Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2017, 13:17   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Er leven meer dan 1 miljard moslims in de islamlanden en zes miljoen Joden in Israël. Vanwaar die disproportionele aandacht voor 0,6 procent 'zwendelaars' in het M-O (+ N-Afrika, Azië enz.) in verhouding tot 99,4 procent moslims? Als je dan per se problemen wil oplossen in het M-O zou je dan niet moeten beginnen bij het grootste?
Een vreemde eend in de bijt heeft altijd onvrede tot gevolg... en zeker als die vreemde eend zo vreemd niet blijkt te zijn, maar duidelijk geen haar beter...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:19   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Luister, doen alsof het westen er voor niets tussen zit in al dat inter-arabisch geweld is wel compleet naast de waarheid ook...
De schuld zit 'm bij de Britten en Fransen die na WOI het gebied onder elkaar verdeelden in 'invloedsferen', het zogeheten Sykes–Picot Agreement. Een geheim akkoord uit 1916 dat tevens de steun kreeg van Rusland.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:20   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ca. 750.000 waarvan ruim tweederden naar Israël is getrokken en de rest naar Europa, de VS, Canada enz. Aanzienlijk meer Joodse vluchtelingen dan Arabische dus. Israël heeft nooit hulp gekregen om die Joods-Arabische vluchtelingen te helpen opvangen in tegenstelling tot de Arabische die tot op vandaag hulp en geld ontvangen van de ene generatie op de andere. De VN heeft namelijk hun vluchtelingenstatus erfbaar gemaakt en wordt doorgegeven van vader op zoon tot in der eeuwigheid.
Ah bon, is het om dat te betalen dat de hedendaagse stalhoudertjes memorabilia verkopen aan de ingang van Auschwitz enzo?
Ik leer hier elke dag bij, en niet zo'n beetje.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:28   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een vreemde eend in de bijt heeft altijd onvrede tot gevolg... en zeker als die vreemde eend zo vreemd niet blijkt te zijn, maar duidelijk geen haar beter...
De Joden wonen al duizenden jaren in dat gebied en daar bestaan ontelbare harde bewijzen voor. Zo 'vreemd' is het dus niet. Ze zijn gewoon thuisgekomen.

Jouw 'Palestijnen' kunnen hun bestaan pas dateren n�* 1964 toen de PLO werd opgericht. Voordien heeft er in de geschiedenis nooit een Palestijnse staat bestaan en Jeruzalem is ook nooit de hoofdstad van een andere natie of land geweest, behalve dan van de Joodse staat.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:28   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een vreemde eend in de bijt heeft altijd onvrede tot gevolg... en zeker als die vreemde eend zo vreemd niet blijkt te zijn, maar duidelijk geen haar beter...
Er bloeit iets moois. Ik ga je ook eens gelijk geven, tresor de Durbuy.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:28   #26
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Tienduizenden Vlamingen collaboreerden enthousiast met den Duits en niet alleen om aan het Oostfront te vechten, maar om hen hier ten velde te helpen om Joden, verzetsstrijders, homo's enz. te helpen vangen en naar de kampen te sturen. In die tijd bestonden er nog geen ngo's. En moesten ze bestaan hebben, zaten zij nu ook te rotten in de nazikampen.
Veel Vlamingen voelden het hun plicht om te gaan vechten tegen het communisme.
En wat jij verder zit te verzinnen is gewoonweg lachwekkend.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:28   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
De schuld zit 'm bij de Britten en Fransen die na WOI het gebied onder elkaar verdeelden in 'invloedsferen', het zogeheten Sykes–Picot Agreement. Een geheim akkoord uit 1916 dat tevens de steun kreeg van Rusland.
Hewel en het is dank zij dat kolonialisme dat de Westerse wereld toen, zogezegd, het democratische recht had om Israël op Palestijnse grond te installeren en het hoofd boven water te houden totdat Israël zelf, met de overgrote hulp van grote broer Amerika in staat was om zichzelf in stand te houden en met geweld verder uit te breiden...
En dat alles zogezegd omdat Jeruzalem 3000 jaren geleden door God aan de Joden beloofd is geworden als beloofde land...
En wij worden veronderstelt te geloven in die 3000 jaren oude rechten, maar als de verenigde naties nu het vluchtelingenprobleem als iets erfelijk beschouwd dan staat dat plotseling haaks op alle Israelische wettelijkheid...
Oeps!!!
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:30   #28
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Veel Vlamingen voelden het hun plicht om te gaan vechten tegen het communisme.
En wat jij verder zit te verzinnen is gewoonweg lachwekkend.
Ik had het over de Vlamingen die hier bleven en collaboreerden met de bezetter. En dat waren geen 18-jarige misleide knullen waar jij op doelt. Af en toe een boek openslaan helpt misschien.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:33   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
De Joden wonen al duizenden jaren in dat gebied en daar bestaan ontelbare harde bewijzen voor. Zo 'vreemd' is het dus niet. Ze zijn gewoon thuisgekomen.

Jouw 'Palestijnen' kunnen hun bestaan pas dateren n�* 1964 toen de PLO werd opgericht. Voordien heeft er in de geschiedenis nooit een Palestijnse staat bestaan en Jeruzalem is ook nooit de hoofdstad van een andere natie of land geweest, behalve dan van de Joodse staat.
Enfin, hoe kan iemand thuiskomen indien hij nooit weg is geweest???
Niet dus...
En of je de inwoners die er woonden, nu pas, sinds 1964 Palestijnen noemt of je geeft hen een andere naam dat verandert niets aan het feit dat zij daar effectief woonden en de zogenaamde Israëlis, die nu zogezegd thuisgekomen zijn, niet...
Dus het is verovering van iets waar ze totaal geen recht op hadden...
De enige die hen dat recht hadden kunnen geven zijn de Palestijnen die er woonden; maar zij worden nu buitengewinkeld...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:34   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
De Joden wonen al duizenden jaren in dat gebied en daar bestaan ontelbare harde bewijzen voor. Zo 'vreemd' is het dus niet. Ze zijn gewoon thuisgekomen.

Jouw 'Palestijnen' kunnen hun bestaan pas dateren n�* 1964 toen de PLO werd opgericht. Voordien heeft er in de geschiedenis nooit een Palestijnse staat bestaan en Jeruzalem is ook nooit de hoofdstad van een andere natie of land geweest, behalve dan van de Joodse staat.
Bull, gij Schmuck. De hedendaagse jews hebben de Schoof zijn kloten te maken met de historische Israëlieten. En dat weet ge.
Geen alternatief feit maar gebruikt als actueel oor-aannaaien zonder extra 'voorruit'.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:35   #31
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel en het is dank zij dat kolonialisme dat de Westerse wereld toen, zogezegd, het democratische recht had om Israël op Palestijnse grond te installeren en het hoofd boven water te houden totdat Israël zelf, met de overgrote hulp van grote broer Amerika in staat was om zichzelf in stand te houden en met geweld verder uit te breiden...
En dat alles zogezegd omdat Jeruzalem 3000 jaren geleden door God aan de Joden beloofd is geworden als beloofde land...
En wij worden veronderstelt te geloven in die 3000 jaren oude rechten, maar als de verenigde naties nu het vluchtelingenprobleem als iets erfelijk beschouwd dan staat dat plotseling haaks op alle Israelische wettelijkheid...
Oeps!!!
Er bestond niet, en heeft ook nooit zoiets bestaan als 'Palestijnse grond'. En het 'Palestijnse volk' is een uitvinding van de Arabieren. Jouw uitgevonden volk heeft trpuwens al een land: Jordanië én een hoofdstad: Amman. Laat ze maar die miljoenen andere 'Palestijnen' vervoegen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:38   #32
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik had het over de Vlamingen die hier bleven en collaboreerden met de bezetter. En dat waren geen 18-jarige misleide knullen waar jij op doelt. Af en toe een boek openslaan helpt misschien.

Dat waren inderdaad overwegend politiekers van hetzelfde allooi als we ook nu mee opgescheept zitten... Ze verkopen liever het Vlaamse volk voor een appel en een ei aan de meestbiedende dan de rechtmatige belangen van hun eigen kiezers te behartigen...
Niets nieuws onder de zon dus...
Het is niet omdat het toen om Duitsers ging en nu om franstaligen dat het toen totaal verkeerd is of was (wat het in mijn ogen ook is of was) en nu zogezegd niet meer...
Het eigen volk verraden is altijd verkeerd... idem voor de Palestijnen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:41   #33
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Er bestond niet, en heeft ook nooit zoiets bestaan als 'Palestijnse grond'. En het 'Palestijnse volk' is een uitvinding van de Arabieren. Jouw uitgevonden volk heeft trpuwens al een land: Jordanië én een hoofdstad: Amman. Laat ze maar die miljoenen andere 'Palestijnen' vervoegen.
Hou op met alles in vakjes te steken waar het niet hoort om zo je gelijk te kunnen halen en zogezegd te verdoezelen dat Israël een zuivere veroveringsnatie is... en zoals elke veroveringsnatie onwettig en heel dikwijls ook onmenselijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:53   #34
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hou op met alles in vakjes te steken waar het niet hoort om zo je gelijk te kunnen halen en zogezegd te verdoezelen dat Israël een zuivere veroveringsnatie is... en zoals elke veroveringsnatie onwettig en heel dikwijls ook onmenselijk...
Ik sympathiseer altijd met mensen en volkeren die terugnemen wat historisch van hen is. In het bijzonder de Joden omdat die al duizenden jaren vervolgd en vermoord worden in wisselende tijden en landen.

In Israël kunnen de Joden zichzelf zijn en hun religie beleven zoals ze dat willen zonder schrik te hebben dat ze voor 'Vuile Jood' worden uitgemaakt.

Het IDF, het sterkste leger na de VS en Rusland, is de beste en enige waarborg om het islamitisch-antisemitisme en het antisemitisme tou court buiten de deur te houden.

En als de Arabieren onder elkaar nog niet in vrede kunnen samenleven hoe zouden ze dat dan ooit kunnen met een staat in hun midden met een andere religie, cultuur, taal, normen en waarden, aka Israël?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:57   #35
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik sympathiseer altijd met mensen en volkeren die terugnemen wat historisch van hen is. In het bijzonder de Joden omdat die al duizenden jaren vervolgd en vermoord worden in wisselende tijden en landen.

In Israël kunnen de Joden zichzelf zijn en hun religie beleven zoals ze dat willen zonder schrik te hebben dat ze voor 'Vuile Jood' worden uitgemaakt.

Het IDF, het sterkste leger na de VS en Rusland, is de beste en enige waarborg om het islamitisch-antisemitisme en het antisemitisme tou court buiten de deur te houden.

En als de Arabieren onder elkaar nog niet in vrede kunnen samenleven hoe zouden ze dat dan ooit kunnen met een staat in hun midden met een andere religie, cultuur, taal, normen en waarden, aka Israël?
Dat van de Araben is idd. juist maarre, het joodse groepje is door de eeuwen heen wel uit meer dan een 100-tal landen uitgebonjourd.
Nog een detailke uit de geschiedenis he?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 14:43   #36
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik sympathiseer altijd met mensen en volkeren die terugnemen wat historisch van hen is. In het bijzonder de Joden omdat die al duizenden jaren vervolgd en vermoord worden in wisselende tijden en landen.

In Israël kunnen de Joden zichzelf zijn en hun religie beleven zoals ze dat willen zonder schrik te hebben dat ze voor 'Vuile Jood' worden uitgemaakt.

Het IDF, het sterkste leger na de VS en Rusland, is de beste en enige waarborg om het islamitisch-antisemitisme en het antisemitisme tou court buiten de deur te houden.

En als de Arabieren onder elkaar nog niet in vrede kunnen samenleven hoe zouden ze dat dan ooit kunnen met een staat in hun midden met een andere religie, cultuur, taal, normen en waarden, aka Israël?
Als er voor mij zo'n volk bestaat dan zijn het de Indiaanse natives in Amerika; voor de rest zijn het praatjes voor de vaak...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 15:04   #37
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik sympathiseer altijd met mensen en volkeren die terugnemen wat historisch van hen is. In het bijzonder de Joden omdat die al duizenden jaren vervolgd en vermoord worden in wisselende tijden en landen.

In Israël kunnen de Joden zichzelf zijn en hun religie beleven zoals ze dat willen zonder schrik te hebben dat ze voor 'Vuile Jood' worden uitgemaakt.

Het IDF, het sterkste leger na de VS en Rusland, is de beste en enige waarborg om het islamitisch-antisemitisme en het antisemitisme tou court buiten de deur te houden.

En als de Arabieren onder elkaar nog niet in vrede kunnen samenleven hoe zouden ze dat dan ooit kunnen met een staat in hun midden met een andere religie, cultuur, taal, normen en waarden, aka Israël?
Ja, maar ze willen altijd speciaal, irritant en moeilijk doen. Waarom een land dat een broeihaard van terreur is en een woestijn is? Omdat ze denken dat ze het uitverkoren volk van "God" zijn? Vestig je leuke landje ergens op Madagaskar en neem je domme oude testament mee en steekt het in dat gat waar de zon nooit schijnt, 2 vliegen in 1 klap. En altijd maar het slachtoffertje spelen en bij het minste antisemitisme roepen, de mensen zijn dat beu. Jeruzalem zullen we wel eerst evacueren en platbombarderen tot de laatste steen zodat we er zeker van zijn dat geen enkele van de 3 monotheïstische religies er weer claim op legt.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 18:54   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Palestijnen zijn geen vluchtelingen. Hou daar nu toch eens over op. Als ze daar bv. de echte vluchtelingen van 1948 zouden uitpikken blijven er misschien nog 20.000 over. Die wil ik desnoods zélf wel in huis pakken als dat het probleem zou oplossen.

.
Benny Morris, in the month ahead the new version of your book on the birth of the Palestinian refugee problem is due to be published. Who will be less pleased with the book - the Israelis or the Palestinians?
"The revised book is a double-edged sword. It is based on many documents that were not available to me when I wrote the original book, most of them from the Israel Defense Forces Archives. What the new material shows is that there were far more Israeli acts of massacre than I had previously thought. To my surprise, there were also many cases of rape. In the months of April-May 1948, units of the Haganah [the pre-state defense force that was the precursor of the IDF] were given operational orders that stated explicitly that they were to uproot the villagers, expel them and destroy the villages themselves.

According to your findings, how many acts of Israeli massacre were perpetrated in 1948?
"Twenty-four. In some cases four or five people were executed, in others the numbers were 70, 80, 100. There was also a great deal of arbitrary killing. Two old men are spotted walking in a field - they are shot. A woman is found in an abandoned village - she is shot. There are cases such as the village of Dawayima [in the Hebron region], in which a column entered the village with all guns blazing and killed anything that moved.
"The worst cases were Saliha (70-80 killed), Deir Yassin (100-110), Lod (250), Dawayima (hundreds) and perhaps Abu Shusha (70). There is no unequivocal proof of a large-scale massacre at Tantura, but war crimes were perpetrated there. At Jaffa there was a massacre about which nothing had been known until now. The same at Arab al Muwassi, in the north. About half of the acts of massacre were part of Operation Hiram [in the north, in October 1948]: at Safsaf, Saliha, Jish, Eilaboun, Arab al Muwasi, Deir al Asad, Majdal Krum, Sasa. In Operation Hiram there was a unusually high concentration of executions of people against a wall or next to a well in an orderly fashion.
"That can't be chance. It's a pattern. Apparently, various officers who took part in the operation understood that the expulsion order they received permitted them to do these deeds in order to encourage the population to take to the roads. The fact is that no one was punished for these acts of murder. Ben-Gurion silenced the matter. He covered up for the officers who did the massacres."
What you are telling me here, as though by the way, is that in Operation Hiram there was a comprehensive and explicit expulsion order. Is that right?
"Yes. One of the revelations in the book is that on October 31, 1948, the commander of the Northern Front, Moshe Carmel, issued an order in writing to his units to expedite the removal of the Arab population. Carmel took this action immediately after a visit by Ben-Gurion to the Northern Command in Nazareth. There is no doubt in my mind that this order originated with Ben-Gurion. Just as the expulsion order for the city of Lod, which was signed by Yitzhak Rabin, was issued immediately after Ben-Gurion visited the headquarters of Operation Dani [July 1948]."
Are you saying that Ben-Gurion was personally responsible for a deliberate and systematic policy of mass expulsion?
"From April 1948, Ben-Gurion is projecting a message of transfer. There is no explicit order of his in writing, there is no orderly comprehensive policy, but there is an atmosphere of [population] transfer. The transfer idea is in the air. The entire leadership understands that this is the idea. The officer corps understands what is required of them. Under Ben-Gurion, a consensus of transfer is created."
Ben-Gurion was a "transferist"?
"Of course. Ben-Gurion was a transferist. He understood that there could be no Jewish state with a large and hostile Arab minority in its midst. There would be no such state. It would not be able to exist."



read more: http://www.haaretz.com/survival-of-the-fittest-1.61345


Er vond wel degelijk een etnische zuivering van de Palestijnen plaats in 1948. Dat concludeert de zionistische historicus Benny Morris zonder de minste twijfel, hij noemt het eufimistisch "transfer".
De vluchtelingen en hun nakomelingen zijn mensen of hun nakomelingen die toen etnisch gezuiverd werden, door Israel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 18:58   #39
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht

Maar de kwestie van de vluchtelingen is niet het probleem. Het echte obstakel dat vrede in de weg staat is het feit dat de Palestijnen Israël van de kaart willen vagen en de Joden in zee willen verzuipen. Hamas zegt dat openlijk en brutaal en Abbas op de West Bank spreekt altijd ven fases: eerst dit, dan dat en ten lange leste Israël weg.

Wie dat wil zal eerst het IDF moeten verslaan en dat hebben er al veel geprobeerd de afgelopen 70 jaren en allen hebben ze gefaald. Israël bestaat en gaat nooit meer weg, tenzij Iran er ooit een atoombom oip gooit.
Fatah heeft Israel al begin jaren 90 erkend. De Israeli hebben nooit de Palestijnse staat erkend. En de regering Netanyahu blijft nederzettingen bouwen in bezet gebied waar de Palestijnen hun staat zouden krijgen volgens Oslo, tegen alle VN-resoluties in, en werd daarvoor zelfs door Obama scherp bekritiseerd. Zelfs Trump vroeg Netanyahu om te stoppen met het bouwen van nederzettingen in bezet gebied.
Op die manier wordt een twee staten oplossing onmogelijk gemaakt.
En een 1 staat oplossing wil zeggen een staat met een Arabische meerderheid, wil je dat?
De rechtse Joden die ik ken zijn heel eerlijk, ze willen de Palestijnen verdrijven, naar Jordanië. Maar in de huidige context kan dat niet, dan zou Israel alle vrienden verliezen. Zij vinden het antisemitisch dat de Joden niet het recht hebben de Palestijnen etnisch te zuiveren... Tja...

Laatst gewijzigd door tomm : 5 maart 2017 om 19:00.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 19:05   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ca. 750.000 waarvan ruim tweederden naar Israël is getrokken en de rest naar Europa, de VS, Canada enz. Aanzienlijk meer Joodse vluchtelingen dan Arabische dus. Israël heeft nooit hulp gekregen om die Joods-Arabische vluchtelingen te helpen opvangen in tegenstelling tot de Arabische die tot op vandaag hulp en geld ontvangen van de ene generatie op de andere. De VN heeft namelijk hun vluchtelingenstatus erfbaar gemaakt en wordt doorgegeven van vader op zoon tot in der eeuwigheid.
Maar ten eerste gebeurde deze "etnische zuivering" na de etnische zuivering tegen de Palestijnen door Israel. En ten tweede was dit meestal geen gedwongen verhuizing. De meeste sefardische Joden in Israel komen uit Marokko en Iran. Uit beide landen zijn de Joden op eigen beslissing zonder enige dwang vertrokken.
Irak verhinderde zelfs dat Joden naar Israel trokken. Enkel uit Jemen waren ze verplicht om te vertrekken, en het klimaat in Egypte was vijandig ten opzichte van de Joden, dus hun vertrek was ook min of meer gedwongen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be