Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2017, 18:54   #241
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is wel niks.
Machtsargumenten hebben geen waarde. De paus mag van mij stellen dat de brieven vals zijn, dat interesseert mij niet.
Ik wil argumenten, onderzoeksresultaten en wetenschappelijk onderzoek.



We hebben als JvdB die hier iedereen huiswerk geeft, laten we het daarbij houden, ok?

Het onderwerp interesseert mij nu wel een beetje, en ik heb er het 1 en ander over gelezen, en veel uit het NT wordt betwist, maar de brieven van Paulus, daarover is er weinig twijfel dat ze echt zijn. Ik heb ze ook al eens gelezen, en veel wereldschokkends staat er niet in. En zeker niet over Jezus.
Kan wel allemaal zijn, maar in uw vrije tijd de onderstaande gedegen tekst lezen, kan zeker geen kwaad:

http://radikalkritik.de/wp-content/u...benadering.pdf
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 19:07   #242
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Kan wel allemaal zijn, maar in uw vrije tijd de onderstaande gedegen tekst lezen, kan zeker geen kwaad:

http://radikalkritik.de/wp-content/u...benadering.pdf
Ja
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 19:07   #243
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Kan wel allemaal zijn, maar in uw vrije tijd de onderstaande gedegen tekst lezen, kan zeker geen kwaad:

http://radikalkritik.de/wp-content/u...benadering.pdf
Ja
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 19:07   #244
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Kan wel allemaal zijn, maar in uw vrije tijd de onderstaande gedegen tekst lezen, kan zeker geen kwaad:

http://radikalkritik.de/wp-content/u...benadering.pdf
Ja
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 19:07   #245
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Kan wel allemaal zijn, maar in uw vrije tijd de onderstaande gedegen tekst lezen, kan zeker geen kwaad:

http://radikalkritik.de/wp-content/u...benadering.pdf
Ja
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 20:13   #246
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ik heb geen probleem met stellen dat de brieven van paulus fabricaties zijn, maar uw bewijs is gewoon een machtsargument van geleerden ... meer dan 100 jaar geleden?
Hebt ge niet iets recenter?
Er is ook recent onderzoek over Paulus en zijn brieven, en dat geeft ook aan dat de meeste aan paulus toegeschreven teksten door anderen zijn ineen geflanst.
https://www.bol.com/nl/p/wie-was-pau...00/?country=BE
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 09:50   #247
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Alle stellingen zijn ingenomen, links tegen rechts, daar help geen debat meer aan.
Dat is hier altijd zo geweest. Politics is nooit een discussieforum geweest in de zin dat je elkaar probeert te overtuigen. Reeds 10 jaar geleden zat iedereen dermate vastgeroest in zijn overtuiging dat enige beweging onmogelijk was. Dat is nu eenmaal het gevolg van de polarisering der particratie
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 11:37   #248
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

het zal hier wsl al geschreven zijn, maar het feit dat je hier soms niet opgeraakt of dat je meerdere keren na elkaar een gateway krijgt, zal ook niet helpen. Daarnet weer bijna 10 minuten niets kunnen doen en mijn bericht 3x geplaatst.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 11:58   #249
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat is hier altijd zo geweest. Politics is nooit een discussieforum geweest in de zin dat je elkaar probeert te overtuigen. Reeds 10 jaar geleden zat iedereen dermate vastgeroest in zijn overtuiging dat enige beweging onmogelijk was. Dat is nu eenmaal het gevolg van de polarisering der particratie
ik heb iedereen, die ik de moeite waard vond, om te overtuigen weldegelijk overtuigd, maar ik had het dan ook makkelijk want het gelijk aan mijn zijde.

voor de rest doe ik geen moeite.

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 12:18   #250
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Hans1 nooit kunnen overtuigen?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 12:29   #251
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Hans1 nooit kunnen overtuigen?
die had ik in mijn bijzin vermeld.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 15:15   #252
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is ook recent onderzoek over Paulus en zijn brieven, en dat geeft ook aan dat de meeste aan paulus toegeschreven teksten door anderen zijn ineen geflanst.
https://www.bol.com/nl/p/wie-was-pau...00/?country=BE
Gisteren eens de brief van Paulus aan de Romeinen (die als echt beschouwd wordt) aan het lezen geweest. Ben maar tot blz 10 van de 20 geraakt. Het is een raar theologisch epistel dat eigenlijk gaat over de Joodse en heidense christenen. Over besnijdenis en het volgen van de wet.

Het is een zeer kronkelachtig gedoe waar hij eigenlijk wil zeggen dat de heidense Christenen ook de wet moeten volgen (besnijdenis is niet nodig), maar dat dankzij Jezus het allemaal zo erg niet meer is.
Het is ook een verdoken aanval op de Joden en de Joodse Christenen (zo van: ik ga niet zeggen dat die fout zitten, maar ik insinueer het toch en ik ben ook een Israelier, maar toch zeg ik...).

Het lijkt mij straf als dit een brief van 56 NC is aan Christenen in Rome. Die mensen waren meestal van simpele afkomst en weinigen konden lezen. Als die zo'n theoretisch gedoe te horen kregen werden ze waarschijnlijk paranaoia.

Dus het zou mij niet verwonderen moest dit een konterfeitsel zijn om het heidense Christendom tegen het Joodse te verdedigen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 augustus 2017 om 15:16.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 18:22   #253
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gisteren eens de brief van Paulus aan de Romeinen (die als echt beschouwd wordt) aan het lezen geweest. Ben maar tot blz 10 van de 20 geraakt. Het is een raar theologisch epistel dat eigenlijk gaat over de Joodse en heidense christenen. Over besnijdenis en het volgen van de wet.
Hij was in conflict met de apostelen (vooral Petrus en Jacobus, de broer van Jezus) om de leer van christus open te stellen voor niet Joden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een zeer kronkelachtig gedoe waar hij eigenlijk wil zeggen dat de heidense Christenen ook de wet moeten volgen (besnijdenis is niet nodig), maar dat dankzij Jezus het allemaal zo erg niet meer is.
Het is ook een verdoken aanval op de Joden en de Joodse Christenen (zo van: ik ga niet zeggen dat die fout zitten, maar ik insinueer het toch en ik ben ook een Israelier, maar toch zeg ik...).
pff? Dat lees ik er niet in. Gewoon het feit dat er zo weinig over Jezus persoonlijk in staat is al een aanwijzing dat ze echt zijn. Heel die mythe (geboren in Bethlehem etc) is duidelijk later toegevoegd om Jezus als de Messias voor te stellen. Indien de brieven vals zouden zijn, dan zou de mythe er ook in staan. en die staat er dus niet in.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Het lijkt mij straf als dit een brief van 56 NC is aan Christenen in Rome. Die mensen waren meestal van simpele afkomst en weinigen konden lezen. Als die zo'n theoretisch gedoe te horen kregen werden ze waarschijnlijk paranaoia.
Dat is ook een mythe! De meeste mannen, en misschien ook vrouwen, ook konden lezen en schrijven in de Levant, en spraken buiten Aramees ook Grieks. De Levant was toen een welvarende streek met vele steden (Decapolis) met Griekse invloed.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Dus het zou mij niet verwonderen moest dit een konterfeitsel zijn om het heidense Christendom tegen het Joodse te verdedigen.
dat zou mij wel verwonderen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 21:33   #254
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het zal hier wsl al geschreven zijn, maar het feit dat je hier soms niet opgeraakt of dat je meerdere keren na elkaar een gateway krijgt, zal ook niet helpen. Daarnet weer bijna 10 minuten niets kunnen doen en mijn bericht 3x geplaatst.
hum die gateways zijn sinds een tijdje toch vd baan (althans hier bij mij)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 08:02   #255
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hum die gateways zijn sinds een tijdje toch vd baan (althans hier bij mij)
sideways... neen, niet echt.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 12:03   #256
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Gaat regelmatig toch enorm traag.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be