Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2004, 21:23   #1
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard Het gaat goed met België!

Af en toe laat een BUB'er zich hier gaan en begint te beweren dat de Walen héél goed Nederlands spreken en alleen extremisten niet tweetalig zijn. Nochtans een interessant voorvalletje bij een match van "onze" Rode Duivels:

(13/09/04 - Gazet van Antwerpen)Je zal maar supporter zijn van een van de laatste Belgische symbolen: de nationale voetbalploeg. Blijkt dat er nog wel unitaire voetbalploeg bestaat maar … België al lang niet meer. Dat bewees de politie van Charleroi. Tijdens de jongste match van de Rode Duivels werd Luc Vetters uit Heist-op-den-Berg door de politie opgepakt omdat hij aan de ingang van het stadion twee kaarten gratis aan een vader en zijn zoontje schonk. Vetters en zijn vriend Marc Van Noten werden opgepakt en als echte gangsters met de celwagen afgevoerd op beschuldiging van zwartverkoop van tickets. De vragen die hij later op het politiecommissariaat van Charleroi moest beantwoorden, waren op zijn zachtst gezegd lachwekkend. "Aangezien ik niet zo goed Frans praat en kon kiezen in welke taal het pv zou worden opgesteld, koos ik uiteraard voor mijn moedertaal. De vrouwelijke inspecteur gaf mij een verhoorblad, met hoofding van de politie en het nummer van het proces-verbaal, waarop ik zelf mijn versie van de feiten mocht schrijven. Toen ik daarna een lijst kreeg met vooraf opgestelde vragen, dacht ik echt dat ze me probeerden beet te nemen.", zegt Vetters. Oordeelt u zelf ..."Verhoor in het kader van een opgeroepde supporter", zo lezen we op het proces-verbaal van de politie van Charleroi.

Het is maar een van de vele 'drukfoutjes'.

Wat dacht u van: "Hebt u een handy?" Luc Vetters antwoordde 'neen', omdat hij niet onmiddellijk door had dat een handy Duitse (!) turbotaal is voor een gsm.

Andere vragen luidden: "Had u al een stadion verboden?" en "West u al bij een match verhordt?" Vrij vertaald: "Kreeg u ooit al stadionverbod?" en "Werd u ooit al tijdens een wedstrijd verhoord?"

Verder wilde de politie weten: "Werkt u in een firma die het Tobback gezet benodigt (zekering maatschappij-portier)?" (???)

En: "Met welke voertuig bent u naar de match gekomen en wie was de voerman?" Die wordt ook wel bestuurder genoemd.

Laatste vraag: "Weest u beschadigd?" Zo ja: "Gebruikt u een doktor?" Waarmee de lokale politie van Charleroi uiteraard bedoelde: "Raakte u gewond?" en "Moest u een dokter raadplegen?"...Thierry Goeman
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 21:34   #2
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Het gaat goed met België!
... zei een opgepakte hooligan in Charleroi.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 21:35   #3
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
... zei een opgepakte hooligan in Charleroi.
Die twee kaarten weggaf en werd afgevoerd. Zo moesten er meer hooligans zijn als je t mij vraagt...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 21:40   #4
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Die twee kaarten weggaf en werd afgevoerd. Zo moesten er meer hooligans zijn als je t mij vraagt...
Dat is zijn versie van het verhaal. Wat als ik er niets van geloof?

En wat ga je doen als Vlaanderen onafhankelijk is? De Vlamingen verbieden om de taalgrens over te steken? Een PV in je eigen moedertaal? Vergeet dat al maar.

Als ik in Vlaanderen door politie wordt tegengehouden, dan begin ik ook steeds in het Frans te lullen. "Pardon? Je ne comprends pas monsieur..." Een paar jaar geleden werd ik in Turnhout tegengehouden omdat het licht van men fiets niet werkte. Ik antwoordde steeds in het Frans, waarop de agent me uiteindelijk maar doorgelaten heeft. (ECHT gebeurd!)
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 21:54   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
... zei een opgepakte hooligan in Charleroi.
Oef!

En dan was het nog een supporter van de nationale voetbalploeg...

Onze mensenkenner zal wel gauw een ander en geloofwaardiger verhaal uit zijn mouw schudden want hij ként de flaminganten. 8)
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 21:55   #6
jusbou
Lokaal Raadslid
 
jusbou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: belgië, la Belgique
Berichten: 388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat is zijn versie van het verhaal. Wat als ik er niets van geloof?

En wat ga je doen als Vlaanderen onafhankelijk is? De Vlamingen verbieden om de taalgrens over te steken? Een PV in je eigen moedertaal? Vergeet dat al maar.

Als ik in Vlaanderen door politie wordt tegengehouden, dan begin ik ook steeds in het Frans te lullen. "Pardon? Je ne comprends pas monsieur..." Een paar jaar geleden werd ik in Turnhout tegengehouden omdat het licht van men fiets niet werkte. Ik antwoordde steeds in het Frans, waarop de agent me uiteindelijk maar doorgelaten heeft. (ECHT gebeurd!)
klopt, works like a charm
__________________
[font=Century Gothic]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 21:56   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat is zijn versie van het verhaal. Wat als ik er niets van geloof?

En wat ga je doen als Vlaanderen onafhankelijk is? De Vlamingen verbieden om de taalgrens over te steken? Een PV in je eigen moedertaal? Vergeet dat al maar.

Als ik in Vlaanderen door politie wordt tegengehouden, dan begin ik ook steeds in het Frans te lullen. "Pardon? Je ne comprends pas monsieur..." Een paar jaar geleden werd ik in Turnhout tegengehouden omdat het licht van men fiets niet werkte. Ik antwoordde steeds in het Frans, waarop de agent me uiteindelijk maar doorgelaten heeft. (ECHT gebeurd!)
Lap!
Had ik het niet voorspeld!!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:09   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Lap!
Had ik het niet voorspeld!!
Idd. Het Vlaams onderwijs houdt ons voor den domme. Als ik niet oprecht geïnteresseerd was voor de Franse taal, dan had ik ze ook nooit geleerd. En toegegeven, ik maak ook fouten. Maar dat hindert mij niet om Frans te (durven) spreken. Het is nu eenmaal een wereldtaal, die zeker in Europa, van groot belang is. Het Spaans staat dan wel in de top drie, nog nooit heb ik op privé of werkgebied een Spaans gesprek moeten voeren. Duits, Engels of Frans daarentegen... Een onafhankelijk Vlaanderen zal daar helaas weinig aan veranderen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:10   #9
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
klopt, works like a charm
Je moet er gewoon vanuit gaan dat de meeste flikken Vlaams Blok stemmers zijn.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:12   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.766
Standaard

Citaat:
Het Vlaams onderwijs houdt ons voor den domme.
Nog een geluk want anders kon jij de politie niet meer voor de domme houden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:16   #11
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Af en toe laat een BUB'er zich hier gaan en begint te beweren dat de Walen héél goed Nederlands spreken en alleen extremisten niet tweetalig zijn. Nochtans een interessant voorvalletje bij een match van "onze" Rode Duivels:

(13/09/04 - Gazet van Antwerpen)Je zal maar supporter zijn van een van de laatste Belgische symbolen: de nationale voetbalploeg. Blijkt dat er nog wel unitaire voetbalploeg bestaat maar … België al lang niet meer. Dat bewees de politie van Charleroi. Tijdens de jongste match van de Rode Duivels werd Luc Vetters uit Heist-op-den-Berg door de politie opgepakt omdat hij aan de ingang van het stadion twee kaarten gratis aan een vader en zijn zoontje schonk. Vetters en zijn vriend Marc Van Noten werden opgepakt en als echte gangsters met de celwagen afgevoerd op beschuldiging van zwartverkoop van tickets. De vragen die hij later op het politiecommissariaat van Charleroi moest beantwoorden, waren op zijn zachtst gezegd lachwekkend. "Aangezien ik niet zo goed Frans praat en kon kiezen in welke taal het pv zou worden opgesteld, koos ik uiteraard voor mijn moedertaal. De vrouwelijke inspecteur gaf mij een verhoorblad, met hoofding van de politie en het nummer van het proces-verbaal, waarop ik zelf mijn versie van de feiten mocht schrijven. Toen ik daarna een lijst kreeg met vooraf opgestelde vragen, dacht ik echt dat ze me probeerden beet te nemen.", zegt Vetters. Oordeelt u zelf ..."Verhoor in het kader van een opgeroepde supporter", zo lezen we op het proces-verbaal van de politie van Charleroi.

Het is maar een van de vele 'drukfoutjes'.

Wat dacht u van: "Hebt u een handy?" Luc Vetters antwoordde 'neen', omdat hij niet onmiddellijk door had dat een handy Duitse (!) turbotaal is voor een gsm.

Andere vragen luidden: "Had u al een stadion verboden?" en "West u al bij een match verhordt?" Vrij vertaald: "Kreeg u ooit al stadionverbod?" en "Werd u ooit al tijdens een wedstrijd verhoord?"

Verder wilde de politie weten: "Werkt u in een firma die het Tobback gezet benodigt (zekering maatschappij-portier)?" (???)

En: "Met welke voertuig bent u naar de match gekomen en wie was de voerman?" Die wordt ook wel bestuurder genoemd.

Laatste vraag: "Weest u beschadigd?" Zo ja: "Gebruikt u een doktor?" Waarmee de lokale politie van Charleroi uiteraard bedoelde: "Raakte u gewond?" en "Moest u een dokter raadplegen?"...Thierry Goeman
Ik zie niet in wat dit met België heeft te maken, tenzij dan dat het voorval in België is gebeurd.

Of hoe flaminganten tot vervelens toe van alles communautaire problemen willen maken.

Je hoort hier ook maar één klok. De werkelijkheid is misschien heel anders. Maar ja, zoveel moeite gaan die journalisten van de GvA zich natuurlijk niet getroosten, als ze maar kunnen kappen op België.

Dit was gewoon een politieman die Duits sprak blijkbaar. Ik vind het al mooi dat de mensen in Charleroi hun best doen om Nederlands te spreken. Het flamingantisme is op sterven na dood.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 september 2004 om 22:19.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:18   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nog een geluk want anders kon jij de politie niet meer voor de domme houden.
Och ja. Die mannen slagen hun eigen ruiten in. Ik vind dat elke Belgische politieagent minstens Nederlands en Frans moet kunnen. De dag van vandaag is dat helaas niet het geval. Europa evolueert elke dag meer en meer. En dan is het beschamend dat onze Nederlandstalige agenten alleen Nederlands verstaan. In België is absolute tweetaligheid nochthans mogelijk, in een onafhankelijk Vlaanderen is dat een utopie.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:19   #13
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Je moet er gewoon vanuit gaan dat de meeste flikken Vlaams Blok stemmers zijn.
Tja, dat komt door die strenge selectie hé de laatste jaren...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 23:00   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Och ja. Die mannen slagen hun eigen ruiten in. Ik vind dat elke Belgische politieagent minstens Nederlands en Frans moet kunnen. De dag van vandaag is dat helaas niet het geval. Europa evolueert elke dag meer en meer. En dan is het beschamend dat onze Nederlandstalige agenten alleen Nederlands verstaan. In België is absolute tweetaligheid nochthans mogelijk, in een onafhankelijk Vlaanderen is dat een utopie.
Er al eens aan gedacht om de Franstalige politie-agenten in het reeds officiëel tweetalige Brussel fatsoenlijk tweetalig te maken vooraleer de Vlaamse agenten in het officiëel eentalige Vlaanderen te willen verfransen?

Niet erg stichtend als die mannen hun eigen pv-s laten verbeteren door Knuppels omdat ze in dezelfde stijl worden opgesteld als die tegen die voetbalhooligan, vindt je ook niet?

Een Vlaamse politieagent in Brussel die het Frans niet behoorlijk meester is ben ik echter nog niet tegen gekomen.

Idem met de Vlaamse dokters en verpleegsters in de Brusselse ziekenhuizen.

Maar andersom.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 23:17   #15
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat is zijn versie van het verhaal. Wat als ik er niets van geloof?
Dan ga je maar wenen in een hoekje zeg. Wie verzint nu zoiets...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Een PV in je eigen moedertaal? Vergeet dat al maar.
In tegenstelling tot nu?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als ik in Vlaanderen door politie wordt tegengehouden, dan begin ik ook steeds in het Frans te lullen. "Pardon? Je ne comprends pas monsieur..." Een paar jaar geleden werd ik in Turnhout tegengehouden omdat het licht van men fiets niet werkte. Ik antwoordde steeds in het Frans, waarop de agent me uiteindelijk maar doorgelaten heeft. (ECHT gebeurd!)
Duidelijk een gebrek aan respect voor de politie en het rechtssysteem (nochtans belse instituties hoor). Verder vind ik het ook maar zo dat je je eigen volk verraad door je te Vlaamse identiteit te verbergen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Of hoe flaminganten tot vervelens toe van alles communautaire problemen willen maken. Je hoort hier ook maar één klok. De werkelijkheid is misschien heel anders. Maar ja, zoveel moeite gaan die journalisten van de GvA zich natuurlijk niet getroosten, als ze maar kunnen kappen op België.
Kan je het begin van het artikel niet goed lezen misschien? Je zal maar supporter zijn van een van de laatste Belgische symbolen. Dat is inderdaad een echte Vlaams-nationalistisch uitspraak.

Trouwens, wat een oen ben jij niet, verwacht jij dat andere kranten de feiten van hun lezersbrieven wél nakijken?! Maar ja, het gaat dan ook over die Vlaams Blok-krant GvA, die zonet een schoonmaakbeurt onderging waarbij de laatste kritische noten weggefilterd werden. Ook zeer kritisch t.o.v. het Vlaams Blok, maar dat gaat er waarschijnlijk niet in bij je...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het flamingantisme is op sterven na dood.
Hier zijn we weer...
__________________



Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 13 september 2004 om 23:18.
N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 07:42   #16
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
... zei een opgepakte hooligan in Charleroi.
Zeg de kleinzoon van een afperser.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be