Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2017, 10:50   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toelichting en rechtzetting:
- godsdienst is oplichting.
- een verhaaltje om de kinderen iets wijs te maken enz., is geen oplichting. Maakt wel deel uit van onze cultuur en geschiedenis. Wordt wel zwaar commercieel geëxploiteerd.
- Plop is geen oplichting. Wel commerce. Zware commerce.

Mijn woordgebruik, namelijk Europese islam, is niet zo accuraat. Ik zal voortaan het woord 'verlichte islam' gebruiken.
Het voornaamste kenmerk er van is dat de verlichte islamiet erkent dat in het maatschappelijke leven, de wet boven de godsdienst staat.
Blokkers moeten dus niet janken: zo'n mensen bestaan wel. Ze zijn nog lang niet talrijk genoeg, en er komen er veel te veel anderen binnen, maar ze bestaan.
U denkt dus dat het alleen maar 'blokkers' zijn die zo doomdenken? Twijfelachtig denk ik tegenwoordig.

Moslims zullen dan volgens mij hun blazoen een beetje moeten oppoetsen en uiteindelijk eens een kant durven kiezen om zo andere mensen duidelijk te maken dat het misschien wel kan die samenleving maar op huidig ogenblik is daar in de hele wereld niets van te merken dacht ik.

p.s. En zoals ik al eerder schreef kan mij dat niets schelen dat zij een boek naleven, wat ze thuis doen, wat ze dragen, welke taal ze spreken, welke godsdiensten ze willen beleven ...

Het respect moet wel van twee kanten komen in dit geval.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 september 2017 om 10:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 11:25   #22
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toelichting en rechtzetting:
- godsdienst is oplichting.
- een verhaaltje om de kinderen iets wijs te maken enz., is geen oplichting. Maakt wel deel uit van onze cultuur en geschiedenis. Wordt wel zwaar commercieel geëxploiteerd.
- Plop is geen oplichting. Wel commerce. Zware commerce.

Mijn woordgebruik, namelijk Europese islam, is niet zo accuraat. Ik zal voortaan het woord 'verlichte islam' gebruiken.
Het voornaamste kenmerk er van is dat de verlichte islamiet erkent dat in het maatschappelijke leven, de wet boven de godsdienst staat.
Blokkers moeten dus niet janken: zo'n mensen bestaan wel. Ze zijn nog lang niet talrijk genoeg, en er komen er veel te veel anderen binnen, maar ze bestaan.
Ha, u draait uw kar al.

Verlichte islam is de grootste flauwekul die er bestaat. Dat is een zoethoudertje en valse hoop voor de naïevelingen onder ons. Een ware islamiet volgt de koran en niets anders.

Waarom de 'blokkers' er weer bijhalen? U klinkt als een politiek correcte betweter, die geen andere meningen kan verdragen. Vergeet niet dat Francken en Weverke in de ogen van de politiek correcten ook 'blokkers' zijn.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 22 september 2017 om 11:29.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 11:50   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een Europese hedendaagse islam bestaat wel. Maar nog slechts zeer minimaal. Nog veel werk aan de winkel.
Mogelijks wordt de volgende of daaropvolgende generatie van deze mensen “gewoon Westers-wetenschappelijk”, en dus atheïst.
]
Waarom moet er een Europese hedendaagse islam komen?
Volgens Jambon is er toch niets mis mee in zijn huidige vorm. Hij eist zelfs dat wij respect hebben voor de islam/koran en zijn volgelingen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 september 2017 om 11:51.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 12:17   #24
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waarom moet er een Europese hedendaagse islam komen?
Volgens Jambon is er toch niets mis mee in zijn huidige vorm. Hij eist zelfs dat wij respect hebben voor de islam/koran en zijn volgelingen.
Binnen de NV-A spreekt men elkaar wel meer tegen. De ene keer zijn het 'ranzige blokkers' (Weverke en Francken) en de andere keer zijn het politiek correcte kwezels. Men wringt zich eindeloos in allerlei bochten om toch maar aanvaard te worden door de politiek correcte volksverraders. Langs de andere kant is men bevreesd om het grootste deel van hun kiezers terug te verliezen aan het VB. Een enorme spreidstand dus.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 22 september 2017 om 12:28.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 16:20   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ha, u draait uw kar al.

Verlichte islam is de grootste flauwekul die er bestaat. Dat is een zoethoudertje en valse hoop voor de naïevelingen onder ons. Een ware islamiet volgt de koran en niets anders.

Waarom de 'blokkers' er weer bijhalen? U klinkt als een politiek correcte betweter, die geen andere meningen kan verdragen. Vergeet niet dat Francken en Weverke in de ogen van de politiek correcten ook 'blokkers' zijn.
Als een poco mij blokker noemt, aanvaard ik dat als een eer.
Als een gewoon evenwichtig mens mij blokker noemt, dan voel ik me beledigd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 20:36   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Binnen de NV-A spreekt men elkaar wel meer tegen. De ene keer zijn het 'ranzige blokkers' (Weverke en Francken) en de andere keer zijn het politiek correcte kwezels. Men wringt zich eindeloos in allerlei bochten om toch maar aanvaard te worden door de politiek correcte volksverraders. Langs de andere kant is men bevreesd om het grootste deel van hun kiezers terug te verliezen aan het VB. Een enorme spreidstand dus.
De gekende spreidstand van Kim Clijsters is er niets tegen.

Blijft nog altijd de vraag waarom Schoofzak een Europese hedendaagse islam wil als met de islam in zijn huidige vorm volgens Jambon geen probleem is.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 september 2017 om 20:41.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 22:35   #27
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een atheïst is geen moslim, just saying.

En ze zeggen dat nu al 60 jaar, ooit gaan ze integreren en minder extremistisch worden in hun Islamitisch denken en ooit gaan ze stoppen met het huwen binnen de familie.

Ooit, we wachten nog steeds.

"Helft Belgische moslims is fundamentalist"
"70% Belgische moslims vinden Islamitische wetten belangrijker dan Belgische wetten.
https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/

"Ruim helft moslims in België moet geen homo's en joden"
https://www.demorgen.be/binnenland/r...oden-bbab147b/
De Schoof durft/kan/wil hier niet op reageren.
Politieke correctheid heeft nu eenmaal z'n morele prijs.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 22:42   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Schoof durft/kan/wil hier niet op reageren.
Politieke correctheid heeft nu eenmaal z'n morele prijs.
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 00:06   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.786
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Omdat het een zuivere commerciele bedoening is.
De heilige Nikolaas gaf niet aan kinderen, maar aan jonge vrouwen, zodat zij konden huwen.
Moesten jonge vrouwen hun man dan kopen in het christelijke Byzantijns rijk van toen?

1 van de wonderen van het goedheiligman was het laten herrijzen van een paar kinderen die als hompen in een vat pekel staken.
Nu is die "christelijke sprookjesfiguur" gewoon een uithangbord om speel- en snoepgoed te verkopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 01:10   #30
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als een poco mij blokker noemt, aanvaard ik dat als een eer.
Als een gewoon evenwichtig mens mij blokker noemt, dan voel ik me beledigd.
Dus voor mij is het een eer als u mij een blokker noemt ...
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 september 2017 om 01:11.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 06:16   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moesten jonge vrouwen hun man dan kopen in het christelijke Byzantijns rijk van toen?

1 van de wonderen van het goedheiligman was het laten herrijzen van een paar kinderen die als hompen in een vat pekel staken.
Nu is die "christelijke sprookjesfiguur" gewoon een uithangbord om speel- en snoepgoed te verkopen.
Binnen de hogere rangen moesten jonge vrouwen inderdaad een bruidschat bij hebben om te kunnen huwen.
Nicolaas gebruikte daarom geld van de RKK om jonge vrouwen uit de hogere rangen binnen eigen rang te laten huwen.
Anders moesten deze jonge vrouwen of met een lagere rang huwen of in het klooster intreden.
En vergis je niet, deze daad was meer uit eigen belang dan uit liefdadigheid.


Om heilig verklaard te worden moeten er inderdaad meerdere wonderen door de Kerk aanvaard worden, vandaar de vele valse wonderen, die nooit plaats hadden, toegeschreven aan veel heiligen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 06:24   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toelichting en rechtzetting:
- godsdienst is oplichting.
- een verhaaltje om de kinderen iets wijs te maken enz., is geen oplichting. Maakt wel deel uit van onze cultuur en geschiedenis. Wordt wel zwaar commercieel geëxploiteerd.
- Plop is geen oplichting. Wel commerce. Zware commerce.

Mijn woordgebruik, namelijk Europese islam, is niet zo accuraat. Ik zal voortaan het woord 'verlichte islam' gebruiken.
Het voornaamste kenmerk er van is dat de verlichte islamiet erkent dat in het maatschappelijke leven, de wet boven de godsdienst staat.

Blokkers moeten dus niet janken: zo'n mensen bestaan wel. Ze zijn nog lang niet talrijk genoeg, en er komen er veel te veel anderen binnen, maar ze bestaan.
Zij zijn met heel veel, zij vormen zelfs de meerderheid binnen de Europese moslims, maar ...
Zoals altijd;
zijn die niet belangrijk voor de media, zij verkopen niet
is er uit hen geen politiek gewin te halen,
vallen zij niet op in de maatschappij,
worden zij over dezelfde kam geschoren als de dwazen,
je hoort hen niet en ziet hen niet, want zij vallen niet op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 08:45   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toelichting en rechtzetting:
- godsdienst is oplichting.
- een verhaaltje om de kinderen iets wijs te maken enz., is geen oplichting. Maakt wel deel uit van onze cultuur en geschiedenis. Wordt wel zwaar commercieel geëxploiteerd.
- Plop is geen oplichting. Wel commerce. Zware commerce.

Mijn woordgebruik, namelijk Europese islam, is niet zo accuraat. Ik zal voortaan het woord 'verlichte islam' gebruiken.
Het voornaamste kenmerk er van is dat de verlichte islamiet erkent dat in het maatschappelijke leven, de wet boven de godsdienst staat.
Blokkers moeten dus niet janken: zo'n mensen bestaan wel. Ze zijn nog lang niet talrijk genoeg, en er komen er veel te veel anderen binnen, maar ze bestaan.
Daar gaat het niet over.
Het gaat over integratie op ieder vlak, over de gelijkheid man en vrouw, democratie als staatsvorm, acceptatie van holebirechten, scheiding kerk en staat, acceptatie en respect voor lokale culturen, gebruiken, normen en waarden.
Een minderheid onder moslims doet dit, de meerderheid echter niet.
Wanneer u verhuist naar een moslimland wordt die aanpassing afgedwongen, maar hier vragen we het beleefd, en geven te veel moslims de middelvinger.
Betekent dit dat die mensen moeten assimileren? Nee, ze mogen net zoals anderen de grote momenten in het bestaan gerust vorm geven volgens hun geloof, maar integratie betekent dat hoofddoeken niet steeds en overal moeten kunnen, vrouwen niet in boerkini moeten zwemmen, de Westerse kijk op rolpatronen man en vrouw niet ter discussie moet staan, moslims onze organisatie van de samenleving moeten respecteren.

Wie dit doet vormt geen enkel probleem in deze samenleving en verhoogt door die acceptatie eigen kansen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 10:46   #34
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zij zijn met heel veel, zij vormen zelfs de meerderheid binnen de Europese moslims, maar ...
Zoals altijd;
zijn die niet belangrijk voor de media, zij verkopen niet
is er uit hen geen politiek gewin te halen,
vallen zij niet op in de maatschappij,
worden zij over dezelfde kam geschoren als de dwazen,
je hoort hen niet en ziet hen niet, want zij vallen niet op.
Islamieten kan men onmogelijk inschatten. Het is een zeer gesloten gemeenschap, die het achterste van hun tong niet laten zien. Een sterk polariserende gemeenschap die de wereld indeelt in gelovig of ongelovig. Zij kunnen van de ene moment op de andere radicaliseren (lees: tot gewelddaden overgaan). De rode draad is dat zij één voor één een gruwelijk figuur aanbidden en als voorbeeld nemen. Hetgeen IS en andere islamitische horror terreurgroepen hebben uitspookt, heeft de profeet allemaal voorgedaan.

Trouwens die levende tenten die men overal ziet rondlopen, zijn radicaal tot en met. Hun kinderen worden het radicale gedachtengoed met de paplepel ingegeven. Niettegenstaande dat, worden zij aanzien als gematigd.

Hoeveel moslima's huwen met een ongelovige en noemen hun kinderen Jos, Piet of Jan ...
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 september 2017 om 10:53.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 18:00   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waarom moet er een Europese hedendaagse islam komen?
Volgens Jambon is er toch niets mis mee in zijn huidige vorm. Hij eist zelfs dat wij respect hebben voor de islam/koran en zijn volgelingen.
Er is wel iets mis met mensen die leugens blijven herhalen.

Er is wel iets mis, bijgevolg, met oude boeken als de bijbel en de koran.
Er is niets mis met respect tonen voor mensen die respect verdienen. Sommige katholieken en sommige islamieten vallen daar nog net onder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 18:01   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Schoof durft/kan/wil hier niet op reageren.
Politieke correctheid heeft nu eenmaal z'n morele prijs.
De Schoof heeft nog andere katten te geselen, bijwijlen, dan onnozele praat te counteren op een forum.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 19:23   #37
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Schoof heeft nog andere katten te geselen, bijwijlen, dan onnozele praat te counteren op een forum.
Duid die ‘onnozele praat’ dan eens aan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

"Helft Belgische moslims is fundamentalist"
"70% Belgische moslims vinden Islamitische wetten belangrijker dan Belgische wetten.
https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/

"Ruim helft moslims in België moet geen homo's en joden"
https://www.demorgen.be/binnenland/r...oden-bbab147b/
Maw, 7 op de 10 moslims moeten niks hebben van autochtonen en ook niet van die minderheid zgn ‘gematigde' moslims.
Hoe sta je daar tegenover ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 19:24   #38
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar gaat het niet over.
Het gaat over integratie op ieder vlak, over de gelijkheid man en vrouw, democratie als staatsvorm, acceptatie van holebirechten, scheiding kerk en staat, acceptatie en respect voor lokale culturen, gebruiken, normen en waarden.
Een minderheid onder moslims doet dit, de meerderheid echter niet.
Wanneer u verhuist naar een moslimland wordt die aanpassing afgedwongen, maar hier vragen we het beleefd, en geven te veel moslims de middelvinger.
Betekent dit dat die mensen moeten assimileren? Nee, ze mogen net zoals anderen de grote momenten in het bestaan gerust vorm geven volgens hun geloof, maar integratie betekent dat hoofddoeken niet steeds en overal moeten kunnen, vrouwen niet in boerkini moeten zwemmen, de Westerse kijk op rolpatronen man en vrouw niet ter discussie moet staan, moslims onze organisatie van de samenleving moeten respecteren.

Wie dit doet vormt geen enkel probleem in deze samenleving en verhoogt door die acceptatie eigen kansen.
Segregatie vs integratie. Als grote voorbeeld van integratie nemen we de VS; de keerzijde van de medaille is een semi-politiestaat om alle verschillende culturen onder de duim te houden en zich niet te veel laten diversifieren en segregeren.

Als je kiest voor integratie kies je voor hardere flikken die in Borgerokko wat moslims ineenmeppen zonder pardon. De wet is de wet.

Als je kiest voor segregatie kies je voor polarisatie en ghetto's en mensen die het recht in eigen handen gaan nemen.

Beiden hebben voor en nadelen. Segregatie ondermijnt het gezag van de staat en leidt tot anarchie. Integratie leidt tot de poco politiestaat...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 20:01   #39
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

De spagaat van de sossen en de poco's is te denken dat je via anarchie en pampering mensen kunt laten integreren terwijl het soms wel eens nodig is om onze moslimknuffels te laten zweten met een blaffer tegen hun kop. De poco's denken dus dat je een diverse maatschappij kunt organiseren zonder dwang. Je kan je dan afvragen in een diverse maatschappij zoals de VS hoe die er zou uitzien zonder wapenbezit en en zonder flikken die je afknallen omdat je niet gelijk doet wat ze vragen.

Ik gok dat er in de VS al veel eerder een burgeroorlog zou uitgebroken zijn met alle bloederige gevolgen van dien. De EU gaat ook falen omwille van het feit dat hier in Europa geen vrij wapenbezit is en geen harde flikken die de wetten van de EU met IJZEREN vuist opleggen. Europa kiest dus meer voor de anarchistische weg wat kan leiden tot burgeroorlogen.

We kunnen er ook vanuit gaan dat de mens intrinsiek een goed en moreel wezen is dat niet puur uit eigenbelang handelt maar tot die dag dat dat niet echt bewezen blijkt te zijn => LOCK AND LOAD...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 20:11   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
titel: Mabrouk, Slimani, Guirous, Bougrab : ces femmes contre les dérives de l'islam
link: http://www.lefigaro.fr/actualite-fra...t-la-plume.php

Een Europese hedendaagse islam bestaat wel. Maar nog slechts zeer minimaal. Nog veel werk aan de winkel.
Mogelijks wordt de volgende of daaropvolgende generatie van deze mensen “gewoon Westers-wetenschappelijk”, en dus atheïst.



Er is een "Europese Islam" die veel ouder is. Met name in Bosnië. De islam is daar binnengekomen met de uitbreiding van het Turks imperium over de Balkan. De islam werd door een flink deel van de lokale bevolking vlot aanvaard omdat ze behoorden tot een beweging die de Bogomilen werd genoemd. Dat was te vergelijken met die van de Katharen in Zuid-Frankrijk. De Bogomilen waren tijdens de Middeleeuwen in een flink deel van de Balkan verspreid (Bulgarije, Macedonië, Bosnië) en werden door de Kerk als "ketters" bestreden. Als je jezelf er rekenschap van geeft tot welke gruwelen het bestrijden van "ketters" door de Kerk (en de wereldse leiders) aanleiding gaf, dan hoeft het niet te verbazen dat vanaf de 15e eeuw de Bosniërs de Turken welkom heetten en zich vlot tot de Islam bekeerden.

In een aflevering van de reportagereeks van Leyers over de Islam in Europa wordt vrij uitvoerig ingegaan het item van de Bosnische islam. Je ziet daar geen "ingepakte" vrouwen rondlopen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be