Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2013, 08:30   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat het materiaal zelf geen fortuinen kost, dat weet ik ook Maar als zelfstandige heb je best een vangnet want zo starten is niet evident. Maw good luck met je Vim, borstel & schoenblink etc. als je geen fils �* papa bent lol
En je moet dan nog aan de nodige papieren geraken, want om schoenen te mogen poetsen langst de straat, moet je een attest van bedrijfsbeheer en een leurderskaart hebben.
Je moet aangesloten zijn bij een sociale kas voor zelfstandigen en daar het minimuum van 75€ per maand aan afdragen.
Je moet een handelsregerister en BTW-nummer hebben en maandelijks 21% van je inkomen afstaan aan de BTW.
Om deze te bekomen moet je dan weer een vakbekwaamheidsattest hebben.

Met de nieuwe wet moet je zelfs een kasregerister hebben dat verbonden is met de kruispuntbank.
En je moet van de gemeente een plaats toegewezen krijgen waar je mag staan met je schoenpoetskraampje, waar je ook nog eens voor mag betalen.
Je moet een verzekering hebben tegen mogelijke beroepsfouten.
Je moet een waarborg hebben tegen faling enz...

Het materiaal om de werken uit te voeren kost dus bijna niets, maar wat je verplicht door de staat moet gebruiken kost meer dan het gemiddelde jaarinkomen van een arbeider.

Om als zelfstandige te beginnen moet je dus zeer rijk zijn of je bent reeds verloren voor je bent begonnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 08:36   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En je moet dan nog aan de nodige papieren geraken, want om schoenen te mogen poetsen langst de straat, moet je een attest van bedrijfsbeheer en een leurderskaart hebben.
Je moet aangesloten zijn bij een sociale kas voor zelfstandigen en daar het minimuum van 75€ per maand aan afdragen.
Je moet een handelsregerister en BTW-nummer hebben en maandelijks 21% van je inkomen afstaan aan de BTW.
Om deze te bekomen moet je dan weer een vakbekwaamheidsattest hebben.

Met de nieuwe wet moet je zelfs een kasregerister hebben dat verbonden is met de kruispuntbank.
En je moet van de gemeente een plaats toegewezen krijgen waar je mag staan met je schoenpoetskraampje, waar je ook nog eens voor mag betalen.
Je moet een verzekering hebben tegen mogelijke beroepsfouten.
Je moet een waarborg hebben tegen faling enz...

Het materiaal om de werken uit te voeren kost dus bijna niets, maar wat je verplicht door de staat moet gebruiken kost meer dan het gemiddelde jaarinkomen van een arbeider.

Om als zelfstandige te beginnen moet je dus zeer rijk zijn of je bent reeds verloren voor je bent begonnen.
Dat grote probleem moet inderdaad omzeild worden, maar het kan...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 08:46   #63
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je onderschat me schromelijk, maar dat neem ik je niet kwalijk.
Uitzonderingen gaan er altijd zijn, ik mag me er één van noemen en heb het ook inderdaad in de praktijk mogen meemaken.
Beweren dat dat nu voor iedereen maar moet mogelijk zijn is liegen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 08:48   #64
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat grote probleem moet inderdaad omzeild worden, maar het kan...
Als antwoord onvoldoende.
Hoe kan het?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 08:50   #65
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En je moet dan nog aan de nodige papieren geraken, want om schoenen te mogen poetsen langst de straat, moet je een attest van bedrijfsbeheer en een leurderskaart hebben.
Je moet aangesloten zijn bij een sociale kas voor zelfstandigen en daar het minimuum van 75€ per maand aan afdragen.
Je moet een handelsregerister en BTW-nummer hebben en maandelijks 21% van je inkomen afstaan aan de BTW.
Om deze te bekomen moet je dan weer een vakbekwaamheidsattest hebben.

Met de nieuwe wet moet je zelfs een kasregerister hebben dat verbonden is met de kruispuntbank.
En je moet van de gemeente een plaats toegewezen krijgen waar je mag staan met je schoenpoetskraampje, waar je ook nog eens voor mag betalen.
Je moet een verzekering hebben tegen mogelijke beroepsfouten.
Je moet een waarborg hebben tegen faling enz...

Het materiaal om de werken uit te voeren kost dus bijna niets, maar wat je verplicht door de staat moet gebruiken kost meer dan het gemiddelde jaarinkomen van een arbeider.

Om als zelfstandige te beginnen moet je dus zeer rijk zijn of je bent reeds verloren voor je bent begonnen.
Volledig mee akkoord.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 08:52   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Beweren dat dat nu voor iedereen maar moet mogelijk zijn is liegen.
Neen, niet voor iedereen: voor iedereen die wil uit zijn hangmat komen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 08:53   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hoe kan het?
Ondernemen in een land waar de administratieve en fiscale druk lager is.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 09:14   #68
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ondernemen in een land waar de administratieve en fiscale druk lager is.
Aap uit de mouw noemen ze dat.
Als verstekeling op een vrachtboot naar een land waar men op u staat te wachten om u werk aan te bieden? Om schoenen gaan te poetsen waar men nog geen schoenen kent? Dat is uw oplossing?

Als arbeider die een vak kent ... misschien. Als bureaupiloot gaan ze eens flink met u lachen. Als leraar, ja als je een uitzondelijk talent bezit.
En dan bedoel ik niet de algemene vakken uit het middelbaar hé.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 oktober 2013 om 09:18.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 09:15   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ondernemen in een land waar de administratieve en fiscale druk lager is.
En men laat de arme Belgen dus arm blijven en verhuist de werkgelegenheid en dus de koopkracht naar landen waar de administratieve en fiscale druk lager zijn.

In Belgie blijven dus enkel de armen over.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 09:41   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Aap uit de mouw noemen ze dat.
Als verstekeling op een vrachtboot naar een land waar men op u staat te wachten om u werk aan te bieden? Om schoenen gaan te poetsen waar men nog geen schoenen kent? Dat is uw oplossing?
U kijkt teveel slechte films.
Dat is fnuikend voor eigen creativiteit en out of the box denken.

Citaat:
Als arbeider die een vak kent ... misschien. Als bureaupiloot gaan ze eens flink met u lachen. Als leraar, ja als je een uitzondelijk talent bezit.
En dan bedoel ik niet de algemene vakken uit het middelbaar hé.
Je komt reeds zelf met één van de zovele oplossingen voor de pinnen.
Goed zo.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 09:42   #71
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat zou pas een goede dokter zijn.
Als je teveel zuipt en snoept, ongezond eet, en een ganse dag niet beweegt, dan is het je eigen fout dat je ziek wordt.

Onzin.
Armoede is een onheil dat je over jezelf afroept.


Armoede is idd een soort keuze: de keuze voor tamzakkerij.

Een goede structurele maatregel ware om alle uitkeringen af te schaffen.
De hangmatters zouden hun luie reet oplichten, en aan de slag gaan, en alle armoede zou als bij toverslag verdwijnen.
Stop het gepamper van de luiaards, en de armoede verdwijnt vanzelf.
Nu bent u wel heel erg met spek aan 't schieten, hé Superstaaf!
Uw opmerking over dat het de mensen hun eigen schuld is als ze ziek worden, is gewoon een schandelijke belediging. Wat met diabetici, reuma-lijders, kankerpatiënten, lijders aan spierziekten enzovoort, enzovoort. U hebt waarschijnlijk nooit belangrijke gezondheidsklachten gehad, anders zou u zo'n stommiteit niet plaatsen. Kus uw 2 pollekes dat u tot nu toe niet te veel klachten had en bid maar heel hard dat het mag blijven duren!
En uw opmerkingen over armoede zijn van hetzelfde niveau. Maar daar heb ik al zo dikwijls op gerepliceerd dat ik het een beetje beu ben. U getuigt van kortzichtigheid, gebrek aan empathie voor uw medemens en een heel beperkte visie op de maatschappij!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 09:49   #72
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat grote probleem moet inderdaad omzeild worden, maar het kan...
Ja? Ik wil morgen als schoenpoetser beginnen. Vertel : hoe omzeil ik dat grote probleem?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 10:09   #73
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nu bent u wel heel erg met spek aan 't schieten, hé Superstaaf!
Citaat:
Uw opmerking over dat het de mensen hun eigen schuld is als ze ziek worden, is gewoon een schandelijke belediging.
Als de REALITEIT beledigend overkomt, dan veeg ik daar zwierig mijn gat aan: het blijft de REALITEIT .
Citaat:
Wat met diabetici, reuma-lijders, kankerpatiënten, lijders aan spierziekten enzovoort, enzovoort.
Bij elk van de kwalen die je hier opsomt bestaat de mogelijkheid dat de patiënt ze voor een goed deel over zichzelf afriep.
Lees hier over het verband tussen overmatig snoepen en overgewicht + diabetes.

Lees hier over het verband tussen het overbelasten van je afweersysteem (door b.v. roken) en het ontstaan van reuma

Lees hier over de vele oorzaken van spierziekten die je zelf in de hand hebt.

En last but not least: kanker.
Roken is de belangrijkste VERMIJDBARE oorzaak van kanker
VERKLEIN je kans op kanker met gezonde voeding en mijd rood vlees.


Enfin, voorbeelden genoeg die aantonen dat we onze gezondheid en ziekte grotendeels in eigen handen hebben.

Citaat:
U hebt waarschijnlijk nooit belangrijke gezondheidsklachten gehad, anders zou u zo'n stommiteit niet plaatsen.
Uw intuïtie laat u deze zondag in de steek.
Alle kwalen waar ik aan lijd, zijn mijn eigen stomme fout.
IK ben niet te beroerd om dat toe te geven.

Citaat:
En uw opmerkingen over armoede zijn van hetzelfde niveau. Maar daar heb ik al zo dikwijls op gerepliceerd dat ik het een beetje beu ben. U getuigt van kortzichtigheid, gebrek aan empathie voor uw medemens en een heel beperkte visie op de maatschappij!
Ik wacht met spanning op enige fundering van deze overigens loze steekvlam.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 10:22   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Aap uit de mouw noemen ze dat.
Als verstekeling op een vrachtboot naar een land waar men op u staat te wachten om u werk aan te bieden? Om schoenen gaan te poetsen waar men nog geen schoenen kent? Dat is uw oplossing?

Als arbeider die een vak kent ... misschien. Als bureaupiloot gaan ze eens flink met u lachen. Als leraar, ja als je een uitzondelijk talent bezit.
En dan bedoel ik niet de algemene vakken uit het middelbaar hé.
Als arbeider die een vak kent, zal je niet ver lopen in de groeilanden, nog in de ontwikkelingslanden.

Ook naar onze buurlanden moet je niet gaan, veel Nederlanders, Fransen en Duitsers steken immers de Belgische grens over om hier t e komen werken, want in hun thuislanden geraken ze niet aan de bak, wegens overdaad aan geschoolde arbeiders en lage lonen.

Een technieker uit Vlaanderen kan ook weinig gaan doen in Afrika of China, want hier werken ze met plc en computer, terwijl men daar nog alles met de hand doet.

Als leerkracht kan je er misschien nog terecht om hen te leren lezen en schrijven, maar op technisch vlak kun je daar met de schoolkennis van hier niet veel niet veel doen.

Om in de groeilanden te kunnen werken, moet je dus over de uitzonderlijke talenten beschikken met oude technieken te kunnen werken.
Je moet daar nog weten hoe je een automotor volledig afstelt zonder computer.
Je moet daar nog een carburator kunnen afstellen en herstellen.
Je moet daar weten hoe je een vis moet fileren en een mes moet slijpen met een watersteen.

Een metaalbewerker moet er nog over de kennis en vaardigheid beschikken om een boor en beitel te zetten en slijpen met de hand.
Hij moet over de kennis beschikken om metaal te harden of te ontharden zonder technische hulpmiddelen, of hij kan er gewoon niets gaan doen.

Een houtbewerker moet er over de kennis beschikken om zijn constructie aan elkaar te bevestigen zonder nagels en zonder lijm.
Een gat in zijn hout kunnen boren zonder electriciteit te gebruiken, wegens gebrek aan.

Een bouwvakker moet er zijn werken kunnen uitvoeren zonder gebruik te maken van kraan en betonmolen of mortelmolen.

Een loodgieter moet er nog echt lood kunnen gieten, want de technieken die hier gebruikt worden zijn daar niet voor handen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 10:40   #75
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Niet pushen hé superstaaf, ik zou nog beginnen twijfelen of u dat allemaal wel echt zelf geloofd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 11:55   #76
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

En hoe denken de heren de inherente luiheid van alle armen te genezen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 11:58   #77
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nu bent u wel heel erg met spek aan 't schieten, hé Superstaaf!
Uw opmerking over dat het de mensen hun eigen schuld is als ze ziek worden, is gewoon een schandelijke belediging. Wat met diabetici, reuma-lijders, kankerpatiënten, lijders aan spierziekten enzovoort, enzovoort. U hebt waarschijnlijk nooit belangrijke gezondheidsklachten gehad, anders zou u zo'n stommiteit niet plaatsen. Kus uw 2 pollekes dat u tot nu toe niet te veel klachten had en bid maar heel hard dat het mag blijven duren!
En uw opmerkingen over armoede zijn van hetzelfde niveau. Maar daar heb ik al zo dikwijls op gerepliceerd dat ik het een beetje beu ben. U getuigt van kortzichtigheid, gebrek aan empathie voor uw medemens en een heel beperkte visie op de maatschappij!
Als je ziek bent in je hoofd, dan is dat dan ook je eigen schuld. In sommige gevallen kan dat overduidelijk te wijten zijn aan een obsessie met het sociaalterroristische ultraliberale gedachtengoed.

Het goede nieuws is, dat je die ziekte inderdaad zelf kan genezen door de obsessie te laten vallen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 oktober 2013 om 12:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 15:11   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En hoe denken de heren de inherente luiheid van alle armen te genezen?
De incentive tot luiheid wegnemen.
Als je de uitkeringen stopzet, dan doen de natuurlijke behoeften de rest van het werk.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 15:16   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als je ziek bent in je hoofd, dan is dat dan ook je eigen schuld.
Dat is heel waar.
Gedraag u eens een tijdje als een achterlijke debiel, en je zal merken dat je op de duur die patronen nog heel moeilijk kan loslaten.
Het is een enorm leerrijk experiment.

Citaat:
In sommige gevallen kan dat overduidelijk te wijten zijn aan een obsessie met het sociaalterroristische ultraliberale gedachtengoed.
Hetzelfde geldt voor wartaal en bizarre spreekstijlen.
Als je het lang genoeg volhoudt, dan raak je er op de duurniet meer vanaf.
Een sprekend voorbeeld is Herman De Croo: een mega-intellect, maar zijn discours is vormelijk hoe langer hoe meer bizar en gekunsteld.

Citaat:
Het goede nieuws is, dat je die ziekte inderdaad zelf kan genezen door de obsessie te laten vallen.
Kijk eens aan.
Zelfs jij weet hoe je een geestesziekte moet aanpakken.
Ermee stoppen, is inderdaad de enige weg...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 15:18   #80
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet pushen hé superstaaf,
Je weet nog niet half hoe ik de zaken werkelijk zie.

Citaat:
ik zou nog beginnen twijfelen of u dat allemaal wel echt zelf geloofd.
Reken maar.
En hoe langer hoe meer mensen volgen, mij...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be