Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2017, 11:02   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

De Sovjet-unie is geïmplodeerd en van een systeem waar iedereen min of meer zeker was van een bepaalde levensstandaard ging men naar een ultra-kapitalistische jungle waar de rechten van de sterkste gelden.

Uiteraard is men dan niet tevreden en kijkt men met enige nostalgie op vroegere tijden. Men had een systeem zoals we hier kennen, moeten installeren en de situatie had er heel wat anders uitgezien.

Maar of die mensen daar ook met plezier terugkijken op de onvrijheid, op de onderdrukking, op de vele doden, op het constant achter de rug moeten kijken of er geen geheime agent achter hun stond,... dat lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk.
Of was dat ook fake news?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 12:50   #82
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik begrijp niet waarom sommigen Rusland blijven zien als een voortzetting van de USSR. Het land wordt nog steeds bestuurd door een oligarchie maar verder houdt elke vergelijking op.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 15:52   #83
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

geertvdb

Citaat:
Ja? Waarom? Omdat ze een communistische leider hadden!
China is communistisch sinds 1950. Dat is 67 jaar geleden. 67 jaar geleden was China armer dan Afrika. Wat je zegt is dus je reinste onzin.

Citaat:
China is geen communistische staat meer. Het is zelf veel kapitalistischer van West Europa.
OK dan, graag hier ook "kapitalisme" dan waar alle banken en de meeste grote bedrijven in staatshanden zijn.

Citaat:
De sociale bescherming en herverdeling die wij kennen bestaat daar nauwelijks.
Ze zijn het aan het opbouwen, China komt van heel ver. De lonen en arbeidsvoorwaarden liggen er al hoger dan in sommige EU-lidstaten.

Citaat:
China is een 1 partijstaat. Een dictatuur.
Geleid door de communistische partij, die het land al vele decennia uitstekend leidt.

Citaat:
Taiwan is géén stadstaat! En is al 50 jaar constant véél rijker dan China.
Dit kleine eilandje behoorde tot Japan. Daarna kwamen de Amerikanen die er vele miljarden $ in investeerden, gewoon in het kader van de koude oorlog.

Citaat:
Net als Hong Kong en Macua. Hong Kong heeft evenveel inwoners als Vlaanderen!
Maar het is wel een stadstaat. Hong Kong met China vergelijken is als Dubai met Egypte vergelijken...


Citaat:
Ter wereld dan nog! Ha ha ha! Wow! Wat een macht! Bij Eandis heeft het wel niet gepakt, die 'macht'... Er is helemaal niets onverdachts aan alles wat gij verkondigd! Ge zijn geindoctrineerd van af kleins af aan door uw familie!
In heel de wereld heeft China enorme macht, bvb. in Afrika waar ik regelmatig kom hebben ze alles in handen.


Citaat:
Man, zijt ge daar weer met uw idiote beschuldigingen? Doe Trump ergens anders na, ok?
Op dat vlak heeft Trump overschot van gelijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 15:59   #84
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

geertvdb

Citaat:
]Ik ben geindoctrineerd door het conservatieve katholicisme, zoals 80% van de Belgen. Ik ben nu een atheist. Leve mei 68!
Dus een oude zak, met alle respect. Ik ben een stuk jonger, was nog lang niet geboren in mei 68. En ik kom ook uit een ander milieu, tijdens m'n jeugd leefde ik onder andere in de Sovjet-Unie. En net als de meerderheid nog steeds het grootste respect voor die staat. Communisten misbruiken geen kleine jongetjes.

Citaat:
Nee! gij komt af met ingefluisterde leugens.Dat telt niet voor u.FOUT! FOUT! FOUT! FOUT!
Al mijn posts zijn gefundeerd met links.


Citaat:
Gij hebt ook geen enkel schaamtegevoel hé!
Mijn ene grootvader was bij het verzet, en langs de andere kant heeft mijn grootvader mensen gered van de Gestapo.
Kan zijn, maar veel deelnemers aan dit forum komen overduidelijk uit het foute kamp...
Citaat:
Gij zit hier het meest gruwelijke regime uit de wereldgeschiedenis goed te praten, en gij "denkt" mij hier efkes de les te kunnen spellen, of wat?
DEGOUTANT!
Ik geef de mening weer van de overgrote meerderheid van mensen die er echt over kunnen meespreken...


Citaat:
Ik ben >NIET rechts!
OK, maar je kunt niet accepteren dat ik communistisch ben, en de Sovjet-Unie verdedig, U hebt geen respect voor mijn overtuiging.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 23:24   #85
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb
China is communistisch sinds 1950. Dat is 67 jaar geleden. 67 jaar geleden was China armer dan Afrika. Wat je zegt is dus je reinste onzin.
Echt??? In de jaren 60 was het in China beter of wat??? Toen al die tientallen miljoenen Chinezen van honger omkwamen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


OK dan, graag hier ook "kapitalisme" dan waar alle banken en de meeste grote bedrijven in staatshanden zijn.
Dat komt niet omdat het een communistisch land is, maar een 1 partijstaat die geen andere macht naast zich duldt, dus ook geen economische macht. Voor de rest is het daar veel kapitalistischer als hier.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze zijn het aan het opbouwen,
Nee hoor, dat zijn zeker niet aan het doen!
En zelfs al zouden ze dat aan het doen zijn, dan nog is de herverdeling daar totaal niet te vergelijken zoals hier. Het is hier veel communistische dan daar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
China komt van heel ver.
Excuses excuses excuses!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De lonen en arbeidsvoorwaarden liggen er al hoger dan in sommige EU-lidstaten.
Wat gij onbeschaamd durft te beweren ........
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geleid door de communistische partij, die het land al vele decennia uitstekend leidt.
Wat gij onbeschaamd durft te beweren ........
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Dit kleine eilandje behoorde tot Japan. Daarna kwamen de Amerikanen die er vele miljarden $ in investeerden, gewoon in het kader van de koude oorlog.
Maar het is wel een stadstaat. Hong Kong met China vergelijken is als Dubai met Egypte vergelijken...
Excuses excuses excuses.
nergens ter wereld in de geschiedenis is communisme een succes geweest.
West Duitsland-Oost Duitsland
Noord Korea Zuid Korea
Taiwan/Macau/HK-China
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

In heel de wereld heeft China enorme macht, bvb. in Afrika waar ik regelmatig kom hebben ze alles in handen.
Ja, Afrika ... Ze komen daar de grondstoffen stelen, brengen hun eigen personeel mee, want ze vinden zwarten minderwaardige mensen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Op dat vlak heeft Trump overschot van gelijk.
Tja ....
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 23:36   #86
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus een oude zak, met alle respect.
Dank u voor de belediging! Spreekt gij ook zo tegen uw oudere familie leden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben een stuk jonger, was nog lang niet geboren in mei 68.
Ik ook niet, ik ben van 1976. En gij?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En ik kom ook uit een ander milieu, tijdens m'n jeugd leefde ik onder andere in de Sovjet-Unie. En net als de meerderheid nog steeds het grootste respect voor die staat. Communisten misbruiken geen kleine jongetjes.
Ik denk het wel! de indoctrinatie heeft zeer goed gewerkt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Al mijn posts zijn gefundeerd met links.
Vergeet het! Maak u dat maar niet wijs!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Kan zijn, maar veel deelnemers aan dit forum komen overduidelijk uit het foute kamp...
Waar is uw excuus????????? What the f*ck kan mij dat schelen uit welke kamp andere forummers komen?? Gij beschuldigt mij vals en ge vindt het niet nodig om u te verontschuldigen??? Gij noemt mij een oude zak, en gij vindt dat normaal??? Vindt gij uw gedrag dat van een goede mens? Vindt gij van u zelf dat gij een goede mens zijt?

Waar is UW EXCUUS?????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik geef de mening weer van de overgrote meerderheid van mensen die er echt over kunnen meespreken...
Een dommer argument is niet mogelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
OK, maar je kunt niet accepteren dat ik communistisch ben, en de Sovjet-Unie verdedig, U hebt geen respect voor mijn overtuiging.
Ge vergist u! Ik heb geen enkel probleem met uw 'overtuiging'. Ik heb een probleem met het ethisch niveau van uw betoog. Met uw gebrek aan het besef tussen goed en kwaad.
Het goedpraten van de 2 meest barbaarse regimes uit de geschiedenis van de wereld doet alleen iemand die geen morele capaciteiten heeft.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 00:58   #87
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

geertvdb
Citaat:
Echt??? In de jaren 60 was het in China beter of wat??? Toen al die tientallen miljoenen Chinezen van honger omkwamen?
propaganda. Vanaf de jaren 50 werd er stelselmatig gewerkt aan de opbouw van het onderwijs, gezondheidszorg, infrastructuur en industrie. Of denk je dat het gigantische succes van China uit het niets komt? Het Westen heeft er alles aan gedaan om China een arm achterlijk land te laten zijn, en natuurlijk haten ze het dat de communisten China machtiger dan het Westen hebben gemaakt.



Citaat:
Dat komt niet omdat het een communistisch land is, maar een 1 partijstaat die geen andere macht naast zich duldt, dus ook geen economische macht.
Nee hoor, het gevolg van de visie van Deng Xiao Ping. Mijn persoonlijke goeroe dat geef ik toe, meer dan Mao. De man wilde niet vereerd worden, maar de briljantste politieke leider in de menselijke geschiedenis wat mij betreft.


Citaat:
Voor de rest is het daar veel kapitalistischer als hier. Nee hoor, dat zijn zeker niet aan het doen!
Een economie in staatshanden is niet echt kapitalistisch. The economist zei zelf dat China geen kapitalistisch land is en zij kunnen het weten.


Citaat:
En zelfs al zouden ze dat aan het doen zijn, dan nog is de herverdeling daar totaal niet te vergelijken zoals hier. Het is hier veel communistische dan daar.
China was een derde wereldland België al eeuwen een van de rijkste landen ter wereld, vooral door de diefstal van Congolese grondstoffen. Na WOI dreigde er een communistische revolutie, toen kregen de arbeiders een deel van de koek.



Citaat:
Excuses excuses excuses! Wat gij onbeschaamd durft te beweren ........ Wat gij onbeschaamd durft te beweren ........ Excuses excuses excuses.
nergens ter wereld in de geschiedenis is communisme een succes geweest.
Wel, de inwoners van de ex-sovjet-Unie en Oost-Europa vonden het beter toen, en China is een gigantisch succes. Ook Vietnam werd pas welvarend het moment ze de Amerikanen, nadat die vele miljoenen van hun landgenoten hadden vermoord, buitengegooid hadden.



Citaat:
Ja, Afrika ... Ze komen daar de grondstoffen stelen, brengen hun eigen personeel mee, want ze vinden zwarten minderwaardige mensen.
Tja ....
Ik woon in Kenia, U komt mij een beetje de les spellen over Afrika?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 08:01   #88
SCORHORSE
Vreemdeling
 
SCORHORSE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2013
Locatie: De Kempen
Berichten: 60
Standaard

[quote=tomm;8385612]geertvdb


propaganda. Vanaf de jaren 50 werd er stelselmatig gewerkt aan de opbouw van het onderwijs, gezondheidszorg, infrastructuur en industrie. Of denk je dat het gigantische succes van China uit het niets komt? Het Westen heeft er alles aan gedaan om China een arm achterlijk land te laten zijn, en natuurlijk haten ze het dat de communisten China machtiger dan het Westen hebben gemaakt.


Je noemt dit propaganda. Wil dat zeggen dat je de miljoenen slachtoffers onder die rechtstreeks onder Mao's bewind vielen ontkend?
SCORHORSE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 08:53   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom sommigen Rusland blijven zien als een voortzetting van de USSR. Het land wordt nog steeds bestuurd door een oligarchie maar verder houdt elke vergelijking op.
de ene dictatuur is voor de andere verruild, maar voor de rest is er idd geen vergelijking mogelijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 09:27   #90
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb

propaganda.
Ge hebt natuurlijk pech dat ik 10 jaar zelf in China hebt geleefd. Ik heb in Hunan zelf de verhalen gehoord uit 1e hand van de Chinezen over de medogenloze terreur van Moa. De ontwrichtende gevolgen zijn nu nog steeds voelbaar. De historische onderzoeken over de tientallen miljoenen moorden van het communistische regime zijn niet overdreven, ze zijn zelfs onderschat. Ik weet dat het geen propaganda is. Gij weet niets. EN GIJ WEET NIET HOE WEINIG GE WEET!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vanaf de jaren 50 werd er stelselmatig gewerkt aan de opbouw van het onderwijs, gezondheidszorg, infrastructuur en industrie.
Laat me niet lachen. Bij de dood van Mao was het land een kerkhof. Letterlijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Of denk je dat het gigantische succes van China uit het niets komt?
Er is helemaal geen gigantisch succes. Het is gewoon niet meer zo erg als vroeger sinds de invoering van het kapitalisme in 1979.
Maar China is nog steeds een ontwrichtte maatschappij, en het leven is voor 9o% van de Chinezen een hard bestaan. Er is geen sociaal vangnet zoals wij dat kennen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het Westen heeft er alles aan gedaan om China een arm achterlijk land te laten zijn, en natuurlijk haten ze het dat de communisten China machtiger dan het Westen hebben gemaakt.
Natuurlijk, het is altijd de schuld van de anderen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, het gevolg van de visie van Deng Xiao Ping. Mijn persoonlijke goeroe dat geef ik toe, meer dan Mao.
De man die het kapitalisme heeft ingevoerd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De man wilde niet vereerd worden, maar de briljantste politieke leider in de menselijke geschiedenis wat mij betreft.
Ja, degene die verantwoordelijk was voor het neerslaan van Tian An Men in 1989.

Schone meneer!

Ik heb gesproken met de studentenleidster in Shanghai, die het studenten protest aldaar leidde. Zij heeft verteld dat er 6 studenten daar ook zijn vermoord in 1989. Zij heeft dat namelijk zelf gezien. Ze heeft me het park getoond waar het gebeurde, vlakbij Nanjing Lu.

Ze heeft trouwens jaren niets geweten over Tian An Men. Dat kwam ze pas te weten toen ze voor de eerste keer in Hong Kong kwam.

Dat zijn de gevolgen van de communistische propaganda! Waar gij met ogen open intrapt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Een economie in staatshanden is niet echt kapitalistisch. The economist zei zelf dat China geen kapitalistisch land is en zij kunnen het weten.
Wat gij doet is cherry picking eerste klas! CNN is fake news, de economist, 'die kunnen het weten'. Alles wat uw mening bevestigt is waar, alles wat uw gestoord extremistisch wereldbeeld tegenspreekt is fake!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
China was een derde wereldland België al eeuwen een van de rijkste landen ter wereld, vooral door de diefstal van Congolese grondstoffen. Na WOI dreigde er een communistische revolutie, toen kregen de arbeiders een deel van de koek.
Wartaal!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel, de inwoners van de ex-sovjet-Unie en Oost-Europa vonden het beter toen, en China is een gigantisch succes. Ook Vietnam werd pas welvarend het moment ze de Amerikanen, nadat die vele miljoenen van hun landgenoten hadden vermoord, buitengegooid hadden.
Het is geen communistisch land, dat zal het misschien verklaren ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik woon in Kenia, U komt mij een beetje de les spellen over Afrika?
Gaat het hier over Kenia? Ge hebt zelf de draad gestart. Waarover gaat de discussie?
Uw wereldbeeld is trouwens zo zwart wit dat ge zelfs over Kenia niets interessant kunt vertellen.


EN WAAR BLIJVEN UW EXCUSES VOOR UW DOORTRAPTE VALSE BESCHULDIGINGEN???.?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 09:49   #91
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

geertvdb

Citaat:
Dank u voor de belediging! Spreekt gij ook zo tegen uw oudere familie leden?
Ik ook niet, ik ben van 1976. En gij?
ook ongeveer. Had het katholicisme toen nog zo'n grote invloed?


Citaat:
Ik denk het wel! de indoctrinatie heeft zeer goed gewerkt.
Ik zie wat ik zie en trek de bijbehorende conclusies.


Citaat:
Waar is uw excuus????????? What the f*ck kan mij dat schelen uit welke kamp andere forummers komen?? Gij beschuldigt mij vals en ge vindt het niet nodig om u te verontschuldigen??? Gij noemt mij een oude zak, en gij vindt dat normaal??? Vindt gij uw gedrag dat van een goede mens? Vindt gij van u zelf dat gij een goede mens zijt?
Gij kunt mijn politieke overtuiging niet aanvaarden, en niet spreken als 2 volwassen mensen over politiek. Ik pas me aan U aan. Moesten we nu eens beginnen met de feiten, namelijk dat de overgrote meerderheid in die landen heimwee heeft naar het communisme, als uitgangspunt nemen.


Citaat:
Ge vergist u! Ik heb geen enkel probleem met uw 'overtuiging'. Ik heb een probleem met het ethisch niveau van uw betoog. Met uw gebrek aan het besef tussen goed en kwaad.
Goed en kwaad. Haha Nu klinkt U als een priester die brave Vlaamse jongens in 1940 naar het Oostfront stuurde om tegen het "kwaad", de "antichrist" te vechten. Wat mij betreft vind ik het westers imperialisme, en dan vooral de VS, "kwaad". Recent nog maakten ze miljoenen doden in Irak, op basis van een absolute leugen.


Citaat:
Het goedpraten van de 2 meest barbaarse regimes uit de geschiedenis van de wereld doet alleen iemand die geen morele capaciteiten heeft.
De mensen die onder die regimes gewoond hebben, hebben daar een andere opinie over. De uwe is een resultaat van decennia Amerikaanse propaganda en leugenmedia.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 09:54   #92
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

[quote=SCORHORSE;8385664]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb


propaganda. Vanaf de jaren 50 werd er stelselmatig gewerkt aan de opbouw van het onderwijs, gezondheidszorg, infrastructuur en industrie. Of denk je dat het gigantische succes van China uit het niets komt? Het Westen heeft er alles aan gedaan om China een arm achterlijk land te laten zijn, en natuurlijk haten ze het dat de communisten China machtiger dan het Westen hebben gemaakt.


Je noemt dit propaganda. Wil dat zeggen dat je de miljoenen slachtoffers onder die rechtstreeks onder Mao's bewind vielen ontkend?
Ik ben geen Chinees, de Chinezen verheerlijken Mao en ik respecteer hun opinie over HUN leider. Het Westen, dat vele miljoenen mensen heeft vermoord, ook in China, heeft helemaal geen lessen in moraliteit te geven. Net als de meeste Chinezen en Russen haat ik het westerse, onterechte superieuriteitsgevoel. Lavrov sprak van een "post-westerse wereldorde" en ik daar ben ik het volledig mee eens. De toekomst ligt bij Indië, China, Rusland, de westerse overheersing is ten einde, inclusief de leugens die daarmee gepaard gaan.



Niet alles dat Mao deed was OK, ook dat geven de Chinezen toe. Er was inderdaad een hongersnood in de jaren 50 door foute beslissingen, maar je moet weten dat hongersnoden al eeuwen een jaarlijks weerkerend fenomeen waren in China. Vanaf de jaren 60 kende China geen hongersnoden meer, en nu komen ze bijna op ons niveau, door het decennialang volgehouden beleid van de Chinese communistische partij.
De Westerse leugens hebben alles met jaloesie te zien, het Westen is de heerschappij over de wereld kwijt en dat doet pijn. De traditionele elite wordt ook binnenlands bedreigd, bvb. zie de opkomst van Trump, of de PVDA hier.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 februari 2017 om 09:57.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 09:59   #93
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de ene dictatuur is voor de andere verruild, maar voor de rest is er idd geen vergelijking mogelijk.
Putin heeft veel zaken hersteld die de pro-westerse Yeltsin verkloot had. Na 10 jaar pro-westers beleid was Rusland een absolute puinhoop, net als Irak, Afghanistan, de Filippijnen en andere landen waar de VS veel te veel te zeggen hadden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 10:07   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
We zijn hier niet in Rusland of China, noch in Noord-Korea.
Communisme is alleen verdedigbaar als je je ogen sluit voor de miljoenen lijken die ze achterlaten en de onvrijheden die er onverbrekelijk mee verbonden waren en zijn.
Communisme is evenmin verdedigbaar als maatschappelijk model: het installeert economisch inactivisme.
Het gaat regelrecht in tegen de menselijke natuur.

Diegenen die het verdedigen zijn zeer erg verblinde uilskuikens.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 10:13   #95
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

geertvdb

Citaat:
Ge hebt natuurlijk pech dat ik 10 jaar zelf in China hebt geleefd. Ik heb in Hunan zelf de verhalen gehoord uit 1e hand van de Chinezen over de medogenloze terreur van Moa.
µ

Ik heb de verhalen van Catherine Vuylsteke gelezen. Zij, een communistenhaatster, zegt zelf dat de Chinezen geen interesse hebben in democratie en dat Mao verheerlijkt wordt. Als Mao gehaat zou worden, waarom zie je hem dan op elk bankbiljet? Uw verhaal houdt geen steek.



Citaat:
De ontwrichtende gevolgen zijn nu nog steeds voelbaar. De historische onderzoeken over de tientallen miljoenen moorden van het communistische regime zijn niet overdreven, ze zijn zelfs onderschat. Ik weet dat het geen propaganda is. Gij weet niets.
Wie zegt dat eigenlijk?Raad me raden, westerse "specialisten", meer bepaald Anglosaksische, uit het land dat heel de wereld heeft geterroriseerd en door nooit rekenschap over heeft afgelegd.


Citaat:
EN GIJ WEET NIET HOE WEINIG GE WEET!
Laat me niet lachen. Bij de dood van Mao was het land een kerkhof. Letterlijk.
Bij de dood van Mao kon 90% lezen en schrijven, voor z'n bewind 5%. En zo kan ik nog lang doorgaan.


Citaat:
Er is helemaal geen gigantisch succes. Het is gewoon niet meer zo erg als vroeger sinds de invoering van het kapitalisme in 1979.
Nogmaals, graag zo'n kapitalisme hier waar alle banken en de meeste bedrijven in staatshanden zijn. Deng Xiao Ping is m'n God, en z'n politieke systeem zou ik hier exact copiëren moest ik het hier voor het zeggen hebben.

Citaat:
Maar China is nog steeds een ontwrichtte maatschappij, en het leven is voor 9o% van de Chinezen een hard bestaan. Er is geen sociaal vangnet zoals wij dat kennen.
De lonen in China liggen tegenwoordig hoger dan in veel Europese landen. Wie dat 50 jaar geleden zou gezegd hebben zou zot verklaard worden.



Citaat:
De man die het kapitalisme heeft ingevoerd.
OK dan, laten we dan zijn kapitalisme hier invoeren, te beginnen met de nationalisering van alle banken, de meeste grote bedrijven, en invoering van 5 jarenplannen. Als dat kapitalisme is, dan ben ik een fanatieke kapitalist.


Citaat:
Ja, degene die verantwoordelijk was voor het neerslaan van Tian An Men in 1989.
Een zeer juiste beslissing, gesteund door de meerderheid van de Chinezen.
China is nu een wereldmacht en grootste economie ter wereld, die idioten gingen er een derde wereldland van maken, net als in Rusland en Oost-Europa gebeurde.




Citaat:
Ik heb gesproken met de studentenleidster in Shanghai, die het studenten protest aldaar leidde. Zij heeft verteld dat er 6 studenten daar ook zijn vermoord in 1989. Zij heeft dat namelijk zelf gezien. Ze heeft me het park getoond waar het gebeurde, vlakbij Nanjing Lu.
dat zijn de consequenties van het verraden van je land en de terrorist uithangen. Ze hebben veel waarschuwingen gekregen, in plaats van met de autoriteiten te onderhandelen bewapenden ze zich. Ik sta volledig achter de beslissing om dat handjevol onverlaten uit het centrum van de hoofdstad te verjagen.


Citaat:
Ze heeft trouwens jaren niets geweten over Tian An Men. Dat kwam ze pas te weten toen ze voor de eerste keer in Hong Kong kwam.
propaganda dus.

Citaat:
Dat zijn de gevolgen van de communistische propaganda! Waar gij met ogen open intrapt!
Gij trapt met open ogen in de Amerikaans-Britse propaganda.

Citaat:
Wat gij doet is cherry picking eerste klas! CNN is fake news, de economist, 'die kunnen het weten'. Alles wat uw mening bevestigt is waar, alles wat uw gestoord extremistisch wereldbeeld tegenspreekt is fake!
U doet net hetzelfde.





Citaat:
Gaat het hier over Kenia? Ge hebt zelf de draad gestart. Waarover gaat de discussie?
Uw wereldbeeld is trouwens zo zwart wit dat ge zelfs over Kenia niets interessant kunt vertellen.

Ik denk niet dat m'n beeld over Kenia zwaar ideologisch gekleurd is. Natuurlijk zou het land gebaat zijn met een Chinese stijl regime, maar jammer genoeg zit dat er niet in, en zitten ze opgescheept met zelf verrijkende kapitalisten en een door de Engelsen ingevoerd systeem, waardoor het land doodarm blijft, hoewel het 60 jaar geleden welvarender dan China was.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 10:18   #96
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Communisme is evenmin verdedigbaar als maatschappelijk model: het installeert economisch inactivisme.
Het gaat regelrecht in tegen de menselijke natuur.

Diegenen die het verdedigen zijn zeer erg verblinde uilskuikens.

.
U hebt nooit onder een communistisch systeem gewoond, degene die in deze landen wonen hebben daar een heel andere opinie over. Uw opinie is gekleurd door decennia anti-communistische "fake news" propaganda.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 12:52   #97
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb



ook ongeveer. Had het katholicisme toen nog zo'n grote invloed?
Wat een debiele vraag....

Los van het feit dat uw wereldbeeld achterlijk is, weet gij ook niets. Zo is het natuurlijk totaal hopeloos!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Ik zie wat ik zie en trek de bijbehorende conclusies.
Neen! Net omgekeerd. Ge zijt geindoctrineerd met zzn ziekelijke ideologie, en ga past de werkelijkheid aan aan die doctrine.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gij kunt mijn politieke overtuiging niet aanvaarden,
Mag dat niet? Ben ik verplicht om het met u eens te zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
en niet spreken als 2 volwassen mensen over politiek. Ik pas me aan U aan.
Gij past mij aan aan mij??? Maat me niet lachen! Zit ik hier u 'oude zak' te noemen??? Zit ik hier barbaarse regime goed te praten???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moesten we nu eens beginnen met de feiten,
Gij zou niet een een feit kunnen zien mocht het voor uwe neus staan dansen in zijne blote!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
namelijk dat de overgrote meerderheid in die landen heimwee heeft naar het communisme, als uitgangspunt nemen.
Die hebben dat helemaal niet! Die hebben nostalgie naar hun jeugd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Goed en kwaad. Haha Nu klinkt U als een priester die brave Vlaamse jongens in 1940 naar het Oostfront stuurde om tegen het "kwaad", de "antichrist" te vechten. Wat mij betreft vind ik het westers imperialisme, en dan vooral de VS, "kwaad". Recent nog maakten ze miljoenen doden in Irak, op basis van een absolute leugen.
Bespaar me uwe anti amerikaanse flauwe kul. Ik ben niet geinteresseerd!


Ik heb het over u PERSOONLIJK!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




De mensen die onder die regimes gewoond hebben, hebben daar een andere opinie over. De uwe is een resultaat van decennia Amerikaanse propaganda en leugenmedia.
En WEER een degoutante valse beschuldiging!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben NIET in Amerika opgegroeid! Ik heb nooit pro amerikaanse sympathieën gehad, en zelfs mij familie OOK niet!µ
Uw manier van discussieren hier is krapuleus. Op een ongeziene smerige manier!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 13:00   #98
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik woon in Kenia, U komt mij een beetje de les spellen over Afrika?
Ja? Jij schreef ooit dat je voor de NMBS werkt, hebben ze in Kenia een rangeerstation misschien?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 13:06   #99
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U hebt nooit onder een communistisch systeem gewoond, degene die in deze landen wonen hebben daar een heel andere opinie over. Uw opinie is gekleurd door decennia anti-communistische "fake news" propaganda.
Ik ken er genoeg die er wel gewoond hebben om alles wat je schrijft over het communisme één grote leugen te noemen. Er zijn er altijd die heimwee hebben naar vroeger en die pasten in een systeem dat in hun plaats denkt, daarmee moesten ze zelf niet nadenken, dat deed het regime wel; voor sommigen heel comfortabel.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 februari 2017 om 13:07.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 13:28   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U hebt nooit onder een communistisch systeem gewoond, degene die in deze landen wonen hebben daar een heel andere opinie over. Uw opinie is gekleurd door decennia anti-communistische "fake news" propaganda.
Tsja, en gij geeft niet de juiste indruk om aan mijn verkleurde opinie te kunnen verhelpen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be