Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2017, 21:47   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Lode Claes? Die man heeft bij mij nu eens geen krediet. Geen enkel!

Volbloed collaborateur tijdens WO II en één van de grondleggers van het Vlaams Blok.

Slecht voorbeeld Quercus.
Lode Claes was volstrekt geen "volbloed" collaborateur. Hij heeft tijdens de oorlog gewoon zijn functie van ambtenaar blijven uitoefenen. Dat zijn ministerie onder controle stond van de Duitsers was niet aan hem te wijten. Hij was in ieder geval een heel wat interessanter figuur dan bepaalde dubieuze moordenaars (en plunderaars tijdens de bevrijding) waar jij zulk een loftrompet hebt over geblazen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 22:06   #82
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Lode Claes was volstrekt geen "volbloed" collaborateur. Hij heeft tijdens de oorlog gewoon zijn functie van ambtenaar blijven uitoefenen. Dat zijn ministerie onder controle stond van de Duitsers was niet aan hem te wijten. Hij was in ieder geval een heel wat interessanter figuur dan bepaalde dubieuze moordenaars (en plunderaars tijdens de bevrijding) waar jij zulk een loftrompet hebt over geblazen.
Wat zou het toch allemaal. Eerst sloot Claes zich aan bij het Verdinaso en vervolgens werd hij een journalist bij het collaboratieblad van het VNV ,Volk en Staat. Dan ging hij nog dieper de collaboratie in door het ambt van schepen van Groot-Brussel te aanvaarden. Moest de Hitlerbende overwonnen hebben, dan was Lode Claes de grote meneer in Brussel geworden. Waarschijnlijk liep hij na een tijdje dan ook met zwarte botten over de Grote Markt van Brussel. Net zoals Elias.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 22:13   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het inferioriteitsgevoel van de Vlaams Nationalisten is angstwekkend
Het aanbiddingsvermogen van de belgicisten ten aanzien van de Onverkozene edele de Laeken den Taaie et famille is niet angstwekkend, maar gewoonweg indrukwekkend.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 22:27   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het inferioriteitsgevoel van de Vlaams Nationalisten is angstwekkend
Het zijn net de belgicisten die zich inferieur voelen en de mening zijn toegedaan dat, om dit bananenland aaneen te houden, zij steeds maar opnieuw toegevingen moesten en nog steeds moeten doen t.a.v. de Belgische francofonie. Mooie staaltjes zijn de transfers (waarvan de definiëring en de omvang nog steeds niet werd opgenomen in de federale statistieken); de grendelgrondwet die de Vlaamse meerderheid deskundig castreerde; het toelaten dat "Bruxelles" "une région �* part entière" werd. In geen enkel ander Europees land vind je dergelijke waanzin.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 22:46   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het aanbiddingsvermogen van de belgicisten ten aanzien van de Onverkozene edele de Laeken den Taaie et famille is niet angstwekkend, maar gewoonweg indrukwekkend.

.
Voor mijn part mag het ook een Bart of een Filip of een Kristiaan zijn.

Maar waarom voel je je zo inferieur?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 23:19   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

We hebben er zo te zien een supertrol bij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 23:26   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het zijn net de belgicisten die zich inferieur voelen en de mening zijn toegedaan dat, om dit bananenland aaneen te houden, zij steeds maar opnieuw toegevingen moesten en nog steeds moeten doen t.a.v. de Belgische francofonie.
Het valt idd op hoe de Belgische nationalisten de francofonie in de kont blijven kruipen. Op superioriteit wijst dat alleszins niet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 23:30   #88
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

We moeten mijns inziens een zelfhulpgroep oprichten voor supertrol visionairen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 01:44   #89
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het Engels er uit?
Zou jij dat dan alleen maar voor Vlaanderen willen, terwijl het Engels in zowat alle Europese landen de eerste vreemde taal bij uitstek is?

De verspreiding van het Engels als argument inroepen in een poging om de verfransing in Vlaams Brabant goed te praten is nep. Vlaanderen is reeds lang geen tweetalig gebied meer waar Franstaligen hun gang zouden mogen gaan. Dat moet de francofonie aanvaarden, zij moeten het Nederlands respecteren. Ik herhaal: een Franstalige Zwitser die in een Duitstalig kanton gaat wonen moet ook niet komen aandraven met zijn "langue de Voltaire". Er is geen enkele reden waarom het hier anders zou moeten zijn.
Molière, niet Voltaire of zegt men misschien dat Brusselmans zijn volk leerde lezen?

Dat valt me nu tegen van U, Q.... mais cela n'est pas la faute �* Voltaire, ni �* Rousseau.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 maart 2017 om 01:49.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 02:14   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hoe kunnen we van de Franstaligen eisen dat ze zich aanpassen als "een significant deel" van de Turken, Marokkanen en de +- 170 andere nationaliteiten dat ook niet doen.
Daarbij is heel die bedoening de schuld van de Vlamingen zelf. In plaats van te zeggen dat ze dat Frans niet verstaan zijn ze de eersten om te bewijzen dat ze dat wel kunnen. Zet 25 Vlamingen bijeen en zet er één Franstalige tussen, ze gaan gegarandeerd allemaal overschakelen op Frans.
Pragmatisme, een goede eigenschap die vandaag meer en meer verdwijnt in het noordelijk deel van Belgenland.
Want taal is in de eerste plaats communicatie.
Dat er hier trouwens nu ook nog, na het Frans, het Engels wensen te bannen, getuigt van de lokale gefrustreerde mentaliteit van een (gelukkig) minderheid van Nederlandstalige Belgen. Minderheidscomplex galore en ze snappen niet dat dat compleet onterecht is.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 02:32   #91
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het inferioriteitsgevoel van de Vlaams Nationalisten is angstwekkend
Voila: kort en krachtig maar een spijtige waarheid.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 maart 2017 om 02:32.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 02:46   #92
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat heeft de realiteit inzien met inferioriteit te maken???
Uw eigen woorden, Mevrouw Daenen, zijn het antwoord:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vergetend dat bekrompen in zichzelf opgesloten te zitten inderdaad enkel bekrompenheid voortbrengt...
Zoals eerder gezegd: gelukkig lijdt slechts een beperkt deel van de Nederlandstalige Belgen, zelfs van die uit De Vlaenders, aan dit complex.
Ook al zijn ze met meer op het forum van de site Politics.be 504.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 maart 2017 om 02:48.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 02:51   #93
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
We hebben er zo te zien een supertrol bij.
Allez Knuppel, knarsetanden is slecht voor je bieterkes!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 10:02   #94
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jouw stelling komt er op neer dat we het helemaal niet erg mogen vinden dat we in een Vlaams dorp plots geconfronteerd worden met winkels waarvan de etalage helemaal in het Frans is geconcipieerd, dat we in die winkel door personeel aangesproken worden met "Et monsieur désire?", dat we hetzelfde vraagje krijgen bij een lokale bakker, in een lokaal café enz. Wel Pajoske, sorry voor mij kan dat niet. Ik heb helemaal niets tegen het Frans als taal en wanneer ik naar Wallonië of naar Frankrijk ga spreek ik het aldaar spontaan en met veel genoegen. Maar in Vlaanderen wil ik in geen geval een stap voor stap transformatie van Nederlandstaligheid naar de Francofonie. Wanneer in Zwitserland een franstalige uit Genêve of Neuchâtel zich gaat vestigen in één van de de Duitstalige kantons moet hij/zij zich aanpassen. Er is geen enkele reden waarom dit hier niet zou mogen. We hebben als sullige Vlamingen in het verleden reeds veel te veel toegevingen gedaan op dit vlak.

Jouw vergelijking met het Engels gaat volstrekt niet op. Om de eenvoudige redenen die hier door Vlijmscherp in deze draad werden aangehaald. Ik ben het wel eens dat er in Vlaanderen tegenwoordig overdreven wordt met het lichtzinnig hanteren van Engelse uitdrukkingen waar het perfect ook in het Nederlands kan gezegd worden. Maar dat verschijnsel duikt tegenwoordig op in alle Europese landen. Het verschil is dat bij ons Franstaligen zeer snel eisen gaan stellen.
Vlaanderen wordt vergeven van Engelse winkelopschriften en reclame. Ik hoor die Vlaams-nationalistische keffertjes daar nooit over janken.

De tijd dat het Frans het Nederlands in België zou verdringen is al lang passé composé. In de Rand is er in bepaalde gemeenten een zekere verfransingsdruk door het sociologisch gegeven dat de grootstad Brussel zich onherroepelijk uitbreidt. Dat is bij alle grootsteden het geval. Overal ter wereld.

Het is gewoon een kwestie duidelijk te stellen dat in de Vlaamse gemeenten de officiële voertaal het Vlaamse Nederlands is en dat hier niet aan kan worden getornd. Meer is dit allemaal niet.

Besluit: de Vlaamse-nationalisten komen stilaan zonder munitie te zitten en maken dan maar van elke muis een olifant.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 12:02   #95
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vlaanderen wordt vergeven van Engelse winkelopschriften en reclame. Ik hoor die Vlaams-nationalistische keffertjes daar nooit over janken.
Het feit dat de Engelsen geen aanspraak maken op Vlaams grondgebied heeft daar misschien iets mee te maken.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 12:26   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor mijn part mag het ook een Bart of een Filip of een Kristiaan zijn.

Maar waarom voel je je zo inferieur?
Ik voel me soms minderwaardig, omdat mijn benen te kort zijn om sommige poltiieke tegenstanders die domme vragen stellen, tegen hun kloten te kunnen sjotten.

Ge ziet: ik kan ook onnozel doen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 12:44   #97
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik voel me soms minderwaardig, omdat mijn benen te kort zijn om sommige poltiieke tegenstanders die domme vragen stellen, tegen hun kloten te kunnen sjotten.
Ge ziet: ik kan ook onnozel doen.
Een pluspunt voor jou Schoof: de lente komt!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  freezing_1.jpg‎
Bekeken: 48
Grootte:  29,7 KB
ID: 105661  

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 13:30   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Hier valt echt veel te leren in korte tijd :
-een franstalige die in vlaanderen komt wonen veroorzaakt een invasie, onderwerping en imperialisme, hij voert een sociale strijd.
-wie iets zegt over verengelsing in het taalgebruik, heeft een belgicistische agenda
-sukkelaar denkt dat iemand die op straat frans praat geen gebruik maakt van een individueel recht. Rare jongens, die nationalisten...
-franstalige brusselaars die naar een randgemeente verhuizen doen dat om de streek te verfransen
-vrijheid van taal wil in vlaanderen zeggen dat je in je privé leven geen frans mag praten, engels is geen probleem
-wie dat niet begrijpt, is bekrompen
-in 1585 is het misgegaan, de laatste goede vlamingen wonen in een bosrijke omgeving in oost vlaanderen
-een Verdinaso collaborateur wist te vertellen dat er beter 100.000 protestanten in België waren gebleven
-protestanten (en noachieten ?) zijn sneller gaan nadenken over parlementaire democratie

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 14:07   #99
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hoe kan ik dat nu weten? Ik weet zelfs niet of het gaat om een "weigering" of iets anders.

Nu jij, waarom komen er Franstaligen zich in Halle en omgeving vestigen?
Dat antwoord is al gegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
-franstalige brusselaars die naar een randgemeente verhuizen doen dat om de streek te verfransen
En toch blijkt elke dag opnieuw dat het zo is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=237698
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 18 maart 2017 om 14:21.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 14:13   #100
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik eet elke week op restaurant in Luxemburg. Veel Luxemburgers heb ik nog niet zien werken in de restaurants daar. Italianen, Portugezen, Fransen, Belgen, die wel, Luxemburgers amper. En die Luxemburgers die er wel werken, spreken mij nooit in het Letz aan, altijd in het Frans ...

"Big Mac" ou "Cheeseburger" ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be