Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2016, 15:30   #41
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Overwegend wel ja, bij hen stemde de middenklasse niet op iemand als Trump (de belichaming van witmenskes' frustraties). Hillary is ook een witmenske maar bracht een positieve en constructieve boodschap. Zij beschikt dus wel over taal, skills en reflexen. En wat die inhouden, lees je toch in de hele opinie daarvoor... Veelal kunnen witmenskes' niet overweg met diversiteit, ik ook niet helemaal hoor, maar ze willen daarbij dan al te vaak de rechten van de ander beknotten enz. En dat is verkeerd. Zoals je hoeft niet met moslims om te gaan maar ze de toegang tot het land te ontzeggen (Trump's stelling) is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Lol @ Killary bracht een positieve en constructieve boodschap

Wat vinden je zusters en broeders islamieten daarvan in Benghazi ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 15:31   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Overwegend wel ja, bij hen stemde de middenklasse niet op iemand als Trump (de belichaming van witmenskes' frustraties). Hillary is ook een witmenske maar bracht een positieve en constructieve boodschap. Zij beschikt dus wel over taal, skills en reflexen. En wat die inhouden, lees je toch in de hele opinie daarvoor... Veelal kunnen witmenskes' niet overweg met diversiteit, ik ook niet helemaal hoor, maar ze willen daarbij dan al te vaak de rechten van de ander beknotten enz. En dat is verkeerd. Zoals je hoeft niet met moslims om te gaan maar ze de toegang tot het land te ontzeggen (Trump's stelling) is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Waarom ?? Die moslims kunnen beter hun eigen "islamitische heilstaten" terug leefbaar maken, ipv in andere landen wat te gaan profiteren.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 15:32   #43
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zoals je hoeft niet met moslims om te gaan maar ze de toegang tot het land te ontzeggen (Trump's stelling) is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Het kan zijn dat Trump dit artikel gelezen heeft, tja.

http://joostniemoller.nl/2014/12/ali...rtrouwen-zijn/
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 17:46   #44
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het kan zijn dat Trump dit artikel gelezen heeft, tja.

http://joostniemoller.nl/2014/12/ali...rtrouwen-zijn/
Ja allochtonen zijn alleen geloofwaardig als ze schrijven wat in de witmenskes hun kraam past.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 19:07   #45
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja allochtonen zijn alleen geloofwaardig als ze schrijven wat in de witmenskes hun kraam past.
Geloofde gij wat zja zja allemaal verteld?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 19:22   #46
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Geloofde gij wat zja zja allemaal verteld?
Neen, maar soms zit die er wel boenk bovenop.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 19:54   #47
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En wat is dan volgens jou die "taal, skills en reflexen" waar het "de witmenskes" aan zou ontbreken. Bovendien mag ik dan veronderstellen dat de "bruinmenskes" die wel hebben, ja?
Je moet het die "bruine aap" Jahjah wel nageven dat hij beter Nederlands kan dan veel Vlamingen en Nederlanders.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 20:17   #48
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Je moet het die "bruine aap" Jahjah wel nageven dat hij beter Nederlands kan dan veel Vlamingen en Nederlanders.
Dat hij dan al eens begint met zijn moslimbroeders en-zusters wat Nederlands te leren.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 28 november 2016 om 20:21.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 20:24   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat hij dan al begint met zijn moslimbroeders wat Nederlands te leren.
Inderdaad. Die Libanees moet niet tegen ons zitten pontificeren. Hij moet dat veeleer doen tegenover zijn "broeders in het ware islamitische geloof" vooral tegenover diegenen die, als het gaat over zich aanpassen en bereid zijn zich beter te integreren (onder meer inzake taal), lijken te lijden aan constipatie.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 21:03   #50
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Je moet het die "bruine aap" Jahjah wel nageven dat hij beter Nederlands kan dan veel Vlamingen en Nederlanders.
Kan hij ook nog andere dingen?

Zoals bijvoorbeeld, heeft hij ooit gewerkt?

Want daar is zijn CV nogal magertjes over.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 21:09   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Kan hij ook nog andere dingen?

Zoals bijvoorbeeld, heeft hij ooit gewerkt?

Want daar is zijn CV nogal magertjes over.
Ik denk dat hij euh... free-lance journalist is. Onder meer voor de zelfverklaarde kwaliteitskrant De Standaard.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:22   #52
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hij heeft gewoon gelijk op alle vlakken. Zoals gewoonlijk.
Filip Dewinter heeft nog gelijk ook ... hier allemaal buiten en rap gvd.

Ophoepelen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:32   #53
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Abou Jahjah steekt de draak met het sinjaal van zeurende blanke mannen.

****************************

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161117_02577935

De Standaard | vrijdag 2016-11-18

COLUMN

Het signaal en hoe ernaar te luisteren
Dyab Abou Jahjah


Naar het schijnt is er een signaal van de gewone burger verstuurd ergens midden vorige week en houden we daar rekening mee. Het zou een nieuw signaal zijn, dat anders is dan wat we al jaren capteren. Het is ook niet verstuurd door de meerderheid van de Amerikanen die een stem uitbrachten en op Clinton stemden, maar wel door de minderheid die op Trump stemde. Een minderheid onder de Amerikanen, maar een absolute meerderheid onder de blanke Amerikanen. Laten we dus de zaken bij hun naam noemen: er is een signaal verstuurd van de blanke Amerikaanse kiezer en die blanke Amerikaanse kiezer is dus ‘de gewone burger’. Gewoon is een eufemisme voor blank geworden. Dat kan tellen als een signaal binnen het signaal.

Ik heb mijn oude transistorradio bovengehaald van onder het stof van het preglobaliseringstijdperk en ik begon de tuner te bewegen op zoek naar dat signaal. En toen heb ik het gehoord. Het was een zo wereldvreemd geluid, dat ik even dacht dat ik een teken van leven op Mars had gevonden. Maar mijn opwinding ebde snel weg toen ik besefte dat dit toch het signaal van de ‘gewone’ burger was en het luidde als volgt:

Het is de fout van de globalisering, die zo onterecht is. Die globalisering was bedoeld om onze producten te verkopen overal in de wereld, niet om concurrentie te krijgen. Hoe durven de Chinezen, de Indiërs en al die anderen met ons te concurreren? Dat is pas unfair trade, zegt de ‘gewone’ werknemer van Total, Microsoft, General Motors en Ford.

Het is de fout van de zwarten, die steeds meer willen. Ze hebben een zwarte president verkozen en zijn nog niet tevreden. Wat willen ze nog? Dat ze niet meer vogelvrij zijn voor de politie? Dat de massale gevangenschap van miljoenen zwarte mannen, dat surrogaat voor de slavernij, ophoudt? Maar we hebben een zwarte president. Hoe durven ze nog eisen te hebben. Zegt het ‘gewone’ kleinkind van slavendrijvers.

Het is de fout van de Mexicaanse migrant, die als arbeider de fabrieken en de werven en de schoonmaakploegen bemant. Hoe durft hij te bestaan en ons werk in te pikken. Hoe durft iemand naar andermans land te trekken en te verwachten dat hij daar welvaart uit zal putten, vraagt het ‘gewone’ kleinkind van de pelgrims en de eerste kolonisten.

Het is de fout van de werkloze met een kleurtje, die moeilijk aan de bak geraakt en met welfare sukkelt. Hoe durft hij te profiteren van onze welvaartsstaat? Wacht even, is dat niet hetzelfde als vragen: waarom werkt hij niet, waarom pikt hij onze jobs niet in? Hij is in de war, het ‘gewone’ kleinkind van de plunderaars van Amerika, Azië en Afrika.

En dan heb je al die moslims, die complotten smeden om onze manier van leven te vernietigen en onze maatschappij te islamiseren. Sommige van die moslims leggen zelfs bommen en plegen aanslagen hier bij ons. Andermans land bombarderen, dat is een afschuwelijke en barbaarse daad, wat voor mensen doen nu zoiets? Dat vraagt de ‘gewone’ burger zich af van het land dat om de tien jaar een ander land bezet of naar het stenen tijdperk bombardeert.

Wij zijn het arme, blanke, ‘gewone’ volk, zo ging het signaal verder. We zijn het ‘gewone’ volk omdat al de rest ‘ongewoon’ is, omdat al de rest raar is en minder voorstelt. Wij zijn de vergeten slachtoffers van deze desolate tijden, waarin de elites, in een samenzwering om de wereld te domineren met de hulp van kleurlingen en homoseksuelen en hysterische vrouwen, ons uit de weg willen ruimen.

Wij, de ‘gewone’ mensen, zijn niet echt arm. We hebben het financieel veel beter dan al dat gekleurde ‘ongewone’ volk, maar dat telt niet, want wij zijn de ‘gewone’ mensen en zij niet.

Die verdomde elites hebben gedaan gekregen dat wij tweederangsburgers zijn geworden in eigen land, terwijl de zwarte en bruine apen, de wijven en de janetten het voor het zeggen hebben. Lock them up! Lock them up! Lock them up...

Na een paar minuten van dat scanderen, ben ik het signaal kwijtgeraakt.

En toch. Toch heeft het signaal van de ‘gewone’ burger me geraakt. Dus ik maak gebruik van de gelegenheid om iets te zeggen tegen de ‘gewone’ burger, hem een oprecht advies te geven, en dat luidt aldus:

Geachte ‘gewone’ burger, wentel je niet in die slachtofferrol, dat is een beetje flauw. In de plaats hiervan, beste blanke ‘gewone’ burger, leer de taal, de skills en de reflexen van deze tijd, emancipeer, ontwikkel je – de kansen liggen voor het grijpen – in plaats van over alles te klagen en in alles de fout van de ander te zien. Grijp die kansen en doe iets constructiefs, voor jezelf en voor anderen.
Spot on!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:32   #54
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Abou Jahjah steekt de draak met het sinjaal van zeurende blanke mannen.

****************************

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161117_02577935

De Standaard | vrijdag 2016-11-18

COLUMN

Het signaal en hoe ernaar te luisteren
Dyab Abou Jahjah


Naar het schijnt is er een signaal van de gewone burger verstuurd ergens midden vorige week en houden we daar rekening mee. Het zou een nieuw signaal zijn, dat anders is dan wat we al jaren capteren. Het is ook niet verstuurd door de meerderheid van de Amerikanen die een stem uitbrachten en op Clinton stemden, maar wel door de minderheid die op Trump stemde. Een minderheid onder de Amerikanen, maar een absolute meerderheid onder de blanke Amerikanen. Laten we dus de zaken bij hun naam noemen: er is een signaal verstuurd van de blanke Amerikaanse kiezer en die blanke Amerikaanse kiezer is dus ‘de gewone burger’. Gewoon is een eufemisme voor blank geworden. Dat kan tellen als een signaal binnen het signaal.

Ik heb mijn oude transistorradio bovengehaald van onder het stof van het preglobaliseringstijdperk en ik begon de tuner te bewegen op zoek naar dat signaal. En toen heb ik het gehoord. Het was een zo wereldvreemd geluid, dat ik even dacht dat ik een teken van leven op Mars had gevonden. Maar mijn opwinding ebde snel weg toen ik besefte dat dit toch het signaal van de ‘gewone’ burger was en het luidde als volgt:

Het is de fout van de globalisering, die zo onterecht is. Die globalisering was bedoeld om onze producten te verkopen overal in de wereld, niet om concurrentie te krijgen. Hoe durven de Chinezen, de Indiërs en al die anderen met ons te concurreren? Dat is pas unfair trade, zegt de ‘gewone’ werknemer van Total, Microsoft, General Motors en Ford.

Het is de fout van de zwarten, die steeds meer willen. Ze hebben een zwarte president verkozen en zijn nog niet tevreden. Wat willen ze nog? Dat ze niet meer vogelvrij zijn voor de politie? Dat de massale gevangenschap van miljoenen zwarte mannen, dat surrogaat voor de slavernij, ophoudt? Maar we hebben een zwarte president. Hoe durven ze nog eisen te hebben. Zegt het ‘gewone’ kleinkind van slavendrijvers.

Het is de fout van de Mexicaanse migrant, die als arbeider de fabrieken en de werven en de schoonmaakploegen bemant. Hoe durft hij te bestaan en ons werk in te pikken. Hoe durft iemand naar andermans land te trekken en te verwachten dat hij daar welvaart uit zal putten, vraagt het ‘gewone’ kleinkind van de pelgrims en de eerste kolonisten.

Het is de fout van de werkloze met een kleurtje, die moeilijk aan de bak geraakt en met welfare sukkelt. Hoe durft hij te profiteren van onze welvaartsstaat? Wacht even, is dat niet hetzelfde als vragen: waarom werkt hij niet, waarom pikt hij onze jobs niet in? Hij is in de war, het ‘gewone’ kleinkind van de plunderaars van Amerika, Azië en Afrika.

En dan heb je al die moslims, die complotten smeden om onze manier van leven te vernietigen en onze maatschappij te islamiseren. Sommige van die moslims leggen zelfs bommen en plegen aanslagen hier bij ons. Andermans land bombarderen, dat is een afschuwelijke en barbaarse daad, wat voor mensen doen nu zoiets? Dat vraagt de ‘gewone’ burger zich af van het land dat om de tien jaar een ander land bezet of naar het stenen tijdperk bombardeert.

Wij zijn het arme, blanke, ‘gewone’ volk, zo ging het signaal verder. We zijn het ‘gewone’ volk omdat al de rest ‘ongewoon’ is, omdat al de rest raar is en minder voorstelt. Wij zijn de vergeten slachtoffers van deze desolate tijden, waarin de elites, in een samenzwering om de wereld te domineren met de hulp van kleurlingen en homoseksuelen en hysterische vrouwen, ons uit de weg willen ruimen.

Wij, de ‘gewone’ mensen, zijn niet echt arm. We hebben het financieel veel beter dan al dat gekleurde ‘ongewone’ volk, maar dat telt niet, want wij zijn de ‘gewone’ mensen en zij niet.

Die verdomde elites hebben gedaan gekregen dat wij tweederangsburgers zijn geworden in eigen land, terwijl de zwarte en bruine apen, de wijven en de janetten het voor het zeggen hebben. Lock them up! Lock them up! Lock them up...

Na een paar minuten van dat scanderen, ben ik het signaal kwijtgeraakt.

En toch. Toch heeft het signaal van de ‘gewone’ burger me geraakt. Dus ik maak gebruik van de gelegenheid om iets te zeggen tegen de ‘gewone’ burger, hem een oprecht advies te geven, en dat luidt aldus:

Geachte ‘gewone’ burger, wentel je niet in die slachtofferrol, dat is een beetje flauw. In de plaats hiervan, beste blanke ‘gewone’ burger, leer de taal, de skills en de reflexen van deze tijd, emancipeer, ontwikkel je – de kansen liggen voor het grijpen – in plaats van over alles te klagen en in alles de fout van de ander te zien. Grijp die kansen en doe iets constructiefs, voor jezelf en voor anderen.
Spot on!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 23:53   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Spot on!
Ik dacht even dat ik een teken van leven op Mars had ontvangen zegt hij.
Wel, toen ik hem verleden week op de Nederlandse tv hoorde zeggen dat het huidig probleem dat hem de meeste zorgen baart het oprukkend rechts is lijkt het wel of hij nog onder een steen op Mars leeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2016, 13:29   #56
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Overwegend wel ja, bij hen stemde de middenklasse niet op iemand als Trump (de belichaming van witmenskes' frustraties). Hillary is ook een witmenske maar bracht een positieve en constructieve boodschap. Zij beschikt dus wel over taal, skills en reflexen. En wat die inhouden, lees je toch in de hele opinie daarvoor... Veelal kunnen witmenskes' niet overweg met diversiteit, ik ook niet helemaal hoor, maar ze willen daarbij dan al te vaak de rechten van de ander beknotten enz. En dat is verkeerd. Zoals je hoeft niet met moslims om te gaan maar ze de toegang tot het land te ontzeggen (Trump's stelling) is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
We moeten wel met moslims om te gaan, want ze zijn hier nu toch, het zijn ook maar mensen. Ik ben ook een beejte "racist" (niet echt, want ik heb niks tegen Noord-Afrikanen in het algemeen, enkel bepaalde joggingbroekdragende tieners die autochtonen van 10 meter hoog op de metrosporen gooien... maar zoiets heet "kattekwaad" zeker?)

Moslims kruipen graag in een slachtofferrol want een minstens even hoog percentage verfoeit ons en onze levenstijl even hard als andersom. Zo zeggen ze bijvoorbeeld dat we niet van diversiteit houden enzo. Kritiek en bashen, en 't is geen racisme want een bleekgezicht uitkakken is niet racistisch. Het is racistisch om u als vies bleekgezicht niet te LATEN uitkakken. Hoe vaak dat ik als kind niet voor "vieze Belg" of "racist" ben uitgescholden omdat ik gewoon nog maar keek??? Ontelbaar! Wat moest ik doen? Mijn ogen in mijn zak steken? Ik begreep zelfs niet wat die jongen toen bedoelde maar hij ging zijn vrienden halen en mij in elkaar slaan. Dus ik ben huilend naar huis naar mijn mama gerend. Ik was 12 jaar en heel heel bang....

En dan verschieten ze dat wij schrik hebben van vreemdelingen. Het is er als kind zo ingeklopt.... door vreemdelingen... letterlijk.

Wie houdt er niet van diversiteit? Zij die mensen verwelkomen in hun land of zij die dat land binnenkomen en zeggen dat alles dat Islamitisch is juist is? De islam introduceren, lesgeven op school, gebouwen neerzetten uit Duizend-én-één nacht. Diversiteit? Laat me niet lachen, als het aan Islam lag, werd heel de wereld Islam en was er van diversiteit geen sprake meer. Elke moslim is welkom in de kerkelijke gemeenschap, maar als hij dat nog maar durft overwegen wordt hij al afgestraft! Van een moslim mag je je nooit tot het christelijk geloof wenden. En zeg niet dat het niet waar is want moslims mogen geen christenen worden. Je kan dat niet ontkennen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2016, 13:53   #57
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
We moeten wel met moslims om te gaan, want ze zijn hier nu toch, het zijn ook maar mensen. Ik ben ook een beejte "racist" (niet echt, want ik heb niks tegen Noord-Afrikanen in het algemeen, enkel bepaalde joggingbroekdragende tieners die autochtonen van 10 meter hoog op de metrosporen gooien... maar zoiets heet "kattekwaad" zeker?)

Moslims kruipen graag in een slachtofferrol want een minstens even hoog percentage verfoeit ons en onze levenstijl even hard als andersom. Zo zeggen ze bijvoorbeeld dat we niet van diversiteit houden enzo. Kritiek en bashen, en 't is geen racisme want een bleekgezicht uitkakken is niet racistisch. Het is racistisch om u als vies bleekgezicht niet te LATEN uitkakken. Hoe vaak dat ik als kind niet voor "vieze Belg" of "racist" ben uitgescholden omdat ik gewoon nog maar keek??? Ontelbaar! Wat moest ik doen? Mijn ogen in mijn zak steken? Ik begreep zelfs niet wat die jongen toen bedoelde maar hij ging zijn vrienden halen en mij in elkaar slaan. Dus ik ben huilend naar huis naar mijn mama gerend. Ik was 12 jaar en heel heel bang....

En dan verschieten ze dat wij schrik hebben van vreemdelingen. Het is er als kind zo ingeklopt.... door vreemdelingen... letterlijk.

Wie houdt er niet van diversiteit? Zij die mensen verwelkomen in hun land of zij die dat land binnenkomen en zeggen dat alles dat Islamitisch is juist is? De islam introduceren, lesgeven op school, gebouwen neerzetten uit Duizend-én-één nacht. Diversiteit? Laat me niet lachen, als het aan Islam lag, werd heel de wereld Islam en was er van diversiteit geen sprake meer. Elke moslim is welkom in de kerkelijke gemeenschap, maar als hij dat nog maar durft overwegen wordt hij al afgestraft! Van een moslim mag je je nooit tot het christelijk geloof wenden. En zeg niet dat het niet waar is want moslims mogen geen christenen worden. Je kan dat niet ontkennen.
Ja doe maar stoer op een forum omdat ge vroeger te laf was om voor uw eigen op te komen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2016, 14:38   #58
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja doe maar stoer op een forum omdat ge vroeger te laf was om voor uw eigen op te komen.
Ik krijg plaatsvervangende schaamte.
Uw taalvaardigheid is van het niveau van die van een chimpanzee.
Stop toch gewoon met jezelf belachelijk te maken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:45   #59
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Abou Jahjah steekt de draak met het sinjaal van zeurende blanke mannen.

****************************

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161117_02577935

De Standaard | vrijdag 2016-11-18

COLUMN

Het signaal en hoe ernaar te luisteren
Dyab Abou Jahjah


Naar het schijnt is er een signaal van de gewone burger verstuurd ergens midden vorige week en houden we daar rekening mee. Het zou een nieuw signaal zijn, dat anders is dan wat we al jaren capteren. Het is ook niet verstuurd door de meerderheid van de Amerikanen die een stem uitbrachten en op Clinton stemden, maar wel door de minderheid die op Trump stemde. Een minderheid onder de Amerikanen, maar een absolute meerderheid onder de blanke Amerikanen. Laten we dus de zaken bij hun naam noemen: er is een signaal verstuurd van de blanke Amerikaanse kiezer en die blanke Amerikaanse kiezer is dus ‘de gewone burger’. Gewoon is een eufemisme voor blank geworden. Dat kan tellen als een signaal binnen het signaal.

Ik heb mijn oude transistorradio bovengehaald van onder het stof van het preglobaliseringstijdperk en ik begon de tuner te bewegen op zoek naar dat signaal. En toen heb ik het gehoord. Het was een zo wereldvreemd geluid, dat ik even dacht dat ik een teken van leven op Mars had gevonden. Maar mijn opwinding ebde snel weg toen ik besefte dat dit toch het signaal van de ‘gewone’ burger was en het luidde als volgt:

Het is de fout van de globalisering, die zo onterecht is. Die globalisering was bedoeld om onze producten te verkopen overal in de wereld, niet om concurrentie te krijgen. Hoe durven de Chinezen, de Indiërs en al die anderen met ons te concurreren? Dat is pas unfair trade, zegt de ‘gewone’ werknemer van Total, Microsoft, General Motors en Ford.

Het is de fout van de zwarten, die steeds meer willen. Ze hebben een zwarte president verkozen en zijn nog niet tevreden. Wat willen ze nog? Dat ze niet meer vogelvrij zijn voor de politie? Dat de massale gevangenschap van miljoenen zwarte mannen, dat surrogaat voor de slavernij, ophoudt? Maar we hebben een zwarte president. Hoe durven ze nog eisen te hebben. Zegt het ‘gewone’ kleinkind van slavendrijvers.

Het is de fout van de Mexicaanse migrant, die als arbeider de fabrieken en de werven en de schoonmaakploegen bemant. Hoe durft hij te bestaan en ons werk in te pikken. Hoe durft iemand naar andermans land te trekken en te verwachten dat hij daar welvaart uit zal putten, vraagt het ‘gewone’ kleinkind van de pelgrims en de eerste kolonisten.

Het is de fout van de werkloze met een kleurtje, die moeilijk aan de bak geraakt en met welfare sukkelt. Hoe durft hij te profiteren van onze welvaartsstaat? Wacht even, is dat niet hetzelfde als vragen: waarom werkt hij niet, waarom pikt hij onze jobs niet in? Hij is in de war, het ‘gewone’ kleinkind van de plunderaars van Amerika, Azië en Afrika.

En dan heb je al die moslims, die complotten smeden om onze manier van leven te vernietigen en onze maatschappij te islamiseren. Sommige van die moslims leggen zelfs bommen en plegen aanslagen hier bij ons. Andermans land bombarderen, dat is een afschuwelijke en barbaarse daad, wat voor mensen doen nu zoiets? Dat vraagt de ‘gewone’ burger zich af van het land dat om de tien jaar een ander land bezet of naar het stenen tijdperk bombardeert.

Wij zijn het arme, blanke, ‘gewone’ volk, zo ging het signaal verder. We zijn het ‘gewone’ volk omdat al de rest ‘ongewoon’ is, omdat al de rest raar is en minder voorstelt. Wij zijn de vergeten slachtoffers van deze desolate tijden, waarin de elites, in een samenzwering om de wereld te domineren met de hulp van kleurlingen en homoseksuelen en hysterische vrouwen, ons uit de weg willen ruimen.

Wij, de ‘gewone’ mensen, zijn niet echt arm. We hebben het financieel veel beter dan al dat gekleurde ‘ongewone’ volk, maar dat telt niet, want wij zijn de ‘gewone’ mensen en zij niet.

Die verdomde elites hebben gedaan gekregen dat wij tweederangsburgers zijn geworden in eigen land, terwijl de zwarte en bruine apen, de wijven en de janetten het voor het zeggen hebben. Lock them up! Lock them up! Lock them up...

Na een paar minuten van dat scanderen, ben ik het signaal kwijtgeraakt.

En toch. Toch heeft het signaal van de ‘gewone’ burger me geraakt. Dus ik maak gebruik van de gelegenheid om iets te zeggen tegen de ‘gewone’ burger, hem een oprecht advies te geven, en dat luidt aldus:

Geachte ‘gewone’ burger, wentel je niet in die slachtofferrol, dat is een beetje flauw. In de plaats hiervan, beste blanke ‘gewone’ burger, leer de taal, de skills en de reflexen van deze tijd, emancipeer, ontwikkel je – de kansen liggen voor het grijpen – in plaats van over alles te klagen en in alles de fout van de ander te zien. Grijp die kansen en doe iets constructiefs, voor jezelf en voor anderen.
Zucht...wel erg dat de Standaard iemand een forum geeft die zijn huiswerk niet maakt, alvorens de pen in vitriool te dopen.
Doet je toch vermoeden dat Jah Jah niet omwille van enig talent maar omwille van het imago van " rebel en allochtoon" dat forum krijgt!
Positieve discriminatie dus, ongetwijfeld zijn er betere schrijvers met een foute kleur.

Maar even inhoudelijk. Het zal kloppen dat vooral de Amerikaan die geraakt werd door " globalisering" vatbaar was voor de " rebel" Trump die met veel lawaai de " grote terugkeer van Amerika voor Amerikanen " gebruikt heeft om een gooi naar de macht te doen.
Maar anders dan Jah Jah wat huilerig stelt, is dat niet per definitie " de blanke burger".
Het is vooral de Amerikaanse middenklasse, die kijkt naar spooksteden die omdat industrie werd weg geveegd door globalisering, kinderen heeft die minder toekomstperspectief hebben dan hun ouders, een trend die hier nu ook kenbaar wordt gemaakt.
Die Amerikaanse middenklasse bestaat evengoed uit gekleurde Amerikanen, omdat Amerika een totaal andere cultuur heeft, waar niet solidariteit ( lees sociale zekerheid) maar individueel succes centraal staat, beweren dat gekleurde Amerikanen daar geen deel van uitmaken is die mensen onterecht stigmatiseren. Ook een niet onbelangrijk deel gekleurde Amerikanen zijn dus succesvol en behoren tot de middenklasse, en stemden evengoed als de blanke buurman op Trump.

Niet de obsessie van Jah Jah met kleur maar economische achtergrond bepaald in Amerika stemgedrag, wat niet anders is dan hier. De ooit rood kleurende arbeiderswijken dragen nu ook zwart.

Wat we wel delen is de kleur van gevangenispopulatie, net zoals hier zitten in Amerika veel gekleurde burgers achter tralies, niet omdat het " een voortzetting van slavernij zou zijn" maar omdat ongeacht of solidariteit of individueel succes centraal staat, opvoeding, onderwijs en startpakket op de arbeidsmarkt je sociale klasse beinvloeden.
Met dit verschil dat in Amerika " wellfare" hoe dan ook kansarm maakt, dat leidt tot meer drugproblemen, verslaving, prostitutie, kansarmoede onder generaties die economisch bleven steken in armoede.

Jah Jah schrijft dus niet over de Amerikaanse situatie maar over zijn eigen stokpaardjes, de superioriteit van kleur boven blanken, met slachtoffercultus, mocht iemand een gelijkaardig stuk schrijven over gekleurden waar ook ter wereld, ligt racisme en discriminatie vlakbij, maar wanneer je zelf tot een " minderheid" behoort, mag je dit over blanken zeggen want dan is het " kritisch".

Jammer dat de Standaard dit niet ziet, die is geen journalistiek, maar relnicht van dienst die omwille van afkomst een forum krijgt.
Blijkbaar is het voldoende een grote bek te hebben, en wordt het niet meer nodig gevonden eens te kijken naar het waarheidsgehalte van wat die bek beweert.
Je zou nog medelijden krijgen met die man, die via een " huwelijk" ooit hier legaal verblijf kreeg.

Laatst gewijzigd door alice : 3 december 2016 om 13:53.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 10:33   #60
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Laatst was deheer JahJah nog aan't klagen dat hij bijna zou verhuizen. En dan heeft de rechtse macht nog niet eens veel invloed op het hedendaagse leven in Europa.

Wat gaat hij doen als na Trump, Wilders verkozen wordt of Le Pen?

Mijnheer Jahjah, kijk om u heen, Europa verandert. U merkt dat misschien niet omdat U in een multicul wijkje woont, maar die muzelwijken vertegenwoordigen Europa niet, noch de Europese stem.
Hou U vast voor wat komen gaat en weet dat al wat U schrijft zich ooit tegen U zal keren.
1 op 3 Vlamingen zijn misschien racist, maar doe eens een consequent onderzoek bij eigen cultuur. Hoeveel zijn daar "racist"?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be