Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2016, 11:58   #4081
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het mobiel personeel krijgt meer rustdagen dan het kantoorpersoneel, dus je hoort hen niet klagen. Mensen die graag een 9 tot 5 job hebben weten dat ze niet te veeleisend moeten zijn.
Het voorstel kwam van de vakbonden, iedereen weet dat. En de directie heeft het aanvaard, iedereen had genoeg van de stakingen en de onrust.
Dat doet allemaal niet terzake, u zit weer lustig rond de pot te draaien. Gaat u mij nu zeggen dat jarenlang die twee extra feestdagen niet gecompenseerd werden voor het operationele personeel?

Iedereen was vooral de gijzelingsactie door een miniem deel van het personeel beu. De verhalen uit Wallonië waren weer schrijnend waar mensen werden bedreigd, de werkplaatsen geblokkeerd,... een regelrechte schande die dictatuur van de minderheid.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 12:10   #4082
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat doet allemaal niet terzake, u zit weer lustig rond de pot te draaien. Gaat u mij nu zeggen dat jarenlang die twee extra feestdagen niet gecompenseerd werden voor het operationele personeel?

Iedereen was vooral de gijzelingsactie door een miniem deel van het personeel beu. De verhalen uit Wallonië waren weer schrijnend waar mensen werden bedreigd, de werkplaatsen geblokkeerd,... een regelrechte schande die dictatuur van de minderheid.
Helemaal geen minderheid, zelfs de meeste werknemers die niet staakten steunden deze acties. Weinigen, ook ik niet, zagen het zitten elke dag te staken. Ik heb in totaal 3 dagen gestaakt en dat scheelt een goede 300 euro op de boterham.
Nogmaals, en voor de laatste keer, we krijgen volgend jaar exact evenveel rusten als dit jaar en vorig jaar, dat heeft m'n chef bevestigd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 12:14   #4083
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Klopt niet.

Jouw claims over BE versus UK, die je enkele bladzijden terug nog maar gemaakt heb, tonen dat al aan. Die claims maak je, maar die toon je nergens en die heb je tot hiertoe ook nooit aangetoond. Sterker nog, omdat hetgeen ik je zeg je niet aanstaan, claim je continue dat ik geen uitspraken mag doen over BE versus UK, omdat ik geen unversitaire onderzoeksinstelling ben en ik bijgevolg geen volledig zicht zou hebben, maar dat weerhoudt je er niet van om zelf wel uitspraken te doen.

Dus nee, je geeft geen bronnen, laat staan dat je jouw gedoe met bronnen onderbouwt. Je selecteert en intepreteert enkel datgene dat je uitkomt uit bronnen. Verder zou je alles wat niet in je kraam past ontkennen bij monde van je eigen, onmetelijke referentiële waarde.

En dan hebben we het nog niets over je vroegere claims genre "elk ticket in UK is duurder" die vroeger al compleet debunked werden.
Mensen die deze draad gevolgd hebben kunnen zelf zien dat je aan het zeveren bent.
Jij bent inderdaad geen universitaire onderzoeksinstelling. Het VK doet het slecht in universitaire vergelijken met Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Zweden, etc. Van die laatste landen kan België wel iets leren, van het VK dus niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 12:26   #4084
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen die deze draad gevolgd hebben kunnen zelf zien dat je aan het zeveren bent.
Jij bent inderdaad geen universitaire onderzoeksinstelling. Het VK doet het slecht in universitaire vergelijken met Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Zweden, etc. Van die laatste landen kan België wel iets leren, van het VK dus niet.
Mensen die deze draad gevolgd hebben, weten evenzeer dat jij een fervent aanhanger bent van Goebbels-technieken .

Je demonstreerde ze niet alleen in de posts waarover ik het had, je demonstreert ze hier opnieuw. Jij claimt immers dat je altijd bronnen aangeeft, maar wanneer ik je dan wijs op verschillende posts waar je dat niet doet, dan begin je weer vlotjes over iets anders te lullen.

Dus nee, bij deze geef je dat mooi zelf toe: jij post niet altijd bronnen.

En klopt, ik ben geen universitaire onderzoeksinstelling, maar dat ben jij nog minder. Als ik geen onderbouwde statements mag maken over UK versus BE omwille van die reden, dan zijn jouw niet onderbouwde claims over BE versus UK nog pakken minder waard.

En de cijfers tonen aan de BE het nog pakken slechter doet dan UK. Dus jazeker, BE kan wel degelijk iets leren van UK.
Je mag dat proberen te ontkennen uiteraard, maar dan ga je opnieuw bronnen moeten posten, die mijn bronnen tegen spreken en die heb je niet .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 12:32   #4085
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Mensen die deze draad gevolgd hebben, weten evenzeer dat jij een fervent aanhanger bent van Goebbels-technieken .

Je demonstreerde ze niet alleen in de posts waarover ik het had, je demonstreert ze hier opnieuw. Jij claimt immers dat je altijd bronnen aangeeft, maar wanneer ik je dan wijs op verschillende posts waar je dat niet doet, dan begin je weer vlotjes over iets anders te lullen.

Dus nee, bij deze geef je dat mooi zelf toe: jij post niet altijd bronnen.

En klopt, ik ben geen universitaire onderzoeksinstelling, maar dat ben jij nog minder. Als ik geen onderbouwde statements mag maken over UK versus BE omwille van die reden, dan zijn jouw niet onderbouwde claims over BE versus UK nog pakken minder waard.

En de cijfers tonen aan de BE het nog pakken slechter doet dan UK. Dus jazeker, BE kan wel degelijk iets leren van UK.
Je mag dat proberen te ontkennen uiteraard, maar dan ga je opnieuw bronnen moeten posten, die mijn bronnen tegen spreken en die heb je niet .
Ik zal NOGMAALS herhalen, ik heb hier al talloze malen aangetoond, met de nodige bronnen en links, dat het VK het pakken slechter doet dan FR, DU, ZW, NL, etc. Dus, NOGMAALS, waarom zouden wij dan het VK als voorbeeld moeten nemen en niet die andere landen die het veel beter doen? En draai nu eens niet rond de pot maar antwoordt op die simpele vraag.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 12:58   #4086
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zal NOGMAALS herhalen,
Nogmaals herhalen en aantonen dat je nog maar eens de Goebbels gata uithangen?

Citaat:
ik heb hier al talloze malen aangetoond, met de nodige bronnen en links, dat het VK het pakken slechter doet dan FR, DU, ZW, NL, etc.
En je hebt hier al talloze, ettelijke keren aangetoond dat je wel de mond vol hebt van UK versus BE, maar dat je nergens ook maar enige bron of link hebt om dat aan te tonen. Je claimt in het honderd, je ontkent wat anderen je aanreiken, je negeert wat anderen zeggen onder het mom van "jij kan niet vergelijken", maar dat let je nergens om zelf wel ongefundeerd te gaan claimen en vergelijken.

Zolang jij geen bronnen en/of linken gaat beginnen posten, die je claims over BE versus UK ondersteunen, ga je dat in je gezicht gesmeten blijven krijgen. Easy as that. En daar gaat nog duizend keer herhalen dat je iets anders post over andere landen, je nooit ofte nimmer bij helpen.

Citaat:
Dus, NOGMAALS, waarom zouden wij dan het VK als voorbeeld moeten nemen en niet die andere landen die het veel beter doen? En draai nu eens niet rond de pot maar antwoordt op die simpele vraag.
Waarom? Omdat UK een pak goedkoper is dan BE. Dat tonen de cijfers zwart op wit aan.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 13:05   #4087
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht



Waarom? Omdat UK een pak goedkoper is dan BE. Dat tonen de cijfers zwart op wit aan.
NOGMAALS, ik ken geen enkele wetenschappelijke vergelijking van de 2.

Ik zie wel dat het VK het slechter doet dan al die landen die ik hier opgesomd heb, dat is wetenschappelijk bewezen. DUS, waarom zou België aan het VK een voorbeeld moeten nemen en niet aan die andere landen?

Stel nu Jan 8 op 10 heeft, en Piet 6 op 10, Jos weet nog niet hoeveel hij heeft. Moet Jos dan een voorbeeld nemen aan Jan of aan Piet?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 13:11   #4088
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
NOGMAALS, ik ken geen enkele wetenschappelijke vergelijking van de 2.
Het let jou niet om exact de tegenovergestelde statements te maken, dus dat is een flauw excuus om niet op de kern van de zaak in te gaan.
Wil je ontkennen wat ik zeg in die vergelijking, reageer dan to the point en weerleg hetzij de bronnen hetzij de redenering op basis van bronmateriaal en objectieve maatstaven.

Citaat:
Ik zie wel dat het VK het slechter doet dan al die landen die ik hier opgesomd heb, dat is wetenschappelijk bewezen. DUS, waarom zou België aan het VK een voorbeeld moeten nemen en niet aan die andere landen?
Simpelweg omdat ze goedkoper zijn dan BE.
Als BE zelfs niet eens als de UK kan presteren, waarom zouden ze dan nog maar proberen te presteren als andere, naar jouw zeggen, nog betere landen?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 13:16   #4089
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Simpelweg omdat ze goedkoper zijn dan BE.
Je maakt een grapje?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 13:34   #4090
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je maakt een grapje?
Nee hoor, hij meent het echt. Ik ga er niet meer op in gaan, het is hopeloos.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 13:35   #4091
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Helemaal geen minderheid, zelfs de meeste werknemers die niet staakten steunden deze acties. Weinigen, ook ik niet, zagen het zitten elke dag te staken. Ik heb in totaal 3 dagen gestaakt en dat scheelt een goede 300 euro op de boterham.
Nogmaals, en voor de laatste keer, we krijgen volgend jaar exact evenveel rusten als dit jaar en vorig jaar, dat heeft m'n chef bevestigd.
Al de spoorwegmedewerkers die ik heb gesproken konden alleen hun diepste minachting uiten over de staking. Gaande van treinbestuurders, treinbegeleiders,... allemaal waren ze tegen de acties. Niet voor niks was er in Vlaanderen nauwelijks hinder, er was nauwelijks iemand die wilde staken.

Dus u kreeg tot voor kort twee volledige dagen minder verlof dan het kantoorpersoneel? Antwoord nu eens op de duidelijke vraag met een gewoon antwoord zonder rond de pot te draaien.

Sterke master bent u wel, als u in een ploegensysteem werkt bij de NMBS of NS, al naargelang.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 14:04   #4092
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, hij meent het echt. Ik ga er niet meer op in gaan, het is hopeloos.
Je hebt de data, de redenering en de bronnen gekregen; aan jou om ze te weerleggen . Iets wat je, ondanks die weken en maanden dat die data al beschikbaar is, nog steeds niet hebt weten te doen.

Dat het hopeloos is om dat te doen, dat weet mijn kleine teen ook wel. Dat zeker jij dat niet gaat doen, dat staat in de sterren geschreven. Maar goed, 't is niet dat we je kunnen verdenken van een beetje inhoud ter zake, dus veel meer dan dat kunnen we ook niet verwachten eh .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 14:40   #4093
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben de enige die alles dat ik zeg met bronnen onderbouw, ook logisch als historicus, dat is het eerste wat men ons leert.
Dus een economische historicus.

Het is niet omdat men iets leert dat men dat ook (juist) toepast.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 14:41   #4094
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat een gewauwel.
Mobiel personeel werkt op feestdagen, zondagen, etc. maakt allemaal niet uit. Ze worden daar wel voor vergoed, en krijgen hun rustdagen op andere dagen. Zoals ik al zei de meeste werken meer dan 8 uur per dag, en ook die extra uren worden meegerekend in de berekening van het aantal rustdagen.
Een feestdag of zondag betekent gemiddeld 100 euro extra, dus de meeste werken graag op die dagen, ik ook trouwens.
U geeft dus toe dat u enkele postings eerder de nagel misgeslagen hebt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 14:42   #4095
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het mobiel personeel krijgt meer rustdagen dan het kantoorpersoneel, dus je hoort hen niet klagen. Mensen die graag een 9 tot 5 job hebben weten dat ze niet te veeleisend moeten zijn.
Het voorstel kwam van de vakbonden, iedereen weet dat. En de directie heeft het aanvaard, iedereen had genoeg van de stakingen en de onrust.
Iedereen? En PM dan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 14:43   #4096
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zou graag Patrick zelf aan het woord horen als het over hemzelf gaat.
Misschien dat hij ooit VB was, maar de kans is groot dat hij nu, net als velen, PVDA gaat stemmen. Mensen zijn nooit te oud om te leren.
Hij zal staven dat hij lid is van het Vlaams Belang.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 14:44   #4097
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Helemaal geen minderheid, zelfs de meeste werknemers die niet staakten steunden deze acties. Weinigen, ook ik niet, zagen het zitten elke dag te staken. Ik heb in totaal 3 dagen gestaakt en dat scheelt een goede 300 euro op de boterham.
Nogmaals, en voor de laatste keer, we krijgen volgend jaar exact evenveel rusten als dit jaar en vorig jaar, dat heeft m'n chef bevestigd.
Dan moet uwe chef dringend keren lezen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 14:46   #4098
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen die deze draad gevolgd hebben kunnen zelf zien dat je aan het zeveren bent.
Jij bent inderdaad geen universitaire onderzoeksinstelling. Het VK doet het slecht in universitaire vergelijken met Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Zweden, etc. Van die laatste landen kan België wel iets leren, van het VK dus niet.
Net zoals een trein die in België en Nederland rijdt geen internationale trein is.


hahahahaha
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 16:02   #4099
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus een economische historicus.

Het is niet omdat men iets leert dat men dat ook (juist) toepast.
Nochtans leert men vooral dat je ook al je bronnen moet weergeven en moet stipuleren wat je er precies uithaalt en wat je links laat liggen. Hopelijk heeft hij niet aan de KUL gestudeerd want dan degradeert hij ook mijn diploma...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 16:47   #4100
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Al de spoorwegmedewerkers die ik heb gesproken konden alleen hun diepste minachting uiten over de staking. Gaande van treinbestuurders, treinbegeleiders,... allemaal waren ze tegen de acties. Niet voor niks was er in Vlaanderen nauwelijks hinder, er was nauwelijks iemand die wilde staken.

Dus u kreeg tot voor kort twee volledige dagen minder verlof dan het kantoorpersoneel? Antwoord nu eens op de duidelijke vraag met een gewoon antwoord zonder rond de pot te draaien.

Sterke master bent u wel, als u in een ploegensysteem werkt bij de NMBS of NS, al naargelang.
Ik kan enkel zeggen dat ik als onregelmatig beschouwd wordt omdat ik bijna dagelijks naar Nederland moet. Dit zijn dus dagen van 9 uur of meer, maar wordt gecompenseerd net zoals voor machinisten, treinbegeleiders, etc. Ik ben contractueel begonnen, maar eiste dat ik statutair kon worden, anders ging ik iets anders zoeken, ze zijn daarop ingegaan, en daarom blijf ik nu bij de NMBS. Ik werkte vroeger ook voor Thalys, toen die privé werden kreeg ik de kans om voor hen te gaan werken, maar dan zou ik in Parijs moeten gaan wonen, en dat kwam privé niet goed uit, ook een vreselijk dure stad.
Zoals de meeste historici heeft m'n werk weinig te zien met m'n studies, maar er was enkel een universitair diploma vereist, zonder specificatie.
En meer ga ik er niet over zeggen.
We hebben meer vrije dagen dan kantoorpersoneel, omdat we langere dagen werken, en onregelmatig.

Niet iedereen vindt staken de juiste methode, maar IEDEREEN die ik sprak deelt de onvrede over de voorgestelde maatregelen door de directie en de regering.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juli 2016 om 16:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be