/Do...016-charts.pdf

Hoe, denk je, zou het resultaat van een Europees referendum eruit zien, mbt de immigratiepolitiek van onze 'bestuurlijke overheden', mocht de bevolking hier haar stem kunnen uiten ?
Helaas zijn de EU en haar Europese vazallen tegen de BROV (ik vraag me af waarom) en zijn dus in sé ondemocratisch te noemen.
Inderdaad, immigratie is in de regel niet populair.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 11:43   #223
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Södertälje, waar immigranten uit Syrie en Irak zich verzetten tegen immigratie uit Syrie en Irak

https://www.welt.de/politik/ausland/...-Bankrott.html

Citaat:
Das Musterland Schweden steht vor Asyl-Bankrott
Citaat:
„Niemand hat je gesagt, dass das einfach ist“, sagt Boel Godner. Sozialdemokratin, blond, verständnisvoll und sehr schwedisch. „Wir müssen jetzt ganz viel reden.“ Seit fünf Jahren ist sie Bürgermeisterin der Kleinstadt Södertälje, etwa eine Stunde Zugfahrt südlich von Stockholm: 90.000 Einwohner, zwei große Fabriken, viel Wald. Ein Drittel der Menschen, die hier leben, kamen als Flüchtlinge. Selbst für Schweden ist das viel. Während des Irak-Kriegs 2003 nahm Södertälje mehr Iraker auf als ganz Nordamerika zusammen. „Klein-Bagdad“ nennen sie die Stadt deswegen in Schweden.
Citaat:
Eine arabische Stadt, mitten in Schweden. Das hat mit dem besonders liberalen Einwanderungsrecht zu tun. Anders als Deutschland schränkt Schweden die Freizügigkeit der Flüchtlinge nicht ein. Wer hier Asyl beantragt, der muss nur eine Adresse angeben, etwa von Verwandten oder Freunden. Dort darf er dann hinziehen. Das heißt: Flüchtlinge gehen in Schweden dahin, wo schon welche sind. Und deshalb gibt es Södertälje.
Citaat:
Es ist außer Kontrolle geraten“, sagt Afram Yakoub. Der hagere 35-Jährige steht neben einer assyrischen Kirche in Södertälje. Sechs Stück gibt es davon in der Stadt, Yakoub ist der Vorsitzende ihrer Föderation, und er findet: „Es kommen zu viele.“ Seine Warnung kommt nicht gut an bei vielen Schweden. Er findet aber, er darf das sagen; er findet sogar, er muss – weil es ja sonst keiner tue. „Dazu sind die Schweden politisch viel zu korrekt.“
Citaat:
Weil trotzdem immer mehr Menschen hierherziehen, die in der Nähe ihrer Verwandten unterkommen wollen, ist der Wohnraum knapp. Zehnköpfige Familien, die in zwei Zimmern wohnen, sind keine Seltenheit. Die Schulen sind überfüllt, mit den Eingliederungskursen kommen sie kaum hinterher. Ein Getto, würde man sagen, wenn nicht so viele Birken und Tannen zwischen den Häusern stünden. „Ein Getto“, sagt Yakoub, der sich Sorgen macht, wie es weitergehen soll bei so vielen Neuankömmlingen. „Ich kenne Leute, die wohnen seit zehn Jahren hier und sprechen kein Wort Schwedisch“, sagt Yakoub. „Wie sollen die jemals Teil der Gesellschaft werden?“
Citaat:
„Ich würde nie sagen: Jetzt ist es genug“, sagt Bürgermeisterin Godner.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 11:47   #224
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Goed idee.
Uitstekende keuze.
Van achter ons computerscherm kunnen we enigszins gaan "fact-checken" door verontrustende nieuwsberichten te vergelijken met meer geruststellende statistieken en communiqués van de Zweedse overheid. Het probleem is dat dit niet bepaald empirisch is. We zouden zelf naar Zweden moeten trekken, grootschalige onderzoeken doen en dan pas tot conclusies komen.
Ik heb daar echter geen tijd voor en ga mij beperken tot de volgende strategie:
  1. Ik formuleer een nulhypothese: "De Zweedse overheid beschrijft accuraat de werkelijke toestand in Zweden."
  2. Ik probeer gaten te schieten in het verhaal van de Zweedse overheid door ze te proberen betrappen op leugens en verdraaiingen.
  3. Ik laat het over aan jou en de rest van het forum om in te schatten hoe waarschijnlijk de nulhypothese nog is rekening houdend met de vaststellingen in stap 2.

Daarnaast zijn er volgens mij nog twee belangrijke vragen te beantwoorden:
  • Indien de Zweedse overheid niet eerlijk is over de werkelijke toestand, waarom doet ze zoiets?
  • Mogen we hopen op een verbetering van de huidige toestand, of moeten we vrezen voor een verslechtering?

Aangezien een antwoord zoeken op die vragen nog minder empirisch is dan mijn krakkemikkig 3-stappen plan is dat een onderwerp voor een volgende post.
Aha, eindelijk een discussiepartner die het ernstig meent. Waarvoor dank vanderzapig!

Ik maak me wel wat zorgen over uw uitgangspunt:

door verontrustende nieuwsberichten te vergelijken met meer geruststellende statistieken en communiqués van de Zweedse overheid. Het probleem is dat dit niet bepaald empirisch is. We zouden zelf naar Zweden moeten trekken, grootschalige onderzoeken doen en dan pas tot conclusies komen.

Nou, Bra doet dat hoor… maar je moet dan inderdaad de tijd nemen om voorbij de krantenkoppen te lezen.
Uw strategie lijkt dus eerder op het zoeken naar berichten die het positieve beeld van de Zweedse regering doorprikken. Nou, dat kan ik ook, dat is niet zo moeilijk. Maar kan je op basis daarvan een goed beeld vormen? Van waar de pers op focust, ja dat wel.
Het zoeken naar de feiten en het vormen van een breder beeld met perspectief, ja dat vraag wat tijd. Die moet je nemen, vanderzapig, anders blijft het oppervlakkig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Hier is een goede samenvatting van het standpunt van de Zweedse regering:

Facts about migration and crime in Sweden, hierna genoemd "FAMACIS".

Het is een reactie op de heisa die ontstond toen de media een zinnetje in een Trump speech interpreteerde als bewering dat de avond ervoor er een terreuraanslag was geweest in Zweden.

De algemene teneur van het document: De misdaad daalt. Er zijn een aantal wijken waar lokaal een stijging is maar dat zijn geen no-go zones. Verkrachtingsstatistieken zijn onbruikbaar want de definitie is veranderd van wat als verkrachting beschouwd wordt. Islamofobie daarentegen is een groot probleem en moslims zijn het slachtoffer van o.a. bedreiging, geweld, pestgedrag op school en discriminatie op de arbeidsmarkt.

Merk ook op dat het officiële aantal asielzoekers voor 2015 163.000 is en niet 134.000 zoals in jouw post.
ah, bedankt voor die link; had ik nog niet gevonden. Het vat ongeveer samen wat ik heb gevonden via Bra e.d.
Bedankt ook voor de rechtzetting van aantal migranten.

Bon, jij stelt dus dat "het antwoord" van de Zweedse dienst buitenlandse zaken de zaken verbloemt. Ok, let's look into that.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dus welke gaten kunnen we schieten in het verhaal van de Zweedse overheid?


1. "Keulen"-achtige taferelen gebeurden al jaren op Zweedse muziekfestivals, maar werden stilgehouden.

In de nasleep van de massa-aanrandingen in Keulen op Oud & Nieuw 2015/2016 berichtte de krant Dagens Nyheter dat gelijkaardige incidenten zich al jaren voordoen op iedere editie van het muziekfestival "We Are Sthlm" in Stockholm. Op de vraag waarom dit nooit naar buiten werd gebracht antwoordde politiechef Peter Ågren dat hij aan zelfcensuur doet om de anti-immigratie partij Sverigedemokraterna niet in de kaart te spelen. Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.
Dus de kern van dit argument is dat er een doofpot campagne is geweest om deze misdrijven niet wereldkundig te maken.
Ik heb even moeten inlezen, want ik kende het niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/We_Are...exual_assaults

Nu, het gaat hier over vermeende zelfcensuur, een krant die ervoor zou kiezen om over bepaalde feiten al dan niet te berichten.
Een paar zaken:
1. één krant ligt onder vuur omdat ze er niet over berichten. Was er dan maar één media aanwezig op dat festival? Waarom hebben andere media er niet over bericht? (of hebben ze dat wel gedaan?, heb ik niet geverifieerd)
2. dit is evengoed anekdotisch, dat weet je
3. bouwend op het voorgaande, slachtoffers zullen aangifte doen, of toch zeker (als ze in de steekproef zitten) in de jaarlijkse survey antwoorden dat ze slachtoffer waren van aanranding. Dit zal dus wél netjes in de statistieken komen. Ik hoop dat je akkoord gaat dat je pas uitspraak kan doen over hoe het gaat in een land als je het gehaal bekijkt en niet individuele gevallen. Als er nu in de statistieken voor 2016 (die wsk snel gepubliceerd worden) een grote toename is in het aantal seks crimes, dan zal ik mijn standpunt bijstellen. In 2015 was er ten opzichte van 2014 voor gerapporteerde seks crimes alleszins… een daling…

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
2. Granaatexplosies zijn normaal geworden in Zweedse steden.

Vanaf 2014 zien we een forse stijging. Een dergelijke mate van granaataanvallen is ongekend in de rest van de beschaafde wereld en alleen maar te vergelijken met landen in oorlog-achtige omstandigheden. Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.
Inderdaad, dat is toch wel verontrustend.
FAMACIS verwijst hier impliciet wel naar

Data from the Swedish Crime Survey shows that in terms of lethal violence, there has generally been a downward trend over the past 25 years. Nonetheless, the level in 2015 – when a total of 112 cases of lethal violence were reported – was higher than for many years

(merk op dat ze een toename toegeven!)
Maareuhm, een beetje perspectief houden he. In gans Zweden, 112 gewelddadige doden, over een gans jaar. Chicago, met een kwart van de Zweedse bevolking: meer dan 700 op een jaar. http://www.chicagotribune.com/news/l...201-story.html
In de marge, de handgranaten worden gelinkt aan de Balkan en georganiseerde misdaad, dus niet de recente golf van moslim-migranten uit Afrika & Syrië.
http://www.sydsvenskan.se/2015-07-23...-explosionerna
https://www.svd.se/gang-granater-och...taderna#sida-2

Maar ge hebt gelijk, Zweden heeft daar niet over te stoefen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
3. Joodse hoofdrolspeler van de crimi-reeks "The Bridge" geeft er de brui aan wegens antisemitisme op straat in Malmö.

Blijkbaar is er in Zweden toch een probleem op dat vlak. Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.
Inderdaad, anekdotisch.
Ik heb wat zitten zoeken of ik cijfers kon vinden over toename van anti-semitisme en of dat in Zweden erger zou zijn dan elders. Heb jij iets?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
4. FAMACIS suggereert een moslimpercentage van 1.5% in plaats van 6%.

Ze beperken zich tot de erkende "muslim faith communities" en laten na om het werkelijke cijfer van 6% te vermelden. Misschien willen ze ons doen geloven dat de andere 4.5% seculier is geworden?
Relevantie?
FAMACIS antwoordt op de claim "Muslims will soon be in the majority in Sweden.". Het gebruikt daarvoor dezelfde cijfers aan katholieke zijde als aan moslimzijde: lidmaatschap van een religieuze gemeenschap. 1.5% moslims, 62% Christen. Bon, ge kunt andere maatstaven nemen (vb. surveys) en dan kom je op 5% moslims inderdaad. Maareuh, ik neem aan dat dat toch niet veel uitmaakt voor het antwoord op de claim die men wil weerleggen?
Men suggereert helemaal niets; men toont overtuigend aan dat moslims niet snel de meerderheid zullen worden in Zweden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
5. Van de 163.000 asielzoekers in 2015 hebben minder dan 500 werk gevonden.

Op een totale bevolking van 10 miljoen zijn er honderdduizenden relatieve nieuwkomers (velen onder hen ongeletterd of functioneel ongeletterd) die van de bijstand leven zonder enig vooruitzicht om ooit een rol te kunnen spelen in de Zweedse economie waar minder dan 5% van de jobs als laaggeschoold kan worden beschouwd.
Ah dit vind ik een goeie se. Ik heb 3 keer moeten doorklikken voor ik de originele bron vond voor die claim (nl. slechts 500 op 163.000 asielzoekers werken er). Dit vind ik nu een heel goed voorbeeld hoe een verhaal een eigen leven gaat leiden.
Voor zover ik kon terug traceren is dit de originele bron:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/16...-500-fick-jobb
via
http://www.thelocal.se/20160531/fewe...ers-found-jobs
En wat staat daar?:

Last year 162,000 people to Sweden to seek asylum. But only a fraction had the permission of the immigration office to work. Even fewer - a total of 494 people - had to work.

Logischerwijs, als je legaal tewerkgesteld wil worden, dan moet je geregistreerd worden. Het artikel, de originele bron, klaagt de achterstand aan bij de registratie. Slechts een fractie kan legaal aan het werk.
Dat is dus nog iets helemaal anders dan dat die hele groep mensen luilakken zijn die profiteren, wat nu wel de perceptie is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dus het contrast tussen enerzijds de teneur van FAMACIS en anderzijds enkele ontnuchterende vaststellingen (waarvan alleen punt 3 kan weggezet worden als anekdote) is opvallend.

Het brengt de geloofwaardigheid in gevaar van onze nulhypothese : "De Zweedse overheid beschrijft accuraat de werkelijke toestand in Zweden."
“De teneur”…
Daar draait het inderdaad om. Arm Zweden zit nu in een internationale perceptiestorm met persaandacht all over the place. Over zaken die vroeger ook gebeurden maar die niet vermeldenswaardig werden geacht, moet Zweden het nu “gaan uitleggen” tegen de rest van de wereld die denken dat Zweden in brand staat. Doet me denken aan toen België plots een failed state was en heel de wereldpers op ons dak zat. Ik bedacht toen ook, wat is er nu precies veranderd dat de wereldpers (enfin, een gedeelte) met de loep naar ons zit te kijken?
Waar was je in 2005 toen de misdaad hoger was in Zweden dan nu om te claimen dat Zweden een “failed state” is (of zoiets)? Je moet toch net voorbij die perceptie kijken, de waan van de dag, vanderzapig, om te begrijpen hoe het écht zit? (denk nog eens aan die moord-cijfers: Chicago vs. Zweden)

De 5 punten die je aanhaalt zijn anekdotisch, fragmentarisch en de bronnen zijn veelal berichtgeving in de pers, net hetgeen waar je voorbij moet kijken om een goed beeld te krijgen.
Allé, neem nu uw punt 5. Dit zou dan suggereren dat er gigantische werkloosheid is in Zweden. Dat is dus niet zo. Zweden heeft de laagste (!) werkloosheid in EU en de jeugdwerkloosheid staat op het laagste punt in 13j (!). Waarom tracht je die claims van FACIMS niet te weerleggen?
Ik citeer hier het stukken van de reactie op de claim "Refugees are behind the increase in crime, but the authorities are covering it up."

researchers at Stockholm University showed that the main difference in terms of criminal activity between immigrants and others in the population was due to differences in the socioeconomic conditions in which they grew up in Sweden. This means factors such as parents' incomes, and the social circumstances in the area in which an individual grew up.

(dat is dus die studie of een gelijkaardige studie, als die wat ik aanhaalde)

Swedish government agencies have nothing to gain from covering up statistics and facts; they seek an open and fact-based dialogue. Sweden is an open society governed by a principle of public access to official documents. This means that members of the public, e.g. private individuals and media representatives, have the right to insight into and access to information about the activities of central and local government.

Ockham’s razor, er is geen enkele motivatie om feiten weg te moffelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het zou de moeite lonen om te bekijken of onze 5 vaststellingen wel overeen te stemmen zijn met de data van http://www.scb.se/ en http://bra.se/ .
Wat denk jij?
Als je gelijk hebt, dan betekent dat dat de cijfers voor 2016 een sterke toename van misdaad zal weergeven.
Als dat zo is, dan stel ik mijn standpunt bij want je hebt me niet kunnen overtuigen dat de Zweedse overheid de realiteit zit weg te moffelen. Nee, ik vind dat je -helaas- wordt meegezogen in de negatieve perceptie over Zweden en dat terwijl objectieve cijfers een heel ander beeld schetsen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 11:48   #225
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

dubbelllll xxx
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 2 maart 2017 om 11:50.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 11:55   #226
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Zweden, op weg naar de totale desintegratie

Citaat:
Die großzügigen Schweden zahlen einen hohen Preis


Citaat:
Die Ungleichheit steigt rasant

Danach haben 48 Prozent der Immigranten im berufsfähigen Alter keine Arbeit. Selbst nach 15 Jahren in Schweden erreicht ihre Beschäftigungsquote nur 60 Prozent. Schweden hat bei der Arbeitsmarktteilnahme zwischen Einheimischen und Nichteinheimischen den größten Abstand in Europa.

42 Prozent der Langzeitarbeitslosen sind Immigranten. 58 Prozent der Sozialhilfeleistungen gehen an Immigranten. 45 Prozent der Kinder mit den schlechtesten Schulleistungen sind Immigranten. Sie verdienen im Durchschnitt 40 Prozent weniger als Einheimische. Seit den 80er-Jahren hat Schweden den höchsten Anstieg an Ungleichheit unter allen OECD-Staaten.
Der Autor ist Publizist und emeritierter Professor für Sozialpädagogik an der Universität Bremen.

https://www.welt.de/debatte/kommenta...hen-Preis.html
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 12:07   #227
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Zweden, op weg naar de totale desintegratie
Ja, Zweden valt uit elkaar

http://www.government.se/articles/20...ime-in-sweden/

Citaat:
The Swedish economy is strong. Despite the high costs of immigration, Sweden recorded a public finance surplus in 2015, and the forecasts indicate that the surplus is set to grow until 2020.

Moreover, Sweden has had one of the highest rates of growth in Europe over the last two years. Youth unemployment has declined considerably and is now at its lowest level for 13 years, and long-term unemployment (12 months or longer) is the lowest in the EU.

In addition, the World Economic Forum has identified Sweden as being among the top countries in many international rankings.

Source: https://www.weforum.org/agenda/2017/...ut-everything/

A large number of people have sought protection in Sweden. In 2015, almost 163 000 people sought asylum here. The measures subsequently taken by the Government, including temporary ID checks and border controls, and the new temporary asylum legislation, have led to fewer people now seeking asylum in Sweden.

Read more: Swedish Migration Agency

Sweden needs immigration to compensate for the decline in numbers of babies being born here.

Read more: History of migration in Sweden
Oordeel zelf
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 13:59   #228
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Oordeel zelf
Je kan dit gegeven beoordelen op basis van de samenstelling van de gevangenisbevolking. Als je dan kijkt naar de samenstelling van de bevolking van een land en je vergelijkt deze met de samenstelling van de bevolking in de gevangenis, dan zie je al meteen een duidelijke trend. Ook in België en Nederland.

Helaas, de linkse medemens zoekt dan weer allerhande redenen om dit toch maar trachten te rechtvaardigen zoals “ze hebben een slechte jeugd gehad”, “ze krijgen geen kansen door racisme” enz.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 maart 2017 om 13:59.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 14:04   #229
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Je kan dit gegeven beoordelen op basis van de samenstelling van de gevangenisbevolking. Als je dan kijkt naar de samenstelling van de bevolking van een land en je vergelijkt deze met de samenstelling van de bevolking in de gevangenis, dan zie je al meteen een duidelijke trend. Ook in België en Nederland.

Helaas, de linkse medemens zoekt dan weer allerhande redenen om dit toch maar trachten te rechtvaardigen zoals “ze hebben een slechte jeugd gehad”, “ze krijgen geen kansen door racisme” enz.
Idd, zo simpel is het.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 14:16   #230
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Idd, zo simpel is het.
Idd, sociaal-economische status, dat heeft meer dan 3 lettergrepen en dus moeten we het vervangen door iets simpelders
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 14:26   #231
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Je kan dit gegeven beoordelen op basis van de samenstelling van de gevangenisbevolking. Als je dan kijkt naar de samenstelling van de bevolking van een land en je vergelijkt deze met de samenstelling van de bevolking in de gevangenis, dan zie je al meteen een duidelijke trend. Ook in België en Nederland.

Helaas, de linkse medemens zoekt dan weer allerhande redenen om dit toch maar trachten te rechtvaardigen zoals “ze hebben een slechte jeugd gehad”, “ze krijgen geen kansen door racisme” enz.
Graag dan uw reactie op dit wetenschappelijk onderzoek dat iets anders vaststelt:

https://academic.oup.com/bjc/article...dFrom=fulltext

Mogelijke antwoorden:

1. Damn, dat wist ik niet, ik stel mijn mening bij
2. Die prof is links/cultuurmarxistisch en manipuleert zijn resultaten
3. De methode is fout om deze reden: [vul aan]
4. [vul aan]
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 15:45   #232
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Graag dan uw reactie op dit wetenschappelijk onderzoek dat iets anders vaststelt:

https://academic.oup.com/bjc/article...dFrom=fulltext

Mogelijke antwoorden:

1. Damn, dat wist ik niet, ik stel mijn mening bij
2. Die prof is links/cultuurmarxistisch en manipuleert zijn resultaten
3. De methode is fout om deze reden: [vul aan]
4. [vul aan]
Dat boeit me niet zo. Ik toon u gewoon aan de vreemdelingen of mensen van vreemde origine sterker vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken dan de autochtone bevolking. That's my point.

Mogelijke antwoorden:

1. Damn, dat kan ik niet ontkennen en in onderschrijf deze vaststelling.
2. Nee dat is niet waar want ...
3. ...
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 maart 2017 om 15:45.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 16:04   #233
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat boeit me niet zo. Ik toon u gewoon aan de vreemdelingen of mensen van vreemde origine sterker vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken dan de autochtone bevolking. That's my point.

Mogelijke antwoorden:

1. Damn, dat kan ik niet ontkennen en in onderschrijf deze vaststelling.
2. Nee dat is niet waar want ...
3. ...
stel u voor zeg, verklaringen zoeken waarom dat zo zou zijn
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 16:08   #234
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat boeit me niet zo. Ik toon u gewoon aan de vreemdelingen of mensen van vreemde origine sterker vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken dan de autochtone bevolking. That's my point.

Mogelijke antwoorden:

1. Damn, dat kan ik niet ontkennen en in onderschrijf deze vaststelling.
2. Nee dat is niet waar want ...
3. ...
"Dat boeit u niet zo"... Nou. Het geeft nochthans een verklaring voor uw punt. Ma bon.

Goed, ik zal antwoorden op uw vraag, in de hoop dat je dan ook antwoordt op mijn vraag.

Ik denk dat mijn antwoord dan [1] is: "dat kan ik niet ontkennen en ik onderschrijf deze vaststelling", maar mag ik het iets anders formuleren?: nl.: "dat betwist ik helemaal niet"

Wat de studie die ik post namelijk vaststelt is dat:

Citaat:
For males, we are able to explain between half and three-quarters of the gap in crime by reference to parental socio-economic resources and neighbourhood segregation. For females, we can explain even more, sometimes the entire gap. In addition, we tentatively examine the role of co-nationality or culture by comparing the crime rates of randomly chosen pairs of individuals originating from the same country. We find only a small correlation in the crime of individuals who share the same origin, indicating that culture is unlikely to be a strong cause of crime among immigrants.
Maw, het ligt aan socio-economische eigenschappen. Nu denk ik wel dat we beiden het vermoeden delen dat migranten het socio-economisch wat minder makkelijk hebben? (of moet ik dat bewijzen?)

Dat betekent dus dat er inderdaad meer migranten misdaden plegen (want oververtegenwoordigd in de minder gegoede klasse) en dat autochtonen met gelijkaardige socio-economische kenmerken proportioneel evenveel misdaden plegen. Het zit dus niet "in hun bloed" of zo. Eerder, "it's the economy stupid".

Dus, heb je daar een reactie op? Ik herhaal de mogelijkheden qua eventuele antwoorden (maar voel u vrij anders te antwoorden):

1. Damn, dat wist ik niet, ik stel mijn mening bij
2. Die prof is links/cultuurmarxistisch en manipuleert zijn resultaten
3. De methode is fout om deze reden: [vul aan]
4. [vul aan]
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 16:17   #235
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

ge gaat veel bagger over u krijgen Voltian
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 16:29   #236
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge gaat veel bagger over u krijgen Voltian
Ach ja...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 16:59   #237
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat de studie die ik post namelijk vaststelt is dat:



Maw, het ligt aan socio-economische eigenschappen. Nu denk ik wel dat we beiden het vermoeden delen dat migranten het socio-economisch wat minder makkelijk hebben? (of moet ik dat bewijzen?)

Dat betekent dus dat er inderdaad meer migranten misdaden plegen (want oververtegenwoordigd in de minder gegoede klasse)
Dat betekent dus dat de studie niets anders vaststelt zoals u beweerde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 17:05   #238
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
stel u voor zeg, verklaringen zoeken waarom dat zo zou zijn
Ik lees hier niet echt verklaringen waarom ze achtergesteld zijn.
Maar goed, dat zal wel de schuld zijn van anderen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 17:54   #239
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Graag dan uw reactie op dit wetenschappelijk onderzoek dat iets anders vaststelt:

https://academic.oup.com/bjc/article...dFrom=fulltext

Mogelijke antwoorden:

1. Damn, dat wist ik niet, ik stel mijn mening bij
2. Die prof is links/cultuurmarxistisch en manipuleert zijn resultaten
3. De methode is fout om deze reden: [vul aan]
4. [vul aan]
De tijd dat sociologen iets relevant te vertellen hadden is lang voorbij.

Gôteborg is één van de grootste recruteringsgronden voor Isis, en deelname aan genocide in het buitenland wordt uiteraard niet in het onderzoek betrokken.

Kon je daar echt zelf niet opkomen?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 18:11   #240
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat betekent dus dat de studie niets anders vaststelt zoals u beweerde.
Exact
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be