Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2014, 14:25   #1
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard "Een geschiedenis van Vlaanderen voor nieuwsgierige kinderen (en hun ouders)"

http://www.bol.com/nl/p/geschiedenis...1004008490271/

...en hun ouders dus


Ik moet zeggen...

... een afschuwelijk boek!

voor wie het niet gelezen heeft vat ik het in kernwoorden samen :

- belgicistisch
- anti-flamingant
- zéér subjectief !!!
- Links
- anti-conservatief


en zoiets gaan ze geven aan 11'jarigen. Het boek zal die kinderen beïnvloeden op hun later wereldbeeld en terwijl klaagt schimmel over de N-VA die wiki-pagina's aanpast!

Om een voorbeeldje te geven :

"Een kleine groep Vlamingen werkte samen met de Duitsers. Zij wilden van de bezetter een onafhankelijk Vlaanderen loskrijgen, omdat volgens hen België toch nooit de rechten van het Nederlands zou erkennen. Ze noemden zichzelf de 'activisten'. Hun belangrijkste leider was August Borms (1878-1946). Hij mocht dan wel doctor in de Germaanse filologie zijn, van politiek had hij hoegenaamd geen verstand. (...) Gelukkig waren er ook nog andere Vlaamse politici zoals...


Hier ziet u dus alle kenmerken al terugkomen. En zo zijn er meer, staat het boek er eigenlijk vol van...

Ik ga hier niet (zoals...) zielig komen doen dat dat heel oneerlijk is.

Maar ik vraag mij toch af wat u hiervan vindt. Ik heb dit boek dan ook gekocht omdat ik vond dat mijn zoon wel wat Belgische geschiedenis kon gebruiken (ook al ben ik tegen het land, geschiedenis blijft belangrijk naar mijn mening). Maar dit boek geeft alles behalve een objectieve weergave van de feiten!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 19:13   #2
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Erg typisch - en dat is nog maar het topje van de ijsberg. Als je in de meeste boekhandels voorbij het schap "politiek" wandelt, is zowat een kwart van de boeken van EPO, de huisuitgeverij van de PVDA...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 13:44   #3
DavidMikky
Vreemdeling
 
DavidMikky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2014
Berichten: 1
Standaard

I want some friends I can go level with or take some ops. Hard to find people on during my play time because I'm in the USA. I am currently Protopharma but I can switch on my own to whichever faction. I prefer anti-city.
__________________
Enjoy the real success with latest Testking 642-467 dumps Centenary College study guides.
DavidMikky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 19:46   #4
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidMikky Bekijk bericht
I want some friends I can go level with or take some ops. Hard to find people on during my play time because I'm in the USA. I am currently Protopharma but I can switch on my own to whichever faction. I prefer anti-city.
Wat een eer dat een nieuweling zijn énige bericht speciaal in het Engels op mijn topic heeft gezet...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 20:15   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
http://www.bol.com/nl/p/geschiedenis...1004008490271/

...en hun ouders dus


Ik moet zeggen...

... een afschuwelijk boek!

voor wie het niet gelezen heeft vat ik het in kernwoorden samen :

- belgicistisch
- anti-flamingant
- zéér subjectief !!!
- Links
- anti-conservatief


en zoiets gaan ze geven aan 11'jarigen. Het boek zal die kinderen beïnvloeden op hun later wereldbeeld en terwijl klaagt schimmel over de N-VA die wiki-pagina's aanpast!

Om een voorbeeldje te geven :

"Een kleine groep Vlamingen werkte samen met de Duitsers. Zij wilden van de bezetter een onafhankelijk Vlaanderen loskrijgen, omdat volgens hen België toch nooit de rechten van het Nederlands zou erkennen. Ze noemden zichzelf de 'activisten'. Hun belangrijkste leider was August Borms (1878-1946). Hij mocht dan wel doctor in de Germaanse filologie zijn, van politiek had hij hoegenaamd geen verstand. (...) Gelukkig waren er ook nog andere Vlaamse politici zoals...


Hier ziet u dus alle kenmerken al terugkomen. En zo zijn er meer, staat het boek er eigenlijk vol van...

Ik ga hier niet (zoals...) zielig komen doen dat dat heel oneerlijk is.

Maar ik vraag mij toch af wat u hiervan vindt. Ik heb dit boek dan ook gekocht omdat ik vond dat mijn zoon wel wat Belgische geschiedenis kon gebruiken (ook al ben ik tegen het land, geschiedenis blijft belangrijk naar mijn mening). Maar dit boek geeft alles behalve een objectieve weergave van de feiten!
Dat auteursduo is zo Belgicistisch als een draaideur. Van Istendael was ook een van de Dansaert-podiumspringers die het woord voerden aan de vooravond van de zogezegde Shame betoging op 23 Januari 2011. Die avond konden we kennis maken met Belgicistische tremolo's (Niet in onze naam) vanwege een deel van het politiek-correcte artiestenwereldje met de ladderzatte Arno, KVS baas Goosens, Marijke van Neuville, Lieve Franssen enz. Natuurlijk mocht een francophone de service niet ontbreken. Dat werd dan het Brusselaartje Pierre Mertens (uitspreken Mertèns).
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 20:44   #6
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Allez, geeft nog eens een voorbeeld uit het boek. Ik snap niet zo goed wat er erg is aan dit voorbeeld. (Maar niet over de collaboratie. Want dat is te emotioneel geladen.)
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 07:35   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
http://www.bol.com/nl/p/geschiedenis...1004008490271/

...en hun ouders dus


Ik moet zeggen...

... een afschuwelijk boek!

voor wie het niet gelezen heeft vat ik het in kernwoorden samen :

- belgicistisch
- anti-flamingant
- zéér subjectief !!!
- Links
- anti-conservatief


en zoiets gaan ze geven aan 11'jarigen. Het boek zal die kinderen beïnvloeden op hun later wereldbeeld en terwijl klaagt schimmel over de N-VA die wiki-pagina's aanpast!

Om een voorbeeldje te geven :

"Een kleine groep Vlamingen werkte samen met de Duitsers. Zij wilden van de bezetter een onafhankelijk Vlaanderen loskrijgen, omdat volgens hen België toch nooit de rechten van het Nederlands zou erkennen. Ze noemden zichzelf de 'activisten'. Hun belangrijkste leider was August Borms (1878-1946). Hij mocht dan wel doctor in de Germaanse filologie zijn, van politiek had hij hoegenaamd geen verstand. (...) Gelukkig waren er ook nog andere Vlaamse politici zoals...


Hier ziet u dus alle kenmerken al terugkomen. En zo zijn er meer, staat het boek er eigenlijk vol van...

Ik ga hier niet (zoals...) zielig komen doen dat dat heel oneerlijk is.

Maar ik vraag mij toch af wat u hiervan vindt. Ik heb dit boek dan ook gekocht omdat ik vond dat mijn zoon wel wat Belgische geschiedenis kon gebruiken (ook al ben ik tegen het land, geschiedenis blijft belangrijk naar mijn mening). Maar dit boek geeft alles behalve een objectieve weergave van de feiten!
ik denk dat je meer bereikt door op bol.com een review te schrijven bij dit boek, er staat er trouwens nog geen.

maar hou m wel een beetje gematigd, een paar sneren ivm gebrek aan objectiviteit, toch cruciaal voor een geschiedenisboek, zullen efficienter zijn dan al te extreme stellingen ...

reviews bij artikels zijn heel bepalend voor de verkoop.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be