Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2013, 13:35   #121
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij speelt dat inderdaad goed, soms denk je, gelooft die dat nu allemaal zelf?
Forumlid Six doet aan egotripperij. Geblaat zonder wol. Moest dit nog consequent gebeuren, geen probleem. Uit zijn betogen leid ik ondertussen ook af dat hij een tweezak is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:29   #122
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wie zegt dat? Waar haal je die info?

Ik heb in een andere draad info gehaald wat een Medicare Insurance in de VS kost, waarvan de kwaliteit van de zorg bijna (niet helemaal) vergelijkbaar is met België.
Dergelijke verzekering kost 1500€/ maand per persoon. maw een gezin met 3 betaal je makkelijk 4-5000€/ maand

En belangrijk bij te vertellen: bij afsluiten van de polis mag je niks mankeren, of het bedrag gaat nog omhoog, of je wordt vriendelijk de achterdeur gewezen.
Je hebt je (weer maar eens) wat laten wijsmaken, Giserke. Als het over financiële onderwerpen gaat kan je het blijkbaar niet nalaten dat ze je wat wijsmaken en je hier dan op het forum je onzin komt spuien.

In de VS is een zorgverzekering pakken goedkoper dan wat jij hier quoot. Ik ken heel wat Amerikanen die er een privé verzekering hebben voor zichzelf en hun familie en geen kat betaalt de bedragen die jij hier vermeldt (zie bijv. hier al: http://en.wikipedia.org/wiki/Health_..._United_States).
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 15:05   #123
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je hebt je (weer maar eens) wat laten wijsmaken, Giserke. Als het over financiële onderwerpen gaat kan je het blijkbaar niet nalaten dat ze je wat wijsmaken en je hier dan op het forum je onzin komt spuien.

In de VS is een zorgverzekering pakken goedkoper dan wat jij hier quoot. Ik ken heel wat Amerikanen die er een privé verzekering hebben voor zichzelf en hun familie en geen kat betaalt de bedragen die jij hier vermeldt (zie bijv. hier al: http://en.wikipedia.org/wiki/Health_..._United_States).
Savatage. Er zijn nog zoveel miljoenen anderen, binnen de VS.
Zelfs een Belgische liberaal heeft er geen probleem dat iedereen beroep kan doen op basis sociale zekerheid, verzorging. Ook al betaalt de werkgever mee, voor z'n werknemers.
Het zit in de mentaliteit van de Amerikanen, hun American dream, maar het wordt tijd dat ook de meest extreme Republikeinse teacup beseft dat het groeiende armenleger sterk genoeg wordt om de onrechtvaardigheid niet meer te hoeven verdragen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 15:12   #124
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je hebt je (weer maar eens) wat laten wijsmaken, Giserke. Als het over financiële onderwerpen gaat kan je het blijkbaar niet nalaten dat ze je wat wijsmaken en je hier dan op het forum je onzin komt spuien.

In de VS is een zorgverzekering pakken goedkoper dan wat jij hier quoot. Ik ken heel wat Amerikanen die er een privé verzekering hebben voor zichzelf en hun familie en geen kat betaalt de bedragen die jij hier vermeldt (zie bijv. hier al: http://en.wikipedia.org/wiki/Health_..._United_States).
Ik heb mijn cijfers van een van de grootste verzekeraars in de VS.
Bovendien stel ik alweer vast dat jij niet kunt lezen wat er staat.
Ik heb het over een verzekering kwalitatief vergelijkbaar met de ziektezorg die we hier kennen.

Natuurlijk kun je goedkopere verzekeringen vinden. Die laten dan ook maar nauwelijks een doktersbezoek toe.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 15:58   #125
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Savatage. Er zijn nog zoveel miljoenen anderen, binnen de VS.
Zelfs een Belgische liberaal heeft er geen probleem dat iedereen beroep kan doen op basis sociale zekerheid, verzorging. Ook al betaalt de werkgever mee, voor z'n werknemers.
Het zit in de mentaliteit van de Amerikanen, hun American dream, maar het wordt tijd dat ook de meest extreme Republikeinse teacup beseft dat het groeiende armenleger sterk genoeg wordt om de onrechtvaardigheid niet meer te hoeven verdragen.
Nu, zoook heeft een Belgische liberaal er geen probleem mee dat men zich blauw betaalt aan belastingen
Maar kom. De negenproef. Ondanks dat de Amerikanen een slechte gezondheidszorg zouden hebben, dat ze zich vol zouden proppen met hamburgers... hebben ze een leefverwachting, te vergelijken met deze van ons. Maw het zijn twee nogal verschillende systemen, die uiteindelijk tot een nogal gelijkaardig resultaat leiden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 16:12   #126
KoLoS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Locatie: God saves the Q
Berichten: 665
Standaard

hoe meer je werkt hoe meer belasting je betaalt
KoLoS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 20:35   #127
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wie zegt dat? Waar haal je die info?

Ik heb in een andere draad info gehaald wat een Medicare Insurance in de VS kost, waarvan de kwaliteit van de zorg bijna (niet helemaal) vergelijkbaar is met België.
Dergelijke verzekering kost 1500€/ maand per persoon. maw een gezin met 3 betaal je makkelijk 4-5000€/ maand

En belangrijk bij te vertellen: bij afsluiten van de polis mag je niks mankeren, of het bedrag gaat nog omhoog, of je wordt vriendelijk de achterdeur gewezen.
Niet overdrijven. Mijn info (een amerikaan) zei dat hij ongeveer 1500 dollar betaalde per maand voor zijn gehele gezin.

Meeste krijgen dat overigens via hun werk. Nu met obamacare kan dat verlaagd worden tot enkele honderden euros per maand voor het gezin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 20:48   #128
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Overigens denken velen hier dat die prive verzekering in de VS geheel prive is. Dat de overheid zich niet moeit. Absoluut niet waar.

Echter kwa uitgaven is de VS veruit de eerste in de wereld wanneer het op health care aankomt. Ze spenderen gigantische bedragen aan hun systeem, dat bijzonder inefficient is. Ons systeem, dat duur lijkt, is vele malen efficienter wanneer we kijken naar volksgezondheid. Wij krijgen veel meer bang for our buck dan de amerikaander.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 21:54   #129
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

@ Tavek,

Ik wil niet beweren, dat U het licht hebt gezien.
Maar ik moet me,in alle eerlijkheid, aansluiten wat Uw bovenstaande posting betreft.
Goed zo, ik hoop en verwacht van U, meer dergelijks te mogen lezen.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 22:00   #130
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KoLoS Bekijk bericht
hoe meer je werkt hoe meer belasting je betaalt
Conclusie? Werken loont niet? Niet werken ook? Vertel nog wat meer,KoLoS.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 22:19   #131
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een systeem van prive verzekering werkt niet.

Het is alles of niets. Of denk jij dat onze maatschappij het kan verdragen dat de ene mens wel een pacemaker kan laten zetten en de andere niet, puur op basis van inkomen ?
Heel juist Tavek. Dorie, ik moet eerlijkheidshalve, mijn mening over U, wijzigen.
Geef toe,U ging enige tijd geleden,wel heel anders over noden, die buiten de wil om, ontstaan.
Bv, oudere mensen, die "misschien" zelf vinden dat het genoeg is geweest.
Waarlijk, er schuilt toch een mens in U.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 22:22   #132
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb mijn cijfers van een van de grootste verzekeraars in de VS.
Bovendien stel ik alweer vast dat jij niet kunt lezen wat er staat.
Ik heb het over een verzekering kwalitatief vergelijkbaar met de ziektezorg die we hier kennen.

Natuurlijk kun je goedkopere verzekeringen vinden. Die laten dan ook maar nauwelijks een doktersbezoek toe.
Juist. Rijen wachtenden, met medische problemen.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 22:40   #133
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Juist. Rijen wachtenden, met medische problemen.
En levensverwachting uiteindelijk even groot als in Belgie
Ergens moeten we ernstig blijven. Het Amerikaans systeem kost duur, maar is beter voor degenen die het kunnen betalen, en minder goed voor degenen die het niet kunnen betalen. Zo simpel is dat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 00:24   #134
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Heel juist Tavek. Dorie, ik moet eerlijkheidshalve, mijn mening over U, wijzigen.
Geef toe,U ging enige tijd geleden,wel heel anders over noden, die buiten de wil om, ontstaan.
Bv, oudere mensen, die "misschien" zelf vinden dat het genoeg is geweest.
Waarlijk, er schuilt toch een mens in U.
Tavek is een heel redelijk en menselijk iemand, die helaas iets te weinig tijd krijgt om over bepaalde kwesties na te denken. Dat nemen wij hem niet zo kwalijk, hij is een briljante ingenieur en draagt op andere manieren bij tot de samenleving dan een juiste mening te hebben.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 07:47   #135
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Geloof maar nooit dat de geneeskundige verzorging in Belgie beter is, dan in de States. Dat is een fabeltje, een onderdeel van de grote goed nieuws show. Alleen degenen die het niet kunnen betalen zijn daar slechter af, maar worden, alles bijeen, ook geholpen.
Trouwens in Belgie betaalt iedereen ook 7,35% van zijn loon aan de ziekteverzekering, en mag dan via de belastingen nog een flink deel bijleggen (en mag daarbovenop een deel van de geneeskundige zorgen zelf betalen, of een dure hospitalisatieverzekering nemen).
Maar dit alles terzijde. Als de ziekenkosten betaalt worden via een pot, waar iedereen in stort (2/3 via sociale bijdragen werknemer/werkgever, en 1/3 via belastingen), dan lijkt het mij nogal logisch dat iemand met een meer dan modaal loon er (veel) meer in bijdraagt, dan iemand met totaal geen loon.
Blijft over, eventueel (te) grote winsten van verzekeringsmaatschappijen, waar men dan weer de kosten van het net van de ziekenfondsen kan tegenoverstellen.
De kwaliteit van de geneeskundige verzorging in Belgie laat op sommige punten veel te wensen over, maar is op andere punten zelfs de beste van de wereld.

In de USA zijn wachtijden voor een ziekenwagen van 30 minuten en meer heel normaal, in Belgie zijn het uitzonderingen.

Waar het echter om gaat, is de toegankelijkheid van de medische verzorging.
En die laat in de USA zelfs zeer veel te wensen over, terwijl ze in Belgie misschien wel net te toegankelijk is

Maar de meidsche wereld is een economische sector zoals elke sector en ook daar draait het enkel om winst.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 13:21   #136
KoLoS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Locatie: God saves the Q
Berichten: 665
Standaard

voelt een Huts zich goed bij het feit dat zn werknemers 40% van hun loon in rook zien opgaan en hij tegelijk 40 miljoen per jaar schept
KoLoS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 13:23   #137
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Heel juist Tavek. Dorie, ik moet eerlijkheidshalve, mijn mening over U, wijzigen.
Geef toe,U ging enige tijd geleden,wel heel anders over noden, die buiten de wil om, ontstaan.
Bv, oudere mensen, die "misschien" zelf vinden dat het genoeg is geweest.
Waarlijk, er schuilt toch een mens in U.
Ik pas niet in hokjes, mijn meningen en opinies zijn divers, noch in rechts of links in te delen. Ik kan ook van gedacht veranderen (een mens die nooit van gedacht verandert, die vertrouw ik niet, want die denkt niet na).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 13:35   #138
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Juist. Rijen wachtenden, met medische problemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 13:56   #139
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Echter kwa uitgaven is de VS veruit de eerste in de wereld wanneer het op health care aankomt. Ze spenderen gigantische bedragen aan hun systeem, dat bijzonder inefficient is. Ons systeem, dat duur lijkt, is vele malen efficienter wanneer we kijken naar volksgezondheid. Wij krijgen veel meer bang for our buck dan de amerikaander.
Systeempropaganda. Ik betaal hier 5x zoveel als ik in de VS zou betalen voor een degelijke privéverzekering. Daarlangs mag ik hier ineens ook nog eens die verzekeringen betalen van een hoop mensen die liever thuis zitten en niet gaan werken. Dat is fundamenteel onrechtvaardig en fout.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 13:58   #140
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet overdrijven. Mijn info (een amerikaan) zei dat hij ongeveer 1500 dollar betaalde per maand voor zijn gehele gezin.
Je krijgt trouwens vaak hele basispakketten voor het gezin via je werkgever (ik geloof zelfs dat gewone bedienden bij Starbucks al een redelijk basispakket krijgen).
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be