Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart (°1980) Hij stond wel al diverse keren als kandidaat op verkiezingslijsten maar steeds op onverkiesbare plaatsen. Als jongere was zijn inzet voor "de partij" vooral op de Vlaams Belang Jongeren toegespitst.

 
 
Discussietools
Oud 20 maart 2007, 15:39   #21
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Niet allemaal krijgen ze een leefloon hé.Of denk je dat die 50% vrijwillig kiest om arm te zijn?Overigens is zo een verplichte cursus een opstap voor velen naar werk omdat ze nu de kans krijgen hun Nederlands te verbeteren.
Ze hebben reeds de kans om Nederlands te leren, er zijn al jaren zwaar gesubsidieerde cursussen Nederlands voor anderstaligen.
Wie zich echt wil "integreren" (niet dat dat kan), heeft daar enige inzet voor over.
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline  
Oud 20 maart 2007, 15:41   #22
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Ze hebben reeds de kans om Nederlands te leren, er zijn al jaren zwaar gesubsidieerde cursussen Nederlands voor anderstaligen.
Wie zich echt wil "integreren" (niet dat dat kan), heeft daar enige inzet voor over.
Als je je die 'inzet' niet kan veroorloven wegens te weinig middelen?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 20 maart 2007, 15:42   #23
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Doordat die cursussen reeds intensief gesubsidieerd zijn kunnen zij zich dat wel veroorloven.
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline  
Oud 20 maart 2007, 15:44   #24
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als je je die 'inzet' niet kan veroorloven wegens te weinig GOESTING?
Heb je quote eventjes aangepast. Zo lijkt het er beter op.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 20 maart 2007, 15:46   #25
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Doordat die cursussen reeds intensief gesubsidieerd zijn kunnen zij zich dat wel veroorloven.
Zoals ik al zei is elke euro veel geld als je arm bent.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 20 maart 2007, 15:48   #26
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Zoals ik al zei ben je bereid een inspanning te doen als je het oprecht meent.
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline  
Oud 20 maart 2007, 19:41   #27
frituur oswald
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als je arm bent is elke euro veel geld.
En als je moet kiezen tussen brood of cursus is die keuze snel gemaakt.
Omdat ik geen tijd en, toegegeven, geen goesting heb om op zolder te kruipen om in mijn oude Humo's te zoeken naar de artikelenreeks "armoede in Vlaanderen" kan ik niet citeren uit deze reeks. Ik doe dus maar beroep op mijn geheugen. Mijn geheugen mag dan niet veel voorstellen, ik weet nog goed dat er naar aanleiding van de armoede-reeks lezersbrieven verschenen van de hand van sociale werkers die middels enkele simpele rekensommen aantoonden dat het inkomen van armen niet moest onderdoen voor het inkomen van de hun begeleidende sociaal assistenten. Het ontbrak de armen niet aan geld, het onbrak hun aan weerstand tegen de lokroep van gadgets. Als die armen (nu ja), mede door hun machocultuur, daarenboven behept zijn met een hang naar dure auto's en verder alleen maar misprijzen opbrengen voor alles wat zweemt naar Europese waarden, onderwijs in het bijzonder, dan is het niet verbazingwekkend dat er in die kringen niet geïnvesteerd wordt in onderwijs. De ouders willen dat hun kinderen zo rap mogelijk geld verdienen (lees: doppen + bijklussen), de jongeren willen zo rap mogelijk rondscheuren in een BMW. Ik woonde 15 jaar in een concentratiebuurt, lang genoeg om te ontdekken dat het korte termijndenken er vigeert.
Ik mag dan niet kunnen citeren uit mijn oude Humo's, ik kan het wel uit de Standaard van 19 maart: "We moeten niet klagen dat er te weinig kansen zijn. We moeten klagen dat we de kansen die er zijn, niet grijpen". Aan het woord is ene Ugur Yildirim, een jonge man van Turkse origine uit Beringen. Ugur haalde het diploma van handelsingenieur, met glans (voegt de Standaard er aan toe). Hadden de andere jongens van Turkse (arabische enz) afkomst dan zoveel meer te leiden onder armoede? Natuurlijk niet, het verschil zit hem in de ouders. De ouders van Urgun zijn op (minstens) één punt atypisch: ze steunen hun studerende kinderen. Ik ken het gezin van Ugur niet, maar ik durf er een lief ding op verwedden dat ze ten huize van Ugur niet moesten kiezen tussen brood of cursus. Ik ken het gezin van Ugur niet, maar ik durf er een lief ding op verwedden dat Ugurs' pa niet rijdt met een nagelnieuwe auto van Duitse makelij en met een cilinderinhoud van minstens 2000 CC. Wedden Kay-gell?
frituur oswald is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be