Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2012, 16:52   #41
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik ben veel meer solidair dan gij je zou kunnen voorstellen.
En ik ga mn uiterlijk hier niet plaatsen, want als er een iets is wat men bij het aanschouwen van mijn uiterlijk niet zal doen, dan is dit lachen. Enkel verzuchten van het benijden of van het hunkeren.
LOL
Mss ben je idd wel zo knap dat er sommige mensen jaloers op zouden kunnen worden. Onnodig, maar soit.
In elk geval, gezien je onderschrift -als dat serieus bedoeld is- ;
geestelijk spoor je toch niet echt.
En 't is net d�*t wat telt.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 12 juli 2012 om 17:15.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 16:59   #42
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Het is niet aan de overheid om stervende industrieën (en achterhaalde energiebronnen) kunstmatig in leven te houden door een belastingsbetaler-infuus.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 17:24   #43
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Het is niet aan de overheid om stervende industrieën (en achterhaalde energiebronnen) kunstmatig in leven te houden door een belastingsbetaler-infuus.
Da's correct.
Dat men de banken en grootverdienders maar laat uitsterven ipv er miljarden en miljarden in te pompen.

Aan de andere kant; met wat gaan we ons verwarmen als morgen de crisis bvb in Rusland toeslaat en deze hun gas-prijzen nog wat opdrijven?
In w-europa zitten we zo goed als allemaal aan de aardgas en dat maakt ons natuurlijk afhankelijk van hen die het produceren.

Voor alle duidelijkheid; ik ben voor groene energie.
Niet zoals we die nu kennen.
Maar in de eerste plaats moeten mensen een menswaardig bestaan kunnen leven en in crisis kan steenkool daar toe bijdragen.

Manmanman...
En te denken dat we nù nog de middelen hebben om �*lle 7 miljard mensen een degelijk bestaan te garanderen, als we zouden willen.
Maar tja... de meesten die het heel goed hebben willen daar niks van afstaan.
Wat gaan we doen als we met -om maar iets te zeggen- 9 miljard gaan zijn?
En die tijd is niet zo heel ver weg he!?
De holocaust van de Duitsers gaat verbleken. Wat een zonde en verspilling van levens en mogelijkheden.

Waarom kunnen we niet beter nadenken over hoe we iets gaan aanpakken, op een manier waardoor iedereen er beter van wordt?
Het is onbegrijpelijk dat 'de mens' er na 200.000 jaar nog steeds niet in slaagt om in te zien dat we hier �*llemaal ongevraagd rondlopen op onze bol en er het beste van moeten maken en dat dat beter gaat met elkaar dan tegen elkaar.

Ik ben ervan overtuigd dat als iedereen tijd zou nemen om eens goed na te denken over z'n leven, het leven en heel die toestand hier... The Garden of Eden zou niet enkel meer iets uit de bijbel zijn.

Maar tja... 'De mens' en 'nadenken' in één zin... da's mss nog 200.000 jaar te vroeg zeker?
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 12 juli 2012 om 17:36.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 19:03   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Maar verlieslatende banken moeten wel vol geld gepompt worden, natuurlijk.
Nee, dat is exact precies even zinloos, en dom.
In iets verlieslatends moet nooit (belastings)geld gepompt worden. Mensen verplichten om waarde te vernietigen is zowat het domste wat je kan doen, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 19:08   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Da's correct.
Dat men de banken en grootverdienders maar laat uitsterven ipv er miljarden en miljarden in te pompen.
Er is een verschil tussen grootverdieners die het zelf verdienen (die dragen bij, die pikken niet), en banken die de onnozelaar hebben uitgehangen (vaak in opdracht van de staat), he.

Verlieslatende koolmijnen subsidieren, of failliete banken vol geld stoppen is EXACT DEZELFDE IDIOTE interventionistische staatspolitiek he.

Citaat:
Aan de andere kant; met wat gaan we ons verwarmen als morgen de crisis bvb in Rusland toeslaat en deze hun gas-prijzen nog wat opdrijven?
In w-europa zitten we zo goed als allemaal aan de aardgas en dat maakt ons natuurlijk afhankelijk van hen die het produceren.
Kijk, het feit dat die Spaanse koolmijnen niet rendabel zijn komt niet van het feit dat steenkool op de terugweg is (in tegendeel, er wordt er meer en meer van verbruikt). Het is gewoon dat aan de loonkost en de efficientie, die mijnen de moeite niet zijn in vergelijking met Chinese mijnen.

Citaat:
Maar in de eerste plaats moeten mensen een menswaardig bestaan kunnen leven en in crisis kan steenkool daar toe bijdragen.
Ik zie niet goed in hoe iets dat al waarde vernietigt (ttz, meer kost dan het opbrengt) in "goeie" tijden, mensen gaat helpen tijdens crisissen hoor.

Misschien kunnen we ook huizen opblazen en fabrieken in brand steken. Dat vernietigt op identiek dezelfde manier waarde. Als je denkt dat daar het heil van deze krisis in zit, moeten we dat dus doen.

Citaat:
Manmanman...
En te denken dat we nù nog de middelen hebben om �*lle 7 miljard mensen een degelijk bestaan te garanderen, als we zouden willen.
Maar tja... de meesten die het heel goed hebben willen daar niks van afstaan.
Nogal logisch, nee ?

Citaat:
Wat gaan we doen als we met -om maar iets te zeggen- 9 miljard gaan zijn?
En die tijd is niet zo heel ver weg he!?
De holocaust van de Duitsers gaat verbleken. Wat een zonde en verspilling van levens en mogelijkheden.
Maar nadien zullen we niet meer met 9 miljard zijn. Je kan dus stellen dat het probleem zichzelf regelt he.

Citaat:
Waarom kunnen we niet beter nadenken over hoe we iets gaan aanpakken, op een manier waardoor iedereen er beter van wordt?
Er bestaat zo een manier: vrije handel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 19:38   #46
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is exact precies even zinloos, en dom.
In iets verlieslatends moet nooit (belastings)geld gepompt worden. Mensen verplichten om waarde te vernietigen is zowat het domste wat je kan doen, nee ?
Cynisme is u toch niet onbekend, mag ik hopen?
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 20:00   #47
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is een verschil tussen grootverdieners die het zelf verdienen (die dragen bij, die pikken niet), en banken die de onnozelaar hebben uitgehangen (vaak in opdracht van de staat), he.

Verlieslatende koolmijnen subsidieren, of failliete banken vol geld stoppen is EXACT DEZELFDE IDIOTE interventionistische staatspolitiek he.



Kijk, het feit dat die Spaanse koolmijnen niet rendabel zijn komt niet van het feit dat steenkool op de terugweg is (in tegendeel, er wordt er meer en meer van verbruikt). Het is gewoon dat aan de loonkost en de efficientie, die mijnen de moeite niet zijn in vergelijking met Chinese mijnen.



Ik zie niet goed in hoe iets dat al waarde vernietigt (ttz, meer kost dan het opbrengt) in "goeie" tijden, mensen gaat helpen tijdens crisissen hoor.

Misschien kunnen we ook huizen opblazen en fabrieken in brand steken. Dat vernietigt op identiek dezelfde manier waarde. Als je denkt dat daar het heil van deze krisis in zit, moeten we dat dus doen.



Nogal logisch, nee ?



Maar nadien zullen we niet meer met 9 miljard zijn. Je kan dus stellen dat het probleem zichzelf regelt he.



Er bestaat zo een manier: vrije handel.
Ten eerste
Idd, ik heb niets tegen mensen die geld verdienen, noch tegen geld verdienen an sich.
Als je een dienst aanbiedt is het maar normaal dat je er iets aan wint.

Je opmerkingen mbt het terug in zwang geraken van steenkool vs crisis begrijp ik niet goed.
Als mensen geen geld hebben, stoken ze op de goedkoopst mogelijke manier. Da's logisch en normaal.
Dat steenkool een aanslag is op de planeet is ook duidelijk. Maar die kan men vermijden... Door te zorgen dat mensen niet arm zijn en van miserie steenkool moeten stoken.

Maar soit, U vind het logisch dat de mensen die zwemmen in het geld, daar niets van af willen staan?

D�*�*r gaan we nog later even dieper op in.

En natuurlijk zegt u iets later; "we zullen dan niet meer met 9 miljard zijn, het probleem heeft zichzelf opgelost".

En nog natuurlijker stelt u een zin verder "de vrije handel" is het antwoord op alles.


Sorry, maar ondanks dat ik u qua intelligentie en opleiding véél hoger inschat dan mezelf, ga ik toch haaks in op wat u hier ponneert.



Ten eerste; gaat U uw kinderen in lijn zetten om de start te geven om de 9miljard op te lossen? En dan mag je dat nog bezien in de twee richtingen;
'oplossers' of 'opgelosten'.
Ik alvast niet.

En ik vind het een schande dat er op onze bol mensen rondlopen, die -letterlijk- een zwembad kunnen vullen met 1000dollarbiljetten en nòg meer moeten hebben , ten koste van alles dat in de weg staat; milieu, mensen, dieren, ethiek, laat staan dat ze enig moreel besef zouden hebben
"apres moi le déluge"
is het motto van de dag.
Poen pakken zoveel je kan, coke snuiven per kilo, grieten vogelen �* volonte en met een dikke bak over de weg vliegen en iedereen met een kleinere auto de pas snijden.
(tot die dan eens uitstapt aan 't rood licht...)

-sta me toe om te stellen dat het veel complexer is dan dit he!? Men begint heden ten dage òorlogen, men corrumpeert politici om niet te zeggen heelder regeringen, men sluit gebieden af van water en voedsel... voor geldgewin.

D�*t is de yuppie-mentaliteit vandaag de dag en de reden waarom we zitten waar we zitten.



Ik hoop toch dat u inziet dat 'vrije markt' en nòg meer poen pakken niet de oplossing gaat zijn voor het probleem waar we nu mee zitten.
Met 7 miljard op onze bol is de tijd van 'wij' en 'zij' echt wel voorbij aan het geraken.
We gaan moeten samenwerken om er iets van te maken.
Natuurlijk dat de dikken liever nog wat alleen willen voortspelen.
Maar voor ze hun veto stellen om samen te werken, laten we eerst eens kijken hoe het gekomen is dat de dikken zo dik zijn kunnen worden en of dat wel ethisch en moreel zo verantwoord was.
Zullen we dan s�*men beslissen wat we met de 'dikken' gaan doen?
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 20:11   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Cynisme is u toch niet onbekend, mag ik hopen?
Ik ben inderdaad nogal cynisch aangelegd, maar HIER was ik doodserieus.

Als iets subsidies nodig heeft, wil dat zeggen dat het verlieslatend is. Iets dat verlieslatend is wil zeggen dat het meer waarde opdoet dan het schept, en dus netto waarde vernietigt.

Iets dat dus nodig heeft van gesubsidieerd te worden is dus iets dat waarde vernietigt.

Twee voorbeelden:
- koolmijnen in Spanje
- bankroete banken

In de twee gevallen is het veel beter om de handel op zijn snuit laten te gaan.

Dat wil niet zeggen dat ik ongevoelig ben voor het menselijke leed dat daarmee gepaard gaat. Maar menselijk leed mag geen excuus zijn om NOG MEER omzeep te helpen, en dat is wat je doet als je verlieslatende dingen drijvende wil houden met belastingsgeld. Of het nu banken of mijnen zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 20:24   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Je opmerkingen mbt het terug in zwang geraken van steenkool vs crisis begrijp ik niet goed.
Als mensen geen geld hebben, stoken ze op de goedkoopst mogelijke manier. Da's logisch en normaal.
Het punt is dat steenkool uit Spaanse mijnen te duur is zolang die mijnwerkers ginder veel meer verdienen dan Chinese mijnwerkers.

De dag dat ze zo arm zijn als job, en voor een zakske steenkool in de mijn willen kruipen, zal die mijn ginder weer rendabel worden he.

Citaat:
Maar soit, U vind het logisch dat de mensen die zwemmen in het geld, daar niets van af willen staan?
Eh, ja. En dat die die niet zwemmen in 't geld, ook niks willen afstaan. Ik vind iets moeten afstaan voor niks nogal een eigenaardige manier van doen. Tenzij je er zelf voor kiest natuurlijk.

Citaat:
En natuurlijk zegt u iets later; "we zullen dan niet meer met 9 miljard zijn, het probleem heeft zichzelf opgelost".
Het punt is dat mensen die jammeren dat we zullen doodvallen als we met 9 miljard zijn want niet genoeg water, eten en dergelijke, zouden toch moeten beseffen dat het probleem zichzelf dan oplost.

Wat je EIGENLIJK wil zeggen is dat we ondertussen nogal zullen afzien. Dat is juist, en vervelend. Dan komt het erop neer proberen ervoor te zorgen dat het niet gij, maar een andere is die moet afzien he. En moge de beste winnen.

Citaat:
En nog natuurlijker stelt u een zin verder "de vrije handel" is het antwoord op alles.
Omdat vrije handel een van de weinige manieren is om er zeker van te zijn dat niemand tegen zijn goesting waarde moet vernietigen.

Citaat:
Ten eerste; gaat U uw kinderen in lijn zetten om de start te geven om de 9miljard op te lossen? En dan mag je dat nog bezien in de twee richtingen;
'oplossers' of 'opgelosten'.
Ik alvast niet.
Ik zal er alles voor doen opdat het de kinderen van de buurman zijn. (Maar hij zal natuurlijk ook hetzelfde proberen: moge de beste winnen he).

Citaat:
En ik vind het een schande dat er op onze bol mensen rondlopen, die -letterlijk- een zwembad kunnen vullen met 1000dollarbiljetten en nòg meer moeten hebben , ten koste van alles dat in de weg staat; milieu, mensen, dieren, ethiek, laat staan dat ze enig moreel besef zouden hebben
"apres moi le déluge"
is het motto van de dag.
Dat kunnen ze enkel maar onder bescherming van staatsprivileges. Want anders lukt dat niet. Je kan in een vrije maatschappij niks van iemand anders afpakken. Ze kunnen de dingen die in de weg staan zonder staatsgeweld niet opzij zetten he.

Citaat:
-sta me toe om te stellen dat het veel complexer is dan dit he!? Men begint heden ten dage òorlogen, men corrumpeert politici om niet te zeggen heelder regeringen, men sluit gebieden af van water en voedsel... voor geldgewin.
Je zegt het zelf: oorlog, dat zijn dingen van staten ; gecorrumpeerde politici, dat zijn dingen van staten. Gebieden afsluiten van water en voedsel, dat zijn dingen van staten. Dat heeft ALLEMAAL NIKS TE MAKEN met vrij handelen en wederzijds gunstige akkoorden sluiten.

Citaat:
D�*t is de yuppie-mentaliteit vandaag de dag en de reden waarom we zitten waar we zitten.
Nee, de reden waarom we zitten waar we zitten komt enkel en alleen van het feit dat er teveel staatsmacht is, in handen van uiteraard corrupte mensen (macht is ALTIJD in handen van corrupte mensen) ; die zich veel te veel moeien met de vrijheden van anderen, om sommigen uit te persen en anderen rijk te maken, tegen de wil in van zij die uitgeperst worden, maar onder staatsgeweld.


Citaat:
Ik hoop toch dat u inziet dat 'vrije markt' en nòg meer poen pakken niet de oplossing gaat zijn voor het probleem waar we nu mee zitten.
Het eigenaardige is dat alles wat je opgesomd hebt, het tegendeel is van vrije markt, maar dat de dwingelanden die voor die problemen gezorgd hebben, U toch maar laten slikken dat het de schuld is van de "vrijheid van de mensen" die dus nog meer moet beperkt worden.

Citaat:
Met 7 miljard op onze bol is de tijd van 'wij' en 'zij' echt wel voorbij aan het geraken.
We gaan moeten samenwerken om er iets van te maken.
Natuurlijk dat de dikken liever nog wat alleen willen voortspelen.
Die dikken, dat zijn zij die de dwingeland spelen (ttz, de staatsmacht hebben) en mensen dwingen om dingen tegen hun wil te doen.

Citaat:
Maar voor ze hun veto stellen om samen te werken, laten we eerst eens kijken hoe het gekomen is dat de dikken zo dik zijn kunnen worden en of dat wel ethisch en moreel zo verantwoord was.
Zullen we dan s�*men beslissen wat we met de 'dikken' gaan doen?
Inderdaad. Maar die dikken, dat is waar jij nog meer om zit te vragen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 20:56   #50
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Het is niet aan de overheid om stervende industrieën (en achterhaalde energiebronnen) kunstmatig in leven te houden door een belastingsbetaler-infuus.
Het is wel aan de overheid om in combinatie met bazenoverleg begeleiding en omscholing te voorzien. Wees maar gerust dat ze een serieuze sluitingspremie gaan krijgen ook. Vandaar dat collectief verzet wel zin heeft.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 23:40   #51
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Er is geen alternatief. De kolenmijnen moeten dicht. Het is niet alleen een Spaans probleem.
Helaas.

Je moet de economie in breed Europees perspectief zien.
Ja, in het perspectief van het groot kapitaal, zoals banken, die ten alle tijde recht gehouden moeten worden en dit ten koste van een bevolking, die met hun idiote beleggingen niets te maken hebben.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 00:03   #52
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
waar gaan we dit soort onzin plaatsen in uw romantische koninginnenliefhebber poëzie ?

de naam is "solidariteit". een begrip dat misschien moeilijk te vatten is in uw droomwereld van prinsesjes en koninginnen.

en over het uiterlijk van iemand zo plat gaan lachen gaan we pas doen als jij een foto van jouw smoel hier eens zet. "
Dat durft ze niet.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 00:11   #53
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gezien de snellere denucleairisering gaan we nogal wat hercarbonisatie mee maken hoor.

Het enige probleem is dat Spaanse mijnwerkers veel te duur zijn vergeleken met Chinese mijnwerkers.
De enige oplossing voor onze problemen hier in Europa is dat er in China opstand komt, dat ginder betoogt word voor hogere lonen.
Immers, tegen slavenlonen kunnen wij onmogelijk concurreren.
Of we zouden zelf ook van die zwoegende slaafjes en miertjes moeten worden als die Aziatische menselijke werkmachienen.
Terug afzakken naar de barbaarse tijden van Daens, terug naar Charles Dickens en Emile Zola-toestanden.
Toen de baas oppermachtig en stinkend rijk was, en den arbeider miserabel, analfabeet, en vroeg dood.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 00:15   #54
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Maar verlieslatende banken moeten wel vol geld gepompt worden, natuurlijk.
Niet dat ik zo pro kolen ben.
Maar 't is toch weer frappant;
de gewone werkende man kan zijn plan maar trekken en wordt veroordeeld tot de bedelstaf,
de dikke bankdirecteur wordt financieel met miljarden -waardoor het land an sich zelf in moeilijkheden komt,- gesteund.

Politie heeft met rubberkogels geschoten?
Men moest met een miljoen op straat komen en tegen die kerels zeggen;
"Geef uw wapens nu aan ons, of we maken jullie -samen met het regime dat jullie verdedigen- �*llemaal kapot."
Het zit er aan te komen vrees ik. Wie gelooft ook maar één moment dat de gehele Europese bevolking het gaat pikken om de volgende twee of driehonderd jaar de broeksriem aan te spannen, en keihard te gaan werken, om een kaste van bankiers vet te mesten, zogezegde schulden af te betalen ?
In Griekenland is er dagelijks geweld op straat, in Spanje word het elke dag erger, en dat zal zo verlopen in elk land waar het slecht(er) gaat.
Mensen die honger hebben, en hopeloos zijn, die breken heel het kot af.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 00:18   #55
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik ben veel meer solidair dan gij je zou kunnen voorstellen.
En ik ga mn uiterlijk hier niet plaatsen, want als er een iets is wat men bij het aanschouwen van mijn uiterlijk niet zal doen, dan is dit lachen. Enkel verzuchten van het benijden of van het hunkeren.
Solidair, gij ? Met het koningsgespuis ja.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 09:23   #56
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
De enige oplossing voor onze problemen hier in Europa is dat er in China opstand komt, dat ginder betoogt word voor hogere lonen.
Immers, tegen slavenlonen kunnen wij onmogelijk concurreren.
Of we zouden zelf ook van die zwoegende slaafjes en miertjes moeten worden als die Aziatische menselijke werkmachienen.
Terug afzakken naar de barbaarse tijden van Daens, terug naar Charles Dickens en Emile Zola-toestanden.
Toen de baas oppermachtig en stinkend rijk was, en den arbeider miserabel, analfabeet, en vroeg dood.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 09:38   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Solidair, gij ? Met het koningsgespuis ja.
Je kan royalist zijn én solidair
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 10:09   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Het probleem in België dan is, dat elke werknemer wel voor iets of wat gesubsidieerd is. Je bent gehandicapt, allochtoon, laaggesschoold, 50+ en met als toppunt het dienstenchequesysteem. Ik hou mijn hart vast voor als dat ooit instort.
Ik vind het geen probleem dat arbeidsplaatsen gesubsidieerd worden.
Het wordt pas een probleem als de opbrengst van die arbeidsplaats lager wordt dan de subsidie.
In dit geval de steenkool inkopen + de werkloosheidsuitkering en ontslagpremie voor de mijnwerkers lager is dan die zelf te produceren. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat men het werk in steenkoolmijnen voor het plezier doet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 10:12   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Akoord maar niet op deze manier als nu in Spanje gebeurt.
En hoe gebeurd het dan wel ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 10:12   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is wel aan de overheid om in combinatie met bazenoverleg begeleiding en omscholing te voorzien. Wees maar gerust dat ze een serieuze sluitingspremie gaan krijgen ook. Vandaar dat collectief verzet wel zin heeft.
Als je schrijft "het is aan de overheid" dan bedoel je eigenlijk "het is aan de productieven om te betalen".

Nu mijn vraag aan U: tussen iemand die productief is en waarde produceert voor anderen, en iemand die onderhouden wordt door die productieven om waarde te vernietigen (maw, die subsidies krijgt), waarom is het dan nog eens aan die productieve om nog een goed stuk van zijn waardecreatie af te geven om die onproductieve die al een tijd op zijn kosten aan het leven was, nog eens een schoon premie te geven en een omscholing, terwijl die productieve dat op zijn eigen gedaan heeft ?

Als ik als bakker brood bak, en geregeld broden heb moeten afgeven voor niks om de buur die als bezigheid heeft om auto's in de prak te rijden (waardevernietiging) en daar uiteraard niet kan van leven, zijn activiteit laten voort te zetten, waarom moet ik hem nog eens grote manden brood extra geven als er beslist wordt dat ik ermee mag stoppen om hem broden te blijven geven om auto's kapot te rijden ? En hem verder zijn omscholing tot bakker te laten betalen terwijl hij verder op mijn brood voor niks verderleeft ?

Jij vindt het gerechtvaardigd dat die gast die al 20 jaar auto's kapot doet en hiervoor door mij betaald wordt, nog eens serieus mag komen betogen opdat ik bovendien een serieuze premie mag ophoesten om hem te laten stoppen met auto's kapot te doen, en verder nog eens zijn omscholing mag ophoesten ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be