Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2015, 18:35   #1
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard Religie van de vrede slaat weer toe, dit keer in Kopenhagen

1 dode bij schietpartij op bijeenkomst over vrije meningsuiting in Kopenhagen



In de Deense hoofdstad Kopenhagen zijn zeker 1 dode en verschillende gewonden gevallen bij een schietpartij op een bijeenkomst over vrije meningsuiting. De politie heeft de zoektocht naar de daders ingezet.

De bijeenkomst vond plaats in een jazzcafé in Kopenhagen onder de noemer "Kunst, blasfemie en de vrijheid van meningsuiting". Onder de aanwezigen bevonden zich de Zweedse cartoonist Lars Vilks en de Franse ambassadeur in Denemarken Francois Zimeray. Die eerste haalde zich in 2007 de woede van moslims wereldwijd op de hals toen hij een cartoon van de profeet Mohammed als hond tekende.

Plots openden een tweetal gewapende individuen buiten op straat het vuur op het café. Alles samen zouden zo'n 30 tot 40 schoten door het venster zijn afgevuurd. De daders konden naar verluidt per auto ontkomen. De politie heeft de zoektocht ingezet.

"Zelfde bedoelingen als bij Charlie Hebdo, maar ze raakten niet binnen"

Volgens het Deense persagentschap Ritzau is één persoon bij de aanval om het leven gekomen. Drie politieagenten raakten gewond. Zowel Vilks als Zimeray bleef ongedeerd. "Ze hebben ons van buitenaf beschoten", zegt die laatste in een reactie. "Ze hadden dezelfde bedoelingen als bij Charlie Hebdo, maar ze zijn niet binnen geraakt. Intuïtief gok ik dat 50 kogels zijn afgevuurd. Ze vlogen dwars door het venster en iedereen gooide zich op de grond. We slaagden erin de ruimte te verlaten. De daders zijn niet opgepakt. Mogelijk houden ze zich in de buurt op."

Via Twitter doet ook Inna Shevchenko haar verhaal. Zij is lid van Femen en was eveneens op de bijeenkomst aanwezig. "Ik kon niks zien. We hoorden enkel schoten. Ik ben samen met enkele anderen langs de achterdeur weggelopen."

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2239702

Een nieuw Charlie Hebdo is gelukkig vermeden. Al is het natuurlijk weer spijtig dat een Europeaan slachtoffer wordt. #europeanlivesmatter
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2015, 19:26   #2
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Moest uiteraard in het subforum Onrust en terrorisme in Europa komen, waarvoor mijn excuses.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2015, 19:52   #3
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Geeuw.

Ja en?

Zolang de oorzaken die tot de radicalisering van de islam leiden niet worden weggenomen, zullen we dit nog zoveel keer blijven zien.

Nu zijn dit soort aanslagen inmiddels faits divers.

Maak mij wakker wanneer er eens iets gebeurt op het vlak van het aanpakken van oorzaken.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 14 februari 2015 om 19:52.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2015, 19:57   #4
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zolang de oorzaken die tot de radicalisering van de islam leiden niet worden weggenomen, zullen we dit nog zoveel keer blijven zien.

Nu zijn dit soort aanslagen inmiddels faits divers.

Maak mij wakker wanneer er eens iets gebeurt op het vlak van het aanpakken van oorzaken.
Verlicht ons. Benieuwd of er iets anders gaat uitkomen dan 'racisme', 'institutionele discriminatie', 'gebrek aan kansen', etc. Die plaat is al lang grijsgedraaid en buiten leuk-links dat dergelijke ideologische masturbatie nodig heeft is er niemand die dat nog serieus neemt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2015, 19:58   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Geeuw.

Ja en?

Zolang de oorzaken die tot de radicalisering van de islam leiden niet worden weggenomen, zullen we dit nog zoveel keer blijven zien.

Nu zijn dit soort aanslagen inmiddels faits divers.

Maak mij wakker wanneer er eens iets gebeurt op het vlak van het aanpakken van oorzaken.
Ik spreek nu enkel voor België, maar ik ken geen enkele andere bevolkingsgroep dan de moslims, die de laatste dertig jaar meer gepamperd en in de watten werd gelegd. Dus over welke oorzaken hebt gij het hier ??
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 16:27   #6
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Geeuw.

Ja en?

Zolang de oorzaken die tot de radicalisering van de islam leiden niet worden weggenomen, zullen we dit nog zoveel keer blijven zien.

Nu zijn dit soort aanslagen inmiddels faits divers.

Maak mij wakker wanneer er eens iets gebeurt op het vlak van het aanpakken van oorzaken.
De ware schuldigen hiervoor zijn de bedrijven. Het zijn de bedrijven die opkomen voor open grenzen en vrij verkeer van goederen en mensen en het zijn de bedrijven die de moslims naar Europa gebracht hebben.

Het wordt tijd dat de bedrijven aan banden gelegd worden en dat hun bestaansrecht fundamenteel in twijfel getrokken wordt.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 16:30   #7
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
De ware schuldigen hiervoor zijn de bedrijven. Het zijn de bedrijven die opkomen voor open grenzen en vrij verkeer van goederen en mensen en het zijn de bedrijven die de moslims naar Europa gebracht hebben.

Het wordt tijd dat de bedrijven aan banden gelegd worden en dat hun bestaansrecht fundamenteel in twijfel getrokken wordt.
Het bed/orgie is groter dan dat, bedrijven vertegenwoordigen enkel financiele belangen en daarachter zitten nog wel wat meer spelers.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be