Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2018, 18:40   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard De pauselijke gek in Rome is dement aan het worden.

Paus Franciscus: ‘Homoseksuele stellen zijn geen gezinnen’


Een gezin is iets dat enkel mannen en vrouwen kunnen vormen. Althans volgens paus Franciscus. ‘Mensen spreken vandaag over allerhande vormen van gezinnen, maar het gezin naar het evenbeeld van God bestaat alleen uit man en vrouw’, zei de paus zaterdag.
Paus Franciscus laat homoseksuele stellen bewust weg uit zijn definitie van een gezin. Bovendien loofde hij vrouwen die hun vreemdgaande mannen vergeven. Veel vrouwen - en vaak ook mannen - kijken weg en wachten totdat hun partner weer trouw wordt, zei de paus op een forum van katholieke gezinnen. ‘Het is heiligheid, die uit liefde alles vergeeft.’
De paus, in wiens geboorteland Argentinië het parlement enkele dagen geleden voor een legalisering van abortus heeft gestemd, veroordeelde zwangerschapsonderbrekingen scherp. Abortussen van zwaar zieke foetussen vergeleek hij met het programma van de nazi’s. ‘De vorige eeuw was de hele wereld geschokt over wat de nazi’s gedaan hebben om de zuiverheid van hun ras te bewaren. Vandaag doen we hetzelfde, maar enkel met witte handschoenen aan.’ Kinderen moeten aanvaard worden zoals ze zijn, ook als ze ziek zijn, voegde hij eraan toe.
Ondanks de felle uitspraken is Franciscus over het algemeen liberaler dan zijn voorgangers. Hij heeft in het verleden de Kerk gehekeld zich te veel te concentreren op de abortus- en anticonceptiedebatten en gezegd dat het niet aan hem is om over homo’s te oordelen. In de leer van de katholieke Kerk over seksualiteit en gezinsplanning zijn er echter onder Franciscus geen hervormingen doorgevoerd.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180616_03565937

Wat een godgeklaagde hypocriet!

Een gezin naar het evenbeeld van God? Waar slaat dat op, wetend dat Gods' zoon uit een maagd zou geboren zijn? Zijn zoon komt dus niet uit een gezin naar het evenbeeld van God?

Ik word écht niet goed van de hypocrisie van de gestoorde godsdienstfanaten uit Rome die de lakens uitdelen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:02   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Paus Franciscus: ‘Homoseksuele stellen zijn geen gezinnen’
Heel goed dat de paus weer eens de puntjes op de i zet, nadat een aantal van zijn uitspraken door de media doelbewust geframed werden.

En, Knuppel, u schijnt het toch wel moeilijk te hebben met vrije meningsuiting, niet?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:16   #3
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Paus Franciscus: ‘Homoseksuele stellen zijn geen gezinnen’


Een gezin is iets dat enkel mannen en vrouwen kunnen vormen. Althans volgens paus Franciscus. ‘Mensen spreken vandaag over allerhande vormen van gezinnen, maar het gezin naar het evenbeeld van God bestaat alleen uit man en vrouw’, zei de paus zaterdag.
Paus Franciscus laat homoseksuele stellen bewust weg uit zijn definitie van een gezin. Bovendien loofde hij vrouwen die hun vreemdgaande mannen vergeven. Veel vrouwen - en vaak ook mannen - kijken weg en wachten totdat hun partner weer trouw wordt, zei de paus op een forum van katholieke gezinnen. ‘Het is heiligheid, die uit liefde alles vergeeft.’
De paus, in wiens geboorteland Argentinië het parlement enkele dagen geleden voor een legalisering van abortus heeft gestemd, veroordeelde zwangerschapsonderbrekingen scherp. Abortussen van zwaar zieke foetussen vergeleek hij met het programma van de nazi’s. ‘De vorige eeuw was de hele wereld geschokt over wat de nazi’s gedaan hebben om de zuiverheid van hun ras te bewaren. Vandaag doen we hetzelfde, maar enkel met witte handschoenen aan.’ Kinderen moeten aanvaard worden zoals ze zijn, ook als ze ziek zijn, voegde hij eraan toe.
Ondanks de felle uitspraken is Franciscus over het algemeen liberaler dan zijn voorgangers. Hij heeft in het verleden de Kerk gehekeld zich te veel te concentreren op de abortus- en anticonceptiedebatten en gezegd dat het niet aan hem is om over homo’s te oordelen. In de leer van de katholieke Kerk over seksualiteit en gezinsplanning zijn er echter onder Franciscus geen hervormingen doorgevoerd.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180616_03565937

Wat een godgeklaagde hypocriet!

Een gezin naar het evenbeeld van God? Waar slaat dat op, wetend dat Gods' zoon uit een maagd zou geboren zijn? Zijn zoon komt dus niet uit een gezin naar het evenbeeld van God?

Ik word écht niet goed van de hypocrisie van de gestoorde godsdienstfanaten uit Rome die de lakens uitdelen.
Maak er u niet druk over.

De Katholieke Kerk is vandaag de dag nog even relevant als Philippe Dewinter.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:17   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel goed dat de paus weer eens de puntjes op de i zet, nadat een aantal van zijn uitspraken door de media doelbewust geframed werden.

En, Knuppel, u schijnt het toch wel moeilijk te hebben met vrije meningsuiting, niet?!
Duid jij eens precies aan waar de Knuppel zegt dat het pausgeval zijn mening niet vrij zou mogen uiten?

Net zoals ik de mijne ook vrij mag uiten.
definities van woorden, zoals vb. gezin, worden door de mensen gegeven, en opgeschreven na een zekere procedure, in onze woordenboeken.
Ik zou het dus correcter vinden dat die vrijwillige celibatair daar in Rome zich beperkt tot de definities van vb. "katholiek gezin".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:20   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Maak er u niet druk over.

De Katholieke Kerk is vandaag de dag nog even relevant als Philippe Dewinter.
U verwart Vlaanderen met de rest van de wereld. Altijd fout wanneer u denkt dat uw eigen wereld de navel is van de hele wereld...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:21   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Duid jij eens precies aan waar de Knuppel zegt dat het pausgeval zijn mening niet vrij zou mogen uiten?
Begrijpt u het woord "moeilijk"? Ik moet u blijkbaar de tip geven de Van Dale te raadplegen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:21   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel goed dat de paus weer eens de puntjes op de i zet, nadat een aantal van zijn uitspraken door de media doelbewust geframed werden.

En, Knuppel, u schijnt het toch wel moeilijk te hebben met vrije meningsuiting, niet?!
Ik geloof dat Paus Franciscus moeite heeft met de vrije meningsuiting.
De mensen hebben het recht over allehande vormen van gezinnen te spreken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:23   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net zoals ik de mijne ook vrij mag uiten.
definities van woorden, zoals vb. gezin, worden door de mensen gegeven, en opgeschreven na een zekere procedure, in onze woordenboeken.
Ik zou het dus correcter vinden dat die vrijwillige celibatair daar in Rome zich beperkt tot de definities van vb. "katholiek gezin".
Als u uw mening vrij mag uiten, mag de paus dat ook. Zo eenvoudig is dat.

En ja, "definities van woorden zoals gezin worden door de mensen gegeven". En ja, de paus is een mens.

Dus, wat maakt u zich weer eens zo druk?

Of gaat het er eenvoudig weer om dat u zich ongelooflijk stoort aan de stem van de paus die het gezin naar de christelijke traditie invult? Daar lijkt het sterk op.

De onverdraagzaamheid ten voeten uit van de zogezegde "verdraagzamen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:23   #9
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik geloof dat Paus Franciscus moeite heeft met de vrije meningsuiting.
De mensen hebben het recht over allehande vormen van gezinnen te spreken.
²
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:24   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik geloof dat Paus Franciscus moeite heeft met de vrije meningsuiting.
De mensen hebben het recht over allehande vormen van gezinnen te spreken.
De paus heeft ook recht van spreken.

Het stoort u, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:39   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Maak er u niet druk over.

De Katholieke Kerk is vandaag de dag nog even relevant als Philippe Dewinter.
Wetend met wie het Vaticaan relaties onderhoudt, o.a. met de Bilderberg organisatie, zou ik dat toch maar niet te hard roepen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:43   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De paus heeft ook recht van spreken.

Het stoort u, nietwaar?!
Het stoort mij helemaal niet dat hij zijn mening geeft over het gezin.
Wel dat hij de mening van de mensen wilt beknotten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:48   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik geloof dat Paus Franciscus moeite heeft met de vrije meningsuiting.
De mensen hebben het recht over allehande vormen van gezinnen te spreken.
Het gaat helemaal niet over de vrije meningsuiting maar over een Roomse oppergaai die beweert dat "een gezin naar het evenbeeld van God bestaat uit een man en een vrouw".
Tegelijkertijd volhouden dat de zoon van God himself geboren is uit een maagd is hypocrisie in het kwadraat. Bovendien strookt dat langs geen kanten met de stelling over het gezin dat een evenbeeld van God zou zijn.
Wie in zo'n onzin trapt heeft ze niet allemaal op een rij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:00   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat helemaal niet over de vrije meningsuiting maar over een Roomse oppergaai die beweert dat "een gezin naar het evenbeeld van God bestaat uit een man en een vrouw".
Tegelijkertijd volhouden dat de zoon van God himself geboren is uit een maagd is hypocrisie in het kwadraat. Bovendien strookt dat langs geen kanten met de stelling over het gezin dat een evenbeeld van God zou zijn.
Wie in zo'n onzin trapt heeft ze niet allemaal op een rij.
Maar Jan wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En, Knuppel, u schijnt het toch wel moeilijk te hebben met vrije meningsuiting, niet?!
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:10   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Ik blijf erbij dat iemand die in dergelijke hypocriete onzin trapt ze niet allemaal op een rij heeft.

Dat de zoon van God uit een maagd zou geboren zijn strookt evenmin met de stelling dat een gezin naar het evenbeeld van God alleen kan bestaan uit een man en een vrouw.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 juni 2018 om 20:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:23   #16
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Dat van die maagd en al die zever daar rond, dat vind ik ook onzin.

Maar dat 'Een gezin is iets dat enkel mannen en vrouwen kunnen vormen', daar geef ik hem volmondig gelijk in.

Ik heb persoonlijk niets tegen homo's, maar als ik denk aan een gezin, dan denk ik ook aan kinderen. Adoptie in dit geval.
Allemaal mooi en wel, maar wie gaat daar de duppe van worden ?
De kinderen natuurlijk, en daar denken de meesten niet aan. Ze denken alleen maar aan het 'koppel'.

Elk kind heeft een moeder & een vader nodig, geen fake moeder, of fake vader voor het geval mocht het om een lesbiennes koppel gaan.

En dan heb ik het nog niet over de andere kinderen in hun omgeving.
Kinderen kunnen soms heel wreed zijn.
Ha ha.... je ouders zijn homo !

Nu ja, als ze als koppel door het leven wensen te gaan, no prob wat mij betreft, maar géén gezin.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:31   #17
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat van die maagd en al die zever daar rond, dat vind ik ook onzin.

Maar dat 'Een gezin is iets dat enkel mannen en vrouwen kunnen vormen', daar geef ik hem volmondig gelijk in.

Ik heb persoonlijk niets tegen homo's, maar als ik denk aan een gezin, dan denk ik ook aan kinderen. Adoptie in dit geval.
Allemaal mooi en wel, maar wie gaat daar de duppe van worden ?
De kinderen natuurlijk, en daar denken de meesten niet aan. Ze denken alleen maar aan het 'koppel'.

Elk kind heeft een moeder & een vader nodig, geen fake moeder, of fake vader voor het geval mocht het om een lesbiennes koppel gaan.

En dan heb ik het nog niet over de andere kinderen in hun omgeving.
Kinderen kunnen soms heel wreed zijn.
Ha ha.... je ouders zijn homo !


Nu ja, als ze als koppel door het leven wensen te gaan, no prob wat mij betreft, maar géén gezin.
En dat is een reactie die door zo'n houding tegenover Homo's in leven wordt gehouden.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:40   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Hoe heet God zijn vrouw nu ook alweer ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:41   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Begrijpt u het woord "moeilijk"? Ik moet u blijkbaar de tip geven de Van Dale te raadplegen.
Ik herformuleer:
kan u aanduiden op welke woorden uit zijn post, u besluit dat hij het "moelijk" heeft met de vrije meningsuiting?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:42   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoe heet God zijn vrouw nu ook alweer ?
Godin.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be