Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2023, 10:56   #21
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is hetgeen gij leest.
Er is geen enkel moment geweest dat ik beweerd hebt dat de geste van BDW een gevolg is van het feit dat Antwerpen jaarlijks hoger bedrag krijgt. Iets dat idd een gevolg is van inflatie.
Ik stel vast dat Antwerpen al jaren het vijfvoudige per inwoner krijgt van de gemeenten in mijn omgeving. Geld dat dus grotendeels afkomstig is van mensen die niet in Antwerpen wonen.
Met andere woorden het cadeau dat BDW aan zijn inwoners doet wordt door anderen betaald. Anwterpen krijgt te veel uit het gemeentefonds want anders kon BDW die belasting niet verlagen.
Dat is een logisch gevolg van het feit dat Antwerpenaren nu eenmaal meer waard zijn dan parking-bewoners. Ge moet daar niet flauw over doen.

Trouwens dit stond zo in het Antwerps regeerakkoord en was dus reeds lang zo voorzien.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2023, 11:29   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is een logisch gevolg van het feit dat Antwerpenaren nu eenmaal meer waard zijn dan parking-bewoners. Ge moet daar niet flauw over doen.

Trouwens dit stond zo in het Antwerps regeerakkoord en was dus reeds lang zo voorzien.
Gentenaars zijn blijkbaar nog meer waard dan Antwerpenaars. Wel grappig dat er gesteld wordt dat de rijken alles krijgen, maar als arme burgers dan meer krijgen via het gemeentefonds dan rijke burgers, is het weer niet goed.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2023, 17:55   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Waar gaan de minder-inkomsten gecompenseerd worden ?
Dat wordt voor het gemak verzwegen
Of gaat Vlaanderen nog meer dan 1 miljard transfers naar A'pen moeten betalen ?

Ik blijf heel achterdochtig.
De N-VA kiekens hebben ons al eens een niet sluitende taksshift in onze nek gekletst.
Wij zullen deze gestoordheid nog jaren moeten uitzweten.
Ik vermeldde destijds op dit forum hoeveel me dat in die verschillende stappen opbracht.
Ik herinner me het juiste totale bedrag niet meer, maar het ging toch over enkele honderden euro's.

Tenminste zijn dat euro's in mijne pocket, en niet in die van Mohammed.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 oktober 2023 om 17:58.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2023, 18:01   #24
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist !
Anderzijds: wie vandaag een snelheidsboete niet betaalt, weten ze te vinden.
Een tiep die geseind staat als radicaal en die al 3 jaar het land moest uit zijn, dat lukt niet.
Hij schiet 2 Zweedse voetbalsupporters dood...
Et alors ?
Inderdaad. Ik ben niet van plan die boete te betalen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 12:00   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Waar gaan de minder-inkomsten gecompenseerd worden ?
Dat wordt voor het gemak verzwegen
Of gaat Vlaanderen nog meer dan 1 miljard transfers naar A'pen moeten betalen ?

Ik blijf heel achterdochtig.
De N-VA kiekens hebben ons al eens een niet sluitende taksshift in onze nek gekletst.
Wij zullen deze gestoordheid nog jaren moeten uitzweten.
Over kiekens gesproken.

Wie zal deze gestoordheid moeten uitzweten waar de rooie NOOIT over piept?

Uit de rooie krant De Morgen:

[QUOTE[B]Het rekenhof schetst ontnuchterend beeld over Brusselse begroting en schulden[/b]

Het Rekenhof heeft dinsdag het 28ste Brusselboek gepubliceerd, de jaarlijkse doorlichting van de overheidsfinanciën van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Daarin wordt een ontnuchterend beeld geschetst van de Brusselse begroting, waarbij de schulden jaar na jaar ‘aanzienlijk’ blijven stijgen.

Redactie en Belga31 oktober 2023

Bij de doorlichting van de inkomsten en uitgaven van de totaliteit van de Brusselse entiteiten, stelt het Rekenhof vast dat “de totale ontvangsten van het Gewest in 2022 nauwelijks zouden volstaan om de helft van de opgebouwde brutoschuld terug te betalen”, terwijl dat in 2018 wel nog het geval was.

“Doordat de toename van de uitgaven structureel hoger ligt dan de toename van de ontvangsten”, vervolgt het Rekenhof, “zijn de liquiditeitsbehoeften en tekorten van het Gewest ook toegenomen, waardoor er steeds vaker een beroep moet gedaan worden op leningen.”

Op 31 december 2022 was het uitstaand bedrag van de directe gewestschuld 8,850 miljard euro. Dat komt neer op een stijging van 1,763 miljard euro in vergelijking met 2021 - een stijging van 24,9 procent.
[/quote]

Ik blijf heel achterdochtig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 12:02   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Over kiekens gesproken.

Wie zal deze gestoordheid moeten uitzweten waar de rooie NOOIT over piept?

Uit de rooie krant De Morgen:

Citaat:
Het rekenhof schetst ontnuchterend beeld over Brusselse begroting en schulden

Het Rekenhof heeft dinsdag het 28ste Brusselboek gepubliceerd, de jaarlijkse doorlichting van de overheidsfinanciën van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Daarin wordt een ontnuchterend beeld geschetst van de Brusselse begroting, waarbij de schulden jaar na jaar ‘aanzienlijk’ blijven stijgen.

Redactie en Belga31 oktober 2023

Bij de doorlichting van de inkomsten en uitgaven van de totaliteit van de Brusselse entiteiten, stelt het Rekenhof vast dat “de totale ontvangsten van het Gewest in 2022 nauwelijks zouden volstaan om de helft van de opgebouwde brutoschuld terug te betalen”, terwijl dat in 2018 wel nog het geval was.

“Doordat de toename van de uitgaven structureel hoger ligt dan de toename van de ontvangsten”, vervolgt het Rekenhof, “zijn de liquiditeitsbehoeften en tekorten van het Gewest ook toegenomen, waardoor er steeds vaker een beroep moet gedaan worden op leningen.”

Op 31 december 2022 was het uitstaand bedrag van de directe gewestschuld 8,850 miljard euro. Dat komt neer op een stijging van 1,763 miljard euro in vergelijking met 2021 - een stijging van 24,9 procent.

Ik blijf heel achterdochtig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 november 2023 om 12:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be