Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2004, 15:08   #1
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Wat is de meest consequente houding die rechts moet aannemen t.a.v De V.S.A?
Het rechts/nationalistische kamp is verdeeld. De enen zijn echte anti-amerikanen, anderen zijn Atlantisten.
Moeten we als nationalisten onze roots in ere houden en Mc-World bestrijden, of moeten we de kernstaat van onze beschaving trouw blijven?
Moeten we concurreren zoals altijd, of samenwerken, om krachtdadiger te kunnen concurreren met de rest van de wereld?
Hebben we nog veel banden met Amerika, horen we er wel bij?

Allez, voer genoeg om een discussie op te starten denk ik.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 15:28   #2
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Wat is de meest consequente houding die rechts moet aannemen t.a.v De V.S.A?
We moeten kritisch zijn tegenover beslissingen die de VSA neemt, maar ook goede beslissingen erkennen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Moeten we als nationalisten onze roots in ere houden en Mc-World bestrijden, of moeten we de kernstaat van onze beschaving trouw blijven?
Ik zou Amerika zeker niet beschouwen als de kernstaat van onze beschaving. Ik denk dat er andere landen zijn die dit wel zijn.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Moeten we concurreren zoals altijd, of samenwerken, om krachtdadiger te kunnen concurreren met de rest van de wereld?
Europa moet samenwerken om op een economische manier te kunnen concureren met de rest van de wereld. Ook moet er een sterke militaire EU komen die moet samenwerken met de VSA.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hebben we nog veel banden met Amerika, horen we er wel bij?
De meeste Europese landen hebben steeds minder en minder banden met Amerika, maar natuurlijk hebben we hier uitzonderingen op zoals GB.


Tot slot nog zeggen dat ik geen anti-Amerikaan ben, maar wel pro-Europa. Dus m.a.w. een sterk Europa dat een alternatief moet kunnen bieden naast de VSA.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 15:36   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Ik zou Amerika zeker niet beschouwen als de kernstaat van onze beschaving. Ik denk dat er andere landen zijn die dit wel zijn.
Wat is dan de Kernstaat?
Ik blijf het (voorlopig) bij Amerika houden.
Als ze Westerse Vlaggen verbranden zit er altijd een Amerikaanse bij, de Westerse waarden (waarmee autochtone waarden botsten) zijn 9 keer op 10 geïmporteerd door Amerikanen.
Technologisch en Militair zitten we toch ook wel ver achterop.
En economisch zijn we ook zeer sterk afhankelijk van hen. Ook al hebben we een groter potentieel (2 keer zo groot dacht ik) hangt onze economie af van het vertrouwen van de Amerikaanse consument.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 15:41   #4
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Ik zou Amerika zeker niet beschouwen als de kernstaat van onze beschaving. Ik denk dat er andere landen zijn die dit wel zijn.
Wat is dan de Kernstaat?
Ik blijf het (voorlopig) bij Amerika houden.
Als ze Westerse Vlaggen verbranden zit er altijd een Amerikaanse bij, de Westerse waarden (waarmee autochtone waarden botsten) zijn 9 keer op 10 geïmporteerd door Amerikanen.
Technologisch en Militair zitten we toch ook wel ver achterop.
En economisch zijn we ook zeer sterk afhankelijk van hen. Ook al hebben we een groter potentieel (2 keer zo groot dacht ik) hangt onze economie af van het vertrouwen van de Amerikaanse consument.
Wat bedoelt u met beschaving?
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 16:28   #5
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

De Westerse Beschaving (wat anders?)
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 19:11   #6
H. Guderian
Banneling
 
 
H. Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
Standaard

Radicaal anti-atlantistisch!

Reden: voornaamste kenmerk van rechts = anti-egalitarisme.

De VS dringt de wereld egalitarisme op in economie, massaconsumptie, sociaal gedrag,... We worden een cultureel beeld van de VS met hun materialistsch individualisme opgedrongen via de overheersende macht van Hollywood.

De VS is helemaal niet de kernstaat van onze beschaving en is dat nooit geweest. Het is een spinn-off ervan, waaruit de waardevolle elementen verdwenen en de meest verderfelijke versterkt en gepropageerd werden.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 19:16   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Welke zijn dan de meest waardevolle elementen?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 19:25   #8
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
De Westerse Beschaving (wat anders?)
En wat zijn de kenmerken van de Westerse Beschaving volgens uM
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 19:25   #9
H. Guderian
Banneling
 
 
H. Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Welke zijn dan de meest waardevolle elementen?
Aandacht voor traditie, eigenheid, aandacht voor de volksgemeenschap en behoud van sociale controle. Het verder kijken, oordelen en nastreven dan het materiële eigenbelang. Het voortbrengen van hoogwaardige kunst en cultuur ipv kunst en cultuur als een consumptieproduct te beschouwen.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 14:11   #10
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
De Westerse Beschaving (wat anders?)
En wat zijn de kenmerken van de Westerse Beschaving volgens uM
-We hebben een Klassieke erfenis, die we rechtstreeks geërfd hebben van Rome. De Orthodoxe beschaving, of de Islam hebben die erfenis gekregen via Byzanthium, wat wel een verschil is.
-Het Westers Christendom : Het Katholicisme en het Protestantisme hebben hun sporen nagelaten.
-de Europese talen, het Latijn en Gremaans, zijn ook beschavingselementen die we vooral in het Westen kennen.
-De scheiding van de Geestelijke en Wereldlijke macht is ook iets typerends, de kerk naast de staat. Enkel de Hindoes kennen dit ook .
- Ons recht, gebasseerd op het Romeins recht en het constitutionalsime en het geloof in mensenrechten is ook een westers fenomeen.
-Sociaal pluralisme en de bijhorende vertegenwoordigende lichamen is ook typisch westers.
-Ook het individualisme is het sterkst vertegenwoordigd in het westen, zo sterk dat er zelfs westerlingen tegen zijn, nietwaar, Guderian

Dit zijn volgens mij de meest belangrijke kenmerken van onze beschaving.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 14:16   #11
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

En wat zijn de kenmerken van de Westerse Beschaving volgens uM
-We hebben een Klassieke erfenis, die we rechtstreeks geërfd hebben van Rome. De Orthodoxe beschaving, of de Islam hebben die erfenis gekregen via Byzanthium, wat wel een verschil is.
-Het Westers Christendom : Het Katholicisme en het Protestantisme hebben hun sporen nagelaten.
-de Europese talen, het Latijn en Gremaans, zijn ook beschavingselementen die we vooral in het Westen kennen.
-De scheiding van de Geestelijke en Wereldlijke macht is ook iets typerends, de kerk naast de staat. Enkel de Hindoes kennen dit ook .
- Ons recht, gebasseerd op het Romeins recht en het constitutionalsime en het geloof in mensenrechten is ook een westers fenomeen.
-Sociaal pluralisme en de bijhorende vertegenwoordigende lichamen is ook typisch westers.
-Ook het individualisme is het sterkst vertegenwoordigd in het westen, zo sterk dat er zelfs westerlingen tegen zijn, nietwaar, Guderian

Dit zijn volgens mij de meest belangrijke kenmerken van onze beschaving.
Dus dan is de kernstaat van onze beschaving toch eerder in Europa, dan in de VSA.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 14:22   #12
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Verklaar u nader
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2004, 14:46   #13
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Stad Antwerpen
Berichten: 862
Standaard

Zéér Pro-Atlantistisch!!! Ons parlementair democratisch systeem gebaseerd op de cultuur en traditie van de Joods-Christelijke waarden dient verdedigd te worden. De V.S, Israël en Europa delen die waarden en samen staan we sterk tegen een steeds onveilig wordende wereld!!!
__________________
Bluelagune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 10:01   #14
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

De houding moet er één zijn van vriendelijke concurrentie , zeker geen vijandelijkheid. We hebben geen baat meer bij het Atlantisme in de vorm die ze de laatste 50 jaar aangenomen heeft. Er zijn geen directe dreigingen die we zelf niet aankunnen en waar we dus de NAVO voor nodig hebben. Als er dan weer zo'n proxy president van de Neo Conservatieven aan de macht komen, wordt de NAVO zelfs gebruikt tegen onze belangen. Atlantisme moet gereduceerd worden tot vriendelijke relaties en niet bindende samenwerking. We mogen dan wel elk onze eigen weg opgaan , de VS blijft een natuurlijke bondgenoot.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 14:26   #15
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Atlantisme moet gereduceerd worden tot vriendelijke relaties en niet bindende samenwerking. We mogen dan wel elk onze eigen weg opgaan , de VS blijft een natuurlijke bondgenoot.
Zou ik niet durven zeggen, zolang we zwak blijven zijn we eerder een tegenstander (want ze willen dat zou houden).
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 14:31   #16
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Verklaar u nader
Een aantal berichten geleden zei u dat de VSA de kernstaat is van de beschavind, terwijl u nu net een heleboek kenmerken-voorwaarden op somt voor beschaving die bijna allemaal slaan op Europese landen/landen.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 14:45   #17
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Wat is de meest consequente houding die rechts moet aannemen t.a.v De V.S.A?
Het rechts/nationalistische kamp is verdeeld. De enen zijn echte anti-amerikanen, anderen zijn Atlantisten.
Moeten we als nationalisten onze roots in ere houden en Mc-World bestrijden, of moeten we de kernstaat van onze beschaving trouw blijven?
Moeten we concurreren zoals altijd, of samenwerken, om krachtdadiger te kunnen concurreren met de rest van de wereld?
Hebben we nog veel banden met Amerika, horen we er wel bij?

Allez, voer genoeg om een discussie op te starten denk ik.
Bush is een idioot, zoveel is duidelijk. Bush is echter wel de president van de USA, en of je dat nu leuk vindt of niet, dat moet je aanvaarden.

Amerika kan een goede vriend worden van Vlaanderen, maar dan moet de Vlaamse beweging dringend eens het verschil leren tussen diplomatie en politieke ideologie.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 15:17   #18
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Een aantal berichten geleden zei u dat de VSA de kernstaat is van de beschavind, terwijl u nu net een heleboek kenmerken-voorwaarden op somt voor beschaving die bijna allemaal slaan op Europese landen/landen.
Komen uit, ze slaan ook op de USA
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 15:23   #19
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Bush is een idioot, zoveel is duidelijk. Bush is echter wel de president van de USA, en of je dat nu leuk vindt of niet, dat moet je aanvaarden.
Zijn idiotie is ook fel overdreven mijns insziens.
Op intelligentietests scoorde hij net iets lager dan Gore, en die wordt overal als slim gecatalogeerd.
Bush lijdt wel aan dyslexie, maar durf maar eens zeggen tegen bush-haters dat dyslexie-lijders dommeriken zijn. Je zal eens wat meemaken.
Dat neo-conservatisme is wel idioot (wat wil je, het zijn voormalige marxisten die het uitgevonden hebben), maar om op basis daarvan Bush af te rekenen, en dan alle Islamlanden met fluelen handschoenen aanpakken is lelijk en hypocriet. Als je het dan nog eens doet tegen je belangrijkste bondgenoot... (en dit geldt voor alle Europese en Westerse landen!)
Citaat:
Amerika kan een goede vriend worden van Vlaanderen, maar dan moet de Vlaamse beweging dringend eens het verschil leren tussen diplomatie en politieke ideologie.
Van Vlaanderen wel, een tijdje, van een krachtig Europa niet.
Ofwel houden zij ons zwak, en lopen we achter, ofwel omgekeerd. Zo gaat dat bij grootmachten.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 15:34   #20
*M@g!C*
Burger
 
*M@g!C*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Utopia
Berichten: 126
Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

Ik ben voor een goede samenwerking met de V.S.A., dit om vele redenen oa. militair. Toch ben ik het niet volledig eens met de tè uiterste pro-Israelische politiek die de Amerikanen voeren. Hierin moeten we als Europa neutraal blijven. Economische concurrentie met de V.S.A. zie ik niet zitten, aangezien dit waarschijnlijk tot gevolg zal hebben dat men de EU nog verder wil uitbreiden. En een verdere uitbreiding van de EU is juist datgene wat ik vandaag de dag totaal niet zie zitten.
__________________
'Let the baby have is bottle.' - Homer Simpson
*M@g!C* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be