Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 september 2015, 14:02   #1
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard Het vluchtelingendebat vanavond : de tante van de verdronken kleuter Aylan opgevoerd.

In een exclusief interview met VTM NIEUWS roept de tante van Alan - ook bekend als Aylan - Kurdi op om de vluchtelingen te helpen. Tima Kurdi kan de foto van haar neefje niet meer aanzien, zegt ze aan journalist Robin Ramaekers. (U weet wel de “moedige” journalist die bijna werd “doodgeschoten” in Haïti)



Hieronder een uittreksel van dit interview :
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...terlaten.dhtml

Vanavond krijgen we op om 22 u 25 op VTM het “Groot Vluchtelingendebat”.

Men kan nu al voorspellen wie de “goeden” gaan zijn en wie de “slechten.
De emotionaliteit zal weeral van het scherm spatten en zal de bekende iconische foto van de kleine Eylan een prominente rol spelen.

Wee diegenen die zich iet of wat kritisch zal opstellen.

Om dit te versterken heeft men de tante van de kleine Eylan opgespoord en zal zij te zien zijn.

Alleen, en daarom deze reactie, hoop ik dat het niet alleen bij mij opvalt, dat er bij het zien van de beelden iets niet klopt.
Deze verzorgde vrouw met juwelen en het modieuze kapsel ziet er niet echt uit als iemand die zojuist de Hel van Aleppo is ontsnapt en in miserabele omstandigheden moet leven.
Men mag benieuwd zijn naar waar deze vrouw momenteel woont en of zij zelf niet in staat was haar neefje op te vangen in plaats van de schuld anderen te geven.

Trouwens waarom krijgen wij geen interview te zien van één van de inzittenden van het bootje,
die aan de vader elk € 10.000 moesten betalen om mee te mogen.
Te moeilijk misschien of past dit niet in de stemmingmakerij.
Benieuwd of dit vanavond ook aan bod komt.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 23 september 2015 om 14:07.
Anselmo is offline  
Oud 23 september 2015, 14:14   #2
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
In een exclusief interview met VTM NIEUWS roept de tante van Alan - ook bekend als Aylan - Kurdi op om de vluchtelingen te helpen. Tima Kurdi kan de foto van haar neefje niet meer aanzien, zegt ze aan journalist Robin Ramaekers. (U weet wel de “moedige” journalist die bijna werd “doodgeschoten” in Haïti)



Hieronder een uittreksel van dit interview :
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...terlaten.dhtml

Vanavond krijgen we op om 22 u 25 op VTM het “Groot Vluchtelingendebat”.

Men kan nu al voorspellen wie de “goeden” gaan zijn en wie de “slechten.
De emotionaliteit zal weeral van het scherm spatten en zal de bekende iconische foto van de kleine Eylan een prominente rol spelen.

Wee diegenen die zich iet of wat kritisch zal opstellen.

Om dit te versterken heeft men de tante van de kleine Eylan opgespoord en zal zij te zien zijn.

Alleen, en daarom deze reactie, hoop ik dat het niet alleen bij mij opvalt, dat er bij het zien van de beelden iets niet klopt.
Deze verzorgde vrouw met juwelen en het modieuze kapsel ziet er niet echt uit als iemand die zojuist de Hel van Aleppo is ontsnapt en in miserabele omstandigheden moet leven.
Men mag benieuwd zijn naar waar deze vrouw momenteel woont en of zij zelf niet in staat was haar neefje op te vangen in plaats van de schuld anderen te geven.

Trouwens waarom krijgen wij geen interview te zien van één van de inzittenden van het bootje,
die aan de vader elk € 10.000 moesten betalen om mee te mogen.
Te moeilijk misschien of past dit niet in de stemmingmakerij.
Benieuwd of dit vanavond ook aan bod komt.
Ik ben zeker van niet.
Pak je zakdoek al maar.
Het zal triestig zijn.
Pericles is offline  
Oud 23 september 2015, 14:22   #3
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

De vraag die zich stelt : waarom doen onze media aan dit circus mee ?

Nu weer het "geval" met de wonderbaarlijke puppy , zodat ook de hondenliefhebbers kunnen mee snotteren.

Citaat:
Op 21 september lanceert de vluchtelingenorganisatie van de VN een 'feel good'-video over de 17-jarige Aslan Al Hakim die uit Damascus vluchtte.
Na het kinderlijkje , de puppy !!

Hoe ver gaat men het drijven.

Citaat:
Vluchtelingenpup duikt tegelijkertijd op in Kroatië én Lesbos


http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...n-Lesbos.dhtml
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 23 september 2015 om 14:26.
Anselmo is offline  
Oud 23 september 2015, 14:29   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Awel, die puppy wil ik nog opvangen als zijn baasje mocht verzuipen tijdens de oversteek. Omgekeerd daarentegen....breekt mijn hart voor de puppy.
Skobelev is offline  
Oud 23 september 2015, 15:38   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Om dit te versterken heeft men de tante van de kleine Eylan opgespoord en zal zij te zien zijn.

Alleen, en daarom deze reactie, hoop ik dat het niet alleen bij mij opvalt, dat er bij het zien van de beelden iets niet klopt.
Deze verzorgde vrouw met juwelen en het modieuze kapsel ziet er niet echt uit als iemand die zojuist de Hel van Aleppo is ontsnapt en in miserabele omstandigheden moet leven.
Men mag benieuwd zijn naar waar deze vrouw momenteel woont en of zij zelf niet in staat was haar neefje op te vangen in plaats van de schuld anderen te geven.
Die tante woont al jaren in Canada. Wat zij echt kan bijdragen aan het debat ontgaat mij, maar soit, dit is vtm, er moet gesnotterd worden.

http://www.nbcnews.com/storyline/eur...canada-n422261

Citaat:
Kurdi has previously said she wanted to bring both her brothers to Canada, but she applied first for her eldest sibling Mohammed, whose application was rejected because it was incomplete.

She said that Mohammed's failed application prompted Abdullah to embark on the risky journey with his family. She said she sent him $5,000 to pay smugglers to take them in a boat.

Laatst gewijzigd door Wapper : 23 september 2015 om 15:39.
Wapper is offline  
Oud 23 september 2015, 15:52   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zowel VTM als VRT kunnen van zoiets een misselijkmakend schouwspel maken. VTM omdat ze sensatie willen, VRT omdat ze links zijn. De waarheid op een objectieve manier brengen kunnen ze geen van beide...
Hypochonder is offline  
Oud 23 september 2015, 16:21   #7
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht


Is dat niet die Marie-Rose van 'Thuis'?
Thuleander is offline  
Oud 23 september 2015, 16:41   #8
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Is dat niet die Marie-Rose van 'Thuis'?

Volgens VTM Tima Kurdi.

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...terlaten.dhtml

Niet uitgesloten dat ze nu nog een rol krijgt in Thuis, als arme verkrachte vluchtelinge.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 23 september 2015, 16:41   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Zuiver (kinder)lijkenpikkerij. Alles voor de kijkcijfers.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 23 september 2015, 16:49   #10
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Die tante woont al jaren in Canada. Wat zij echt kan bijdragen aan het debat ontgaat mij, maar soit, dit is vtm, er moet gesnotterd worden.

http://www.nbcnews.com/storyline/eur...canada-n422261
Het moge duidelijk zijn dat de familie Kurdi GEEN vluchtelingen waren op de vlucht voor geweld en voor hun leven moesten vrezen, maar eenvoudig migranten op zoek naar een beter leven.

De tante had blijkbaar genoeg geld om hen in Turkije verder te laten leven tot de burgeroorlog voorbij was.

Dat hun migratieverzoek door de Canadezen werd afgewezen heeft niets met het conflict in Syrië te doen.

Men mag ervan overtuigd zijn dat de positie van de familie Kurdi geen alleen staand geval is.

Hoeveel van de betrokken vluchtelingen zijn echt vluchteling ?
Die vraag wordt maar al te weinig gesteld.
Misschien vanavond ?
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 23 september 2015, 17:10   #11
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Ik ga zeker "niet" kijken want ik ga me doodergeren...........
TREBRON is offline  
Oud 23 september 2015, 17:48   #12
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

En wanneer zien we beelden van de dakloze die in Brussel voor een garage is doodgereden?
Buiten 3 regeltjes in een krant is daar niks over verschenen.
Als die dakloze ook een opvangplaats had gehad voor de nacht leefde hij nog dus welke kans heeft hij gehad?
Patrick M. is offline  
Oud 23 september 2015, 18:53   #13
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Op VTm werd gezegd dat ze de tante in TURKIJE gingen ondervragen..
Zij leefde toch in Canada? En wat doet ze in Turkije, haar broer vluchtte daar toch weg?
omaplop is offline  
Oud 23 september 2015, 20:48   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Geen debat
Geen vluchtelingen

En vooral geen echte journalistiek, ik hoop van harte dat deze kwestie nu eindelijk zowat de meerderheid overtuigd heeft. U kan de Westerse berichtgeving niet 'blind' vertrouwen.


Vluchtelingen?

W2eu.com

Download de handleiding voor migranten, hoe vluchteling worden en een ruime optie aan smokkelroutes in detail in een boekje, met op de cover een mooi ogende foto van het Europese strand in Griekenland.

Welcome to Europe! Net zoals Merkel zei. Wat een strak plan van onze elite! En de bevolking keek er naar en zweeg goedkeurend...

Deze TV-programmatie is daar dan ook een logisch gevolg van. Enjoy it!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 23 september 2015, 21:11   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Op VTm werd gezegd dat ze de tante in TURKIJE gingen ondervragen..
Zij leefde toch in Canada? En wat doet ze in Turkije, haar broer vluchtte daar toch weg?
Is die niet terggegaan naar zijn land om zijn kind te begraven?
Bobke is offline  
Oud 23 september 2015, 22:46   #16
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

De professoren Torfs en Vermeersch doen mee en deze laatste maakt het Torfs niet makkelijk.
Wat een verschil in logisch denkvermogen tussen die twee.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 24 september 2015, 11:54   #17
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Het "Groot Debat" bleek eender een "Klein Debat" te zijn.

Voor wie het interesseert, hieronder een samenvatting :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...et-horen.dhtml
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 24 september 2015, 12:47   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

een aanpassing van een getuigenverklaring weken na de feiten, waar plots een nieuw belangrijk gegeven opduikt terwijl daar in de initiele verklaring geen melding van gemaakt werd ...

dat gaat indruk maken!


zou de VRT niet beter gewoon toegeven dat ze emotioneel mee zijn gegaan in een verhaal waar de achtergrond niet van gecheckt werd ?

moeten hier echt nog zoveel publieke middelen ingestoken worden om toch maar te proberen verdoezelen dat de VRT er deontologisch én professioneel compleet naast zat ?

liever een debat over de meerwaarde van een publieke omroep, indien deze zich toch even makkelijk om de tuin laat leiden dan de sociale media en andere amateurnieuwsbrengers.
Anna List is offline  
Oud 24 september 2015, 13:35   #19
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een aanpassing van een getuigenverklaring weken na de feiten, waar plots een nieuw belangrijk gegeven opduikt terwijl daar in de initiele verklaring geen melding van gemaakt werd ...

dat gaat indruk maken!


zou de VRT niet beter gewoon toegeven dat ze emotioneel mee zijn gegaan in een verhaal waar de achtergrond niet van gecheckt werd ?

moeten hier echt nog zoveel publieke middelen ingestoken worden om toch maar te proberen verdoezelen dat de VRT er deontologisch én professioneel compleet naast zat ?

liever een debat over de meerwaarde van een publieke omroep, indien deze zich toch even makkelijk om de tuin laat leiden dan de sociale media en andere amateurnieuwsbrengers.
98% daarvan is nog steeds afhankelijk van de klassieke massale nieuwbrengers en de wereldwijde (onder)verdeling daarvan.

Mss laat U zich graag om de tuin leiden. Documenten en allerlei wetgeving zijn vrij beschikbaar op het net. Het is niet omdat U niet weet hoe of waar en zich compleet verloren voelt dat alle berichtgeving waardeloos is. Maar blijft U vooral de reguliere media maar volgen, good luck.


Nu heb ik wel begrepen dat ook U terzake kritiek uitte, maar in dit geval kon ik niet nalaten er nog een streepje bij te zetten. Heus niet uit kwade wil naar Uwentwege.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 24 september 2015 om 13:40.
zonbron is offline  
Oud 24 september 2015, 13:39   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
98% daarvan is nog steeds afhankelijk van de klassieke massale nieuwbrengers en de de wereldwijde (onder)verdeling daarvan.

Mss laat U zich graag om de tuin leiden. Documenten en allerlei wetgeving zijn vrij beschikbaar op het net. Het is niet omdat U niet weet hoe of waar en zich compleet verloren voelt dat alle berichtgeving waardeloos is. Maar blijft U vooral Uw MSM maar volgen, good luck.
u begrijpt mijn verkeerd.

als argument pro openbare omroep wordt mij telkenmale het belang van objectieve nieuwsberichtgeving en professionele journalistiek opgemerkt. ik stel nu vast dat de professionele journalistiek van de VRT blijkbaar geen hogere kwaliteit garandeert.

laat ons dit argument als argument pro openbare omroep dan ook schrappen.
Anna List is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be