Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 20 december 2007, 15:13   #1
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard Wat is er aan het rommelen in CD&V?

Citaat:
Peter Leyman ontkent vertrek uit politiek



CD&V-Kamerlid Peter Leyman ontkent de geruchten dat hij de politiek de rug toekeert
In de Krant van West-Vlaanderen zegt CD&V-kopstuk Yves Leterme dat Leyman binnenkort zal terugkeren naar het zakenleven. 'Peter was een aanwinst, maar zal binnenkort terugkeren naar het zakenleven. Zijn toekomst ligt daar', aldus de ex-formateur.

Leyman ontkent dit echter in een gesprek met onze redactie.

Leyman was gedelegeerd bestuurder bij Volvo toen hij door Leterme bij CD&V werd binnengehaald om de Oost-Vlaamse lijst bij de voorbije federale verkiezingen te versterken. Leyman werd op 10 juni verkozen tot kamerlid.
wle
Ik heb een vermoeden dat een bezoek aan het CD&V congres interessanter zou kunnen uitdraaien dan het N-VA congres vanavond. Peter Leyman liet eerder ook al kritiek horen ivm de onduidelijke staatshervorming net als jong CD&V. Ook de noodregering ziet hij niet echt zitten. VOKA heeft hem echter het politiek veld gestuurd om een staatshervorming te realiseren.
giserke is offline  
Oud 20 december 2007, 15:21   #2
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Hopelijk trekken de leden deze kromme situatie recht en stapt de CD&V uit deze anti-Vlaamse regering.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 20 december 2007, 15:23   #3
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Leterme d FERME gaf vandaag GEEN antwoord of hij een regering in maart
zonder staatshervorming zou leiden
En nog blijft de NV-A geloven in de tseven trukken
Afwachten of dat er weer postjes uitgedeeld worden
Zo als met de vorming van de vlaamse regering BOERKE SWA vlaams minister
__________________
NV-A Bart De Bever
Koos een plaatje van 2000Euro opbrengst van hun loterij Highway to hell
EXTREEM is offline  
Oud 20 december 2007, 15:27   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hopelijk trekken de leden deze kromme situatie recht en stapt de CD&V uit deze anti-Vlaamse regering.

Het zou goed zijn mocht de N-VA uit het anti-Vlaamse kartel stappen om deze kromme situatie te helpen rechttrekken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 december 2007, 15:29   #5
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hopelijk trekken de leden deze kromme situatie recht en stapt de CD&V uit deze anti-Vlaamse regering.
Uit die noodregering zal wel niet gebeuren. Dat heeft ook geen zin want het is eigenlijk niet meer dan een veredelde formatieronde.
Wat er op 23 maart gebeurt daar gaat het om.
giserke is offline  
Oud 20 december 2007, 15:29   #6
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hopelijk trekken de leden deze kromme situatie recht en stapt de CD&V uit deze anti-Vlaamse regering.
Dat gebeurt zeker niet de FERME wordt in maart eerste minister.
CD&V VLD en SPA
NV-A zal bedankt worden voor bewezen diensten
Weet je nog DE FERME er kan gepraat worden over de 6eisen van e SPASTEN
__________________
NV-A Bart De Bever
Koos een plaatje van 2000Euro opbrengst van hun loterij Highway to hell
EXTREEM is offline  
Oud 20 december 2007, 15:41   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Uit die noodregering zal wel niet gebeuren. Dat heeft ook geen zin want het is eigenlijk niet meer dan een veredelde formatieronde.
Wat er op 23 maart gebeurt daar gaat het om.
Een formatieronde zonder de n-va en met de PS.
Waarin de Vlamingen schandalig ondervertegenwoordigd zijn.
Dit is een regering die op 23 maart zal zeggen dat ze verder gaan moeten doen in het belang van het land, dat het anders niet gaat. CD&V zal postjes krijgen, n-va niks.
Dit kan gewoon niet.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 20 december 2007, 16:25   #8
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Uit die noodregering zal wel niet gebeuren. Dat heeft ook geen zin want het is eigenlijk niet meer dan een veredelde formatieronde.
Wat er op 23 maart gebeurt daar gaat het om.
Inderdaad.

Hoe het ook loopt, van 1 ding kunnen we zeker zijn. De N-VA krijgt zeker een plaats in de geschiedenisboekjes van later.
vooruit is offline  
Oud 20 december 2007, 17:28   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Uit die noodregering zal wel niet gebeuren. Dat heeft ook geen zin want het is eigenlijk niet meer dan een veredelde formatieronde.
Wat er op 23 maart gebeurt daar gaat het om.
Van strategie heb jij geen kaas gegeten, hé?

Als jullie NU uitstappen weet de CD&V alvast dat Leterme het premierschap waar hij zo tuk op is kan vergeten in maart volgend jaar. Blijven jullie gewoon zitten dan geef je het signaal dat jullie zullen slikken tot jullie erin stikken. Jullie zetels zijn onmisbaar voor de twee derde meerderheid die Leterme nodig heeft om zijn beloofde staatshervorming een kans te geven. Of waarvoor stapt hij nu in zo'n waanzinnig scenario? Toch om aan die twee derde meerderheid te geraken? Zorg er begot voor dat hij niet met jullie voeten kan rammelen, maar dat hij jullie met hetzelfde respect behandelt dat vandaag madam NON ten deel valt!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 december 2007, 17:30   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Inderdaad.

Hoe het ook loopt, van 1 ding kunnen we zeker zijn. De N-VA krijgt zeker een plaats in de geschiedenisboekjes van later.
De naiëviteit kan niet op vandaag, zo te zien.

Wat maakt jou zo zeker van een plaats in de Belgische geschiedenisboeken, als jullie de CD&V maar met jullie voeten laten rammelen tot in maart volgend jaar?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 december 2007, 17:35   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hopelijk trekken de leden deze kromme situatie recht en stapt de CD&V uit deze anti-Vlaamse regering.
Er is nog geen regering. Er is een interim-regering mogelijk die tot Pasen de eindjes aan mekaar mag knopen. Maar er is geen federale regering. Laat de media maar roepen dat de klok gestopt is. Dat is ze niet.

Als ik 24 uur krijg om zelf een schoen te maken en ik kom rond 23:59 melden dat ik een zakdoek of twee rond mijn voet heb gewikkeld en de media schreeuwen wild enthousiast dat mijn leven is gered en dat de opdracht volbracht is, dan nog moet ik een SCHOEN maken.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 december 2007, 17:38   #12
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van strategie heb jij geen kaas gegeten, hé?

Als jullie NU uitstappen weet de CD&V alvast dat Leterme het premierschap waar hij zo tuk op is kan vergeten in maart volgend jaar. Blijven jullie gewoon zitten dan geef je het signaal dat jullie zullen slikken tot jullie erin stikken. Jullie zetels zijn onmisbaar voor de twee derde meerderheid die Leterme nodig heeft om zijn beloofde staatshervorming een kans te geven. Of waarvoor stapt hij nu in zo'n waanzinnig scenario? Toch om aan die twee derde meerderheid te geraken? Zorg er begot voor dat hij niet met jullie voeten kan rammelen, maar dat hij jullie met hetzelfde respect behandelt dat vandaag madam NON ten deel valt!
Nach kom NV-A en respect,zonder vette vis en al hun beloftens
Zullen ze plat op de buik gaan
__________________
NV-A Bart De Bever
Koos een plaatje van 2000Euro opbrengst van hun loterij Highway to hell
EXTREEM is offline  
Oud 20 december 2007, 17:43   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het zou goed zijn mocht de N-VA uit het anti-Vlaamse kartel stappen om deze kromme situatie te helpen rechttrekken.
Ik vraag me af waar het ooit zo koppige koppel BDW en JVD zitten. Die lijken van de aardbol verdwenen. Strategie of lafheid? Ik kan het momenteel niet inschatten. Feit is dat BDW voor mij nog weinig kan misdoen gezien zijn rol dit jaar. Maar ik vraag me af waar we nu naartoe aan het gaan zijn.

Ik hoor hier trouwens veel gebrul en zie hier hoge borsten (dat laatste van belgicisten die daarmee denk ik ook stiekem de Waalse haan willen imiteren) maar wat is er nu voor overwinning???

Zes partijen rollen nog vechtend over de vloer over een interim-regering die tot Pasen zou moeten duren. Dat is een primeur voor dit land, zo lang na de verkiezingen. > 180 dagen en ze zijn aan het ruziën over een interim-regering die maar tot maart aan de slag mag blijven. Als belgicist zou ik in een diep hol onder de grond wegkruipen want een beter voorbeeld van de onbestuurbaarheid van dit onland is intussen nog amper te krijgen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 december 2007, 17:44   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Nach kom NV-A en respect,zonder vette vis en al hun beloftens
Zullen ze plat op de buik gaan
Ik wacht de reactie van de N-VA af. Leterme kan me gestolen worden, BDW voorlopig nog niet.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 december 2007, 17:47   #15
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.025
Standaard job

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hopelijk trekken de leden deze kromme situatie recht en stapt de CD&V uit deze anti-Vlaamse regering.
En dan zonder werk vallen en een verdraagzame Cortebeeck die ze nog uit de vakbond zal bannen ook. Nee, luisteren zullen ze , gehoorzamen en daarmee uit !
fransV is offline  
Oud 20 december 2007, 17:49   #16
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van strategie heb jij geen kaas gegeten, hé?

Als jullie NU uitstappen weet de CD&V alvast dat Leterme het premierschap waar hij zo tuk op is kan vergeten in maart volgend jaar. Blijven jullie gewoon zitten dan geef je het signaal dat jullie zullen slikken tot jullie erin stikken. Jullie zetels zijn onmisbaar voor de twee derde meerderheid die Leterme nodig heeft om zijn beloofde staatshervorming een kans te geven. Of waarvoor stapt hij nu in zo'n waanzinnig scenario? Toch om aan die twee derde meerderheid te geraken? Zorg er begot voor dat hij niet met jullie voeten kan rammelen, maar dat hij jullie met hetzelfde respect behandelt dat vandaag madam NON ten deel valt!
Ik denk dat als ze er nu uitstappen, dat ze dan het signaal geven dat zij Leterme geen kans geven om een staatshervorming uit te werken. Bovendien zal de publieke opinie (de pers zal wel helpen) dan denken dat het wel degelijk NVA was die dwars lag de afgelopen 190 dagen.

Laat Leterme maar 3 maand proberen om een staatshervorming voor te bereiden. Als die er niet komt na 23 maart, dan het kartel opblazen. Dat zorgt ervoor dat
(1) er niet in stilte kan overgegaan worden tot een "echte" regering zonder dat er een staatshervorming gaat komen. Een splitsing zal sowieso media-aandacht krijgen
(2) de bevolking duidelijk meegedeeld krijgt dat er geen staatshervorming komt onder Leterme
(3) er geen 2/3 meer is en er ook geen mini-staatshervorming komt en als SPa hen komt vervangen zal er voldoende media-aandacht zijn om dan uit te leggen wat er exact wel en niet in die staatshervorming zit. Als SPa er nu bijgaat kunnen ze weer proberen om stilletjes de overgang te maken en zeggen dat er "garanties tot een aanzet tot een staatshervorming zijn" en dat het wel goedkomt.
sjarel is offline  
Oud 20 december 2007, 17:49   #17
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.025
Standaard weten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Uit die noodregering zal wel niet gebeuren. Dat heeft ook geen zin want het is eigenlijk niet meer dan een veredelde formatieronde.
Wat er op 23 maart gebeurt daar gaat het om.
Weet ge dat nu nog niet? Spijtig , maar berg uw pan maar weg want de vis is gaan zwemmen.
fransV is offline  
Oud 20 december 2007, 17:51   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Hoe het ook loopt, van 1 ding kunnen we zeker zijn. De N-VA krijgt zeker een plaats in de geschiedenisboekjes van later.
Ik help het je hopen. Ik ben zelf iets minder goedgelovig en zie N-VA eerder opduiken in het hoofdstuk "Ondergang van de VU".

Maar zoals gezegd. De N-VA is heel stil vandaag en ik wil best eens horen wat hun visie is op de zaak.

Voor de rest lijken de meesten hier nog steeds niet te beseffen dat het om een interim-regering gaat die volgende Pasen als deadline heeft. Gewoon om wat zaakjes te regelen (of mensen te benoemen volgens de MR en PS dan). Het gaat hier niet om een definitieve regering volgens de kiesresultaten van 10 Juni. Het gaat hier om een noodregering. Al die belgicisten die hier tieren en janken en hysterisch krijsen dat alles zo goed is in la belgique vergeten dat het een noodmaatregel is. En een noodmaatregel wijst op een noodtoestand.

The clock is ticking... tik tak tik tak tik tak tik tak....
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 december 2007, 17:52   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Weet ge dat nu nog niet? Spijtig , maar berg uw pan maar weg want de vis is gaan zwemmen.
belgicistische argumenten.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 december 2007, 18:44   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.621
Standaard

Het regent hier weer van goede raadgevingen aan het bestuur van de NVA.
Maar die raadgevingen komen niet van NVA-stemmers.

Richt jullie maar tot jullie "eigen" verkozenen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be